Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2003-04

De Wikipedia
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2003-04
Lliga de Campeones de la UEFA 2003-04
Xeneral
Deporte fútbol
Sede Veltins-Arena
Estáu Portugal
Organizador UEFA
Ganador Futebol Clube do Porto
Estadístiques
Participantes Futebol Clube do Porto (3)
Association Sportive de Monaco Football Club (0)
Asistencia total 53 053
Árbitru Kim Milton Nielsen
Cronoloxía
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2002-03 Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2003-04 Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2004-05
Cambiar los datos en Wikidata

La final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2003-04 apostóse'l día 26 de mayu de 2004 nel Sable AufSchalke de Gelsenkirchen, Alemaña. Foi la 49ª edición de la final y los equipos que lu apostaron fueron el FC Porto y l'AS Monaco con resultancia de 3–0 pal equipu portugués, que llogró'l so segundu títulu de la Lliga de Campeones de la UEFA.

Desarrollu[editar | editar la fonte]

Antes d'empezar la temporada, difícilmente daquién apostaría por una final ente'l FC Porto y el AS Monaco. Dambos equipos destacaren pola so solidez y la so organización; la mesma que los llevara a esaniciar a equipos, en teoría, más poderosos qu'ellos, como ye'l casu del Manchester United nel casu del Porto, o'l Real Madrid nel casu del Mónaco. Dambos conxuntos partíen sobre la base d'un sistema entamáu y sólidu, onde cada xugador sabe la función que tien de desempeñar. La final apostar nel estadiu Arena AufSchalke de Gelsenkirchen, n'Alemaña, sede de los partíos del Schalke 04. L'alcuentru sería arbitráu pol colexáu danés Kim Milton Nielsen.

El Porto llegaba a la final de Gelsenkirchen sabiendo que'l so entrenador, José Mourinho, nun siguiría nel club la temporada siguiente. El Porto ganara la so lliga doméstica y l'añu anterior yá ganara la Copa de la UEFA. El Porto tenía esperiencia nel so equipu; na portería taba'l veteranu Vítor Baía (ex-xugador del FC Barcelona), ente que la defensa formar el llateral Paulo Ferreira, el centru de la defensa col capitán Jorge Mariña y Ricardo Carvalho, con Nuno Valente nel llateral esquierdu. Mourinho plantegaba un centru del campu fuerte y sólidu, con Costinha y Pedro Mendes, ente que Maniche y Deco teníen una función más ofensiva. La delantrera quedaba pal brasilanu Carlos Alberto y Derlei.

El Mónaco apostaba la primer final de la so historia. Didier Deschamps presentaba una formación 4-3-3; na portería asitiábase l'italianu Flavio Roma, ente que la defensa yera pal arxentín Hugo Ibarra na banda derecha y Patrice Evra na esquierda, col centru de la defensa pa los franceses Julien Rodriguez y Gaël Givet. El centru del campu tenía una vocación principalmente de contención, col francu senegalés Édouard Cissé, el griegu Andreas Zikos y Lucas Bernardi. Peles bandes asitiábense como estremos Jérôme Rothen, y el capitán y héroe del partíu contra'l Madrid, Ludovic Giuly. L'español Fernando Morientes, l'home que colos sos goles llevara al Mónaco a la final, quedaba como ariete adelantráu.

Tal que se prevía, el partíu empezaba enllancáu y colos equipos más pendientes de nun cometer errores que de xenerar ocasiones de gol. El Mónaco buscaba'l desmarque de los sos xugadores más adelantraos, sobremanera de Morientes, pero nun llograba coneutar col xugador hispanu. El Porto gociaba d'una mayor posesión y trataba de realizar triangulaciones rápides con pases llargos, por cuenta del so mayor control del centru del campu. Mientres los primeres 20 minutos nun se produció nenguna ocasión clara de peligru, sicasí, nel minutu 23, el capitán Ludovic Giuly (qu'hasta entós fuera'l meyor xugador del Mónaco) teníase que retirar mancáu, siendo sustituyíu pol atacante croata Dau Pršo. Nenguna xugada de mención producir hasta'l minutu 39, cuando Carlos Alberto consigue rematar de volea tres un centru-chut d'otru xugador del Porto, sorprendiendo al porteru Roma. Tres el gol, el Mónaco empecipia una cobarde reacción saliendo más al ataque, pero al igual qu'asocediera mientres tola primer parte, la incapacidá de xenerar un xuegu fluyíu y la predresa y entamada defensa de los dragones azules torgáben-yos causar peligru na portería de Vítor Baía. El partíu llegó al descansu cola resultancia de 1-0 pal Porto.

