Falcon Crest

De Wikipedia
Falcon Crest
Datos
Títulu orixinal Falcon Crest
Xéneru Serial televisivu
País d'orixe Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Idioma orixinal inglés
Duración 45 min.
Productor Earl Hamner Jr. (es) Traducir y Jerry Thorpe
Compositor Bill Conti
Númberu de temporaes 9
Llista de temporaes
Númberu d'episodios 227
Llista d'episodios list of Falcon Crest episodes (en) Traducir
Repartu
Llista de personaxes list of Falcon Crest characters (en) Traducir
Primer emisión 4 d'avientu de 1981
Última emisión 17 de mayu de 1990
Emisora orixinal CBS
Distribuidora Lorimar-Telepictures (es) Traducir
Obres rellacionaes Falcon Crest (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Falcon Crest ye'l nome d'una serie de televisión d'Estaos Xuníos de los años 1980 producida por Lorimar. En dellos países hispanofalantes foi conocida como Viñes d'odiu. Foi unu de les grandes "soap opera" de la televisión de dichu país de la década de 1980. Narraba les vicisitúes de los Gioberti, una familia de viticultores californianos engarraos pol dominiu de la finca Falcon Crest que da títulu a la serie, y el so enfrentamientu contra los Agretti dueños de viñeos nel ficticiu Valle de Tuscany, trasunto del real Valle de Napa próximu a San Francisco, pol control de la industria del vinu na contorna.

De toles grandes producciones de la dómina (Dallas, Santa Bárbara, Dinastía y Dinastía II: Los Colby) Falcon Crest foi la que menos ésitu tuvo nel so país natal. Al contrariu la serie tuvo más ecu n'Europa (Francia, Alemaña...) y, sobromanera, n'España[ensin referencies], quiciabes por cuenta de lo estendío na península de la cultura del vinu. La serie focalizaba la so aición en personaxes y trames d'individuos de clase alta de la sociedá estauxunidense. Esti aspeutu rellacionar cola nueva moral del ésitu personal cola que'l presidente Reagan acompañó les sos midíes de desregulación económica. Sicasí en, especialmente, la primera y octava temporada diose protagonismu a trames centraes nes families de trabayadores de los viñeos con argumentos propios.

De toes formes los Gioberti y los Agretti nun yeren tan por demás ricos como podíen ser los Ewing, los Carrington, los Capwell o los Colby, de les producciones enantes citaes. Tampoco yeren conocíos y habituales del mundu de les finances o apaiciones en televisión y les grandes fiestes de la sociedá y les sos 'influencies' nun llegaben más allá de San Francisco o del Valle y non en tol mundu y en más d'una ocasión atópase en problemes por non disponer de venti millones de dólares, cantidá que yera 'sueltu' pa los personaxes de les series rivales.

La serie participaba del gustu de les series norteamericanes de la dómina polos finales de temporada (especialmente ente la segunda y la séptima) atanantes: tiroteos (2ª), catástrofes aérees (3ª), esplosiones (4ª), terremotos (5ª), fíos desconocíos (6ª) o resurrecciones (7ª) ya imprevisibles xiros del guión lo que la fixo enllargase mientres nueve temporaes.

Ente los sos actores atopábense Ana Alicia (Melissa Agretti), Lorenzo Lamas (Lance Cumson), Robert Foxworth (Chase Gioberti), Susan Sullivan (Maggie Gioberti), David Selby (Richard Channing) y Jane Wyman (Ángela Channing). Al igual qu'otres series, como The Love Boat, en munchos capítulos la trama desencadenar con personaxes esporádicos interpretaos por vieyes glories del cine. Ente les estrelles convidaes destacaron Lana Turner, Kim Novak, Gina Lollobrigida, Mel Ferrer y César Romero. La única actriz española que participó, na octava temporada de la serie, foi Assumpta Serna nel papel de la italiana Anna Cellini.

La trama[editar | editar la fonte]

En 1875, Giusseppe Gioberti, un emigrante italianu, llega al Valle de Tuscany en California (recreación televisiva del Valle de Napa) según pallabres de Angela demasiada tarde pa la fiebre del oru pero col xacíu de traese delles cepes del norte d'Italia. Adulces, va dir adquiriendo tierres y llantando viñeos nelles, asitiándose finalmente en 200 hectárees nuna finca llamada Falcon Crest por cuenta de la gran cantidá de ferres na zona. A principios del sieglu XX, el so fíu Jasper, herederu únicu, yá ye un reconocíu viticultor y otres families italianes fuéronse asitiando nel Valle, famosu nesos momentos yá polos sos viñeos y pola producción vinícola.

La fía mayor de Jasper, Angela (educada en verdadera pasión pela tierra na idea del herederu únicu pa evitar la desintegración de la propiedá) lluchará por caltener el control total de la finca y la Bodega Gioberti a lo llargo de nueve temporaes viviendo una de les mayores y más famoses lluches de poder ente una familia de la historia de la televisión.

Angela tamién va querer tener la finca colindante: Viñeos Agretti, propiedá de la familia Agretti, familia rival de los Gioberti dende'l sieglu XIX por una misteriosa partida de póquer que'l so misteriu solo resolver a la fin de la octava temporada.

