Figaró-Montmany

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Figaró-Montmany
El-figaro-1208-01.jpg
Bandera de Figaró-Montmany.svg Escut de Figaro-Montmany.svg
Alministración
PaísBandera d'España España
AutonomíaFlag of Catalonia.svg Cataluña
VegueríaÁmbitu Metropolitanu de Barcelona
ContornaVallés Oriental [[File:Arbcom ru editing.svg
Tipu entidá conceyu de Cataluña
Alcalde de Figaró-Montmany Traducir Maria Teresa Carrillo Garcia
Códigu postal 08590
Xeografía
Coordenaes 41°43′22″N 2°16′30″E / 41.722777777778°N 2.275°E / 41.722777777778; 2.275Coordenaes: 41°43′22″N 2°16′30″E / 41.722777777778°N 2.275°E / 41.722777777778; 2.275
Figaró-Montmany is located in España
Figaró-Montmany
Figaró-Montmany
Figaró-Montmany (España)
Superficie [convert: unknown unit] km²
Altitú 330 Q11573
Llenda con Tagamanent, Cànoves i Samalús, La Garriga, L'Ametlla del Vallès, Bigues i Riells, Sant Quirze Safaja y Sant Martí de Centelles
Demografía
Población 1109 hab. (2018)
Porcentaxe 100% de Vallés Oriental Traducir
Densidá Error d'espresión: Operador < inesperáu hab/km²
Viviendes 29
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Figaró-Montmany ye un conceyu d'España na provincia de Barcelona, comunidá autónoma de Cataluña, con una superficie de 15,07 km², una población de 1.045 habitantes (2008) y una densidá de población de 69,34 hab/km². El pueblu del Figaró tien un castiellu, que perteneció mientres décades a la familia Rubinat (primer familia de braniantes del pueblu), el castiellu ye de principios del sieglu XX y entá permanez magar el so avanzáu estáu de deterioru.


Demografía[editar | editar la fonte]

Evolución demográfica de de Figaró-Montmany
19911996200120042010
63176387311091200
(Fonte: [necesita referencies])

Patrimoniu artísticu y cultural[editar | editar la fonte]

  • Ilesia de San Pedro de Vallcàrquera - Ilesia románica del sieglu XII.
  • Capiya de San Cristóbal de Monteugues - Pequeña capiya cubiertu con bóveda de cañón, construyida en Serrar dels Pins.
  • Santuariu de la Virxe de Puiggraciós - Santuariu del sieglu XVIII.
  • Castillo de Montmany - Castillo del sieglu XIII.

Administración[editar | editar la fonte]

Alcaldes dende les eleiciones de 1979
Llexislatura Nome Partíu
1979-1983 Jordi Mas i Solà CiU
1983-1987 Jordi Mas i Solà CiU
1987-1991 Jordi Mas i Solà (hasta 1990) / Manel Alconchel i Catalán (dende 1990) CiU
1991-1995 Manel Alconchel i Catalán CiU
1995-1999 Manel Alconchel i Catalán (hasta 1997) / Enric Mateu i Dordal (dende 1997) CiU
1999-2003 Manel Alconchel i Catalán (hasta 2002) / Germán Ferreira i Casal (xineru 2002-xunetu 2002) / Manel Alconchel i Catalán (dende xunetu de 2002) PSC-FP (*)
2003-2007 Gemma Sánchez i Garcia CAF (**)
2007-2011 Manel Garcia i Padreda CAF
2011-2015 Lluc V. Pelàez CAF
2015-2019 Maria Teresa Carrillo García FP-CP
2019- n/d n/d

* FP: Figaró Progrés (Figaró Progresu) ** CAF: Candidatura Activa de Figaró

Historia de Figaró-Montmany[editar | editar la fonte]

El castiellu de Montmany:

El castiellu de Montmany, conocíu popularmente como " castiellu de los moros " , ye una pimpana manifestación de la proliferación de llinaxes aristocráticos que se produció nel Alt Congost a partir del añu 1100. D'esta dómina daten les muertes más antigües que se caltienen güei de la fortificación, anque les primeres referencies escrites son de principios del sieglu XIII, cuando'l castiellu y el términu taben venceyaos a los varones de Centelles yá los sos fieles de Santoxenia.

El castiellu de Montmany yera'l centru d'un términu castrense o xurisdicción que englobaba los trés parroquies. Esta xurisdicción apurrió a la población local un marcu d'encuadre cimeru que-y apurrió cohesión y contribuyó decisivamente a la concreción del réxime municipal. El conceyu foi asina indixebrable de la hestoria del castiellu fronterizu, sobremanera a partir de la vienta y posterior recuperación per parte de la Corona del dominiu xurisdiccional del castiellu, ente los años 1357 y 1550. El 27 de marzu de 1550, el términu de Montmany reincorporó definitivamente al dominiu real.

El más Figueró, orixe del nucleu urbanu actual:

El 1313 se documenta per primer vegada'l llugar " a Figer ", onde vivía la concubina del rector de Monteugues. El nome del sitiu fai referencia a la presencia de los árboles frutales qu'había nos güertos de l'aguada occidental del Montseny y de la vera del escobiu, y que dieron nome al ‘’mas Figueró’’ y el vecinderu polo xeneral. El más Figueró se documenta per primer vegada nel añu 1371 y en 1557 yá apaez configuráu'l tempranu " vicionatus del Figaró.


