Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 1998-99

De Wikipedia
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 1998-99
Lliga de Campeones de la UEFA 1998-99
, y
Xeneral
Deporte fútbol
Sede Barcelona
Estáu España
Organizador UEFA
Ganador Manchester United Football Club
Estadístiques
Participantes FC Bayern München (1)
Manchester United Football Club (2)
Asistencia total 1500
Árbitru Pierluigi Collina
Cronoloxía
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 1997-98 Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 1998-99 Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 1999-2000
Cambiar los datos en Wikidata

La final de la Lliga de Campeones de la UEFA 1998-99 apostóse'l día 26 de mayu de 1999 nel Camp Nou de Barcelona, España. Foi la 44ª edición de la final y los equipos que lu apostaron fueron el Manchester United FC y el FC Bayern München.

Los ingleses imponer por 2–1, protagonizando una histórica remontada marcando dos tantos en tiempu de descuentu, que-y valieron pa llograr el so segundu títulu nesta competición. A esti fechu conocer como "El milagru del Camp Nou"

Desarrollu[editar | editar la fonte]

La final apostar nel Camp Nou, sede del FC Barcelona. Dambos equipos yá se conocíen d'antaño, pos formaren parte del Grupu D na fase de grupos. Naquel momentu, dambos equipos empataron nos dos causes nes que s'enfrentaron, tantu en Múnich como en Mánchester. Mientres les fases eliminatories, tanto'l Manchester United como'l Bayern demostraron una cierta solidez, venciendo'l primeru a Inter de Milán y a Juventus, ente que'l Bayern venció a Kaiserslautern y a Dinamo de Kiev; ye por esto que s'afirmaría que dambos llegaron a la final nuna cierta igualdá de posibilidaes, que quedaría afiguráu nel desenvolvimientu de la final. El partíu sería arbitráu pol colexáu italianu Pierluigi Collina.

El Manchester United presentó pa la final una formación 4-4-2; el capitán Peter Schmeichel en portería, Gary Neville, el neerlandés Jaap Stam, el noruegu Ronny Johnsen y l'irlandés Denis Irwin. El centru del campu yera conformáu pol galés Ryan Giggs, los ingleses David Beckham y Nicky Butt, col suecu Jesper Blomqvist. L'ataque yera acutáu pa la pareya habitual: Andy Cole y Dwight Yorke.

El Bayern presentaba una formación similar a la que ganara les Copes d'Europa nos años 70', tratándose d'una formación 4-1-2-3; el porteru Oliver Kahn, los defenses Markus Babbel, Samuel Kuffour, Thomas Linke y Michael Tarnat, con Lothar Matthäus na posición de líbero, tal que fixera Franz Beckenbauer antaño. El centru del campu ocupábenlo dos xugadores de corte distintu: Jens Jeremies y l'irregular y talentosu Stefan Effenberg. L'ataque formar trés delanteros: Mario Basler, Alexander Zickler, y como delanteru «tanque», Carsten Jancker.

Cuando tan solo escurrieren 5 minutos de partíu, l'árbitru cobraba una falta de la defensa del Manchester United sobre Jancker. El llibre direutu foi botáu por Mario Basler, que introdució'l balón nel palu ensin defender por Schmeichel y establecía el 0-1 pa los muniqueses. El Manchester trataba de buscar la respuesta rápida, pero'l partíu convertir nuna toma y daca ente dambos equipos, pero ensin esmolecer descomanadamente nin a Kahn nin a Schmeichel, onde dambes defenses destacaron pola so efectividá (de destacar ye'l duelu que caltuvieron el delanteru del Manchester, Yorke, col defensa del Bayern, Kuffour).

Na segunda parte, el partíu siguió la mesma tónica. El Manchester dispunxo de la so meyor oportunidá tres un centru de Giggs que Blomqvist unvió percima de la portería de Kahn. La defensa del Bayern siguía amosándose bien sólida ante les xugaes de los ingleses que nun llegaben con muncho peligru a la portería contraria. Nel minutu 67, entraría unu de los posteriores héroes de la final, Teddy Sheringham, pol suecu Blomqvist. Pocos minutos dempués, el Bayern introducía mayor creación de xuegu con Mehmet Scholl sustituyendo a Zickler. El Bayern dispondría d'una oportunidá con Effenberg, qu'efectuó una volea que foi detenida por Schmeichel cuasi a espetaperru. Tiempu dempués, tres una xugada personal de Mario Basler, Scholl disparaba al palu. El Manchester respondió con una xugada de Butt qu'efectuó un pase de la muerte» pero que nun pudo ser rematáu por nengún xugador. Nesos momentos, Ole Gunnar Solskjær entraba por Andy Cole nel Manchester, ente que Thorsten Fink entraba por Matthäus nel Bayern: vivíense los meyores momentos del partíu.

