Fibra muscular

De Wikipedia
Fibra muscular
tipo de célula (es) Traducir
célula y célula somática (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
fibra muscular y unión neuromuscular :
1. axón
2. unión neuromuscular
3. fibra muscular (miocito)
4. miofibrilla

La fibra muscular o miocito ye una célula fusiforme y multinucleada con capacidá contráctil y de la cual ta compuestu'l texíu muscular.[1]

La membrana celular denominar sarcolema y la citoplasma sarcoplasma. Contién orgánulos celulares, nucleos celulares, mioglobina y un complexu treme proteico de fibres llamaes actina y miosina que la so principal propiedá, la contractilidad, ye la d'encurtiar el so propiu llargor cuando son sometíes a un estímulu físicu, químicu, llétricu o mecánicu.

Organización estructural[editar | editar la fonte]

Les partes de la miofibrilla: S = sarcómero, A = banda A, I = banda I, H = zona H, Z = llinia Z, M = llinia M

La fibra muscular ye una célula bien particular. Reparada al microscopiu, exhibe bandes escures (la banda "A") y bandes clares (la banda "I"). La banda clara I ye intersecada per una llinia llamada llinia "Z". De la mesma, la banda escura A ye intersecada pela llinia "M". Ente la banda escura A y la llinia M que la interseca ta un espaciu claru llamáu zona "H". Toes estes bandes y llinies nun son más que la organización de la maquinaria contráctil de la fibra muscular llamada sarcómero, que estiéndese dende una llinia Z hasta la siguiente.

La banda I del sarcómero nun ye más qu'un grupu de fibres d'actina una al llau de la otra. La banda A contién les fibres de miosina, que son verdaderamente más grueses que les de actina. Dambes fibres se superimponen nel espaciu de la banda A.

Les distrofias musculares, que son les miopatíes más frecuentes, provoquen una dexeneración progresiva del miocito (fibres musculares).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Guyton, A. C.; Hall, J. Y. (2011). Textbook of Medical Physiology, 12ª, Barcelona: Elsevier/GEA Consultoría Editorial. ISBN 9788480868198. Consultáu'l 22 d'abril de 2013.