Fiordu d'Oslu

Coordenaes: 59°25′00″N 10°34′00″E / 59.4167°N 10.5667°E / 59.4167; 10.5667
De Wikipedia
Fiordu d'Oslu
Oslofjorden (no)
Situación
PaísBandera de Noruega Noruega
Conceyu Osloe
Tipu Badea
Parte de Estrechu de Skagerrak
Coordenaes 59°25′00″N 10°34′00″E / 59.4167°N 10.5667°E / 59.4167; 10.5667
Fiordu d'Oslu alcuéntrase en Noruega
Fiordu d'Oslu
Fiordu d'Oslu
Fiordu d'Oslu (Noruega)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

El fiordu d'Oslu (en noruegu, Oslofjorden) ye un fondu entrante marín, d'unos 150 km, que s'atopa alcontráu na mariña sureste de Noruega, n'agües del Skagerrak (la conexón ente'l mar del Norte y el mar Bálticu).

Xeografía[editar | editar la fonte]

El fiordu d'Oslu estender dende una llinia imaxinaria ente'l faru de Torbjørnskjær y el de Færder y embaxo hasta Langesund nel sur y Oslu nel norte. L'entrante considérase estremáu en dos partes: la parte interna (Indre Oslofjord) y l'esterna (Ytre Oslofjord) nel puntu de los 17 km de llargu y l'estrechu Drøbaksundet.

Nel fiordu atopen delles islles, siendo les más grandes Nøtterøy (59 km²) y Tjøme (39 km²).

El fiordu ye travesáu por un túnel submarín inauguráu en 2000, el Oslofjordtunnelen, con un llargor de 7,6 km qu'enllaza Drøbak, en Frogn, y Storsand, en Hurum.

En dómines históriques, esta badea foi conocida pol nome actual de la rexón, Viken (la badea). A pesar del so nome, el fiordu d'Oslu nun ye un fiordu nel sentíu xeolóxicu —en noruegu, el términu "fjord" puede referise a diversos cuerpos hídricos.

Población[editar | editar la fonte]

Esta zona presenta'l nucleu demográficu más importante de Noruega.

Tola población asitiada alredor del fiordu d'Oslu, incluyendo la ciudá d'Oslu, ye d'alredor de 1.960.000 habitantes, y la población total de tolos condaos asitiaos alredor del fiordu ye d'aproximao dos millones, lo qu'equival a alredor del 40 % de tola población noruega.

Historia[editar | editar la fonte]

El fiordu foi l'escenariu d'un acontecimientu clave na invasión alemana de Noruega en 1940. La invasión incluyó un desembarcu entamáu de mil tropes tresportaes por barcu a Oslo. El coronel Eriksen, comandante de la fortaleza de Oscarsborg cerca de Drøbak, calteníu principalmente por propósitos históricos, fundieron el cruceru pesáu alemán Blücher nos estrechos de Drøbak.

La resistencia de la fortaleza bloquió la ruta a Oslo, retrasando d'esta manera al restu del grupu mientres abondu tiempu por que la familia real, el gobiernu, el parllamentu y l'ayalga nacional fueren sacupaos. La resultancia foi que Noruega nunca se rindió a los alemanes, dexando al gobiernu de Quisling illexítimu y dexando que Noruega participara como un aliáu en la guerra, más que como una nación conquistada.

Trivia[editar | editar la fonte]

El pintor noruegu Edvard Munch tenía una cabaña y un estudiu en Åsgårdstrand, nel fiordu, y el fiordu d'Oslu apaez en delles de les sos pintures, incluyendo El berru, Rapaces nel muelle y La danza de la vida.

El Oslofjorden ye unu de los nueve locales del Campeonatu mundial de llanches motores clase 1.

Imáxenes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]