Fiscalía Anticorrupción

De Wikipedia
Fiscalía Anticorrupción
Fiscalía contra la Corrupción y la Criminalidad Organizada (es)
Llocalización
País España
AutonomíaBandera de la Comunidá de Madrid Comunidá de Madrid
ConceyuBandera de la Ciudá de Madrid Madrid
Distritu[[d:Special:EntityPage/Q1763370|{{{2}}}
Barrio administrativo (es) Traducir[[d:Special:EntityPage/Q10384027|10px
Direición España
Bolsa de valores Ministeriu Fiscal d'España
Cambiar los datos en Wikidata

La Fiscalía Anticorrupción, que'l so nome oficial ye Fiscalía Especial contra la Corrupción y la Criminalidad Entamada,[1] ye una Fiscalía Especial, integrada nel Ministeriu Fiscal español y dependiente de la Fiscalía Xeneral del Estáu, con competencies en tol territoriu nacional, qu'investiga y conoz de los procesos d'especial trescendencia, relativos a los delitos económicos o otros cometíos por funcionarios públicos nel exerciciu de los sos cargos rellacionaos col fenómenu de la corrupción.

Tamién asume la investigación de los delitos económicos cometíos por grupos entamaos, sacantes sían de competencia específica de la Fiscalía Antidroga o de la Fiscalía de l'Audiencia Nacional. Mientres los últimos trelce años el Fiscal de Sala Xefe foi Antonio Salinas Casado y la Teniente Fiscal, o número dos de la Fiscalía, foi Belén Suárez Pantín. D'alcuerdu a los datos ufiertaos pol Ministru de Xusticia na Comisión de Xusticia del 10 de mayu de 2017, la fiscalía anticorrupción aumentó'l so personal un 40%, siendo anguaño 28 los fiscales destinaos a anticorrupción na so sede central.[2]

El 1 de xunu de 2017 dimitió'l fiscal xefe Manuel Moix, por participar nuna sociedá offshore en Panamá.[3] Darréu, el 5 de xunetu de 2017, el Conseyu Fiscal aprobó la candidatura d'Alejandro Luzón como fiscal xefe de anticorrupción.[4][5] Esti dictame del conseyu, sicasí, nun ye venceyante pal FGE, y ye esti quien decide n'últimu términu quién va ser el nuevu fiscal xefe, nomándose finalmente al propuestu Alejandro Luzón.

Competencies[editar | editar la fonte]

Conforme al art diecinueve cuatro del Estatutu Orgánicu del Ministeriu Fiscal, la Fiscalía contra la Corrupción y la Criminalidad Entamada practica les dilixencies d'Investigación del artículu cinco del Estatutu ya intervién direutamente en procesos penales.

En dambos casos la so intervención produzse cuando se trata de supuestos d'especial trescendencia, apreciada pol Fiscal Xeneral del Estáu, en rellación con:

a) Delitos contra la Facienda Pública, contra la seguridá social y de contrabandu. b) Delitos de prevaricación. c) Delitos d'abusu o usu indebíu d'información privilexada. d) Malversación de caudales públicos. y) Fraudes y exacciones illegales. f) Delitos de tráficu d'influencies. g) Delitos de confechu. h) Negociación prohibida a los funcionarios. i) Defraudaciones. j) Insolvencies punibles. k) Alteración de precios en concursos y puyes públicos. l) Delitos relativos a la propiedá intelectual ya industrial, al mercáu y a los consumidores. m) Delitos societarios. n) Blanquéu de capitales y conductes allegaes a la receptación, salvu cuando pola so rellación con delitos de tráficu de drogues o de terrorismu correspuenda conocer de diches conducta a les otres Fiscalíes Especiales. ñ) Delitos de corrupción en transaiciones comerciales internacionales. o) Delitos de corrupción nel sector priváu. p) Delitos conexos colos anteriores. q) La investigación de too tipu de negocios xurídicos, transaiciones o movimientos de bienes, valores o capitales, fluxos económicos o activos patrimoniales, que indiciariamente apaezan rellacionaos cola actividá de grupos delictivos entamaos o col aprovechamientu económicu d'actividaes delictives, lo mesmo que de los delitos conexos o determinantes de tales actividaes; salvu cuando pola so rellación con delitos de tráficu de drogues o de terrorismu correspuenda conocer de diches conductes a la Fiscalía Antidroga o a la de l'Audiencia Nacional.

