Floorball

De Wikipedia
Un partíu de floorball ente seleiciones nacionales de Suecia (mariellu) y Finlandia (blancu).
Pelota de floorball.

El floorball tien los sos oríxenes a principios de los años 1950. El primer campeonatu tuvo llugar en Michigan (EE UU) en 1962. Surdió como una práutica derivada del bandy. Practicábase como un pasatiempu nos colexos, yá que yera una alternativa barata y que podía practicase mientres tol añu. Nos 80 empezaron a desenvolvese les primeres regles y pasó de ser un xuegu pal recréu a ser un deporte formal nos países de la Europa septentrional. Dempués d'unos años, dellos países formaron les sos federaciones y en 1986 fundóse la IFF (Federación Internacional de Floorball). N'España introducióse gracies a los colexos ya institutos qu'incluyeron esti deporte na so programación y empezó llamándose "unihockey"; tamién se-y llamó Plasticbandy, Softbandy, Floorbandy, Innebandy, Floorhokey o Unihoc.

A nivel internacional, cuatro países lleven apoderando esti deporte dende la creación de la IFF en 1986: República Checa, Suecia, Finlandia y Suiza. Tamién s'estendió per Europa llegando a España y Portugal.

La competición internacional más importante son los Campeonatos del Mundu, que se celebren cada dos años: dende 1996 y nos años pares en categoría masculina; y dende 1997 y nos años impares en categoría femenina. Suecia proclamóse Campeona del Mundu en categoría masculina na edición de 2006 celebrada en Suecia, ente que Suiza fixo lo propio en categoría femenina, nel Campeonatu del Mundu que tuvo llugar en Singapur en 2005.

La popularidá del floorball va creciendo en munchos otros países d'Europa y n'otres partes del mundu. En 2009, la Federación Internacional de Floorball (IFF) cuntaba coles federaciones y asociaciones nacionales de 37 países.

Regles[editar | editar la fonte]

Midíes del campu y preseos del xuegu[editar | editar la fonte]

Según les regles internacionales, el terrén puede ser de 36-44 m de llongura por 18-22 m d'anchu. Nos partíos de neños de pocu tiempu pueden usase terrenes más pequeños.

El terrén, llanu, arrodiáu per una valla de mediu metro d'altor col que puede xugase.

Dientro del terrén hai dos porteríes, asitiaes en cada estremu del campu, que les sos midíes son 160 cm d'anchu, 115 cm d'altor y 65 cm de fondura. L'área de gol ye de 4 m d'anchu por 5 m de llargu, dientro de la cual, y ante la portería, atópase l'área del porteru de 1 m por 2,5 m onde namái puede tar este.

Los palos o sticks son de plásticu duro, resistente, y el palu nun devasa los 102 cm (+la pala) y nun tien un llargu mínimu (los neños xueguen con sticks bien curtios). El stick suel tener un pesu de 150-200g. Tolos xugadores tienen unu, sacante'l porteru.

Equipos y desenvolvimientu del xuegu[editar | editar la fonte]

Xugar con 5 xugadores de campu y un porteru en cada equipu. Los xugadores de campu van xugar con un sticks menos el porteru. El porteru puede tocar la bola con cualesquier parte del cuerpu dientro de la zona de gol (4m*5m), y tamién fora de la mesma si siquier dalguna parte del porteru caltiénse dientro de la zona (p.ej. la punta del zapatu). El porteru tamién puede salir de la zona de gol pero entós nun va poder tocar la pelota coles sos manes. Empecípiase'l partíu tocando la bola en mediu del campu, tratando de consiguir el control de la pelota al so equipu. Puede sustituyise xugadores en cualquier momentu y tiempu real. Lo normal ye camudar xugadores cada 30-90 segundos, yá que se cansa rápido porque'l xuegu ye unu de los más rápidos del mundu.

Normes básiques[editar | editar la fonte]

Pueden sustituyise xugadores en cualquier momentu, ensin llimitaciones de vegaes, teniendo que dexar el terrén el xugador reemplazáu primero que'l reemplazante. L'alcuentru dura:

  • 3 periodos de 20 min con 10 min de descansu ente cada periodu.
  • En categoríes menores/xuveniles, p.ej. 3 periodos de 15 min cada unu

Empecípiase'l partíu con un face-off (saque neutral) como nel ḥoquei sobre xelu nel mediu campu, cola pelota nel suelu, esperando'l pito del árbitru. Dempués del pito, puede xugase. Suelse intentar xugar escontra tras, asina ganando'l control de la pelota al so equipu. Atáyase'l tiempu (pal cronómetru) por cada pito del árbitru. Cuándo se mueva la pelota de nuevu, el tiempu empieza a correr de nuevu. Mientres un penalti,el cronómetru ta paráu tamién. Cuando se detién el xuegu vuelve xugase faciendo: 1. un golpe francu (un saque de falta), dempués d'una falta del adversariu, o 2. un saque neutral, dempués d'un gol, o dempués d'una situación ónde l'árbitru nun pudo ver si hubo una falta o non, o de quién foi la falta.

Principales regles del xuegu[editar | editar la fonte]

  1. El porteru nun puede tener la bola más de 3 segundos
  2. Cuando se llanza un golpe francu los oponentes tienen d'asitiase a 3 m de la bola #

Si la bola sale fuera del ring, esto ye, fora d'onde tán les valles que s'asitien alredor del campu, l'otru equipu puede siguir el xuegu a 1.5m de la valla del puntu por onde salió.

  1. La bola puede ser cutida col pie solo una vegada, dempués habría que cutila cola pala, tres un pase tamién puede ser controlada col pie al ser recibida por un compañeru, pa poder pasala col pie a un compañeru de nuevu hai que controlala primeramente cola pala (nueva regla na temporada 2014-2015)
  2. Puede xugase cola bola nel aire siempres que nun seya sobre'l nivel de les rodíes (=l'altor de les rodíes d'un "xugador permediu")
  3. Nun puede entrase en contautu físicu col contrariu de nenguna forma, sacante costazu contra costazu.
  4. Nun se dexa'l xuegu ensin stick.

Ta dexáu:

  1. Quitar la bola a un adversariu ensin cutir el so stick
  2. Meter el stick nel área de gol
  3. Camudar al porteru por un xugador, pero si puede sacase al porteru y meter un xugador como xugador y non de porteru #

Tirar el stick a los pies del to compañeru o a la pelota pa defender la portería. Nun ta dexáu:

  1. Entrar nel área pequeña de la portería (1m*2.5m) si nun se ye un porteru. (nin siquier nel aire)
  2. Mover la portería pa evitar un gol.
  3. Llevantar el stick percima de la cintura. Xugar cola pelota percima del nivel de les rodíes.

Otres aiciones: dempués de marcar un gol el xuegu reiniciar con un face-off nel centru del campu.

Los penaltis executar de la siguiente forma: el xugador puede avanzar cola bola dende'l centru del campu y disparar o intentar regatiar al porteru. Nun ta dexáu que la bola recule nin se pare una vegada puesta en movimientu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]