Free Beer

De Wikipedia
Free Beer
Nome Free Beer
Procedencia Dinamarca
Fecha de creación payares 2004
Procedencia Dinamarca
Detalles
Más información
freebeer.org
[editar datos en Wikidata]
Etiqueta de la cerveza.

Free Beer unu de los proyeutos desenvueltos pol grupu Superflex, concebíu nel 2004 so la llicencia Creative Commons con un desenvolvimientu continuu nel tiempu.

Proyeutu[editar | editar la fonte]

El proyeutu Free Beer respuende a una cerveza que nun ye gratis nel sentíu de cerveza gratuito sinón como paralelismu a la idea de la llibertá d'espresión. El nome xuega con una cita bien conocida polos activistes de software llibre Richard Stallman: "Software Llibre" ye una cuestión de llibertá, non de preciu. Pa entender el conceutu, tienes de pensar en "llibre" como en "llibertá d'espresión", non como en "cerveza gratis". Orixinalmente llamáu Vores Øl la cerveza foi concebida en 2004 por Superflex y estudiantes de la de Copenhague IT University. El proyeutu aplica los métodos modernos de software de códigu llibre / abiertu a lo tradicional nel mundu real del productu. Los elementos de la receta y la marca de cerveza de baldre preséntense públicamente so llicencia Creative Commons, lo que significa que cualesquier puede utilizar la receta pa preparar la so propia cerveza o crear un deriváu de la receta. Free Beer basar nes tradiciones cerveceres clásiques, pero col agregu del Guaraná pa da-y un impulsu d'enerxía natural. Basándose en Vores Øl v. 1. Free Beer foi ellaborada en tol mundu con y ensin la participación de Superflex en: Taipéi, São Paulo, Los Angeles, Múnich, Knoxville, Lausanne, Cornualles, Bolzano, Auckland y Paraná por nomar dellos pocos.

El que los elementos de la receta y la marca de cerveza de baldre publicar ante la llicencia Creative Commons fai que se presenten sol rexistru de (Reconocencia-CompartirIgual 2.5) lo que significa que cualesquier puede utilizar la receta pa preparar la so propia Free Beer o crear un deriváu d'esta. Cualesquier ye llibre de ganar dineru con cerveza llibre, pero tien de publicar la receta so la mesma llicencia y la acreditación del trabayu de los sos autores. Tolos elementos de diseñu y marca tán disponibles pa los cerveceros, y puede ser modificáu p'afaese a los cambeos siempres que sían publicaos so la mesma llicencia ("Reconocencia y Compartir Igual 2.5") basáu en Free Beer Vores Øl v. 1.

Receta orixinaria[editar | editar la fonte]

  • Cerveza llibre, la versión 1.0 (nome en clave: "Vores ol")

Receta pa 25 L (5,6% vol.) Ingredientes:

  • 1800 g de malta Pilsner
  • 1200 g de malta Münschener
  • 300 g de malta caramelizada
  • 300 g de malta Lager
  • 18 g de lúpulu amargosu Tettnanger
  • 15 g de lúpulu artomático Hallertaver
  • 90 g de Guaraná
  • 1200 g d'azúcar
  • Levadura Safbrew T-58

Procedimientu: Esmagayar la malta a 55 ° C nos 15 L d'agua mientres 90 minutos. Penerar l'amiestu y vertir 10 llitros d'agua sobre la masa. Añadir el lúpulu, les bagues de guaraná y l'azucre y cocinar a poco fueu a unos 98 ° C mientres 60 min. Esfrecer a 25 ° C, penerar l'amiestu y vertir nun recipiente. Añadir el lleldu y dexar sellada l'amiestu nel recipiente a 20 ° C mientres 14 díes pa la fermentadura primaria. Tresferir l'amiestu a un recipiente llimpiu y añader l'azucre 100 g de lleldu y 2 cuyarada de la parte inferior del recipiente de fermentadura primaria. Embotellar pa la segunda fermentadura y carbonatación y dexar a 20 ° C mientres 8-10 díes. Almacenar les botelles ente los 12-14 ° C mientres 14 díes. Finalmente sirvir fríu y esfrutar.

Vores Øl[editar | editar la fonte]

Etiqueta de la cerveza.

Vores Øl (La nuesa cerveza, en danés) anuncióse como la primera cerveza de códigu abiertu. Tamién la conoz como la «Free Beer» (cerveza llibre). La so receta publicar so una llicencia Creative Commons.

