Fonte del Gihón

Coordenaes: 31°46′23″N 35°14′11″E / 31.772919°N 35.236383°E / 31.772919; 35.236383
De Wikipedia
Fonte del Gihón
manantial (es) Traducir

Dibuxu de la Fonte de Gihón
Llocalización
PaísBandera de Israel Israel
Distritu distritu de Xerusalén
Ciudá Xerusalén
Coordenaes 31°46′23″N 35°14′11″E / 31.772919°N 35.236383°E / 31.772919; 35.236383
Fonte del Gihón alcuéntrase n'Israel
Fonte del Gihón
Fonte del Gihón
Fonte del Gihón (Israel)
Cambiar los datos en Wikidata

La Fonte del Gihón abastecía d'agua a Jebús, que depués se convirtió na ciudá de Xerusalén. Ye unu de los manantiales intermitentes más grandes del mundu que dexó l'asentamientu humanu en Jebús. La fonte non solamente utilizábase como suministru d'agua potable sinón tamién pa la regación de los xardinos axacentes nel Valle de Cedrón, el que de la mesma aprovía d'alimentos al antiguu asentamientu. Puesto que la fonte yera intermitente foi necesaria la escavación de la Piscina de Siloé p'almacenar l'agua necesario pa la ciudá cuando la fonte ensugábase.

El manantial surde nuna covarón al pie del monte Ofel, ente Sion y el Valle de Cedrón. Tres sistemes principales llevaben l'agua dende la fonte escontra la ciudá:

  • El Canal de la Edá del Bronce mediu, de construcción recta, escaváu a 20 pies y cubiertu con llábanos, que más tarde quedaron ocultes pola vexetación. Esti Acueductu conducía l'agua dende la fonte hasta la Piscina de Siloé.
  • El Pozu de Warren, un túnel de cayida abrupta construyíu pocu dempués de la canal de la Edá del Bronce medio, que va de l'antigua ciudá escontra un llugar cercanu a la fonte. Taba pensáu por que la xente fora hasta ellí pa recoyer l'agua.
  • El Túnel d'Ezequíes, que foi escaváu na roca en tiempos d'Ezequíes y que llevaba l'agua dende'l manantial hasta la Piscina de Siloé. Esti acueductu reemplazó a la Canal de la Edá del Bronce.

En 1997, mientres la construcción d'una Oficina de turismu, afayóse que la fonte había estáu fortificada dende la Edá del Bronce medio, ocasión na que los arqueólogos toparon dos torres monumentales. Una protexía la base del Pozu de Warren y la otra el manantial mesmu.

Mientres una escavación nel añu 2009 afayóse un fragmentu d'una piedra inscrita, datada nel s. VIII e.C. Esti fragmentu, que contién unes poques lletres n'hebréu, prueba que la ciudá ostentaba inscripciones nos edificios públicos.[1]

Testimonios bíblicos[editar | editar la fonte]

Acorde a II Samuel 5, 8, el rei David tomó la ciudá de Xerusalén –nesi entós de los jebuseos– ingresando a ella al traviés de la canal (“Tol que quiera atacar a los jebuseos que xuba pola canal”); envalórase qu'esto socedió en redol al añu 1000 e.C.

Na segunda metá del s. VIII, los asirios facer del control de Siria y Palestina coles mires de conquistar Exiptu. Nesa ocasión, tres tomar de Laquis, Xerusalén foi amenazada por Senaquerib. Según II Cróniques 32, 1-5, previendo esta situación, el rei Ezequíes non solamente fixo reparar y alzar les muralles de Xerusalén, sinón que tamién fixo cegar les fontes y el regueru qu'aprovíen d'agua a la ciudá, y construyir el Túnel d'Ezequíes.

Importancia relixosa[editar | editar la fonte]

La fonte del Gihón tamién ye llamada polos cristianos Fonte de Santa María” y polos musulmanes Fonte de la madre de los pasos”. Los trés relixones monoteístes asígnen-y un valor curatible a l'agua de la fonte.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Israel Antiquities Authority, A Fragment of a Hebrew Inscription from the Period of the Kings of Judah was Found photo [1] article [2]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Semeyes

Artículos