Frisbee

De Wikipedia
Frisbee 🥏
Subxéneru equipamiento deportivo (es) Traducir
[editar datos en Wikidata]
Un frisbee profesional, fabricáu por Wham-O.

El términu frisbee, de cutiu utilizáu pa describir genéricamente tolos discos o platos voladores, ye una marca rexistrada de la empresa de xuguetes Wham-O. Anque tal usu nun s'encamienta pola empresa, l'usu común del nome como un términu xenéricu punxo en peligru la marca comercial; arriendes d'ello, munchos xuegos "Frisbee" agora conócense como xuegos "discu", como Ultimate o golf discu.Na última década surdieron munchos campeonatos del mundu y esti deporte collechó muncha popularidá, el 9 vegaes campeon Miguel Larrañaga Berrio (nacionalidá:Spain) ye'l máximu exponte del llanzamientu de Freesbee

El discu o platu volador llanzar cola mano, yá seya recreativa como deportivamente. Son xeneralmente plásticos, de 20 a 25 centímetros de diámetru, y tienen el cantu arrondáu. Diséñense aerodinámicamente por que vuelen con un movimientu circular y puedan ser fácilmente recoyíos a mano. Una amplia gama de marques y variedaes de frisbees ta disponible comercialmente:

  • Los usaos en golf de discu son pequeños pero más trupos, y afáense a distintos perfiles de vuelu p'amontar o menguar la estabilidá o distancia.
  • Cuando s'afayó que los perros prestar col siguimientu y recuperación de discos voladores de movimientu lentu, diseñáronse modelos especiales con un material más flexible pa evitar estropiar la boca de los perros y aguantar meyor les sos mordedures. Agora, inclusive se celebren competiciones al respeutu, onde se xulguen les habilidaes del animal pa siguir y atrapar el discu.
  • Los discos voladores estilizados con forma d'aniellos de Saturnu son conocíos como aerobies, y vuelen polo xeneral significativamente más lloñe que los frisbees tradicionales.
  • Los discos allumaos flashlight dexen enllargar la diversión hasta dempués de la puesta de sol, gracies al material fosforescente del que se compón el discu.
  • Tamién esisten discos que xiblen al algamar cierta velocidá.

Historia[editar | editar la fonte]

Los frisbees modernos desenvolver a partir del orixinal Platillo Volador Pipco, inventáu por Walter Frederick Morrison y co-desenvueltu y financiáu por Warren Franscioni en 1948. Sicasí, esi discu inicial nun tuvo enforma ésitu. Un modelu ameyoráu foi fechu por Morrison en 1955 y vendíos los sos derechos como'l Discu de Plutón (Pluto Platter) a la compañía Wham-O'l 13 de xineru de 1957. L'añu siguiente, dicha empresa renombró el xuguete como Frisbee, modificando deliberadamente la ortografía de la Frisbie Pie Company de Bridgeport (Connecticut), que los sos platos de lata pa tarta fueren usaos polos estudiantes de munches universidaes de Nueva Inglaterra pa refundialos al aire como diversión.

Física[editar | editar la fonte]

El frisbee funciona como una ala asimétrica tradicional, esto ye, acelerando la circulación del discu cimeru de cuenta que una diferencia de presión da llugar a la sustentación. Los aniellos cerca del cantu del cantar del discu sirven como turbuladores, amenorgando'l fluxu separatorio, y fuercen a la corriente d'aire a convertise nun fluxu aturbolinao ya irregular dempués de pasar por ellos.

Evolución ya historia[editar | editar la fonte]

El primer frisbee apaez en California, EEXX, alredor de 1903, cuando grupos de mozos de Bridgeport, prestábense tirándose unos a otros los moldes de les tartes, fabricaes pola empresa Frisbie Pie Company (empresa de Joseph P. Frisbie). Sicasí, la so introducción y popularización deber a la práutica d'esta actividá per parte de los soldaos nes bases militares tres la II Guerra Mundial.

En 1946 Walter Frederick Morrison patento'l primer discu volador al que llamó Pluto Platter, que nun adquirió enforma ésitu al tar construyíu de baquelita y rompese tres cada cayida.

En 1950 la empresa de xuguetes Wham-O mercó la patente a Morrison y empezó a construyilo en material plástico. Esti cambéu resultó nuna enorme popularidá del xuguete. Finalmente, empezar a crear xuegos y deportes qu'utilicen un discu volador, ente los cualos destácase'l ultimate.

En 1967 créase l'Asociación Internacional de Frisbee y collo el primer reglamentu oficial.

En 1974 celebróse'l primer campeonatu del mundu de Frisbee, el Rose Bowl en Pasadena (California).

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]