Fondura de campu

De Wikipedia
Fondura de campu
fenómeno óptico (es) Traducir
llonxitú
Cambiar los datos en Wikidata
Exemplu de fondura de campu, namái la llinia central apaez enfocada, el restu sicasí non.
Imaxe con poca fondura de campu.
Imaxe con fondura de campu moderada.

Por fondura de campu o PDC entiéndese tradicionalmente en óptica, y en fotografía en particular, la zona qu'entiende dende'l puntu más cercanu y el más alloñáu del nuesu campu que seya aceptable tocantes a nitidez, una vegada formada la so imaxe nel mesmu planu d'enfoque.

Depende de cuatro factores:

  • El tamañu del círculu de tracamundiu máximu o CCM (y por tanto'l formato y el tamañu de la impresión, amás de la distancia d'observación y de la capacidá escuédiga de cada observador)
  • La distancia focal
  • L'apertura de la diafragma, o númberu f
  • La distancia d'enfoque

Círculu de tracamundiu máximu CCM[editar | editar la fonte]

Los círculos de tracamundiu son los pequeños círculos de lluz que formen cada puntu d'una imaxe que nun ta a focu. Si un puntu d'un suxetu ta nel planu enfocáu, produznos (o nos debería producir) un puntu nel planu del sensor o película. Lo que solemos dicir qu'un puntu suxetu produznos un puntu imaxe. Pero si asitiamos un oxetu per delantre o por detrás d'esi planu enfocáu, en cuenta de un puntu imaxe va formásenos un discu de lluz más o menos grande dependiendo de que tea más o menos cerca del planu enfocáu.

El círculu de tracamundiu máximu ye'l tamañu qu'hai de tener un círculu de tracamundiu na película o sensor por que cuando al amplialo veamos la copia nunes condiciones determinaes síanos indistinguible d'un puntu inferior en tamañu, de manera que a partir d'esi tamañu de puntu escontra más grande empezamos a percibir les coses como con falta de nitidez. Internacionalmente establecióse qu'un puntu de 0,25 mm nuna copia de 20x25 vistu a unos 635 mm (25") ye consideráu como'l máximu tamañu de puntu a partir del cual les imáxenes paeceríennos con falta de nitidez. Esti valor establecióse con datos d'observación direuta d'un gran númberu d'individuos y establecióse un valor mediu, pos rescampla que pa persones con una agudez visual percima de lo normal el tamañu d'esi círculu hai de ser inferior a los 0,25 mm y en persones con menos agudez visual va ser al aviesu y l'agudez visual nun depende de la correición que se precise per mediu de gafes (esta correición dar por bien fecha), sinón de la densidá de célules receptores na retina. Pa calcular finalmente'l valor del círculu de tracamundiu máximu tenemos d'estrema-y a esi valor de 0,25 mm el factor d'ampliación que resulta de pasar d'un formatu determináu al tamañu de copia de 20 x 25 establecíu como canon. Asina, en formatu 24 x 36 considerando los valores respeuto al llau más curtiu 24 mm (el llau más llargu ye variable en función de la rellación de proporción de los llaos, 2/3 o 4/3, etc.) pa pasar a midir 200 mm (la copia) 200/24 (del sensor)= 8,33 y va danos que 0,25/ 8,33= 0,03 mm como tamañu del CCM pa esti formatu de 24 x 36. Na tabla ven los valores pa distintos formatos.

Formatu Dimensiones del sensor (mm) Factor d'equivalencia óptica Diámetru círculu de tracamundiu máximu (mm)
FF (formatu completu) 24 x 36 1 0,03
APS-H (canon) 28,7 x 19 1,3 0,024
APS-C (nikon) 23,6 x 15,7 1,5 0,02
APS-C (canon) 22,3 x 15,1 1,6 0,019
4/3 17,3 x 13 2 0,016
Nikon 1 13,2 x 8,8 2,7 0,011
Micro 4/3 7,6 x 5,7 4,2 0,007
Amacera 1/2,5" 5,76 x 4,29 5,6 0,005

Distancia focal[editar | editar la fonte]

L'efeutu de la distancia focal sobre la fondura de campu ye inversamente proporcional y a menor distancia focal más fondura de campu "PDC" si caltenemos el restu de los parámetros constantes.

