Frente Democráticu pola Lliberación de Palestina

De Wikipedia
Frente Democráticu pola Lliberación de Palestina
País Autoridá Nacional Palestina
Fidelidá nacionalismu palestín; marxismu-leninismu y secularismu
Acuartelamiento Siria[1]

El Frente Democráticu pola Lliberación de Palestina (FDLP) (n'árabe: الجبهة الديموقراطية لتحرير فلسطين al-Ŷabha al-Dīmukrāṭiya li-tahrīr Filesṭīn) ye una organización políticu-militar marxista-leninista-maoísta palestina. Foi creáu en 1969 por Nayef Hawatmeh, un disidente del Frente Popular pa la Lliberación de Palestina. Ye miembru de la Organización pa la Lliberación de Palestina (OLP).

Entamos[editar | editar la fonte]

Hawatmeh creía que'l Frente Popular pa la Lliberación de Palestina y el so secretariu xeneral, el Dr. George Habash, nun poníen abondu énfasís nos fundamentos teóricu y analíticu marxistes. Primeramente, en 1968, otra faición fundada por Ahmad Jibril y denomada Frente Popular pa la Lliberación de Palestina-Comandu Xeneral rompiera con Habash. Ésti otru grupu sostenía, otra manera, que'l FPLP yera demasiáu intelectual y que los militantes auténticos teníen de tomar la iniciativa de combatir contra Israel con aiciones y non solo pallabres. La salida de Hawatmeh foi la consumación de la rotura de les ales izquierda y derecha del Frente Popular pa la Lliberación de Palestina. Hasta 1974, el FDLP denominóse Frente Popular Democráticu pa la Lliberación de Palestina, esaniciando esi añu l'axetivu "popular" pa evitar tracamundios.

Ideoloxía[editar | editar la fonte]

Xordania, 1971. Rueda de prensa palestina previa a la confrontación con el rei Hussein. Hawatmeh ta a la derecha, fumando, xunto a Yasser Arafat.

Anque tuvo rellaciones escelentes cola Xunión Soviética, principal sofitu del FPLP y d'otros grupos radicales de tol mundu, la ideoloxía de Hawatmeh respondía más a les enseñances de Mao Zedong: formar un grupu de llabradores adoctrinaos que conduxeren al pueblu palestín d'una sociedá feudal a una comunista. En contraste, George Habash creía que'l calter de la revolución socialista nun camudaría la naturaleza de los palestinos, y qu'había que ser más sensible a les tradiciones árabes. Nos años 1970 y 80, el FDLP recibió armamentu y dineru de la URSS y de la República Popular China, a pesar de que dambes potencies yeren rivales estratéxiques. Hawatmeh caltuvo tamién escelentes rellaciones cola Alemaña Oriental y Corea del Norte.

Posición al respective de los xudíos[editar | editar la fonte]

El FDLP creía que la llegada de xudíos a Palestina, el sionismu y el Estáu d'Israel yeren consecuencies del colonialismu occidental. Hawatmeh y Jabash afirmaben que'l sionismu ye una estensión de la opresión capitalista. Tres el trunfu palestín los xudíos convertir en ciudadanos palestinos tanto como los árabes. Sicasí, el FDLP tamién fixo declaraciones ocasionales afirmando qu'espulsaría a los xudíos en casu de ganar a Israel o, n'otres ocasiones, qu'espulsaríen a los xudíos europeos, los ashkenazíes [ensin referencies]. Les declaraciones de sofitu a un Estáu binacional fueron predominantes, sicasí, y los sos dirixentes siempres manifestaron que la so llucha ye contra'l sionismu y non contra'l pueblu xudíu. Ello nun torgó que, al igual qu'otros grupos palestinos, el FDLP fuera acusáu poles organizaciones xudíes de ser un grupu antisemita [ensin referencies].

Según el so mensaxe oficial, el FPLP querdría "crear una Palestina popular y democrático, onde árabes y xudíos van poder vivir ensin discriminación, un Estáu ensin clases nin opresión nacional, un estáu nel que se dexe a xudíos y árabes desenvolver la so propia cultura nacional".[2]

Hawatmeh y el Panarabismu[editar | editar la fonte]

El FPLP yera un grupu panarabista que creía tantu nel socialismu marxista como na unidá árabe. Hawatmeh nun s'oponía al panarabismu, pero fixo menor énfasis nél por cuenta de qu'escarecía d'una amplia rede de contactos ente los radicales d'otros países árabes. Dio mayor importancia al usu de la retórica marxista y les condenes al mundu occidental.

Estratexa[editar | editar la fonte]

A diferencia d'otros grupos, como'l FPLP y FPLP-CG, el FDLP nun atentaba contra oxetivos israelinos nel esterior, tales como aviones comerciales y embaxaes. Hawatmeh creía que los oxetivos llexítimos taben dientro d'Israel. En 1974 militantes del FDLP cruciaron la frontera ente El Líbanu ya Israel y asaltaron la escuela cimera de la llocalidá septentrional de Ma'alot, asesinando a 26 persones, ente elles ventiún alumnos de secundaria, nun episodiu conocíu como la masacre de Ma'alot [ensin referencies].

