Francisco d'Orleans, Príncipe de Joinville

De Wikipedia
Francisco d'Orleans, Príncipe de Joinville
Q59293930 Traducir


par de Francia (es) Traducir


member of the Conseil d'Amirauté (en) Traducir

Vida
Nacimientu Neuilly-sur-Seine14 d'agostu de 1818[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Llingua materna francés
Muerte París16 de xunu de 1900[1] (81 años)
Sepultura Capilla real de Dreux (es) Traducir
Causa de la muerte enfermedá
Familia
Padre Lluis Felipe I de Francia
Madre María Amelia de Borbón-Dos Sicilies
Casáu con Maria Francesca del Brasil (1843 – valor desconocíu)[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Orleans
Estudios
Llingües falaes francés
Alumnu de Pierre-Louis Schreuder
Oficiu políticu, escritoroficial de la Marina Nacional de Francia
Llugares de trabayu París
Premios
Seudónimos Colonel Lutherod[4]
Graduación contre-amiral (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Francisco Fernando Felipe Luis María d'Orleans (en francés François Ferdinand Philippe Louis Marie d'Orléans), (14 d'agostu de 1818Neuilly-sur-Seine – 16 de xunu de 1900París), príncipe de Joinville. Foi'l tercer fíu varón del duque d'Orleans, el futuru rei Lluis Felipe de Francia, y de la so esposa María Amalia de Borbón-Dos Sicilies. Foi un notable almirante de la Marina francesa.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació nel Castiellu de Neuilly, en Neuilly-sur-Seine, Francia. Educáu na Armada, convertir en teniente en 1836. Mientres el so serviciu destacar nel bombardéu de San Juan de Ulloa, y en payares de 1838, cuando al mandu del Créole dirixó un destacamentu de desembarcu en Veracruz y tomó prisioneru al xeneral mexicanu Mariano Arista cola so propia mano. Foi xubíu a capitán y, en 1840 confióse-y l'encargu de llevar los restos de Napoleón Bonaparte dende Santa Elena a Francia.

=== Matrimoniu casó'l 1 de mayu de 1843 en Rio de Janeiro, con Francisca de Braganza y Austria, princesa imperial del Brasil, fía de Pedru I de Brasil y IV de Portugal y de María Leopoldina d'Habsburgu-Lorena, archiduquesa d'Austria, y hermana del emperador Pedru II de Brasil. Xuntos tuvieron un fíu, Pedro d'Orleans y Habsburgu, duque de Penthièvre (1845-1919), quien tamién foi un destacáu marineru de guerra. Entró na [Academia Naval de los Estaos Xuníos]] el 15 d'ochobre de 1861. Recibió un nomamientu honorariu como un alférez activu na Marina d'Estaos Xuníos el 28 de mayu de 1863 y sirvió na fragata USS John Adams. Concedióse-y una llicencia de la marina a partir del 1 de xineru de 1864 y arrenunció definitivamente'l 30 de mayu de 1864[5] y tornó a Francia en xunu d'esi añu.[6] Nun hai datos ciertos sobre si dalguna vegada contraxo metrimonio, sicasí, los pocos rexistros sobre Pedro suxuren que vivió hasta pasaos los 70 años y morrió en París. La pareya tamién tuvo una fía, Francisca d'Orleans (1844-1925) que se casó col so primu Roberto d'Orleans, duque de Chartres en 1863 y tuvo cinco fíos. Ye por cuenta de esta unión que Francisco ye un antepasáu de los actuales Orleans, pretendientes al tronu francés, que'l so xefe de familia ye'l príncipe Enrique, conde de París, duque de Francia.

En 1844 dirixó les operaciones navales na mariña de Marruecos, bombardeando Tánxer y ocupando Mogador, aición pola que foi compensáu col grau de vicealmirante. Al añu siguiente llogró gran popularidá al publicar na Revue des deux mondes un artículu sobre los defectos de la Marina francesa qu'en particular atraxo considerable atención pola so hostilidá escontra'l ministeriu Guizot, según por una notable perceguera escontra'l Reinu Xuníu.

La Revolución de 1848 sicasí, obligó-y a exiliase xunto a los otros príncipes Orleans. Entainar a salir d'Arxelia, onde vivió depués d'emprestar serviciu, y abellugóse en Claremont, en Surrey, Inglaterra, col restu de la so familia. En 1851, anunció la so candidatura pa les eleiciones presidenciales franceses, que se celebraren en 1852, cola esperanza de poder allanar asina'l camín pa una eventual restauración. Esti intentu de convertise nun segundu "príncipe-presidente" foi malograda el 02 d'avientu de 1851, pol golpe nel cual el primer príncipe-presidente, Luis Napoléon Bonaparte, efectuaba la so ascensión al tronu. En 1861, tres l'españíu de la Guerra Civil estauxunidense, dirixir a Washington, y púnxose, xunto col so fíu y dos de los sos sobrinos, a disposición del Gobiernu de los Estaos Xuníos.

El Príncipe de Joinville en 1862.

