Felipe Segundo Guzmán

De Wikipedia
Felipe Segundo Guzmán
36. presidente de Bolivia

3 setiembre 1925 - 10 xineru 1926
Bautista Saavedra Mallea - Hernando Siles
senador de Bolivia (es) Traducir

Vida
Nacimientu La Paz17 de xineru de 1879
Nacionalidá Bandera de Bolivia Bolivia
Muerte La Paz16 de xunu de 1932 (53 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu Pedagogu
Creencies
Partíu políticu Socialist Republican Party (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Felipe Segundo Guzmán (17 de xineru de 1879La Paz – 16 de xunu de 1932La Paz) foi un pedagogu, ex senador y políticu bolivianu. Foi'l trentenu Presidente de Bolivia dende'l 3 de setiembre de 1925 hasta'l 10 de xineru de 1926.

Biografía[editar | editar la fonte]

Felipe Segundo nació'l 17 de xineru de 1879 na ciudá de La Paz, Bolivia.[1] Foi un sobresaliente pedagogu, ocupar de la castellanización de los aymares y quechues y enseño na escuela de maestros del altiplanu. Foi direutor de dellos ya importantes colexos de La Paz; Rector de la Universidá de “San Agustín” de Oruro, catedráticu d'Economía Política na Universidá de San Andrés de La Paz. Viaxó a Europa pa estudiar ciencies pedagóxiques.

Incorporar al Partíu Republicanu, de Bautista Saavedra, foi Ministru de Rellaciones esteriores, Ministru d'Instrucción pública, Ministru de Colonización y Agricultura, Diputáu por La Paz, Senador por La Paz y, como tal, escoyíu presidente de la esa Cámara y del Congresu Nacional.

Presidencia de Bolivia (1925-1926)[editar | editar la fonte]

En 1925 la eleición del candidatu José Gabino Villanueva, foi anulada porque los sos planes de gobiernu yeren contrarios al republicanismu, el congresu apoderáu por Bautista Saavedra dictó una llei p'anular la so eleición, y señalaba que se va faer cargu del Poder Executivu'l Presidente de H. Congresu Nacional conforme a la Constitución Política del Estáu”. Encargar a esi presidente interín, por tanto, de “convocar a la eleición de presidente y vicepresidente titulares pal 1º d'avientu del presente añu, teniendo de verificase la tresmisión del mandu'l 10 de xineru de 1926”.

Asina se fixo y Guzmán asumió la presidencia, convocó a eleiciones y apurrió el poder al escoyíu, que foi Hernando Siles Reyes.

Siles llamar por qu'exerciera el Ministeriu d'Educación Pública. Depués retiróse a la vida privada, una vegada que tenía una saniada fortuna personal.

Morrió en La Paz, el 16 de xunu de 1932. Escribió:[2] El problema pedagogico de Bolivia y La educación del caracter nacional.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Bautista Saavedra
Presidente de Bolivia
3 de setiembre de 192510 de xineru de 1926
Socesor:
Hernando Siles Reyes