Mientres los nueve temporaes que va durar la serie, correspondientes a nueve años en tiempu real, la serie tamién va enfocar otros problemes de los dos families, lo mesmo que de los sos allegaos y familiares indireutos, non solamente pol control de Falcon Crest y Viñeos Agretti, tamién pol d'otres empreses, como 'Del Oru', el balneariu de Angela; 'La Compañía', organización nazi a manes de Gustav; la 'Gioberti Enterprises', fundada por Chase; la 'KRDC', la emisora de radio de Richard; la 'Sharpe', l'imperiu de Michael y, percima de too, el 'New San Francisco Globe', propiedá de Douglas y el 'Tuscany Downs', l'hipódromu de Richard y Terry. Otres empreses menores tamién apaecieron ensin llegar a algamar relevancia o duración nel tiempu.

Tamién argumentos episódicos que pocu o nada teníen rellación colos problemes vinícoles teníen cabida na serie, especialmente na primera y séptima temporada y en mayor parte na novena, dacuando con apaiciones estelares de vieyes glories del cine reciclaes pa la televisión.

Amás, esta serie caltuvo constantes referencies a Italia, en concretu a Tuscany (Toscana), trubiecu de les families Gioberti y Agretti. Con éses constantes viaxes y conexones ente los personaxes fadrán permanentes.

Les temporaes[editar | editar la fonte]

Primer temporada: Del 4 d'avientu de 1981 al 16 d'abril de 1982.

18 episodios.

La hestoria empieza tres la muerte de Jason Gioberti, l'hermanu de Angela, y la llegada del so únicu fíu y herederu Chase, llueu van empezar una llucha de poder ente l'honráu Chase y la so zaguina y maquiavélica tía Ángela, deseosa d'echalo del Valle, pos considera intrusu a cualquier persona que, anque seya de la familia, nunca enantes amosara interés pela tierra.

Nun principiu la serie yera episódica y un tanto alloñada de les soap opera de la dómina, cada capítulu narraba dos histories completes y autoconclusivas, una per cada casa de Falcon Crest, sobre los problemes vinícola y deriváu d'unos y los problemes personales y d'adaptación d'otros, dacuando enxareyando ente si los dos histories, con pocos personaxes principales: Angela, la so fía Julia y el so nietu Lance na Casa Victoriana cola misteriosa presencia de Chao-Li, y Chase, Maggie, Cole y Vickie na Gioberti House y unos cuantos personaxes secundarios y otros episódicos.

Los llixeros índices d'audiencia provocaron una renovación de la serie na so segunda metá, tresformando en protagonistes a personaxes qu'enantes fueren episódicos (Jacqueline, Philip, Carlo y Melissa) o que diben sumir en pocos episodios (Douglas y Emma), convirtiéndola en serializada y creando otres trames paraleles, como'l duelu que Lance y Cole caltienen pol amor de la bella Melissa, heredera de los Viñeos Agretti, acobiciaos por Ángela, acobicia retroactiva que se va convertir nuna nueva trama permanente na serie. La hestoria complícase sobremanera cuando Melissa casada con Lance tien un fíu de Cole.

Una trama que s'allargar tola temporada anque en principiu solamente diba ser por media docena d'episodios foi la de la misteriosa muerte de Jason.

El cliffhanger de la temporada ye de lo más normal y ensin suspense, Chase consigue'l 50% de Falcon Crest.

Douglas Channing va ser la primer baxa de la serie, dexándola nel penúltimu capítulu de la temporada que menos capítulos tuvo de los nueve.

Segunda temporada: Del 1 de setiembre de 1982 al 11 de marzu de 1983.

22 episodios.

Nel últimu capítulu de l'anterior temporada apaeció como herederu del (acobiciáu d'equí p'arriba por Angela) periódicu 'New San Francisco Globe' Richard Channing, fíu del recién difuntu home d'Ángela y como se va afayar más tarde de Jacqueline, la madre de Chase, que se va afayar como dirixente d'una mafiosa organización llamada 'La Compañía'.

Esta temporada va ser la primera na que les lluches por Falcon Crest y Viñeos Agretti van realizar por dellos frentes: Angela, Carlo y Richard, cada unu pel so llau, pa llograr la totalidá de dambes finques y Chase queriendo a cencielles sobrevivir cola so 50% de los viñeos Gioberti. Tou ello arregláu polos problemes personales de cada unu de los personaxes, de la misteriosa 'Compañía' y el misteriu del asesinatu de Carlo, que se va desenvolver mientres el restu de la temporada y que va dar la resultancia final del primer cliff-hanger catastróficu de la serie, daqué que yá sería habitual hasta la sesta: mientres la boda de Roy y Vickie, Julia dispara tres tiros nel salón de la Casa Victoriana onde ta tol repartu y va provocar, siquier, un muertu.

Linda va incorporar al repartu como la novia de Cole y rival de Melissa que, a pesar de tar casada con Lance, siente celos d'esa rellación. El padre de Linda nun va aprobar la rellación pos nel pasáu la madre de Linda morrió por culpa de la familia Gioberti y tarrez que la so fía apuerte a bien esgrazada si se emparenta con ellos.

La familia Nuñez va dexar la serie nos primeros capítulos, habiendo qu'esperar hasta la octava temporada por que se nos vuelva ufiertar protagonismu d'una familia de trabayadores de los viñeos.

Tercer temporada: Del 30 de setiembre de 1983 al 18 de mayu de 1984.

28 episodios.

A partir d'esta temporada la serie va arreglar con argumentos que, anque se desenvuelven nel Valle de Tuscany y nes cases de la finca de Falcon Crest, poco tienen de rellación con productos vinícoles y les lluches pola propiedá que, magar siguen siendo una constante na serie con Angela y Chase batallando ente ellos pero lluchando de la mesma conxuntamente contra Richard, pasen a un segundu planu en desterciu de les vides personales de los personaxes.

