Fotodeteutor

De Wikipedia

Un fotodeteutor ye un sensor que xenera una señal llétrica dependiente de la lluz o otra radiación electromagnético que recibe. Dalgunos tán basaos nel efeutu fotoeléctricu, otros nel fotovoltaico, otros nel fotoelectroquímico y otros na fotoconductividad.

Tipos[editar | editar la fonte]

Ente otros, inclúin:

Deteutores pa fibra óptica[editar | editar la fonte]

Nos sistemes de comunicación por fibra óptica utilícense fundamentalmente dos tipos de deteutores de lluz nel estremu receptor. La débil señal óptica que llega a la fin de la fibra debi convertise a una señal llétrica, primero que siga'l so pasu per etapes d'amplificación, demodulación, demultiplexaxe, etc. Un deteutor de lluz ye, entós, el primer elementu de la cadena de dispositivos que puramente conformen al equipu receptor.

Los dos tipos de deteutores que s'empleguen son, dambos, fotodiodos. Acordies con lo dicho, la so función ye tresformar la potencia óptica d'entrada a una corriente llétrica de salida.

Funcionamientu[editar | editar la fonte]

Al igual que les fontes lluminoses, los deteutores ópticos tán fabricaos con semiconductores d'estáu sólidu, que sobre la base de la teoría de les uniones P-N xeneren un fluxu de corriente cuando capten un fotón; el so grau de respuesta depende de los materiales emplegaos y de la llonxitú d'onda de trabayu. La esplicación de los principios físicos so los cualos funcionen los fotodiodos ye un analís ampliu en electrónica polo que nos llindaremos a cencielles a mentar dellos aspeutos rellacionaos con dichos deteutores ópticos.

Ente otros parámetros d'operación, ye deseable que los fotodiodos sían altamente eficientes, que tengan un baxu nivel de ruiu, un ampliu anchu de banda (esto ye, que respuendan de manera uniforme y rápida en toles llonxitúes d'onda de la señal), que sían pocu sensibles a les variaciones de temperatura, baratos, pequeños, etc.

La eficiencia d'un fotodiodu ta rellacionada cola so responsividá, esto ye, la cantidá d'electrones que ye capaz de xenerar en rellación colos fotones recibíos. Dichu d'otra forma, ye la corriente llétrica qu'apurre a la salida en rellación cola potencia óptica d'entrada.

Tipos[editar | editar la fonte]

Los tipos de fotodiodos que s'empleguen son el fotodeteutor PIN y el fotodiodu d'ábanu (APD). La responsividá d'un fotodiodu d'ábanu ye mayor que la d'un fotodeteutor PIN. Sicasí, el primeru ye más sensible a los cambeos de temperatura y más caru que'l segundu. El deteutor PIN úsase más comúnmente n'enllaces de curtia distancia y el APD ye bien útil en tresmisiones de llarga distancia, onde la señal óptica de llegada ye bien débil y ríquese alta responsividá. Polo que se refier a la velocidá de respuesta, dambos fotodiodos pueden trabayar anguaño a velocidaes bien altes de tresmisión dixital.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]