Federación de Fútbol de Ceuta

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Federación de Fútbol de Ceuta
federación deportiva española (es) Traducir
Direición España
Cambiar los datos en Wikidata

La Federación de Fútbol de Ceuta ye l'organismu rector del fútbol na ciudá autónoma de Ceuta, España. Forma parte de la Real Federación Española de Fútbol. Foi fundada en 1931 como Federación Hispanomarroquí de Fútbol, depués denominada Federación Rexonal del Norte d'África (1938-1985) y Federación Territorial de Fútbol de Ceuta y Melilla (1985-1995). La sede, mientres tola so hestoria, tuvo na ciudá de Ceuta.

Historia[editar | editar la fonte]

Dende 1931 a 1956 l'ámbitu territorial de la federación yera la Zona internacional de Tánger, el Protectoráu español en Marruecos, y les ciudaes de Ceuta y Melilla.

L'actual Federación de Fútbol de Ceuta tien el so orixe na Federación Hispanomarroquí de Fútbol, fundada'l 13 de xineru de 1931 sol impulsu del inxenieru militar Luis Sánchez Urdazpal, quien foi tamién el so presidente mientres quince años.

La Federación Hispanomarroquí rexía'l fútbol en Ceuta –onde s'estableció la sede federativa- y Melilla, dambes ciudaes so soberanía española; nel Protectoráu Español de Marruecos y en Tánger, que gociaba de reconocencia como ciudá internacional. El Protectoráu español de Marruecos había quedáu establecíu en 1912, cuando España y Francia roblaron los alcuerdos pa establecer dos talos protectoraos, nel norte y sur de Marruecos. En 1916 la Federación Francesa de Fútbol punxo en marcha una lliga llocal nel so protectoráu, pero na zona española hubo qu'esperar dos décades hasta la creación d'un organismu qu'entamara'l fútbol llocal.

Una de les primeres midíes de la Federación Hispanomarroquí foi la creación d'un campeonatu rexonal, al igual que los entamaos poles federaciones rexonales del restu d'España. Na primer edición namái tomaron parte clubes de Ceuta y Tetuán, que primeramente yeren los únicos qu'integraben la Federación. Proclamóse campeón el Cultura Sport Ceutí. En payares de 1932 la Federación Española de Fútbol aceptó la entrada de la Federación Hispanu-Marroquina, lo que dexaba que'l vencedor del campeonatu rexonal participara nel Campeonatu d'España (actual Copa del Rei).

En 1939 retomáronse les competiciones futbolístiques n'España tres Guerra Civil. La Federación Española viose obligada a entamar una Segunda División provisional, una y bones munchos de los equipos qu'integraben la categoría antes de la guerra nun taben en condiciones de competir tres el conflictu bélicu. Ente los invitaos hubo dos clubes de la Federación Hispanomarroquí, el Ceuta Sport y la Escuela Hispanu Árabe de Tánger, no que s'interpretaba como un xestu d'agradecimientu del réxime escontra dambes ciudaes, pola so ayuda al bandu franquista mientres la Guerra Civil. Dambos equipos convirtiéronse, pos, nos dos primeros equipos norteafricanos en debutar na Segunda División española, anque foi un estrenu efímeru, al rematar la lliga en postrera y penúltima posición.

La temporada 1942/43 el Ceuta Sport, agora col nome de Sociedá Deportiva Ceuta, apostó ensin ésitu la promoción d'ascensu a Primer División. Foi'l mayor ésitu del fútbol hispano-marroquín hasta la temporada 1950/51, cuando'l Club Atlético Tetuán convertir nel primera y hasta la fecha únicu club norteafricano algamar la máxima categoría de la lliga española, na que namái permaneció una campaña.

Dempués qu'en 1956 Marruecos llograra'l so independiente, la Federación Hispanomarroquí camudó la so denominación a Federación Rexonal del Norte d'África, calteniendo la so sede en Ceuta y una delegación en Melilla. Dellos clubes del Protectoráu español de Marruecos optaron por treslladar se a territoriu español pa poder siguir apostando les competiciones hispanes. Foi'l casu de la Unión Deportiva España, de Tánger, que se treslladó a Alxecires pa fundise col Alxecires CF, o'l Atlético Tetuán, que se xunió a la Sociedá Deportiva Ceuta, dando orixe al Club Atlético de Ceuta.

La reorganización federativa de los años 1980, arriendes de la reordenación territorial d'España y la creación de les comunidaes autónomes, fixo qu'en 1985 la Federación del Norte d'África pasara a llamase Federación Territorial de Fútbol de Ceuta y Melilla, a la espera del cumplimientu de la Transitoria quinta de la Constitución española de 1978. En 1995 dambes ciudaes fueron reconocíes como ciudaes autónomes, lo que provocó que la delegación melillense optara por segregar se y crear la so propia federación, en 1999. La federación foi renombrada como Federación de Fútbol de Ceuta.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Federación de Fútbol de Ceuta