Final de la Copa de Campeones d'Europa 1985-86

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

La final de la Copa de Campeones d'Europa 1985-86 foi un partíu de fútbol protagonizáu pol Fútbol Club Barcelona d'España y el Steaua de Bucuresti de Rumanía, xugáu nel Estadiu Ramón Sánchez Pizjuán, de Sevilla, ante unes 70.000 persones, el 7 de mayu de 1986. Pal Barcelona, ésta yera la so segunda final (tres la de 1961 cuando cayó ante'l Benfica); ente que pal Steaua yera la so primer final continental. Dambos clubes tuvieron que xugar les fases previes antes d'apostar el decisivu duelu.

Tres noventa minutos onde nun hubo goles, la tónica repitir na prórroga de treinta minutos, llevando la definición a los llanzamientos penales, siendo más efectivu'l Steaua, que de cuatro lanzamientos, atinó en dos d'ellos; ente que'l club catalán falló tolos sos llanzamientos, siendo conteníos pol porteru Helmuth Duckadam, que terminaría siendo la figura del partíu, y conocíu dempués como L'Héroe de Sevilla.

El Steaua alzó la copa col estadiu práuticamente vacíu, una y bones la mayoría yeren siguidores del FC Barcelona qu'abandonaron l'estadiu una vegada peracabada la derrota. La derrota nesta final foi'l detonante d'una gran crisis institucional nel club catalán.

El camín a la final[editar | editar la fonte]

Steaua de Bucuresti[editar | editar la fonte]

El Steaua llegaba a esta edición 31 de la Copa de Campeones d'Europa como campeón de la primer división rumana -llogrando'l so títulu de liga número 10-, con dos puntos de ventaya sobre'l Dinamo de Bucuresti, el so clásicu rival. Na primer fase esanició al Vejle danés por un global de cinco a dos (1-1 na ida y 4-1 na vuelta), con Allan Simonsen, xugador del Barça nos entamos de los años 80.

El trunfu garantizó-y el pase a la ronda d'octavos de final, onde lo esperaba'l Budapest Honvéd húngaru. Nesta fase, el club rumanu empezó mal al perder na ida pola mínima en Budapest, pero na vuelta llogró un incontestable cuatro a unu, clasificando a cuartos de final. En cuartos, el Kuuysi finlandés foi'l so rival, pero namái algamó a ganar na vuelta como foresteru por un gol a cero (siendo ésti'l marcador global).

Les semifinales apostar ante'l Anderlecht de Bélxica, quien en Bruxeles ganó con gol de Enzo Scifo. La vuelta, xugada en Bucuresti, saldar por trés a cero (con un doblete de Victor Pițurcă y un gol de Gavril Balint). El Steaua llograba asina per vegada primera'l pase a una final internacional, siendo l'únicu club del so país en llograr tal derechu.

F.C. Barcelona[editar | editar la fonte]

El Barcelona, pela so parte, allegó como campeón de la lliga española en 1985. Y en la primer ronda, el so rival foi'l Sparta Praga, entós daquella perteneciente a la estinguida Checoslovaquia. L'entamu foi prometedor, ganando en Praga por dos a unu con doblete de Paco Clos, y na vuelta cayó por un gol a cero, pero gracies a la regla del gol de visitante pudo aportar a la fase d'octavos de final, onde aguardaba'l FC Porto.

Nesi enfrentamientu, el Barça ganó la ida con tantos de Marcos y de Bernd Schuster, y la vuelta cayó por trés a unu (con gol de Steve Archibald), pero nuevamente la regla del gol de visita benefició-y, y asina aportó a cuartos de final, onde'l so siguiente rival sería la Juventus, el campeón vixente nesi entós.

La eliminatoria foi reñida, llogrando en casa ganar col solitariu gol de Julio Alberto Moreno. La revancha, xugada en Turín, saldar con empate a un gol, y el Barcelona esaniciaba asina al club bianconero de la máxima competición continental. En semifinales, esaniciaría al IFK Göteborg suecu. Na ida cayó por trés a cero, y na vuelta, un hat-trick de Pichi Alonso igualaría'l marcador global a trés tantos cada unu. Tres la prórroga, la resultancia calteníase igual, y tres el final del allargue, el club precisó de los llanzamientos penales pa llegar a la gran final.

El partíu[editar | editar la fonte]

L'alcuentru faltaba d'ufiertar un espectáculu en noventa minutos. Ello ye que solo hubo tibios acercamientos nos entamos del primer tiempu, sumáu a que la defensa del Steaua pudo contener dellos disparos del Barcelona. Col pasar de los minutos, tantu'l Barcelona como'l Steaua tuvieron poques chances d'anotar, llevando tou a una prórroga de treinta minutos, onde tou siguió de la mesma manera.