Tres el descansu, los muniqueses siguieron cola mesma táctica ofensiva que na primer parte, pero yera inútil, una y bones un solitariu Morientes desmarcábase y los sos compañeros buscáben-y, pero nun-y llegaben balones. Nel minutu 64, Deschamps retiraba a Cissé pa dar entrada a Shabani Nonda, buscando mayor capacidá ofensiva. Pela so parte, el Porto aguardaba tras, conteniendo ensin mayores problemes les acometíes del Mónaco, que nun llegó a xenerar nenguna xugada de verdaderu peligru mientres los primeres 20 minutos de la segunda parte. Sicasí, nel minutu 71, el Porto contraatacaba tres una xugada del Mónaco, y Deco tresformaba'l 2-0. Pocos minutos dempués, nun contraataque similar al del gol anterior, el rusu Dmitri Alenichev (qu'había entráu sustituyendo a Carlos Alberto) remataba nun mano a mano con Roma, aprovechando un refugue; el Porto sentenciaba la final. De destacar son les imáxenes de pernomaes aficionaos del Mónaco como'l príncipe Alberto de Mónaco, o'l pilotu Michael Schumacher, que nun podíen despintar el so consternación pola derrota. Finalmente'l partíu concluyó cola contundente resultancia de 3-0 pa los portugueses y la segunda Champions League na hestoria del FC Porto.[1]

Trayeutoria de los equipos finalistes[editar | editar la fonte]

Porto[editar | editar la fonte]

El Porto empezó la so andadura nel Grupu F xunto a Real Madrid, FK Partizan y Olympique de Marseille. Los portugueses terminaron segundos tres el Real Madrid dexando tan solo una derrota contra'l conxuntu blancu. N'octavos de final dieron la campanada al ganar al poderosu Manchester United d'Alex Ferguson; un gol de Costinha en Old Trafford daba al equipu portugués l'empate necesariu pal pase a cuartos de final tres la victoria del partíu d'ida.

En cuartos los de Mourinho enfrentar al Olympique Lyonnais, equipu que manió a los portugueses na primer parte de la ida, primero que Deco decidiera pal so equipu con un gol y una asistencia a Carvalho, estableciendo'l marcador en 2-0. Na vuelta, apostada en Francia, los dos tantos de Maniche fixeron inútil cualquier intentu de remontada del conxuntu galu, que tan solo pudo empatar l'alcuentru per mediu de Luyindula y Élber.

El Deportivo foi'l rival del Porto en semifinales. Tres un empate a cero en tierra lusa, tres un polémicu arbitraxe, que daba esperances al conxuntu gallegu, un penalti cometíu por César Martín sobre Deco y tresformáu por Derlei dio a los portugueses el billete a la so segunda final de la máxima competición europea, diecisiete años dempués de llograr la so hasta entós únicu cetru européu.

Mónaco[editar | editar la fonte]

El Mónaco empezó la so andadura nel aparentemente pocu competitivu Grupu C xunto a PSV Eindhoven, AEK Atenes y Deportivo de La Coruña. L'equipu del Principáu terminó la liguilla como primero de grupu amosando un ampliu esplegue ofensivu que-y valió ser xunto a la Juventus el conxuntu más goliador de la primer fase, gracies a un espectacular 8-3 al conxuntu gallegu y otra meritoria goliada a los griegos por 4-0. N'octavos de final enfrentar al Lokomotiv de Moscú; el gol de Fernando Morientes na ida, perdida por 2-1 foi decisivu por que los monegascos llograren el pase a los cuartos de final tres la so victoria na vuelta por 1-0.

En cuartos el Mónaco enfrentar al Real Madrid, nuna eliminatoria na que los blancos yeren favoritos, más tres la so victoria na ida, apostada nel Santiago Bernabéu por 4-2. El gol inicial del capitán madridista Raúl na vuelta nun abarruntaba la remontada que l'equipu entrenáu por Didier Deschamps diba protagonizar, gracies a los goles de Giuly, por partida doble y Morientes, presentando la so candidatura al títulu y acabando coles esperances del equipu merengue.