Lo que pasa ye que la proporción nun ye llinial y pasamos de tener una PDC dende mui cerca hasta infinitu n'angulares, a amenorgase drásticamente a midida que xubimos la distancia focal. Pa cada casu hai una distancia focal a partir de la cual les distancies de PDC pasen de ser infinites a ser finitas. Un oxetivu de 37,5 mm de distancia focal en formatu 24 x 36 a f16 enfocando a 3 m tien una PDC dende 1,49 mm hasta ∞ y un 38 mm va dende 1,51 m hasta 195 m y a partir d'ende'l cayente, un 50 mm nes mesmes condiciones tien una PDC dende cuasi 2 m hasta cuasi 7 m, total 5 m y un 100 mm tendría una PDC dende 2,63 m hasta 3,49 m, total 0,86 m. Como puede vese l'amenorgamientu de la PDC ye importante cuando la distancia focal vase proporcionalmente aumentando.

Númberu f[editar | editar la fonte]

L'efeutu del valor de diafragma sobre la fondura de campu "PDC" tamién ye senciellu d'estudiar. A diafragma más zarráu, mayor PDC o lo que ye lo mesmo a mayor nᵘ más PDC. La razón física ye por cuenta de que a los cerrar la diafragma'l conu de lluz que forma esti col puntu del oxetu amenorgar n'ángulu polo que los círculos de tracamundiu máximos asitiaríase más lloñe del planu enfocáu que si l'ángulu ye más abiertu. Nel dibuxu puede entendese meyor esto.

Efeutu de la diafragma sobre la fondura de campu. Los puntos nel planu enfocáu (2), proyeuten puntos nel planu imaxe, pero los que tán fora del planu enfocáu (1 y 3) causen un círculu de tracamundiu, proyeutando una imaxe borrosa. Al emplegar una diafragma, l'área efectiva de la lente (4) amenórgase, amenorgando de la mesma el tamañu de los círculos de tracamundiu (una y bones l'ángulu ente los rayos de máxima separación angular provenientes d'un mesmu puntu ven amenorgada esa separación angular pol diafragma), asina qu'oxetos alloñaos del planu enfocáu vense más nítidos, lo qu'aumenta la fondura de campu (la distancia alredor del planu enfocáu a la que los oxetos ver con una cierta nitidez).

Falando del güeyu y el so sistema de diafragma como ye l'iris, esplica'l fechu de qu'un diafragma bien abiertu amenorgue la fondura de campu, asina, de nueche vemos peor definición non yá pol amenorgamientu d'intensidá de lluz sinón tamién pola menor PDC xeneral al tener el nuesu güeyu la neñina abierta y costar más enfocar los distintos planos. Si tenemos dalgún defectu na vista'l problema apínase, por casu, una persona que-y cuesta enfocar de cerca en condiciones normales nun interior pa lleer un testu con lluz baxo (l'iris ocular ábrese), si sale al esterior con sol direutu ye posible que si'l problema nun ye bien agudu consiga poder lleelo pol simple fechu de cerrar drásticamente l'iris al recibir tanta lluz.

Distancia d'enfoque[editar | editar la fonte]

Cuanto más cerca atópese'l motivu que se desea fotografiar, menor va ser la fondura de campu y si enfocamos más lloñe aumenta la fondura de campu hasta la llende de la distancia hiperfocal, que ye'l puntu d'enfoque en que tenemos la máxima fondura de campu. Si enfocamos más lloñe d'esta distancia vamos dir perdiendo otra vegada fondura de campu, anque non tanta como si averamos.

Circula una falacia bien estendida que diz qu'hai'l doble de PDC por detrás del puntu enfocáu que per delantre y esto ye verdá namái pa una combinación exacta de nᵘ distancia focal y distancia d'enfoque. Por casu, si enfoco a 2 m con un 50mm a f16 cumplir la falacia aproximao, pero si enfoco más cerca la PDC vase pasu ente pasu igualando al puntu que cuando movemos en distancies propies de fotografía macro la PDC ye la mesma per delantre que por detrás y si enfocamos más lloñe de 2 m la PDC por detrás aumenta munches más vegaes que per delantre al puntu d'enfocar a la distancia hiperfocal na que la PDC por detrás disparar hasta ∞.