Yá empiecen a crease nueves empreses como l'hipódromu o la emisora de radio que se-y xunen al periódicu y a 'La Compañía'.

A partir d'esti momentu les rivalidaes de los personaxes yá trespasaben la pantalla. Si na serie Chase y Angela yeren enemigos cordiales y permanentemente ella quería echar al so sobrín del Valle, nun yera menos na vida real. Yá yera conocida la rivalidá ente Jane Wyman Angela y Robert Foxworth Chase, los dos máximos protagonistes de la serie y deseosos d'atropar unu'l protagonismu del otru. O inclusive anulalo. Dicir cabo que na fotografía promocional d'esta temporada reparar cómo dambos actores yá tán dispuestos en siella de blima, daqué hasta agora acutáu solamente pa Angela. La tercer siella sería pa Michael Ranson.

Jacqueline y Vickie van dexar la serie y nuevos habitantes van llegar al Valle: Michael, un primu de Chase per parte de madre que dexó la ciruxía y plantega tornase a ella nel Valle, estableciéndose primero como viticultor al adquirir un viñéu; Terry, hermana pequeña de Maggie, muyer ambiciosa y ensin escupulicios, que nun principiu apaez p'aprovechase de la so hermana pero progresivamente poner de lo so parte y va terminar casándose con Michael; y Pamela, unviada por 'La Compañía' como la nueva mano derecha de Richard, toos ellos lleguen al Valle dotando a la temporada d'una mayor cantidá de personaxes pa diversificar argumentos, nos que va haber dalgún asesinatu más, traiciones, amores, engaños ya inclusive la venta de Joseph, terminando tou nun accidente d'avión provocáu por 'La Compañía' nel que tán tolos personaxes con esceición de Cole, Julia y Melissa.

Esta temporada y l'anterior van ser les úniques que van tar nel TOP-10 de les llistes Nielsen d'audiencia.

Cuarta temporada: Del 28 de setiembre de 1984 al 24 de mayu de 1985.

30 episodios.

Nesta temporada va tar apinada d'ayalgues escondíes, testamentos perdíos, resurrecciones, fíos secretos, matrimonios rápidos y divorcios fugaces, accidentes, asesinatos, mafia, xuicios, secretos familiares, amigos cruciaos... y tou aquellos ingredientes polos cualos va ser conocida siempres.

Ye ciertu que toos estes temes yá fueron tocaos dalguna vegada nes anteriores temporaes, pero d'equí p'arriba esto alzaráse yá a la so décima potencia y va ser la seña d'identidá de Falcon Crest.

Mel Ferrer Phillip y Cliff Robertson Michael fueron fulminantemente despidíos porque colos sos sueldos de tola cuarta temporada podríen pagar el sueldu d'una estrella del cine pa interpretar el papel de Francesca, la hermana de Angela. Disgustáronse descomanadamente con esta decisión.

Si dende la primer temporada hasta agora, la llegada de nuevos personaxes siempres fuera en mayor cantidá que les baxes, teniendo una cantidá de personaxes siempres a l'alza temporada tres temporada, esta va bater el récor. Nada menos que diecinueve personaje principales (y ello a pesar de la marcha de Linda, Michael y Philip) van tener cabida nesta temporada: Gustav como'l nuevu máximu dirixente de 'La Compañía'; Greg como'l nuevu abogáu de Angela; Lorraine, una fía secreta de Richard d'un desconocíu matrimoniu; Cassandra, con un secretu familiar ente los Rossini y los Gioberti; Joel, dispuestu a chantajear a Terry y Melissa; Francesca, una hermana de Angela acabante llegar d'Italia con unes misterioses cartes y testamentos y Robin, una prima de Melissa que'l so única razón de ser ye pasalo bien y va provocar problemes nel acabante estrenar matrimoniu de Cole y Melissa, van incorporar a la repartida como recién llegaos al Valle. Ello que va obligar a poner nos títulos de creitu a los personaxes, en cuenta de unu n'unu como hasta agora, de dos en dos, pa poder dar cabida a toos ensin allargar demasiáu la sintonía que va ser, aun así, la más llarga de tola serie y tamién la más completa por cuenta de les variaciones musicales que va tener mientres los sos cuasi dos minutos de duración.

Esta va ser una temporada con una gran cantidá de temes y trames, que van dir variando col pasu de los episodios, dando llugar a una de les temporaes más complexes de la serie.

Si hasta agora había una encarnizada llucha por Falcon Crest, d'equí p'arriba van camudar delles vegaes los títulos de propiedad ante l'apaición d'hermanes perdíes, antigües enemigues, ventes, puyes o donaciones.

Y una trama na que 'La Compañía' va ser la protagonista: la d'una ayalga escondida sol Campusantu Gioberti, nunes vieyes mines abandonaes propiedá de Chase en heredándoles de Jacqueline. Esta trama traeria asesinatos, nazis, micrófonos escondíos, habitaciones secretes, secuestros... Chase nunca supo que la so madre treslladaba ellí xoyes robaes a los nazis de cuando dirixía 'La Compañía'.