La riola de penales decidiría la suerte de dambos pa coronase como campeón européu. El primeru en llanzar foi Mihail Majearu, pero'l so tiru foi conteníu pol gran porteru Javier Urruticoechea, meyor conocíu por Urruti. Per parte del club español, José Ramón Alexanko tenía la posibilidá d'abrir el marcador, pero Duckadam pudo detener el disparu. Laszló Bölöni llanzó'l segundu pa los rumanos, deteníu por Urruti, pero'l siguiente, Pedraza corrió la mesma suerte. Marius Lăcăel toș pudo abrir el marcador na serie de los dolce pasos; pa dar pasu al disparu de Pichi Alonso, que falló. Balint anotó pal club de Bucuresti, que vería llograda la fazaña de coronase per vegada primera col disparu de Marcos bloquiáu por Duckadam.

Detalles[editar | editar la fonte]

Kit left arm shoulder stripes red stripes.png
Kit body.svg
Kit right arm shoulder stripes red stripes.png
Kit shorts red stripes.png


Flag of Romania (1965-1989).svg
Steaua de Bucuresti
0 (2)
Flag of Spain.svg
Barcelona
0 (0)
7 de mayu de 1986
Estadiu Ramón Sánchez Pizjuán, Sevilla — 70.000 espectadores
  1 POR Bandera de Rumanía Helmuth Duckadam
  2 DEF Bandera de Rumanía Ştefan Iovan Captain sports.svg
  3 DEF Bandera de Rumanía Miodrag Belodedici
  4 DEF Bandera de Rumanía Adrian Bumbescu
  5 DEF Bandera de Rumanía Ilie Bărbulescu
11 MED Bandera de Rumanía Gavril Balint
10 MED Bandera de Rumanía Lucian Bălan Salió nel minutu 75' 75'
  6 MED Bandera de Rumanía László Bölöni
  9 MED Bandera de Rumanía Mikal Majaru
  7 ROU}} Marius Lăcăla toş
  8 ROU}} Victor Piţurcă Salió nel minutu 107' 107'
Entrenador Bandera de Rumanía Emerich Jenei
  1 POR Bandera d'España Javier Urruticoechea
  2 DEF Bandera d'España Gerardo
  3 DEF Bandera d'España Migueli
  6 DEF Bandera d'España José Ramón Alexanko
  5 DEF Bandera d'España Julio Alberto Moreno
  4 MED Bandera d'España Víctor Muñoz
11 MED Bandera d'España Marcos Alonso
  8 MED Bandera d'Alemaña Bernd Schuster Captain sports.svg Salió nel minutu 85' 85'
  9 MED Bandera d'España Ángel Pedraza
10 SCO}} Steve Archibald Salió nel minutu 106' 106'
  7 ESP}} Francisco José Carrasco
Entrenador Bandera de Inglaterra Terry Venables
Sustituciones
12 D'EL Bandera de Rumanía Anghel Iordănescu Entró nel minutu 75' 75'
13 ROU}} Marin Radu Entró nel minutu 107' 107'
12 DEF Bandera d'España Josep Moratalla Entró nel minutu 85' 85'
16 ESP}} Pichi Alonso Entró nel minutu 106' 106'
Goles
Riola de penaltis
Mikal Majaru Fallo de penal 0:0
0:0 Fallo de penal José Ramón Alexanko
László Bölöni Fallo de penal 0:0
0:0 Fallo de penal Ángel Pedraza
Marius Lăcăel toş Gol 1:0
1:0 Fallo de penal Pichi Alonso
Gavril Balint Gol 2:0
2:0 Fallo de penal Marcos Alonso
Amonestaciones
align=left|Bandera de Francia

Michel Vautrot

Kit left arm redshoulders.png
Kit body.svg
Kit right arm redshoulders.png
Kit shorts.svg


Alliniaciones iniciales
Star*.svg
Bandera de Rumanía
Campeón
Steaua de Bucuresti

1o títulu


Reacciones[editar | editar la fonte]

El Steaua llogró per vegada primera'l títulu d'Europa, siendo'l primera -y únicu club- del so país en llogralo, amás de ser l'únicu club d'Europa del Este en ser campeón del continente. L'ésitu siguió nel planu nacional, al llograr otros cuatro amiestes consecutives, dos copes nacionales y la supercopa europea. El club volvería xugar una nueva final en 1989, anque esta vegada cayería nel Camp Nou ante'l A.C. Milan.

El Barcelona, sicasí, viviría una grave crisis no institucional y no futbolístico. Nesa temporada, l'equipu terminó segundu na lliga a once puntos del Real Madrid, y na Copa del Rei algamó la final, siendo vencíu pol Real Zaragoza. Los años siguientes seríen nefastos pal club, yá que nun volvió ganar una lliga sinón hasta l'añu 1991. En 1988 llogró la Copa, y al añu siguiente alzar cola Recopa (la tercera pal club). Recién en 1992 volvería a una final de Copa d'Europa, con trunfu catalán sobre la Sampdoria italiana.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Final de la Copa de Campeones de Europa 1985-86