Ferrocarril de Ciudá del Cabu a El Cairo

De Wikipedia
Ferrocarril de Ciudá del Cabu a El Cairo
proyecto de construcción de ferrovía (es) Traducir y Ferrocarril transcontinental (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
El Colosu de Rhodes: Caricatura de Cecil John Rhodes, dempués de qu'esti anunciara los sos planes pa estender una llinia telegráfica y un ferrocarril de Ciudá del Cabu a El Cairu.
Esti mapa amuesa la cadena» de colonies dende Ciudá del Cabu a El Cairu pola qu'escurriría los ferrocarril. En 1916 añadióse Tanganica, lo que completó'l mapa.
Esquema de les rutes planiaes. Non toles víes que s'amuesen nel mapa llegar a terminar.
Xubiendo al ferrocarril de Ciudá del Cabu a El Cairu nel Congo Belga, c. 1900-1915.
Cruciando les Catarata Victoria.

El ferrocarril de Ciudá del Cabu a El Cairu ye un proyeutu inconcluso pa travesar África de sur a norte per ferrocarril. Esti proyeutu empecipiar a finales del sieglu XIX, mientres la etapa del dominiu colonial, y en gran midida siguiendo la visión de Cecil Rhodes, nun intentu de coneutar les posesiones axacentes n'África del Imperiu colonial británicu por aciu una llinia continua dende Ciudá del Cabu, Sudáfrica, hasta El Cairu, Exiptu. Anque munchos tramos del ferrocarril de Ciudá del Cabu a El Cairu tán operativos, una gran parte nun se construyó ente'l norte de Sudán y Uganda.

Razones pa la so construcción[editar | editar la fonte]

El colonialismu británicu n'África ta estrechamente rellacionáu col conceutu del ferrocarril de Ciudá del Cabu a El Cairu. Cecil Rhodes desempeñó un papel clave al asegurar los territorios del sur del continente pal Imperiu británicu, ya imaxinó una llinia colorada» continua de dominios británicos de norte a sur. Nesti marcu, una llinia de ferrocarril sería un elementu fundamental pa unificar les posesiones, facilitar el gobiernu de los territorios, dexar al exércitu movese con rapidez escontra puntos conflictivos o entrar en guerra, ayudar a establecer asentamientos y dexar el comerciu de bienes dientro y fora del contienente. La construcción d'esti proyeutu plantegaba un enorme desafíu teunolóxicu.

Francia tenía una estratexa más o menos rival a finales de 1890 pa xunir oeste y este: Senegal con Djibouti. Sudán del Sur y Etiopía taben en mediu, pero Francia unvió espediciones en 1897 pa establecer un protectoráu nel sur de Sudán y p'atopar una ruta al traviés d'Etiopía. El plan fracasó cuando una flotilla británica nel ríu Nilu enfrentar a la espedición francesa nel puntu d'interseición de les rutes francés y británico, lo que desaguó nel incidente de Fachoda y l'eventual derrota diplomática de Francia.

L'Imperiu portugués diseñó una llinia de ferrocarril que xuniera Angola, al oeste, con Mozambique, al este; esto dio llugar al «Mapa rosado», nel que se representaben les sos reivindicaciones territoriales n'África.

La oposición al dominiu británicu en Sudáfrica asitiar tres la Primer y la Segunda Guerra de los Bóers, que terminó en 1902, pero los sos dos estaos nun constituyeron una república unitaria hasta 1910.

Motivos polos que nun se completó[editar | editar la fonte]

Los intereses británicos teníen que salvar torgues xeográfiques y climátiques, según los planes de trés imperios coloniales rivales: el francés, el portugués y l'alemán. En 1891, Alemaña aseguróse un territoriu estratéxicu clave: el África Oriental Alemana, que, xunto cola montascosa selva tropical del Congo Belga echó per tierra un posible ferrocarril de Ciudá del Cabu a El Cairu.

En 1916, mientres la Primer guerra mundial, los soldaos británicos y de la India británica arrampuñaron Tanganica a los alemanes, y, tres la guerra, los británicos caltuvieron esti territoriu nel so poder por un Mandatu de la Sociedá de Naciones de 1922. L'Imperiu británicu tenía, pos, los poderes políticos pa completar el ferrocarril de Ciudá del Cabu a El Cairu, pero problemes económicos, como la Gran Depresión, paralizaron el proyeutu antes de la Segunda guerra mundial.