Sicasí, l'audiencia nun respondió demasiáu bien y, como asocedió na primer temporada, a metá de la tanda d'episodios hubo que reformala, esaniciando a los personaxes de Julia (anque volvería nos dos próximes temporaes) y Gustav (Francesca yá se colara interpretando ocho capítulos menos de lo que s'había pensáu), anulando de manera rápida y azotada 'La Compañía' y un par de llinies argumentales introduciendo escenes nueves sobre otres yá rodaes, provocando un capítulu un tanto rabeliscu nel montaxe final, pos, por poner un solu exemplu, en ciertu momentu, Angela dir de despidida de soltera minutos dempués d'atopase cola so fía a la que creía muerta dende va meses.

Pa cubrir los 'buecos' dexaos pola salida de Julia, Gustav y 'La Compañía' llegaron la misteriosa Cassandra Rossini, una muyer que tien escuros planes d'una vengación pa Falcon Crest rellacionada con dalgún fechu del pasáu y qu'a la fin de la temporada va traer a la so madre y a los sos hermanos Damon y la so madre Anna Rossini, con un secretu pa Angela: tres una puya llegalmente amañada son propietaries de la cuasi totalidá de Falcon Crest. Amás, nos últimos capítulos Richard ganóse la enemistá de tolos personaxes de la serie y unu d'ellos punxo una bomba na so casa, qu'españa nel precisu momentu nel que taba dientro con Maggie, rematando la temporada más llarga de tola serie.

Quinta temporada: Del 4 de setiembre de 1985 al 23 de mayu de 1986.

29 episodios.

Nueva cabecera más moderna y con predominancia del colloráu pa esta nueva temporada na que nuevos personaxes lleguen magar yá nunca van ser tantos como na anterior: Jordan, una misteriosa abogada con secretos del so niñez empeñada en trabayar pa Richard agora que Pamela foi despidida; Christopher, un sacerdote del que solamente Angela conocía la so esistencia y que resulta ser fíu de Julia y hermanu de Cassandra; el regresu de Julia; Dwayne, el nuevu noviu de Emma; l'apaición de Peter (un vieyu amigu de Angela) dispuestu a casase con ella seya como quier y el so fíu Eric, un play-boy dispuestu a xunir a la familia van ser personaxes que, dende'l principiu o progresivamente, van dir ocupando les vacantes que van dir dexando Cassandra, Robin, Pamela y el mesmu Christopher, que nun va terminar la temporada.

Nesta temporada Angela va consiguir, dempués de pasar por delles manes, faese col control total de Falcon Crest, sacante la Gioberti House y los venti hectárees iniciales, que por disposición testamentaria yá ye propiedá perpetua de Chase dientro de Falcon Crest, al igual que Angela lo va ser de la Casa Victoriana.

Los primeros capítulos vamos asistir a socesivos intentos d'asesinatu de Richard con una escenografía que recuerda a la segunda temporada pa enfocar la trama del asesín de Carlo y más bodes fugaces ente los personaxes dirán dándose llugar, fundiendo viñeos ya hipódromos y la desapaición de la emisora de radio. D'equí p'arriba el New Globe va tener más pesu en trames de cambeos de direición, de propietarios y un final de temporada d'impautu: un terremotu que va solmenar el Valle del que yá se laude falando dende capítulos antes, cola llegada de la fía de Chao-Li, estudiante de sismoloxía. Chao-Li, per primer vegada dempués de cinco temporaes, va tener argumentos propios.

Terremotu sicasí que nun foi tou lo espectacular que prometía l'enorme esplegue publicitariu que-y precedió y que, al empiezu de la nueva temporada, más decepciones tuvo.

Sesta temporada: 1986 - 1987.

28 episodios.

Una variación de la cabecera anterior camudando'l colloráu pol doráu y unes ondulaciones ente personaxe y personaxe asemeyando los movimientos del vinu dientro d'una copa van faer, d'equí p'arriba, una versión más 'luxosa' de la serie.

Lleguen Skyler, una fiyasca de Peter, que nun ye tal, escorrida pola mafia; Meredith, una misteriosa muyer (la recordada Diana de V) que va xugar a delles bandes ensin que sepamos esautamente si ta a favor de Angela o Richard; Dan, un antiguu habitante del Valle amigu de Melissa pero bien enemigu de llance que va vivir na casa d'invitaos xunto a la bodega; y dos regresos, el de Tony, qu'enantes solamente apaeció de manera episódica na primera y segunda temporaes, que va tornar al Valle pa quedase y recuperar a Julia y a Lance; y el de Vickie, que va tornar interpretada por otra actriz en dexando la serie nos primeros capítulos de la tercer temporada. Y dos neños naciellos. Michael, el fíu de Richard llegáu nel últimu capítulu de l'anterior temporada y Kevin, el fíu de Chase y Maggie, a metá d'esta.

Amás, a partir d'esta temporada vuelve centrase la guerra Gioberti-Agretti, escaecida como tal dende la tercer temporada y centrada dende entós namái y de manera un tanto analaya na posesión de la collecha Agretti y la llucha personal ente Angela y Melissa.

Temporada tamién de munchos abandonos. Greg y Jordan colaríense fora de cámara, Terry y Dwayne van morrer nel terremotu y Julia, Joseph y Cole van dexar la serie más palantre, toos por decisión propia, sacante nel casu de Julia. Amás, nel últimu capítulu van dexar Tony, Peter, Meredith y Skyler.

