Fontanarejo

Coordenaes: 39°13′N 4°31′W / 39.22°N 4.52°O / 39.22; -4.52
De Wikipedia
Fontanarejo
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
ProvinciaBandera de Provincia de Ciudad Real provincia de Ciudá Real
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Fontanarejo (es) Traducir María Natividad González Víctor
Nome oficial Fontanarejo (es)[1]
Códigu postal 13193
Xeografía
Coordenaes 39°13′N 4°31′W / 39.22°N 4.52°O / 39.22; -4.52
Fontanarejo alcuéntrase n'España
Fontanarejo
Fontanarejo
Fontanarejo (España)
Superficie 77 km²
Altitú 653 m
Llenda con Alcoba de los Montes
Demografía
Población 237 hab. (2023)
- 152 homes (2019)

- 123 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.05% de provincia de Ciudá Real
0.01% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 3,08 hab/km²
fontanarejo.wordpress.com
Cambiar los datos en Wikidata

Fontanarejo ye un conceyu español de la provincia de Ciudá Real, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha.

Forma parte de los dieciséis pueblos históricos que formen los llamaos Montes de Toledo. Llamábase Hontanarejo d'Arroba y Fontanarejo de les Naranxales más tarde, teniendo constancia d'esti pueblu siquier dende'l sieglu XVI. Según les Rellaciones topográfiques de Felipe II esti pueblu fundar nel sieglu XV tres hermanos llamaos: Martín, Aparicio y Pero Sánchez. Foi'l primeru que se pobló nel Campu d'Arroba. Nesa dómina tenía d'anexu a Navas de Aceyte. Antes de la división provincial pertenecía a Toledo. La so ilesia ta dedicada a los Santos Felipe y Santiago y nel sieglu XVI tenía anejas les ermites de San Marcos y San Esteban.

Allugamientu[editar | editar la fonte]

Ta asitiáu a 647 m. d'altor y nuna posición bien similar a Navalpino, anque más eleváu, concretamente na solana de Sierra de Valdeja, en que'l so pie de monte meridional estiéndese la depresión anticlinal d'Arroba- Navalpino. La so población ye d'unos 300 habitantes.

Nun tener territoriu dientro del Parque Nacional de Cabañeros, atópase dientro de la ruta del Guadiana.

Historia[editar | editar la fonte]

Asitiáu al oeste de la provincia, esisten dellos xacimientos de la Edá del Fierro y de la dominación romana nel so términu. La so ilesia parroquial, dedicada a San Felipe y Santiago, ye del sieglu XV y tien ciertu interés. Atopáronse xacimientos de la Edá del Fierro y de dómina romana, según restos árabes de Morru de Castillejo, que s'atopa nel Muséu Provincial de Ciudá Real. Amuesa, poro, una ocupación dilatada en tiempu.

Arte[editar | editar la fonte]

La Ilesia Parroquial, so la advocación de San Felipe y Santiago, ta allugada na parte más elevada del pueblu. El so interior conformar una sola nave con arcos llixeramente apuntaos que se sofiten en soportes llaterales o contrafuertes. L'edificiu algama muncho más altor nel ábside, que ta dixebráu de la nave llonxitudinal por un gran arcu más apuntáu. La cubierta ye a dos agües con llistones de madera que pudieren ser parte de la cubrición orixinal. Según comentarios de los habitantes del pueblu, mientres la guerra la cubrición quedóse destruyida. Construyida en mampostería con refuerzos angulares de lladriyu. L'esterior de la Ilesia ye de lladriyu y piedra irregular de sillarejo y verdugues de lladriyu. A la ilesia apuértase al traviés d'un arcu de ferradura en alfiz, ante'l cual álzase un pórticu con arcu de mediu puntu, posiblemente posterior a la construcción de la Ilesia. Polos aspeutos estilísticos trataos, podemos datar l'edificiu a finales del S. XIV o principiu del S.XV.

Tien una interesante Custodia que ye sacada en procesión el día del Corpus Christi, quedando despinta'l restu del añu, por cuenta de que los vecinos vieron apeligrar la so posesión al ser llevada a la Esposición Iberoamericana de Sevilla de 1929. Esta Custodia ye atribuyida por unos a Alonso d'Ávila o a la Escuela d'Enrique de Arfe por otros, llabrada en plata, tien la forma propia de les obres de la renacencia de templete romanu, nesti casu de dos cuerpos arrodiaos de columnes con figures humanes y capiteles corintios y sobre cada unu de los cualos reposen sentaos unos ánxeles, alredor de cada cuerpu cuelguen seis campanilla, siendo de color doráu les del cuerpu cimeru. Na base medallones nos qu'apaecen representaos los cuatro evanxelistes y coronando la obra la cruz sobre'l calvariu.

La patrona del pueblu, la Virxe de l'Asunción, celebra la so fiesta'l 15 d'agostu.

Nes proximidaes atopen los xacimientos de Morru del Castiellu- El Castillejo- onde apaecieron restos de tumbes, cerámica, etc, tantu ibériques, romanes y Árabes, y El Tarral de los Empredados, con restos de la Edá del Fierro y de la dómina romana

Fontanarejo ye unu de los pueblos de la Mancomunidá de Cabañeros que tien unu de los cascos urbanos más representativos de l'arquiteutura de Cabañeros.

Demografía[editar | editar la fonte]

El conceyu, que tien una superficie de 76,95 km²,[2] cuenta según el padrón municipal pa 2017 del INE con 265 habitantes y una densidá de 3,44 hab./km².

Gráfica d'evolución demográfica de Fontanarejo ente 1842 y 2017

     Población de derechu según los censos de población del INE.[3]      Población según el padrón municipal de 2017.[4]

Alministración[editar | editar la fonte]

Alcaldes dende les eleiciones de 1979
Llexislatura Nome Partíu
1979-1983
1983-1987
1987-1991 Isidoro Arias Honráu Partíu Popular
1991-1995
1995-1999
1999-2003
2003-2007
2007-2011 Abrahám Martín Pavón
2011-2015
2015-2019
2019-2023 n/d n/d
2023- n/d n/d

Evolución de la delda viva[editar | editar la fonte]

El conceutu de delda viva contempla namái les deldes con caxes y bancos relatives a creitos financieros, valores de renta fixa y préstamos o creitos tresferíos a terceros, escluyéndose, poro, la delda comercial.

Gráfica d'evolución de la delda viva del conceyu ente 2008 y 2014

     Delda viva del conceyu en miles d'Euros según datos del Ministeriu de Facienda y Ad. Públiques.[5]

La delda viva municipal per habitante en 2014 xubía a 269,33 €.[6]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Institutu Nacional d'Estadística (ed.): «Población, superficie y densidá por conceyos.». Archiváu dende l'orixinal, el 21 de setiembre de 2013.
  3. Cifres de población y Censos demográficos
  4. Institutu Nacional d'Estadística (ed.): «Nomenclátor: Población del Padrón Continuo por Unidad Poblacional».
  5. Delda Viva de les Entidaes Llocales
  6. División de la delda viva de 2014 (datu del Facienda y Alministraciones Públiques, Delda Viva de les Entidaes Llocales) ente'l númberu d'habitantes del conceyu d'esi mesmu añu (datu del Institutu Nacional d'Estadística, Nomenclátor: Población del Padrón Continuo por Unidad Poblacional).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]