Fernando Arturo de Meriño

De Wikipedia
Fernando Arturo de Meriño
Arzobispo de Santo Domingo (es) Traducir

6 xunetu 1885 -
Rocco Cocchia - Adolfo Alejandro Nouel
Diócesis: Arquidiócesis de Santo Domingo (es) Traducir
Presidente de la República Dominicana

1880 - 1882
Vida
Nacimientu Santu Domingu9 de xineru de 1833[1]
Nacionalidá Bandera de República Dominicana República Dominicana
Muerte Santu Domingu20 d'agostu de 1906[1] (73 años)
Oficiu políticu, sacerdote católicudiácono católico (es) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia Católica[2]
Cambiar los datos en Wikidata

Fernando Antonio Arturo de Meriño y Ramírez (9 de xineru de 1833Santu Domingu – 20 d'agostu de 1906Santu Domingu) foi un eclesiásticu y políticu dominicanu. Presidente de la República Dominicana nel periodu 1880-1882 y Arzobispu Metropolitanu de Santu Domingu de 1885 a 1906.

Monseñor Meriño foi'l primer presidente constitucional de la República Dominicana en completar un mandatu presidencial, pos tolos sos predecesores o arrenunciaron o fueron derrocaos.[3]

Primeros años[editar | editar la fonte]

Nació na paraxa de Antoncí, Yamasá, República Dominicana, el 9 de xineru de 1833. Criáu nel pobláu de San Carlos, ingresó al Seminariu Conciliar en 1848; ordenáu sacerdote'l 24 d'abril de 1856, cantó la so primer misa'l 3 de mayu d'esi añu.

Dalgunes de les sos obres fueron les siguientes:

Elementos de xeografía física, política y histórica de la República Dominicana, Santu Domingu, 1868.

Coleición de dalgunos de los sos trabayos oratorios, lliterarios, relixosos y políticos. Santu Domingu, 1906. ( Prólogu de Arístides García Gómez y Manuel A. Machado)

Cartes Pastorales y circulares importantes, Santu domingu 1906.

Non recoyíes en volumes: Catecismu elemental nel Boletín Eclesiásticu” de la Archidiócesis de Santu Domingu,

Escritos inéditos, na revista “ Clío”, Julio - Agostu 1935.

Vida política[editar | editar la fonte]

Foi diputáu a l'Asamblea Constituyente de Moca que redactó la Constitución progresista d'entós. Sol protectoráu de Santana, Meriño taba al mandu de la Catedral y del Seminariu de la ciudá de Santu Domingu pa 1858. Cola muerte del Arzobispu Portes y, más tarde, la del padre Gaspar Hernández, abrieron el camín pa la xefatura eclesiástica de Meriño. El 25 de febreru de 1859, a los 26 años d'edá, ye designáu na xefatura de la Ilesia Católica na República Dominicana. Dos años dempués, a los 28 años d'edá, en marzu de 1861, el Papa Pío IX nomar Alministrador Apostólicu de la Diócesis de Santu Domingu.

Peracabada l'Anexón el 18 de marzu de 1861, l'actitú valiente del elocuente sacerdote manifestar dende'l púlpitu con mayor claridá y durez. L'iñerizu de Santana obligar a abandonar el país n'abril de 1862. Treslladar a España y darréu dempués tornó a Puertu Ricu. Más palantre tuvo en Venezuela y depués en Cuba. En tolos llugares que permaneció mientres el so exiliu, escribió denunciando y combatió la venta de la soberanía de la so patria, peracabada por un grupu que nun tenía fe nel destín de la nación. Restaurada la República, tornó nel mesmu añu de 1865 y foi electu Presidente de l'Asamblea Constituyente.

El so destín políticu quedó íntimamente amestáu al sector restaurador que, encabezáu por Gregorio Luperón, empezaba a representar los ideales republicanos más progresistes de la nación. Pa 1868 al empecipiase la Guerra de Los Seis Años contra'l gobiernu encabezáu por Bonaventura Báez, Meriño afaló a los patriotes y fixo intentos de sumase a ellos pela frontera del Sur. Derrocáu'l gobiernu de Báez, en 1874, tornó al país en 1875.

Presidencia constitucional[editar | editar la fonte]

Pa 1879 exerció'l so ministeriu como párrocu de Puerto Plata llugar onde taba establecíu'l Gobiernu Provisional presidíu por Gregorio Luperón. Meriño xugó ellí un importante papel y foi escoyíu como candidatu a la presidencia de la República pa les eleiciones de 1880. Escoyíu Presidente de la República tomó posesión el 1 de setiembre d'esi añu y gobernó al país hasta'l 1 de setiembre de 1882, conforme a la Constitución de 1880.

Balta de Monseñor Meriño na Catedral Primada d'América na Ciudá Colonial de Santu Domingu.

El presidente Gregorio Luperón creó les bases pa los posteriores gobiernos azules. Cumplíos los dos años de gobiernu establecíos pola Constitución, dar# en buscar un nuevu candidatu a la presidencia pa dar continuidá al gobiernu anterior. Luperón escoyó al padre Fernando Arturo de Meriño. La xestión de Meriño empecipióse'l 1 de setiembre de 1880 y, a pesar de que s'opunxo puxantemente a cualquier tipu de rebelión y anarquía, llevó alantre los sos ideales republicanos faciendo del so mandatu un exemplu de gobiernu que promueve la meyora y desenvolvimientu de la nación. Como presidente, caltuvo un intensu intercambiu de puntos de vista y correspondencia col escritor puertorriqueñu y fundador de la Escuela Normal, Eugenio María de Hostos.

Últimos años[editar | editar la fonte]

Ente 1882 y 1885 foi de nuevu Alministrador Apostólicu de la Archidiócesis de Santu Domingu. El 3 de xunetu de 1885 foi designáu Arzobispu de Santu Domingu. Meriño morrió en Santu Domingu, el 20 d'agostu de 1906.

Descendencia[editar | editar la fonte]

A pesar de ser un sacerdote católicu y tener que cumplir un xuramentu de castidá, Meriño tuvo descendencia con dos muyeres. Con Isabel Logroño, nició a Álvaro Logroño y a Josefa Logroño; ente que cola catalana Leonor Defilló Amiguet procreó al insigne médicu Fernando Alberto Defilló,[4] quien sería güelu maternu del pintor dominicanu Fernando Peña Defilló.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 9636. Apaez como: Fernando Arturo de Merino. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: Catholic-Hierarchy.org. Identificador Catholic Hierarchy de persona: demerino. Data de consulta: 13 ochobre 2020. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Escluyendo los presidentes interinos.
  4. Descendencies sacerdotales: Fernando Arturo de Meriño. 24 de xunu de 2006. http://hoy.com.do/capsulas-genealogicas-descendencies-sacerdotales-fernando-arturo-de-merín-2/. Consultáu'l 25 de mayu de 2016. 


Predecesor:
Bienvenido Monzón y Martín
Arzobispu Metropolitanu de Santu Domingu

1885-1906
Socesor:
Adolfo Alejandro Nouel
Predecesor:
Gregorio Luperón
Presidente de la República Dominicana

1880-1882
Socesor:
Ulises Heureaux