Historia[editar | editar la fonte]

Fiscalía Xeneral del Estáu d'España. See central nel Paséu de la Castellana de Madrid.

Foi creada en 1995, na dómina del Gobiernu de Felipe González, al traviés de la llei 10/95, de 24 d'abril, siendo Ministru de xusticia Juan Alberto Belloch y Fiscal Xeneral del Estáu'l Maxistráu del Tribunal Supremu Carlos Granados.

El so primera Fiscal xefe foi Carlos Jiménez Villarejo, nomáu en 1995, qu'ocupó'l cargu hasta l'añu 2003.[6]

A la fin del mandatu como Fiscal Xeneral del Estáu de Jesús Cardenal (1997-2004) propúnxose la supresión de la Fiscalía.[7]

Mientres el mandatu como Fiscal Xeneral del Maxistráu del Tribunal Supremu Cándido Conde-Pumpido (2004-2011) potencióse la Fiscalía Anticorrupción, reformando l'Estatutu Orgánicu del Ministeriu Fiscal en 2007, pa da-y nueves competencies, convirtiéndola en Fiscalía contra la Corrupción y la Criminalidad entamada.

En 2004 la Fiscalía Anticorrupción taba en cantu de la desapaición, tres los conflictos derivaos del cese de Jiménez Villarejo.[8] Disponía solamente de diez fiscales, nueve en Madrid, y unu en Barcelona, con una sede central asitiada nun pisu de Madrid, y una sola Fiscalía Delegada en Cataluña. En 2006 crear pol nuevu Fiscal Xeneral, Conde-Pumpido, seis delegaciones territoriales, en llugares conflictivos de la mariña, y a partir d'esi momentu empezar a reforzar la plantía, tantu na sede central como nes delegaciones. En 2011 la Fiscalía Anticorrupción disponía yá de cuarenta fiscales, ente la sede central y les delegaciones,[9] la so sede central cuntaba con un edificiu propiu, na cai Manuel Silvela, de Madrid, y creárense una docena de Fiscalíes Delegaes, amás de potenciase los cuatro equipos de sofitu de que disponía la Fiscalía, procedentes de la Intervención Xeneral del Estáu, l'Axencia Tributaria, la Policía Nacional y la Guardia Civil.[10]

Nesa dómina empecipiar pola Fiscalía Anticorrupción los casos de corrupción más relevantes y conocíos, que siguieron investigándose con posterioridá, como'l casu Malaya, en Marbella, el casu Palma Arena y el casu Noos, en Mallorca, el casu Palau y el casu Pretoria, en Barcelona, el casu Ballena Blanca, en Málaga, el casu Gürtel en Madrid y Valencia, el casu Mercasevilla y de SER n'Andalucía, el casu Brugal, n'Alicante, etc.

Con posterioridá la Fiscalía Anticorrupción impulsó otros procedimientos relevantes, siendo'l postreru la operación Púnica, qu'afecta al ex-Conseyeru de Presidencia de la Comunidá de Madrid, Francisco Granados.

Fiscalíes Delegaes[editar | editar la fonte]

La Fiscalía Anticorrupción cuenta con Fiscalíes Delegaes en Baleares, Gran Canaria, Santa Cruz de Tenerife, Málaga, Valencia, Sevilla, Castellón, Alicante, Almería, Cádiz, Murcia y Barcelona.

