Fisura volcánica

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Fisura volcánica y canal de lava.

Una fisura volcánica o volcán fisural ye una hendidura más o menos llinial na corteza terrestre al traviés de la cual s'espulsa lava, polo xeneral ensin actividá esplosiva. La fisura ye usualmente de pocos metros d'anchu y puede ser de dellos kilómetros de llargu. Pueden causar enormes fluxos de basaltu y canales de lava. El volcán tien aspeutu d'una resquiebru nel suelu o nel llechu marín y non de conu eleváu.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Los volcanes fisurales son difíciles de reconocer dende'l suelu y dende l'espaciu, yá que nun tien un cráter central y la superficie circundante ye bastante plana. Les fisuras estreches pueden rellenase con lava que se solidifica y, cuando la erosión remueve la so contorna, la masa de lava puede permanecer sobre la superficie como un dique y fúndense hasta fondures d'unos pocos kilómetros. Les fisuras son comunes en zones de distensión de la litosfera (rifts como Islandia y el Gran Valle del Rift d'África).

El complexu Puyehue-Gordón Caulle, en Chile, ye un exemplu de fisura volcánica

N'Islandia, les fisuras volcániques son de cutiu llargues fisuras paraleles a la zona rift onde les plaques litosféricas tán diverxendo. Delles erupciones asoceden a partir de nueves quebres paraleles asitiaes a cientos o miles de metros de les fisuras anteriores. Esta distribución constrúi xeneralmente una delgada pandu de lava más qu'un únicu edificiu volcánicu. El sistema de fisuras de Laki produció la erupción más grande rexistrada na hestoria, en forma de fluxu basálticu, mientres la erupción del Eldgjá en 934 e.C. , que soltó 19,6 km³ de lava.

Les fisuras volcániques radiales de los volcanes de Ḥawai producen “cortines de fueu” como fontes de lava que erupcionan a lo llargo d'una porción d'una fisura. Estes provoquen unes ramples baxes de chiscadures basáltiques en dambos llaos de la fisura. Delles fontes de lava más aisllaes a lo llargo de la fisura producen pequeños cráteres y cono d'escoria. Los fragmentos que formen un conu de chiscadura son lo suficientemente calientes y plásticos pa soldase ente ellos, ente que los fragmentos que formen un conu d'escoria caltiénense separaos por causa de la so temperatura más baxo.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Fisura volcánica