Otros factores a considerar[editar | editar la fonte]

Efeutu combináu de distancia focal y distancia d'enfoque en fotografía d'aproximamientu[editar | editar la fonte]

Siempres y cuando atopemos en rangos d'enfoque inferiores a 1/4 de la distancia hiperfocal, la fondura de campu mientres caltengamos una ampliación determinada nun va variar teamos cola focal que teamos. Esto en fotografía macro cumplir a la perfeición pos tamos per debaxo d'esos valores de distancia d'enfoque inferior a 1/4 de la distancia hiperfocal, pero en fotografía distante percima d'estos valores nun se cumple. Nestos casos de dientro de los rangos mentaos con una tele tenemos menos fondura de campu que con un normal o un angular y eso ye verdá mientres los demás parámetros caltiénense constantes, pero si caltenemos la mesma ampliación anque camudemos la focal, camudando proporcionalmente la distancia d'enfoque parta encuadrar lo mesmo, la fondura de campu nun va variar, la PDC que pierdo si aumento la distancia focal ganar por poneme más lloñe. Lo qu'asocede ye que con teleoxetivos el fondu desenfocado vese más grande que con un angular, polo que nos paez más desenfoque, pero si afitámonos vamos ver que tanto'l fondu de la semeya fecha col angular como'l fondu de la fecha cola tele tien la mesma falta de nitidez si'l motivu ta encuadráu a la mesma ampliación y trabayamos col mesmu formatu y diafragma y de fechu nel motivu que teamos fotografiando, vamos ver qu'hai la mesma PDC si enfocamos al mesmu planu con un angular que con una tele.

Influencia del cambéu de formatu na PDC[editar | editar la fonte]

Otra tema que trai cola ye'l de si aumenta o mengua la PDC con un formatu o otru. A ver, si yo busco la mesma angulación nel rexistru d'una imaxe, si utilizo un formatu pequeñu voi tener más PDC que con un formatu más grande por cuenta de que pa la mesma angulación con un formatu cimeru hai qu'aumentar tamién la distancia focal y como vimos al analizar esti factor resulta que la PDC amenórgase más rápido nes distancies focales llargues que nes curties. Pero nesta ecuación nun consideremos el factor del tamañu del círculu de tracamundiu máximu, y resulta qu'ateniéndonos a esto, el formatu pequeñu pol simple fechu de tener qu'ampliar más pa consiguir la mesma copia de grande va perder PDC, lo que pasa ye que'l factor de la distancia focal ye más importante que'l del círculu de tracamundiu máximu polo que sigue ganando en PDC el formatu menor, pero nun gana tanto como en principiu paecía pos parcialmente compénsase col CCM.

Agora bien, si pretendemos faer una copia del mesmu tamañu con dos formatos distintos cola mesma óptica, nᵘf y distancia d'enfoque (evidentemente cada semeya va tener encuadres distintos) resulta que la semeya col formatu menor va tener menos PDC que la del formatu mayor pos l'únicu factor que tamos camudando ye'l del CCM. Pero nesti mesmu caso si en cuenta de faer una copia del mesmu tamañu, faemos una copia proporcional a cada formatu y reparar a la mesma alloña entós la PDC va ser la mesma colos dos formatos.

Considerando la distancia d'observación[editar | editar la fonte]

Dimos por fechu en tou lo visto antes, que la distancia d'observación yera constante en toes nueses pruebes pa un tamañu de copia fixu, pero si alteriamos esti parámetru pueden pasar trés cuesas:

  1. Si caltenemos el tamañu de copia al alloñar va aumentar la PDC.
  2. Si al alloñar o averanos camudamos proporcionalmente'l tamañu de la copia la PDC va ser la mesma #

Si aumentamos el tamañu de copiar pero reparar a la mesma distancia va menguar la PDC. Esto dase unu cuenta nel momentu que queremos faer una semeya d'una vista xeneral d'una ciudá por casu colos sos edificios. Si queremos xugar con dalgún elementu que tea más cerca que'l ∞ nel cual tán los edificios de la ciudá, podemos faer usu de la distancia hiperfocal pa consiguir nitidez con muncha fondura, entós vamos enfocar un puntu más cercanu que ∞ y vamos consiguir ver bien tola semeya mientres la veamos a la distancia fayadiza col tamañu de copia estándar, pero si faemos un mural con esa semeya y siguir queriendo ver de cerca p'apreciar los detalles de los edificios, llevaremos una decepción porque lo qu'antes nos paecía nítido agora ver desenfocado y damos cuenta que pa faer esta semeya y esixi-y tantu tocantes a la observación nun podemos faer usu de la distancia hiperfocal y debemos nesti casu enfocar a ∞ direutamente.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]