Abby Dalton Julia coló antes de terminar la cuarta temporada y dende entós solamente apaecía de xemes en cuando n'episodios sueltos pero tornó nos últimos capítulos de l'anterior temporada incorporándose de nuevu al repartu protagonista, pero una vegada empezada la sesta temporada decidió prescindise del personaxe, a pesar del interés de Abby en tornar definitivamente a la serie. A Laura Johnson Terry anuncióse-y que'l so personaxe morrería a metá de la temporada, entós ella, disgustada, decidió nun esperar pa dise y el so personaxe solamente apaeció nel primer capítulu, pero interpretada por una extra.

L'hipódromu yá cumplió'l so oxetivu ante'l públicu y va ser esaniciáu del guión nos primeros capítulos al ser baltáu pol terremotu por tar construyíu enriba d'una falla. Un nuevu escenariu importante va ser el 'Del Oru', un balneariu-hotel adquiríu por Angela onde se van agospiar d'equí p'arriba los personaxes recurrentes. El cliff-hanger va ser, per primer vegada, pa cuasi tolos personaxes, un combu de distintes situaciones, catastrófiques unes y otres non...

Per un sitiu, Tony, Peter y Skyler/Kit van dexar la serie, prófugos de la xusticia, pa vivir na clandestinidá nuna islla privada de los Stavros y tamién Meredith va abandonar el Valle y estos cuatro personaxes facer dexando dos regalos a Angela: Meredith dexará-y una grabación cola que va poder destruyir a Richard, y Peter una carta con una partida de nacencia: afayó que Richard ye fíu de la mesma Ángela, primoxénitu que creyó muertu al nacer; tamién Eric y Vickie cólense, estos a Mónaco de mano una nueva vida, y, per primer vegada, conocimos la identidá de personaxes que se colen a la fin de la temporada, nun va haber qu'esperar al primer capítulu de la temporada siguiente pa saber si vanse o se queden. Estos seis personaxes dir nel últimu capítulu. Per otru llau, Chao-Li cai poles escaleres de la Casa Victoriana ensin que naide se decate d'ello. De terceres, Emma amenaza col suicidiu dende'l teyáu de la Casa Victoriana, y, a lo último, un coche robáu, con Melissa, Dan y Kevin dientro, fundir sol Golden Gate. Chase y Richard somorguiar pa rescatalos pero tampoco remanecen...

Tamién per primer vegada na serie, rodáronse dellos finales de temporada pa nun penerar cómo terminaría l'últimu capítulu. N'unu d'ellos, tamién Lance y Tony sumíen so les agües del Golden Gate y afayaríase na séptima temporada que, siquier, Tony morrería afogáu.

Séptima temporada: 1987 - 1988.

28 episodios.

Esta temporada (la temporada de los arcos) empezar a rodar darréu dempués de rodar l'últimu capítulu de l'anterior. Nun hubo descansu de rodaxe. Axustáronse los contratos de la siguiente temporada, toos llegaron a un alcuerdu y nel mesmu día empezaron a rodar. La única baxa yera la de Chase. Angela ganó la guerra, anque fora na vida real. A metá de la temporada anterior, a Robert Foxworth Chase echar# voz de que vencíen a les presiones de Jane Wyman Angela y nun anovaríen con él. Con éses Chase va morrer afogáu y va ser la única baxa de la serie (Peter, Meredith y Skyler son 'oficialmente' baxes de la temporada anterior, pos la dexaron nel últimu capítulu). Tres les renegociaciones de los sos contratos, Tony, finalmente, tornaría darréu dempués de colase y tamién Eric y Vickie tornaríen al Valle darréu dempués de colase a Mónaco.

Colos inmediatos regresos de Eric, Vickie y Tony, pa esta temporada nun hubo nueves incorporaciones fixes, sacante una a metá de temporada. Lo que se fixo foi volver a la idea de la primer temporada faciendo trames episódiques con un par d'argumentos de continuidá. Les trames episódiques llamaríense arcos (pol símil d'una ponte trama de continuidá sosteníu polos arcos trames episódiques) y cada arcu tendría una o dos estrelles convidaes (vieyes glories del cine de la dómina dorada de Hollywood y estrelles de los setenta) y una duración de cuatro capítulos, en cuenta de unu como na primer temporada. Estos arcos na so mayor parte nun tendríen rellación colos viñeos nin temes de viticultores, van tratar sobre trata de blanques, Estaos comunistes del Telón d'Aceru, vieyes deldes, compra de pueblos mineros, mafies económiques... siendo puramente accesorios pa xunir les trames de continuidá sobre Falcon Crest.

Nos primeros capítulos va sumir unu de los escenarios orixinales (y más emblemáticos) de la serie: la Gioberti House, que va esplotar por una bomba de 'Los Trelce', la nueva organización mafiosa similar a 'La Compañía'.

Unu de los arcos implicaría'l temporal regresu de Cole y Joseph nun momentu nel que'l públicu yá empezaba a notar l'ausencia de personaxes orixinales. A metá de temporada va incorporase Frank Agretti, un tíu de Melissa y gran amigu de Angela dende siempres que s'atopa asitiáu ente esa guerra de families de la cual nun quier formar parte. Tony (cola renegociación del so contratu) tornaría p'ayudar nos problemes económicos de llance darréu dempués de colase nel últimu capítulu de la temporada anterior ensin dar al públicu nenguna esplicación de asoceder a Skyler y Peter, esplicación que se conocería na octava temporada.