Tramos actuales[editar | editar la fonte]

Sector norte[editar | editar la fonte]

Exiptu tien un trazáu ferroviariu que data de 1854 que coneuta Alexandría y El Cairu, y qu'anguaño s'estendió bien escontra'l sur, a Asuán. El anchu de vía del ferrocarril exipciu ye d'anchu estándar internacional (1 435 mm). Tres una interconexón por ferry nel Nilu, el ferrocarril sigue en Sudán, dende Wadi Halfa hasta Khartoum en vía estrecha (1 067 mm). Esta seición del trazáu empezó en 1897, de la mano de Lord Kitchener, n'encalorando'l llevantamientu mahdista. El ferrocarril prosigue escontra'l sur; el puntu más austral ye Wau. Anguaño, una gran parte del trazáu ferroviariu sudanés ta deteriorada, por cuenta del baturiciu políticu.

Lunatic Express[editar | editar la fonte]

L'este d'África tien una rede de ferrocarriles de vía estrecha (anchu de vía 1 000 mm), qu'históricamente partíen de los puertos nel océanu Índicu escontra l'oeste, que se construyeron en paralelu mientres la dominación británica y alemana. El tramu más septentrional yera'l ferrocarril de Uganda (el llamáu polos británicu Lunatic Express). Col tiempu, estes redes interconectáronse, lo que dio llugar a que güei esista un trazáu ferroviariu continuu ente Kampala, Uganda, nel lago Victoria, hasta les ciudaes costeres de Mombasa, en Kenia, y Dar es Salaam, en Tanzania. Hasta la disolución de la Comunidá Africana Oriental en 1977, estes compañíes operaben so la East African Railways, pero güei operen como distintes compañíes nacionales: los activos de la Uganda Railways Corporation vendiéronse hai 13 años, cuando'l gobiernu nun pudo caltener la compañía debíu al eleváu costu de caltenimientu, mayor que los ingresos. Güei, el negociu ferroviariu en Uganda alministrar dende la Rift Valley Railways de Kenia, la Kenia Railways Corporation y la Tanzania Railways Corporation.

TAZARA[editar | editar la fonte]

En 1976, tres seis años de trabayu, completóse un enllaz de 1 860 km dende Dar es Salaam hasta Kapiri Mposhi, en Zambia, con capital y trabayadores chinos. El Ferrocarril Tanzania-Zambia (Tanzania-Zambia-Railway, TAZARA) construyir pa coneutar Zambia, un país ensin salida al mar, y los sos recursos minerales, con un puertu nel océanu Índicu con independencia de les conexones portuaries en Sudáfrica, un competidor económicu frecuente nos sectores mineros de Mozambique, que naquel tiempu taba controláu por Portugal. Anque nun taba planiáu nel gran mapa del ferrocarril de Ciudá del Cabu a El Cairu, el TAZARA coneuta dos rexones fundamentales. Esta conexón representa l'anchu de vía de 1 067 mm del sur d'África.

Empalme de Kidatu[editar | editar la fonte]

En 1998, en Kidatu, al sur de Tanzania, construyóse un centru de transbordo pa xunir la Central Line (Tanzania), d'anchu métricu, cola llinia TAZARA, con un anchu de vía de 1 067 mm (vía métrica inglesa), lo qu'encurtió tamién les distancies ente dambos puntos.

Sector sur[editar | editar la fonte]

El sector sur completar mientres la dominación británica con anterioridá a la Primer guerra mundial, y tien un sistema de interconexón ente los ferrocarriles nacionales qu'utiliza la vía métrica inglesa' (1 067 mm). Empezó a construyise partiendo de Ciudá del Cabu y escurrió de manera paralela a la Carretera Panafricana hasta Kimberley, travesando una parte de Botswana hasta Bulawayo. Dende equí, la vía sigue escontra'l norte, güei operada por National Railways of Zimbabwe, hasta l'encruz de Zambezi. La ponte de los Tabayones Victoria completar en 1905. La conexón retomar Zambia Railways y sigue hasta Kapiri Mposhi, dende onde pasa a la rede TAZARA escontra Tanzania.

Futuru[editar | editar la fonte]

El conceutu d'un ferrocarril dende Ciudá del Cabu hasta El Cairu nun s'abandonó. Anque'l baturiciu políticu actual el Sudán representa una torga pa la so compleción, adelantráronse dellos detalles téunicos pa completar la vía ente Sudán y l'este d'África, por motivos económicos. Esto completaría una llinia de Ciudá del Cabu a El Cairu daqué trabancosa, en cuantes que tien trés anchos de vía distintos y trés cambiadores d'anchu.

Carretera[editar | editar la fonte]

La espedición Court Treatt, un intentu de viaxar de Ciudá del Cabu a El Cairu per carretera, realizar en 1924 utilizando dos coches.

La Carretera Panafricana, o Gran Carretera del Norte, diseñar pa coneutar, de manera elemental, los mesmos países. El plan actualizar col proyeutu d'una autovía ente El Cairu y Ciudá del Cabu, de la qu'anguaño una gran parte de los tramos ta pavimentado y puede travesase.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]