Fernando de Arce

De Wikipedia
Fernando de Arce
Vida
Nacimientu Benavente
Estudios
Llingües falaes llatín
Oficiu escritor
Emplegadores Universidá de Salamanca
Cambiar los datos en Wikidata

Fernando de Arce o Ferdinandus Arcaeus Beneventanus (¿?Benavente) foi profesor de gramática na Universidá de Salamanca y autor de delles obres en llingua llatina.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nada sabemos sobre la so familia nin sobre los sos primeros años. Tan solo que tuvo un hermanu, llamáu Diego, al que dedicó una gramática llatina en 1548, y que foi profesor de llatines nel so Benavente natal. Escontra 1528 empieza a impartir clases na Universidá de Salamanca, onde ocupó'l cargu de maestru n'artes y filosofía y catedráticu de prima de gramática. Ellí caltuvo rellación personal, ente otros, col humanista lusitanu Jerónimo Cardoso; con Diego de Córdoba, rector de dicha universidá en 1533 y 1537, y quiciabes con Diego Salvador de la Solana. Tamién tuvo tratu col médicu benaventano Luis de Medina, al que debía de conocer dende los años de Benavente.

Fernando de Arce yera ciegu, según el testimoniu de Diego Salvador de la Solana y del propiu Arce nuna epístola empobinada a Jerónimo Cardoso. Pero ello nun significa que lo fuera de nacencia, pos yera frecuente qu'a munchos homes doctos d'esta dómina sobreviniéra-yos la ceguera por causa de la llectura en condiciones de pésimu llume.

Identificación con Fernando de la Torre[editar | editar la fonte]

Ye presumible que quien roblaba los sos escritos llatinos como Ferdinandus Arcaeus sía'l profesor salmantino Fernando de la Torre, que foi Maestru n'Artes, Catedráticu de Rexencia de Gramática en Salamanca ente 1529 y 1534 y Catedráticu de Prima de Gramática dende 1533. Yera ciegu y tenía un hermanu llamáu Diego, tamién profesor de gramática y ciegu como él. El nome completu podría ser Fernando de la Torre Arce o Fernando Arce de la Torre. Siguiendo un costume na dómina, podría haber llatinizáu namái unu de los apellíos (Arcaeus), ente que nos documentos oficiales de la Universidá de Salamanca roblaba como Fernando de la Torre.

Obra[editar | editar la fonte]

  • Adaxos y Fábules (Adagiorum ex vernacula, id est Hispana lingua, Llatín sermone redditorum quinquagenae quinque, addita ad initium cuiuslibet quinquagenae fabella, Salamanca, 1533).
  • Gramática llatina (Curtios ac perinde utiles grammaticae disciplinae institutiones, pari cura atque inxeniu elucubratae, Salamanca, 1548).
  • Edición de los comentarios llatinos de Luis de Medina al médicu árabe Mesué (Zamora, 1541).

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]