En 1974 Yasser Arafat, Presidente de la Organización pa la Lliberación Palestina, proclamó'l Programa de los Diez Puntos, la so propuesta de llucha en fases contra Israel. Hawatmeh, a diferencia de los demás grupos radicales, sofitó la resolucíon que Arafat presentó ante l'Asamblea Xeneral de la ONX. Mientres la Guerra Civil Libanesa, el FDLP intentó nun tomar partíu ente Fatah y Siria, pero en 1978 aliar colos sirios. En 1983, nun conflictu similar, Hawatmeh quixo axustar una solución ente Arafat y la faición pro-siria Fatah-Intifada del Coronel Sa'id Muragha, pero fracasó, dando empiezu asina la Guerra de los Campamentos [ensin referencies].

Década de 1980[editar | editar la fonte]

Mientres la presidencia de Ronald Reagan los países comunistes que sofitaben al FDLP, como China y la URSS, cortaron la so asistencia a grupos calificaos como terroristes [ensin referencies]. Los líderes comunistessobremanera Mikhaíl Gorbachov y Deng Xiaoping, decidieron nun provocar a los estaos europeos y EEXX pa caltener el comerciu con Occidente. El FDLP, más pequeñu que Fatah y el FPLP, dependía más d'esa ayuda esterna y acusó la so perda [ensin referencies].

Mientres la primer Intifada, llibrada nos pueblos y ciudaes árabes de Cixordania y la Franxa de Gaza ente pequeños grupos palestinos de resistencia y la polícia y exércitu israelinos, el FDLP sufrió más deserciones [ensin referencies]. Fatah, el FPLP y los grupos islámicos Hamás y la Yihad Islámica teníen gran sofitu dientro de los territorios ocupaos, ente que'l FDLP escarecía de presencia nellos [ensin referencies]. D'esta forma, el sofitu a Hamas y Fatah crecía en cuantes que el del FDLP menguaba. En 1991 el FDLP viose entá más amenorgáu cuando'l sector más moderáu, dirixíu por Yasser Abed Rabbo, biforcar pa sofitar la Conferencia de Paz de Madrid. El nuevu grupu, la Asamblea Democrática Palestina (FIDA), nació ensin tener una ala militar y foi unu de los primeros grupos palestinos n'encamentar a axustar con Israel [ensin referencies]. Nun llegó a llograr sofitos porque en 1993 la OLP ya Israel roblaron los Alcuerdos d'Oslu.

Dende Oslo[editar | editar la fonte]

Hawatmeh oponer a los alcuerdos y posteriores negociaciones en Washington, D.C, y por ello nun tornó a Palestina cuando se constituyó l'Autoridá Nacional Palestina. Hawatmeh namái aceptaba un alcuerdu billateral y definitivo con Israel, y non negociaciones en fases como se venía faciendo dende Oslo. El FDLP tenía sofitos internos nes ciudaes de la ANP, pero enforma menores que los de Hamás, Fatah y el FPLP. El mayor sofitu al FDLP inda ta ente la población palestina refuxada n'El Líbanu y Siria.

Hawatmeh y l'Alianza de Fuercies Palestines, el nuevu nome del Frente del Refugu, declararon que'l procesu de los alcuerdos nun yera democráticu y negaba derechos esenciales pa los palestinos, como'l Derechu de los refuxaos palestinos a la torna derecha de torna a Palestina. Sicasí, en 1999 el FDLP y FPLP alcordaron con Arafat y la ANP cooperar nel procesu de negociaciones ente la OLP ya Israel.

Fuercia eleutoral[editar | editar la fonte]

El FDLP siempres caltuvo un asientu nel Conseyu Executivu de la OLP y nel Conseyu Llexislativu Palestín (CLP), anque nunca pudo llograr un porcentaxe importante de votos. Nes eleiciones presidenciales de la ANP de 2005, el so candidatu, Taysir Khalid, consiguió namái un 3,5% de los votos. Nes eleiciones pal Conseyu Llexislativu y en fracasando una negociación col FPLP, el FDLP aliar col Partíu Popular Palestín y la FIDA nuna coalición denomada Al Badíl («L'Alternativa»). L'alianza llogró 2 asientos de los 122 del Conseyu. Al Badíl nun formó parte del gobiernu d'Ismail Haniyeh. El FPLP inda ye más grande que'l FDLP, llogrando nes últimes eleiciones 14.000 votos más que Al Badíl.

Instituciones[editar | editar la fonte]

El FDLP caltién seiciones en Xordania, Siria, El Líbanu, y los territorios palestinos. Naif Hawatmeh, secretariu xeneral del grupu, vive en Damascu, la capital siria, y el xefe del grupu nel territoriu de la ANP ye Qais Abd al-Karim. El periódicu del grupu llámase 'Al-Hourria'. La seición xordana del FDLP camudó'l so nome pol de Partíu Popular Democráticu Xordanu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. BBC NEWS | Middle East | Key Palestinian exile may return
  2. ‘'Aziya i Afrika segodnya' -- citáu en ‘'Välispanoraam 1972', Tallinn, 1973, lk 129 (‘'Foreign Panorama 1972)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]