Nun torna al so país hasta la cayida del Segundu Imperiu Francés en 1870, cuando ingresó de volao en Francia namái pa ser rápido espulsáu pol gobiernu de la defensa nacional. Volviendo más tarde de incógnito, xunir al exércitu del xeneral Louis d'Aurelle de Paladines, sol nome simuláu de "Coronel Lutherod", lluchó valientemente frente d'Orleans, y darréu reveló la so identidá y solicitó formalmente permisu pa sirvir. Gambetta, sicasí, arrestar y unviar de regresu a Inglaterra.

Últimos años[editar | editar la fonte]

Foi electu a l'Asamblea Nacional en febreru de 1871, en representación del departamentu de Haute-Marne. Por cuenta de un alcuerdu con Thiers, nun ocupó la so banca hasta qu'esti postreru fuera electu presidente provisional de la República. La so sordera torgó-y faer dalguna contribución na Asamblea, y arrenunció al so escañu en 1876. En 1886, les disposiciones de la llei contra los pretendientes al tronu quitar del so rangu de vicealmirante, pero él siguió viviendo en Francia, y morrió en París en xunu de 1900.

Obres[editar | editar la fonte]

El príncipe de Joinville foi l'autor de dellos ensayos y panfletos sobre asuntos navales y otres incumbencias d'interés públicu, que orixinalmente fueron publicaos, na so mayor parte ensin roblar o bien so un seudónimu, y reeditaos con posterioridá, col so propiu nome, dempués de la cayida del Imperiu. Inclúin Essais sur la marine française ("Ensayos sobre la marina francesa"; 1853); Études sur la marine ("Estudios sobre la marina"; 1859 y 1870); Guerre d'Amérique, campagne du Potomac ("Guerra d'América, campaña del Potomac"; 1862 y 1872); Encore un mot sur Sadowa ("De nuevu, una pallabra sobre Sadowa"; Bruxeles, 1868); y Vieux souvenirs ("Vieyes alcordances"; 1894). Joinville tamién tuvo cierta reputación como pintor. Él tuvo presente na revolución de xunetu de 1830 na que Carlos X foi substituido como rei francés pol orleanista Luis-Felipe. En delles semeyes de la historia nacional francesa representó dellos grandes acontecimientos na vida de la monarquía borbónica. Cuando les tropes del rei dirixir a la Plaza de la Concordia, representar disparando contra l'ensame. Cuando l'ensame invadió'l Palaciu Real pintó a Carlos X, con Lluis Felipe'l so usurpador de pies detrás d'él, y el rei saludando cola mano al ensame que s'atopaba a los sos pies. Nuna escena famosa, dibuxó a una muyer por sobre dalgunos homes que-y pasaben la Tricolor mientres colaben el 31 de xunetu de 1830. La imaxe de Delacroix oldeó fuertemente col motivu "realista" de les pintures de Joinville. Pero Joinville siguía siendo un patriota y ensin contradicciones prindó la entrega del cuerpu de Napoleón al volver de Santa Lena. En total Joinville pintó 35 acuareles.[7]

Antepasaos[editar | editar la fonte]

Árbol xenealóxicu de tres generación de Francisco d'Orleans, príncipe de Joinville

Francisco d'Orleans
Padre:

Lluis Felipe I de Francia
Güelu paternu:
Lluis Felipe II d'Orleans
Bisagüelu paternu:
Lluis Felipe I d'Orleans
Bisagüela paterna:
Luisa Enriqueta de Borbón-Conti
Güela paterna:
Luisa María Adelaida de Borbón-Penthièvre
Bisagüelu paternu:
Luis Juan María de Borbón
Bisagüela paterna:
María Teresa Felicidad d'Este
Madre:

María Amelia de Borbón-Dos Sicilies
Güelu maternu:
Fernandu I de les Dos Sicilies
Bisagüelu maternu:
Carlos III d'España
Bisagüela materna:
María Amalia de Saxonia
Güela materna:
María Carolina d'Austria
Bisagüelu maternu:
Francisco I del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu
Bisagüela materna:
María Teresa I d'Austria

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Bibliografía y Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Sycomore. Identificador Sycomore: 8953. Apaez como: François De Joinville. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: francés.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p11442.htm#i114413. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  4. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: mzk2012709569. Data de consulta: 30 agostu 2020.
  5. CALLAHAN, Edward W. (Ed.) "Llista d'Oficiales de l'Armada de los Estaos Xuníos y del Cuerpu de Marines" (1775-1900); Haskell House Publishers, Nueva York, 1969; páxina 166 (ISBN 0838303277).
  6. "Rexistru d'Oficiales y Suboficiales Comisionados de l'Armada de los Estaos Xuníos y del Cuerpu de Marina, y oficiales de reserva en serviciu activu". Ed. Oficina del Personal Naval de los Estaos Xuníos; Vol. 7; 1 de xineru de 1864, páxina 36
  7. MALLALIEU, Huon L. (2015) "Art Market: Vive la Revolution"; Revista "Country Life", 9 d'avientu de 2015, páxs. 98 y 99 (n'inglés)