El rival de semifinales del equipu monegascu foi'l Chelsea del italianu Claudio Ranieri. La ida, apostada nel Stade Louis II, terminó con un 3-1 favorable al Monaco que nun amenorgó les esperances del club londinense d'apostar la final, tal como pudo demostrase nel partíu de Stamford Bridge, onde la eliminatoria poner por unos minutos del llau inglés con un momentaneu 2-0, primero que l'arxentín Ibarra retayara distancies al filu del descansu. El posterior tantu de Morientes estableció l'empate a dos definitivu, dando'l pase al Monaco a la primer final de la Copa d'Europa na so hestoria.

Partíu[editar | editar la fonte]



FC Porto
3

AS Monaco
0
26 de mayu de 2004, 20:45 CET
Arena AufSchalke, Gelsenkirchen — 52.000 espectadores
99 POR Bandera de Portugal Vítor Baía
22 DEF Bandera de Portugal Paulo Ferreira
  2 DEF Bandera de Portugal Jorge Mariña
  4 DEF Bandera de Portugal Ricardo Carvalho
  8 DEF Bandera de Portugal Nuno Valente
23 MED Bandera de Portugal Pedro Mendes
  6 MED Bandera de Portugal Costinha
18 MED Bandera de Portugal Maniche
10 DEL Bandera de Portugal Deco Xugador del partíu Salió nel minutu 85' 85'
11 DEL Bandera de Portugal Derlei Salió nel minutu 78' 78'
19 DEL Bandera de Brasil Carlos Alberto Salió nel minutu 60' 60'
Entrenador Bandera de Portugal José Mourinho
30 POR Bandera d'Italia Flavio Roma
  4 DEF Bandera d'Arxentina Hugo Ibarra
27 DEF Bandera de Francia Julien Rodriguez
32 DEF Bandera de Francia Gaël Givet Salió nel minutu 72' 72'
  3 DEF Bandera de Francia Patrice Evra
14 MED Bandera de Francia Édouard Cissé Salió nel minutu 64' 64'
  7 MED Bandera d'Arxentina Lucas Bernardi
15 MED Bandera de Grecia Andreas Zikos
  8 DEL Bandera de Francia Ludovic Giuly Salió nel minutu 23' 23'
25 DEL Bandera de Francia Jérôme Rothen
10 DEL Fernando Morientes
Entrenador Bandera de Francia Didier Deschamps
Sustituciones
15 MED Bandera de Rusia Dmitri Alenichev Entró nel minutu 60' 60'
77 DEL Bandera de Sudáfrica Benni McCarthy Entró nel minutu 78' 78'
  3 MED Bandera d'Angola Pedro Emanuel Entró nel minutu 85' 85'
  9 DEL Bandera de Croacia Dau Pršo Entró nel minutu 23' 23'
19 DEF Bandera de República Democrática d'El Congu Shabani Nonda Entró nel minutu 64' 64'
18 DEF Bandera de Francia Sébastien Squillaci Entró nel minutu 72' 72'
Goles
Gol 39' Carlos Alberto 1-0
Gol 71' Deco 2-0
Gol 75' Dmitri Alenichev 3-0
Amonestaciones
Tarxeta mariella 29' Nuno Valente
Tarxeta mariella 40' Carlos Alberto Gomes
Tarxeta mariella 77' Jorge Mariña
align=left|Bandera de Dinamarca

Kim Milton Nielsen

Árbitros asistentes Bandera de Dinamarca Jens Larsen
Bandera de Dinamarca Jørgen Jepsen
align=left|Bandera de Dinamarca

Knud Erik Fisker


Portugal
Campeón
FC Porto

2ᵘ títulu

Estadístiques[editar | editar la fonte]

Estadístiques Porto !width=75 AS Monaco
Goles 3 0
Remates 4 7
Remates al arcu 3 0
Posesión del balón 44% 56%
Tiros d'esquina 2 6
Faltes 14 10
Fores de xuegu 8 12
Amonestaciones 3 0
Espulsiones 0 0
Alliniación inicial
Alliniación inicial

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
2002/03
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA
2003/04
Socesor:
2004/05