Richard va ocupar la vacante dexada por Chase como enemigu acérrimo de Angela y va evolucionar el so rol de malváu al de bonu de la serie anque, a diferencia de Chase, poco honestu y un pocu corruptu pa consiguir los sos, d'equí p'arriba, honraos oxetivos. Inclusive camudó la so posición nos creitos pa ocupar el llugar de Chase y dexar constancia de que yera la so 'sustitutu oficial'. Si antes yera una llucha tida-sobrín, agora va ser madre-hijo. Darréu va contraer matrimoniu con Maggie, con quien yá caltenía una especie de novialgu adúlteru dende la temporada anterior.

Una de les trames de continuidá d'esta temporada de arcos va ser la de los codecildos de Chase. Na llectura del so testamentu, hai tres codicilos que van ser abiertos progresivamente mientres tola temporada cuando se cumplan ciertos plazos y ciertes situaciones.

El primer codecildu va abrir a los trés meses de la llectura del testamentu de Chase.

El segundu codecildu, que s'abrir tres la boda de Richard y Maggie, testa a favor de Angela cualquier posesión de Chase, tanto personal como de Falcon Crest, dexando a Angela, per primer vegada, como propietaria total de too Falcon Crest, incluyida la derruida Gioberti House, pa evitar que, al traviés de Maggie, pueda más palantre pasar a Richard.

El tercer codecildu, que s'abrir a los trés meses de la boda, testa a Melissa una llave que tenía guardada la familia Gioberti d'Italia. La llave abre una caxa fuerte que significara la destrucción de la familia Gioberti. El motivu de que Chase se la d'a Melissa ye porque confía nella pa guardala y utilizala pa destruyir a Angela, pos si'l codecildu ta abriéndose ye porque yá Angela ye la propietaria de la totalidá de Falcon Crest y de les posesiones personales de Chase.

Y esi tercer codecildu va provocar una de les situaciones del cliffhanger en combu d'esta temporada: la caxa fuerte qu'abre la llave contién una escritura orixinal que prueba que los Agretti fueron los primeres llexítimos propietarios de Falcon Crest y que-yos foi arrampuñáu por Giuseppe con trampes nuna partida de póquer, y los Gioberti abandonen la finca con Frank, que s'asitia a favor de Angela. Richard morrió. Tony abandonó, per cuarta vegada y yá pa siempres, la serie unos capítulos antes. Eric sumió. Y Angela, meses más tarde, n'Europa, pregúnta-y a un home ente les solombres cuándo va decidir dici-y a Maggie que ta vivu. Espublizóse enforma entós ante la posible identidá d'esi home: Chase o Richard.

Octava temporada: 1988 - 1989.

22 episodios.

Siguiendo'l cercu de la séptima y que va ser siguida pola novena, va haber grandes baxes. Dan, Eric, Carly, Vickie, Melissa y Emma van dexar la serie. Los dos primeros nin van apaecer, vamos saber que fora de cámara coláronse a Montana y Suiza respeutivamente; tocantes a les muyeres, los trés siguientes van faer les maletes en dos o tres capítulos y la postrera facer a metá de temporada. Amás, Peter va tornar a la serie pa dise aína por onde llegó un par de capítulos más tarde y na segunda metá va incorporase Samantha, una muyer con un gran paecíu con Melissa (interpretáu pola mesma Ana-Alicia anque camudando de rexistru) que Richard va utilizar pa confundir a Angela. Y la identidá del misteriosu home va ser Richard, qu'asonsañó la so muerte pa poder collaborar na eliminación de 'Los Trelce'.

Al Valle lleguen Nick, el fíu enemistado de Frank que va ser l'albacea del testamentu de Melissa y el tutor de Falcon Crest hasta la mayoría d'edá de Joseph y que va recoyer el testigu de Melissa nel patriarcáu de los Agretti ante la negativa de Frank de formar parte d'esa llucha; el so fíu Ben y Anna, la madre de Ben, una moza italiana que'l so padre, unu de los homes más peligrosos d'Italia, foi antiguu conocíu de Angela. Pilar va apaecer dende Chicago con grandes planes de meyores económiques pa los hispanos del Valle y escondiendo dalgún secretu con Richard. Al estilu de los Nuñez de la primera y segunda temporada, llegaren los Ortega, trabayadores de los viñeos pero que, en busca d'un futuru meyor, aína empiecen a estudiar o a trabayar nun periódicu.

A partir d'esta temporada la serie yá se desliga de la idea orixinal. Yá enantes facer incorporando trames secundaries, hipódromos... pero d'equí p'arriba, esa equidistancia cola tema vinícola va ser mayor. Y un nuevu escenariu apaez na serie: El Tuscany Herald, un periódicu llocal del que yá se falaba de manera aisllada na primer temporada y que va faer que Maggie torne al so oficiu de periodista-escritora y el Tuscany Bank, onde va trabayar Pilar.

va afayase que la persona a quien mató Giuseppe na partida de póquer mentada na primer temporada foi Franco Agretti y que ye la mesma partida de póquer con trampes que-y fixo ganar Falcon Crest a los Agretti. Sicasí, nel penúltimu capítulu va afayar nel desván de los Agretti (d'una manera un tanto confusa y ensin esplicalo del tou bien al públicu) un manuscritu de Franco que confiesa haber arrebatáu, de la mesma, Falcon Crest a Giuseppe enantes. Asina, d'esta manera un tanto confusa, demuéstrase que la finca siempres foi de los Gioberti.

Nel cliffhanger Emma torna a Falcon Crest, Samantha plantégase como rival de Pilar ante Lance, Kelly sume en Tahoe Lake, Anna morrió y Nick ye culpáu de la so muerte y, d'escena final, Richard va a la cárcel.