La idea d'esta cerveza surdió d'unos estudiantes de la Universidá IT de Copenḥague, en collaboración con Superflex, una asociación artística con sede en Copenḥague, pa demostrar cómo'l conceutu de códigu abiertu» pue ser aplicáu más allá del mundu dixital. Los estudiantes ellaboraron el primer llote de 100 llitros, llamáu 'version 1.0', de cerveza negro nel comedor de la facultá, y crearon la etiqueta y hasta un sitiu web pa promocionar la cerveza y la receta.

Digital IPA[editar | editar la fonte]

Etiqueta de Digital IPA Mariniega, una Cerveza Llibre realizada polos Cerveceros Artesanales d'Entre Ríos, basada nuna Receta Open Source de Yeastie Boys

Yeastie Boys' Digital IPA ye una Cerveza ellaborada en Wellington, Nueva Zelanda que foi llanzada en 2011 y al añu siguiente llogró una medaya d'oru nel concursu Brewers Guild of New Zealand.[1] La Receta de la Cerveza Digital IPA ta disponible so la Llicencia CC-SA-BY 3.0 que dexa a cualquier persona faer la so propia versión siempres que faiga referencia a la receta orixinal.[2]

Mientres el Hackathon Mariña 2015 que se realizó en Paraná, Entre Ríos, un grupu de Cerveceros de la rexón ellaboro un fork d'esta receta utilizando maltes y lúpulos de la República Arxentina.[3]

Utilidá de la receta orixinal[editar | editar la fonte]

Cuasi darréu, la mayoría de los ellaboradores de cerveza casero manifestar en contra de la calidá del botellín, dalgunos inclusive al traviés de Slashdot.[4] Les quexes más importantes trataben sobre la falta d'información al respective de la receta del productu: non se especifícaba qué cantidá d'agua utilizar pal amiestu, qué lleldu yera más apropiada, l'estilu de cerveza que se producía (amás de saber que yera negra), si yera necesariu o nun añader lúpulu pa da-y arume, la temperatura aparente pa la fermentadura, o qué sabor tendría la cerveza. Utilizando xíriga del mundu de la programación, orixe del códigu abiertu que la cerveza intenta promocionar, dellos críticos aseguraron que, de ser un programa informáticu, sería imposible'l so compilación.

Rasmus Nielsen, unu de los desarrolladores de la cerveza, afirmó qu'esta cerveza creóse como mediu pa tresmitir «nociones dogmátiques del copyright y la propiedá intelectual qu'apoderen la nuesa cultura» [2]. Confesó tamién que'l grupu nun taba integráu por gurúes de la cerveza, sinón que yeren aficionaos con esperiencia llindada n'ellaboración casera. Ye por esto, y pola fonderada del mensaxe que tresmite la cerveza, que'l desenvolvimientu y meyora de la receta ta recibiendo enforma sofitu.

Receta pa la «Vores Øl»[editar | editar la fonte]

Esta receta llogróse de la páxina web oficial (en setiembre de 2005), anque ye posible que esistan versiones más recién y ameyoraes, dáu'l so calter de códigu abiertu.

Receta pa unos 85 llitros (aproximao, un volume d'alcohol del 6%):

Estractu de malta[editar | editar la fonte]

van emplegase cuatro tipos distintos de cebada malteada:

Machúcase la malta y ponse n'agua caliente (55–60 °C) mientres 1 o 2 hores.

Penerar l'amiestu y el líquidu resultante contién unos 10 quilos d'estractu de malta.

Sabor y dulzura[editar | editar la fonte]

Ponse l'estractu de malta a ferver nun recipiente grande col lúpulu de Hallertau y unos 70l d'agua.

Tres hora y media, amestar la guaraná y l'azucre.

Calecer l'amiestu a poco fueu mientres una hora más o menos, apagar el fueu y amestar el lúpulu Tettnang. Dexar resposar 10 minutos.

Penerar l'amiestu y esfrecer nun recipiente zarráu.

Fermentadura[editar | editar la fonte]

Amestar el lleldu y dexar lleldar la cerveza a temperatura ambiente mientres unos dos selmanes.

Cuando tea lleldada, embotellar. Añadir antes 4 g d'azucre per cada llitru, y una plizca de lleldu del fondu del recipiente de fermentadura pa cebar.

Dexar la cerveza en botelles a temperatura ambiente mientres 8 o 10 díes por que se carbonate.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Yeastie Boys win gold for open source beer». scoop.co.nz (21 d'agostu de 2012). Consultáu'l 24 de xunetu de 2015. «Yeastie Boys win gold for open source beer»
  2. dixital-ipa-recipe en yeastieboys.tumblr.com
  3. «Digital IPA Mariniega» (16 de setiembre de 2015).
  4. [1]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]