Frente popular

De Wikipedia
(Redirixío dende Frente Popular)
Bandera del Frente Popular d'España, una coalición política de republicanos d'izquierda, socialistes y comunistes formada en 1935.

Frente popular ye'l nome de les coaliciones eleutorales ente formaciones polítiques d'ideoloxía izquierdista o de centru izquierda. La so esistencia predominó mientres la década de 1930, dómina d'ascensu de los movimientos fascistes, y los sos componentes principales yeren partíos d'izquierda marxista (socialista y comunistes), y dacuando tamién de centru.

Historia[editar | editar la fonte]

Les coaliciones más destacables son:

Participación de sectores revolucionarios[editar | editar la fonte]

Comunismu[editar | editar la fonte]

La política de clase contra clase definida enantes pola Komintern torgó una alianza efectiva de los partíos comunistes pa participar en tales aliances democrátiques. Esta posición varió tres la destrucción de la República de Weimar y faese col poder Adolf Hitler n'Alemaña. La Komintern y la política esterior soviética (resoluciones VII Congresu (1935) camudaron la so llinia y favorecieron una postura más flexible y d'acercamientu a toles fuercies democrátiques, que facilitaren la formación de gobiernos democráticos d'amplia base.

Proponer en 1932- un frente únicu de los trabayadores.[2] Esos frentes únicos, de cuenta que nun s'estendíen namái a la clase trabayadora (esto ye, a les bases de los partíos y sindicatos comunistes, sindicalistes revolucionarius y socialdemócrates) inclusive resalvando la clásica premisa de que la defensa de la democracia nun podía ser llevada a cabu sinón so la direición y con oxetivos proletarios. Asina por casu, n'España, foi'l Partíu Comunista'l primeru que llanzó les coaliciones eleutorales del Bloque Obreru y Llabrador, y, más tarde, la del Bloque Popular, dexóse que'l Gobiernu del que, por imitiación a lo asocedío en Francia, acabaría conociéndose como del Frente Popular, fora puramente lliberal, ensin nenguna participación socialdemócrata, y, menos entá, marxista. Contra dichu Gobierno puramente centrista foi contra'l que se remontaron los militares sediciosos.

Darréu la presión popular favoreció l'acercamientu del lliberalismu progresista y les fuercies que se llamaron en dellos países Partíos Radicales (por casu, el Partíu Radical de (Chile) o'l Partíu Radical y el Radical Socialista en Francia). Non asina n'España, onde'l Partíu Radical de Lerroux, perdiera la mayoría de los sos votantes y namái caltenía unos escaños vestigiales.

Anarquismu[editar | editar la fonte]

Nel casu d'España el Bloque Popular tamién cuntó con un importante sofitu de los anarcosindicalistes -qu'anque nun formaben parte del Frente, y que tradicionamente defendíen el astencionismu yá que calteníen que nada podía llograse cola política, colos votos, sinón namái cola revolución social, la implantación del comunismu llibertariu y l'abolición de toles formes de propiedá privada o estatal- pidieron el votu a los sos siguidores y afiliaos sindicales, como fixeren 5 años antes, cuando se reinstauró la República n'España, pa consiguir la llibertá a los miembros de la C.N.T. represaliaos, nesti casu de los implicaos na fuelga xeneral revolucionaria d'ochobre de 1934.[ensin referencies]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. http://www.babnet.net/cadredetail-53094.asp
  2. Boletín de la Oposicion Nro 32. Marzu de 1932