Novena temporada: 1989 - 1990.

22 episodios.

Esta temporada, por un descuidu -grave- de los guionistes, tuvo dos personaxes llamaos Michael: Michael Channing y Michael Sharpe. Como interés, Michael foi'l nome que más vegaes se repitió na serie con personaxes protagonistes: amás d'estos dos, el primu de Chase na tercer temporada tamién se llamó Michael Ranson.

Les remortines[editar | editar la fonte]

Décima temporada.

Hubo previsiones pa siguir seriar si remontaba l'audiencia. Eses previsiones caltener hasta'l momentu d'empezar a rodar los trés últimos capítulos de la temporada, que fueron rodaos yá cola idea de cerrar tolos argumentos y nun crear nuevos y toles nueves trames pa esos trés capítulos fueron dexaes nel caxón del guionista.

Seique Angela nun tornara a Falcon Crest (facer a la fin de la temporada anterior xunto a Chao-Li y foi namái porque dambos consideraben una obligación escontra los siguidores de la serie apaecer nel final) o seique tornara de volao.

Nesta nueva temporada, la idea ye que Sidney convertir na persona de más enfotu de Angela (nel casu de que tornara a la serie), pos a esta recordába-y a ella mesma cuando tenía la so edá. Cuando yá se supo que nun habría continuación y grabábense los trés últimos capítulos, prescindióse abruptamente del personaxe de Sidney 'fora de cámara' pa esos trés últimos capítulos.

Otra de les llinies argumentales pa esta hipotética nueva temporada ye que Falcon Crest siguiría siendo propiedá de Michael y mientres tola temporada asistiríamos a una llucha de los Gioberti contra él pa recuperalo. Nesa llucha una yá bien amenorgada familia Gioberti sofitaos por Sidney constantemente diríen arruinándose cada vez más.

Otra llinia argumental fueren los personaxes de Laura y Danny, tando en dambos llaos de la balanza: Laura ye una Sharpe casada con un Gioberti y Danny ye fíu adoptivu de Michael pero fíu biolóxicu de Richard y namoráu de Sidney.

Tamién habría duldes sobre si'l fíu de Pilar ye realmente fíu de llance o de Ned.

Amás, mientres la boda de Danny y Sidney, Michael prepararía una situación que provocara la muerte de dellos Gioberti al más tradicional estilu de 'The Godfather'.

La décima temporada non oficial

Dellos años dempués d'atayase la serie, escribiéronse dieciocho capítulos que siguíen seriar ocho años dempués del últimu capítulu. Esti guión foi escritu de manera independiente por escritores fanáticos de la serie y, inclusive, comercialícense al traviés d'Internet col beneplácito de los productores y creadores de 'Falcon Crest'. Nel so día fueron comercializaos por 'TJP Publications' nun llibru de más de mil páxina, anque Lorimar siempres avisó que nunca va rodar esi guión.

Nesi guión, Michael y Genele colaríense fai yá tiempu a vivir a Singapur y Angela, por cuenta del so delicáu estáu de salú, habría delegáu los poderes de decisión en Richard, cola omnipresente ayuda de llance, y hasta la so muerte ella tan solo sería una conseyera y donaría el 'Del Oru' a Emma.

Angela y Frank yá se divorciaríen pero siguiríen siendo grandes amigos y de xemes en cuando colaríense de viaxe pel mundu al empar que Frank revitalizaría los 'Viñeos Agretti' dempués de tar abandonaos.

Nick y Ben tornen d'Italia. Nick ta dispuestu a siguir alministrando'l legáu de los 'Viñeos Agretti' hasta la mayoría d'edá de Joseph tal que Melissa dexó-y n'albacea, según intentar poner en funcionamientu aquella vieya idea de Melissa de tener bodega propia: la 'Bodega Joseph'. Tamién quier desenterrar l'hachu de guerra Gioberti-Agretti hasta tar bien seguro a qué familia pertenecen les 200 hectárees iniciales de 'Falcon Crest', daqué que Frank desaprueba.

Emma ye la xerente del 'Del Oru' y constantemente educa a la so fía Angelica por que ella dalgún día pueda ser la heredera.

Pilar, qu'inda non se ganó l'aceptación de Angela, albortaría involuntariamente d'aquel embaranzu del últimu capítulu de la novena temporada.

Sidney tornaría al Valle y espertaría en Danny el so antiguu interés sentimental por ella. Per otru llau, Danny y Richard enxamás podríen establecer una verdadera rellación padre-fíu.

Richard divorciaríase de Laura en teniendo serios problemes nel so matrimoniu pos realmente nunca pudo escaecer a Maggie y agora ta centráu en revitalizar la 'Channing Enterprises' y en recuperar el 'New Globe' al empar que curia a los sos fíos Michael y Kevin.

Y nuevos personaxes van llegar pa sustituyir a Michael, Genele y Laura. Amás d'apaiciones temporales d'antiguos personaxes, van llegar al Valle Phil Llatín, un poderosu viticultor deseosu de competir coles Bodegues Gioberti y Agretti; Andrew Hayes, nuevu noviu de Emma y decorador del 'Del Oru' y Chuck Cochran, asesín acérrimo enemigu de Richard y actual presidente de la 'Channing Enterprises' y del 'New Globe'.

Y, una mañana, Maggie va presentase ante Richard dispuesta a esplica-y quién foi la muyer que s'afogó na so piscina va nueve años...

