Fuenterroble de Salvatierra

Coordenaes: 40°33′53″N 5°44′02″W / 40.564722222222°N 5.7338888888889°O / 40.564722222222; -5.7338888888889
De Wikipedia
Fuenterroble de Salvatierra
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Salamanca
Partíu xudicial Béjar
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Fuenterroble de Salvatierra (es) Traducir Manuel Hernández Lorenzo
Nome oficial Fuenterroble de Salvatierra (es)[1]
Códigu postal 37768
Xeografía
Coordenaes 40°33′53″N 5°44′02″W / 40.564722222222°N 5.7338888888889°O / 40.564722222222; -5.7338888888889
Fuenterroble de Salvatierra alcuéntrase n'España
Fuenterroble de Salvatierra
Fuenterroble de Salvatierra
Fuenterroble de Salvatierra (España)
Superficie 27.25 km²
Altitú 955 m[2]
Llenda con
Demografía
Población 253 hab. (2023)
- 139 homes (2019)

- 129 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Salamanca
0.01% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 9,28 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
aytofuenterroble.com…
Cambiar los datos en Wikidata

Fuenterroble de Salvatierra ye un conceyu y llocalidá española de la provincia de Salamanca, na comunidá autónoma de Castiella y Lleón. Intégrase dientro de la contorna de Guijuelo y la subcomarca de Salvatierra. Pertenez al partíu xudicial de Béjar.[3]

El so términu municipal ta formáu por un solu nucleu de población, ocupa una superficie total de 27,25 km² y según los datos demográficos recoyíos nel padrón municipal ellaboráu pol INE nel añu 2017, cuenta con una población de 242 habitantes.

Ta asitiáu a 54 km de distancia de Salamanca, la capital provincial. Trátase d'un pueblu de tradición pelegrina pos por él pasa la Vía de la Plata y acueye un muséu n'honor a esta vía, antes d'arrieros y agora de pelegrinos según un albergue de pelegrinos empobináu por Don Blas Rodríguez, el cura de la parroquia, que constitúi l'epicentru del Camín de Santiago del sur.

La so arquiteutura carauterizar pola cayuela, utilizada na construcción tradicional de les sos edificaciones. Ente los sos monumentos, destaca la ilesia gótica de Santa María la Blanca, del sieglu XV, con un retablu atribuyíu al escultor Churriguera según una pequeña ermita, so la advocación del Santu Cristu del Socorru. Tamién cunta col pequeñu Parque Temáticu de la Vía de la Plata, mui cerca del albergue parroquial. Los restos de calzada romana caltener en bon estáu, según los dos miliarios que pueden atopase pela rodiada del pueblu

Historia[editar | editar la fonte]

Los oríxenes de Fuenterroble remontar a la repoblación llevada a cabu pol rei de Lleón Alfonsu IX a principios del sieglu XIII, cuando quedó incluyíu nel Alfoz de Salvatierra, dientro del Reinu de Lleón. Per otru llau, Fuenterroble tuvo como anexu a Casafranca, llocalidá qu'acabó esgazándose y formando el so propiu conceyu. Nel sieglu XVIII la so denominación yera "Fonte'l Carbayu", dómina en que formaba parte del Quarto de riba de la Tierra de Salvatierra.[4] Cola creación de les actuales provincies en 1833, Fuenterroble de Salvatierra quedó integráu na provincia de Salamanca, dientro de la Rexón Lleonesa.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Situación[editar | editar la fonte]

Fuenterroble de Salvatierra, conceyu de la provincia de Salamanca, atopar a 40º Latitud Norte, 5º Longitud Oeste y 951 metros sobre'l nivel del mar qu'aumenta la so estensión al sur pa estrechase al norte, atópase abiertu al norte ensin torgues xeográfiques, ta arrodiáu totalmente per campos de llabor, y una típica devesa salmantina al este xunto a la que s'estiende, escontra'l norte, una pequeña franxa de monte baxu en que'l so arranque allugar la ilesia. Tien dos regueros que flanquean el pueblu pel este y l'oeste, de los Accidentes y Coqueros respeutivamente.