Conforme al art 19 5º del Estatutu Orgánicu del Ministeriu Fiscal, reformáu en 2007, cuando'l númberu de procedimientos asina lu aconseye, el Fiscal Xeneral del Estáu puede designar en cualquier Fiscalía unu o dellos Fiscales Delegaos de les Fiscalíes Especiales, que se van integrar nestes.

Dicha designación faise, oyíu'l Conseyu Fiscal, previu informe de los Fiscales Xefes de la Fiscalía Especial y la Fiscalía territorial correspondiente, ente los Fiscales de la plantía d'esta postrera que la soliciten, acreditando la so especialización na materia nos términos que reglamentariamente establézanse. Cuando na Fiscalía territorial esista una Seición especializada, constituyida con arreglu a lo dispuesto nel artículu anterior, que'l so ámbitu d'actuación coincida total o parcialmente cola materia pa la que ye competente la Fiscalía Especial, el Fiscal Delegáu va integrar en dicha Seición.

El Fiscal Xefe de la Fiscalía Especial tien, con al respective de los Fiscales asina designaos y namái nel ámbitu específicu de la so competencia, les mesmes facultaes y deberes que correspuenden a los Fiscales Xefes de los demás órganos del Ministeriu Fiscal. Ensin perxuiciu de les instrucciones que con calter xeneral pueda impartir el Fiscal Xeneral del Estáu, el Decretu de nomamientu va concretar les funciones y l'ámbitu d'actuación de los Fiscales Delegaos, especificando'l so grau de dedicación a los asuntos competencia de la Fiscalía Especial.

Sía que non los Fiscales Delegaos tendrán d'informar de los asuntos de los que conozan na so calidá de tales al Fiscal Xefe del órganu en que desempeñen les sos funciones.

Ente los Fiscales delegaos más conocíos, nomaos pol anterior Fiscal Xeneral Cándido Conde-Pumpido, atópense Juan Carlos López Caballero, que llevó los casos Malaya y Ballena Blanca, en Marbella, y anguaño ye'l Fiscal Xefe de Málaga, y Pedro Horrach y Juan Carrau, Fiscales delegaos anticorrupción de Baleares, que llevaron los casos Noos y Palma Arena, en Mallorca.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Ministeriu de Justicia - Direiciones y teléfonos» (castellanu). Consultáu'l 7 de xineru de 2018.
  2. Comisión de Xusticia.
  3. Pérez, Fernando J. (1 de xunu de 2017) (en castellanu). Manuel Moix dimite como fiscal xefe Anticorrupción en conociéndose la so sociedá en Panamá. EL PAÍS. https://politica.elpais.com/politica/2017/06/01/actualidad/1496304595_239167.html. Consultáu'l 6 de xineru de 2018. 
  4. Maza va proponer a Alejandro Luzón como xefe de la Fiscalía Anticorrupción
  5. Luzón, escoyíu pa dirixir la Fiscalía Anticorrupción
  6. El pais (ed.): «Xueces pa la Democracia cree que'l cese de Villarejo ye una depuración política» (12 de xunetu de 2003). Consultáu'l 6 de mayu de 2011.
  7. El periodico d'Estremadura] (ed.): «Cardenal propón al Gobiernu que suprima la Fiscalía Anticorrupción» (10 de xunetu de 2003). Consultáu'l 6 de mayu de 2011.
  8. El pais (ed.): «Los fiscales van defender güei frente a Cardenal que Jiménez Villarejo siga en Anticorrupción» (22 de xunetu de 2003). Consultáu'l 6 de mayu de 2011.
  9. [1], "La Fiscalía Anticorrupción va actuar d'equí p'arriba contra les mafies y va cuntar con Delegaos en delles zones". El Mundo, 18/10/2004
  10. [2] Conde-Pumpido afirma qu'escuerre la corrupción ensin distinción de partíos, El País, Martínez Lázaro, 22/09/2010

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]