Llegar a los minutos d'agregu y el Manchester echar al ataque de cutio. Nel minutu 91, Beckham botaba un córner que yera refugáu pola defensa del Bayern, Giggs remata'l refugue con una volea ensin potencia que yera aprovechada por Sheringham pa rematar el balón dientro de la portería de Kahn: el Manchester United empataba nos intres finales del partíu. Pero l'alcuentru entá nun terminara, tres el gol, el Manchester aprovechó que'l Bayern siguía n'estáu de shock, y n'otru córner botáu por Beckham, Sheringham remata de cabeza por que Solskjær ponga'l pie ya introduza de nuevu'l balón na portería xermana: en solu dos minutos del descuentu, el Manchester diéra-y la vuelta al partíu y peracabáu una de les mayores remontaes de la hestoria de les finales de la Copa d'Europa.[1] Tres el gol, l'árbitru decretó'l final del partíu mientres los xugadores del Manchester celebrar y los del Bayern cayíen afaraos al verde (imáxenes que reflexaron la consternación del Bayern fueron les de xugadores como Kahn, Kuffour o Jancker llorando sobre'l terrén de xuegu).

Partíu[editar | editar la fonte]


Bandera de Inglaterra
Manchester United
2
Bandera d'Alemaña
Bayern Münich
1
26 de mayu de 1999, 20:45 CET
Camp nou, Barcelona — 90.045 espectadores
  1 POR Bandera de Dinamarca Peter Schmeichel
  2 DEF Bandera de Inglaterra Gary Neville
  6 DEF Bandera de Países Baxos Jaap Stam
  5 DEF Bandera de Noruega Ronny Johnsen
  3 DEF Bandera de Irlanda Denis Irwin
11 MED Bandera de Gales Ryan Giggs
  8 MED Bandera de Inglaterra Nicky Butt
  7 MED Bandera de Inglaterra David Beckham Xugador del partíu
15 MED Bandera de Suecia Jesper Blomqvist Salió nel minutu 67' 67'
  9 DEL Bandera de Inglaterra Andy Cole Salió nel minutu 81' 81'
19 DEL Bandera de Trinidá y Tobagu Dwight Yorke
Entrenador Bandera d'Escocia Alex Ferguson
  1 POR Bandera d'Alemaña Oliver Kahn
10 DEF Bandera d'Alemaña Lothar Matthäus Salió nel minutu 81' 81'
  2 DEF Bandera d'Alemaña Markus Babbel
  4 DEF Bandera de Ghana Samuel Kuffour
25 DEF Bandera d'Alemaña Thomas Linke
18 DEF Bandera d'Alemaña Michael Tarnat
16 MED Bandera d'Alemaña Jens Jeremies
11 MED Bandera d'Alemaña Stefan Effenberg
14 DEL Bandera d'Alemaña Mario Basler Salió nel minutu 89' 89'
19 DEL Bandera d'Alemaña Carsten Jancker
21 DEL Bandera d'Alemaña Alexander Zickler Salió nel minutu 71' 71'
Entrenador Bandera d'Alemaña Ottmar Hitzfeld
Sustituciones
10 DEL Bandera de Inglaterra Teddy Sheringham Entró nel minutu 67' 67'
20 DEL Bandera de Noruega Ole Gunnar Solskjær Entró nel minutu 81' 81'
  7 MED Bandera d'Alemaña Mehmet Scholl Entró nel minutu 71' 71'
17 MED Bandera d'Alemaña Thorsten Fink Entró nel minutu 81' 81'
20 MED Bandera de Bosnia y Herzegovina Hasan Salihamidžić Entró nel minutu 89' 89'
Goles
Gol 90+1' Teddy Sheringham 1–1
Gol 90+3' Ole Gunnar Solskjær 2–1
Gol   5' Mario Basler 0–1
Amonestaciones
align=left|Bandera d'Italia

Pierluigi Collina


Bandera de Inglaterra
Campeón
Manchester United

2ᵘ títulu

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
1997/98
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA
1998/99
Socesor:
1999/00