Anque la visión tradicional atribuyía'l desenvolvimientu del nucleu al fondu de valle a la inseguridá que caracterizaríen los tiempos medievales, güei ye claro que la crecedera del nucleu del Figaró foi amestáu específicamente a la reactivación del camín del Congost como exa comercial ente los nucleos o mercaos de Vich y Granollers -Barcelona. Foi, pos, la integración comercial d'estos territorios el factor qu'esplica l'apaición d'un nucleu no fondero del valle, empobináu en gran midida escontra los servicios pa los transeúntes (hostal, ferrería, etc...).

Feria “Una ventana nel Montseny”[editar | editar la fonte]

Fecha de celebración: 6, 7 y 8 de xunetu. Descripción: La Feria "Una Ventana al Montseny ", entamada pol Conceyu de Figaró- Montmany y el Parque Natural del Montseny , pretende amosar la redolada natural privilexáu del Montseny y el so patrimoniu , según ufiertar un espaciu d'alderique onde compartir esperiencies en redol al desenvolvimientu económicu que se xenera. Con esta Feria, el Conceyu tien la voluntá de fomentar la economía autóctona, dinamizando el comerciu, la producción y les empreses locales, y del restu de conceyos del Parque Natural del Montseny, dando valor al desenvolvimientu económicu que respeta, dexa y vela pola preservación del territoriu, y analizando les consecuencies de la declaración del conceyu como Acuta de la Biosfera. La Feria va cuntar con tres espacios estremaos: un espaciu dedicáu al alderique y reflexón mientres el vienres, la feria de productores y artesanos del Montseny mientres el sábadu y el domingu, y l'amuesa de cine cola naturaleza " ForadCamp”. Amás, va haber actividaes entamaes poles entidaes del pueblu y menúes especiales preparaos polos restoranes del conceyu, ente otres actividaes empobinaes a tolos públicos.

Fiesta de los Santos Patrones[editar | editar la fonte]

Fecha de celebración: Primer llunes dempués de Pascua. Descripción: La fiesta de los Santos Patrones tien el so orixe nel votu del pueblu que fixeron los parroquianos de Vallcarquera 1812, en plena Guerra de la Independencia. Los parroquianos prometieron solemnemente que si Santa María, Santa Ana y San Rafael salvar de la fame que se produxera pola falta de frutos dempués de más de diez años de pedriscaes sírve-yos devoción pa siempres a honra y gloria de tan especiales patrones oyendo misa y absteniéndose de trabayar el día de la festividá de cada añu. Por esti motivu, cada Llunes de “Pasqüetes”, xubir en procesión los Santos dende la Ilesia de San Rafael de Figaró hasta la ilesia de San Pedro de Vallcàrquera, onde se celebra un oficiu, pela tarde báxense en procesión col acompañamientu de los trabucaires. Mientres tola xornada van cantándose los Gozos de Santa Ana y San Rafael.

Fiesta del pinu[editar | editar la fonte]

Fecha de celebración: Primer domingu dempués de Pascua. Descripción: La Fiesta del Pinu tien el so orixe en perantiguos rituales paganos de fertilidá y de cultu a la naturaleza. Mientres la fiesta, los homes de la población van mañana a cortar un pinu que tresporten hasta la población; al llegar produzse una badayada de campanes y tola población sale a recibilo. Darréu llántase cola collaboración de la xente. Al atapecer, toos quemen el pinu.

Fiesta Mayor de Puiggraciós[editar | editar la fonte]

Fecha de celebración: Segundu domingu de setiembre, dempués de la Virxe. Descripción: La Fiesta Mayor de Puiggraciós yá se faía en 1733, en recordatoriu de la victoria contra los turcos ante Viena de 1686 y, posiblemente, de la consagración del propiu santuariu'l 3 de setiembre de 1711. Alcuentru del santuariu de Puiggraciós Fecha de celebración: 25 de marzu. Descripción: L'alcuentru del Puiggraciós yá se faía antes de la construcción del santuariu en 1711 en remembranza del afayu de la Virxe. L'alcuentru foi fundáu poles siete masías del valle de l'antigua parroquia Montmany (Can'Oliveres, el Prat, la Rovira, el Ullà, Can Miquel, Can Badia y Can Boget), que comprometeríense a faer y partir un pan a cada unu de los asistentes a la fiesta. Sía que non, güei la xunta del Puiggraciós axunta xente venida de los distintos pueblos de la so contorna.

Fiesta de la C / Virxe de Montserrat[editar | editar la fonte]

Fecha de celebración: Celebrada pola contorna del día de la Virxe de Montserrat.

Día Nacional de Cataluña[editar | editar la fonte]

Fecha de celebración: 11 de setiembre. Descripción: Misa y xinta popular na Cuspinera.

San Jordi[editar | editar la fonte]

Fecha de celebración: 23 d'abril. Descripción: Celebración de los Xuegos Florales.

Fiesta Mayor[editar | editar la fonte]

Fecha de celebración: 1 de setiembre Descripción: Destacamos d'esta fiesta la tradición de los farolucos que recuerda los años en qu'antes de la construcción de la nueva estación nel allugamientu actual, el tren paraba delantre de la estación qu'había na salida del túnel llamáu Carcavón. Pa la Fiesta Mayor, munchos invitaos llegaben al pueblu, ente los que cabo destacar los músicos que veníen pa faer el Gran Baille de Fiesta Mayor, por esti motivu la xente del pueblu diba esperar colos farolucos porque la estación taba llueñe del centru del pueblu. Los músicos aprovechaben pa tocar mientres se dirixíen al cascu urbanu. Colos años, la costume convirtióse tradición y, güei, incorporóse como actu inicial de la Fiesta Mayor. Una de les otres tradiciones del día 1 de setiembre, festividá de San Llobu, ye la entrega d'un panín benditu pa protexenos de "dolor de gargüelu y esquinencia"


Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Figaró-Montmany