Estensión y población[editar | editar la fonte]

Nos últimos años aumentó la población infantil, tamién aumentó la población del pueblo pero non la so estadística que se caltién nos mesmos parámetros, esti aumentu de la población adulta deber a que persones que trabayen na población de Guijuelo, treslladáronse a la nuesa a vivir pol eleváu costu de la vivienda nel mesmu.

Gráfica d'evolución demográfica de Fuenterroble de Salvatierra ente 1900 y 2017
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Economía[editar | editar la fonte]

La so principal actividá ye l'agrícola y ganadera, anque cola medría industrial de la llocalidá de Guijuelo, el pueblu aumentó la so población.

Agrícola: lo que más se sema ye trigu y cebada, anque en tiempos pasaos foi bien importante la llantadera del fresón y del llinu.

Ganadera: basar nel ganáu vacuno, d'antiguo les pareyes de vaques yeren la principal fuercia d'arrastre, tantu pa la llantadera, como pa llevar los carros, según tamién para triar del trigu cuando se faía nes eres ya inda nun se triaba de manera mecánica. Antes, tamién había gran cantidá d'oveyes, llegándose a tener más de 1000 cabeces, según cabres, qu'algamaron la cifra de 2000 cabeces y de les que yá cuasi nun queden apenes fataos. En tiempos hubo hasta piaras de gochos. Cuál nun sería la importancia del ganáu, que'l mesmu conceyu y los ganaderos contrataben a vaqueros, cabreros, gocheros, etc.

Chacinería: Ye tamién importante pal pueblu, conocida ye la fama del xamón de Guijuelo, onde trabayen munchos fuenterrobleños dada la so proximidá. Apocayá, enllantóse na llocalidá industries rellacionaes col sector. La Xunta de Castiella y Lleón ta creando un polígonu industrial municipal, nel que se contempla la construcción per parte del Grupu Alimenticiu Naturibe d'un mataderu, d'una sala de despiece, de secaderos, planta de loncheados, etc. siendo unu de los mayores mataderos d'ibéricos d'España con una invesion fila de 65 millos d'euros, que va tar en funcionamientu nel añu 2009.

Turismu rural: Na actualidá hai una casa rural, dedicada n'esclusiva al turismu rural.

Servicios: Na llocalidá esisten pocos, pero cuntar col Mesón el Preselbe.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. URL de la referencia: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/fuenterroble-de-salvatierra-id37138.
  3. (1829) campu&hl=es&ei=zm6lTtmnCITxsgaM_MHtAg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CDsQ6AEwAg#v=onepage&q=salvatierra&f=false Censo de Población de les Provincies y Partíos de la Corona de Castiella nel Sieglu XVI. «Vícaría de Salvatierra: Salvatierra, Balta, L'Aldea vieya, Montejo, Pizarral, Cabezuela, Monesteriu (nun tien vecinos), El Guijuelo, El Campillo, Palacios, Fonte'l Carbayu, Casafranca, Berrocal, El Villar de Salvatierra, L'Aldea nueva de campomojado, El llugar de Perosillo, Amatos, Castillejo, Navarredonda, El llugar de la Dueña y Ferreros»
  4. España estremada en provincies ya intendencies, y subdividida en partíos correximientos, alcaldíes mayores, gobiernos políticos y militares, asina realengos como d'ordes, abadengo y señoríu. Obra formada poles rellación orixinales de los respeutivos intendentes del reyno, a quien se pidieron d'orde de S.M. pol Conde de Floridablanca en 22 de marzu de 1785. Con un nomenclátor o diccionariu de tolos pueblos del Reyno, que compón la segunda parte. Tomu I. Madrid: Imprenta Real. 1789. Páxs. 454-455

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]