Esta secuela foi aceptada polos responsables de Falcon Crest como una secuela pa los aficionaos que quixeren más pero afirmaron qu'enxamás rodaríen esi guión non oficial.

La nueva décima temporada

Anguaño, siguiendo'l cercu d'otres series de los '80 y los '90, ta estudiándose el regresu de Falcon Crest.

Esta continuación a tiempu real empezaría veintitantos años dempués, tantos como años trescurrieren desque s'emitió l'últimu capítulu hasta'l día del estrenu de la nueva serie.

Y yá se confirmó que nun va ser un reinicio nin una nueva versión nin un spin off, sinón que va ser una continuación direuta y pa poder faer realidá esto cuntaráse cola mayor cantidá de personaxes orixinales posibles interpretaos tamién polos actores orixinales, la mayor parte de decoraos y la mesma esencia orixinal pero afecha al Sieglu XXI.

Poro, los productores nun quieren que se fale de serie orixinal refiriéndose a la serie de los '80 o nueva serie refiriéndose a la de los '10, tal que se fai con Dallas o 90210 porque quieren dexar bien claro que tou va ser la mesma serie.

va denominar como la décima temporada de Falcon Crest.

Nella, Angela yá morrería. Por estensión, entenderíamos que tolos demás personaxes protagonistes d'edá avanzada que diríen desfilando pola serie tamién morreríen (Peter, Frank, Francesca...) de lo contrario agora seríen centenarios.

Pel momento, a fecha de 2013, solamente hai confirmada la presencia de tres personaje: Richard Channing, Cole Gioberti y Joseph Gioberti, qu'amás, van ser los máximos protagonistes.

Richard va ser la versión masculina de lo que foi Angela y va ser el nuevu patriarca de los Gioberti.

Y Cole, la so esposa australiana y un yá treinteañero Joseph van tornar dende Australia. Cole va tornar cola so esposa y col so fíu dispuestu a llevar a cabu'l suañu que Chase quería cumplir.

Y vamos atopar ante la repetición del esquema argumental de les primeres temporaes de los años '80. Richard como patriarca de la ramificación Channing de la familia Gioberti en contra del so sobrín Cole y la so familia, al que considera un intrusu por colase del Valle y alloñar de la pasión pela tierra, y permanentemente va querer echalo.

Con éses Richard va ser el alter-ego a Angela, Cole ser de Chase y Joseph va ser l'equivalente al propiu Cole trenta años antes.

Los personaxes infantiles de les primeres nueve temporaes, que, nel casu de que tornen toos, interpretaríen agora papeles d'adultos fueron Hope Gioberti, Michael Channing, Kevin Gioberti, Lisa Cumson, Joseph Gioberti-Agretti y el fíu de llance y Pilar y el de Emma, de los que se falaron nel final de la serie.

Decadencia y cayida. Les audiencies[editar | editar la fonte]

La so primer temporada empezó con unos discretos índices d'audiencia, asina que a pesar de los deseos de Earl Hamner de nun faer una serie serializada, sinón episódica, nun tuvo más remediu que plegase a los deseos de l'audiencia y nos últimos capítulos reconvirtió la serie dexando de llau les trames episódiques y dándo-y una trama continua y añadió dellos nuevos personaxes, procesu que remató al empiezu de la segunda temporada.

La so temporada más esitosa foi la tercera, sicasí, nun foi hasta la cuarta cuando Falcon Crest nun adquirió totalmente esi tipu de serialización de la cual güei ye más conocida: Matrimonios ente primos, catástrofes, fíos secretos, testamentos escondíos, matrimonios fugaces, rápidos divorcios... Enantes tou esto yera tocáu más de pasada, pero a partir de la cuarta temporada sería yá la so seña d'identidá.

Hasta la séptima temporada la serie tuvo bonos índices d'audiencia, asitiándose dacuando nel TOP 10, pero a partir de la octava temporada los númberos dexaron d'encaxar.

Yá años antes Robert Foxworth quexar de que la serie taba escurriendo por carreros bien distintos de los que foi concebida y na octava temporada convertir nuna serie más empresarial de vinícola, esto xuníu al progresivu destierru de los personaxes orixinales que laude asocediendo dende la temporada anterior fizo que l'audiencia baxara considerablemente.

Pa la novena temporada decidió anovásela dafechu. Ensin apenes yá personaxes orixinales (y dalgunos de los que quedaben -Maggie, Angela y Chao-Li- abandonar nos primeros episodios) los productores anunciaron que volvíen a la idea orixinal de la llucha de la familia Gioberti pol imperiu familiar.

Sicasí, nun supieron treslladar demasiáu bien esta vuelta a los oríxenes...

Dexaron de llau a la familia Agretti y los sos viñeos y les sos lluches; realmente apenes quedaben Giobertis (l'apellíu Gioberti nun s'escuchó en tola temporada y nomábense ente ellos como la familia, pa la familia, pol bien de la familia) y sumieron escenarios emblemáticos de temporaes anteriores (los Viñeos Agretti, el 'New Globe', el 'Del Oru', el 'Tuscany Herald'...), unos mientres el desenvolvimientu de la temporada y otros dende'l principiu ensin nenguna esplicación.

Esto xuníu a la falta de personaxes orixinales (a metá de la temporada foise tamién Emma quedando solamente Lance), a un vocabulariu y una estética inda más empresarial y financiera que na anterior temporada (paecía querer averase más a Dinastía qu'a la idea orixinal de Falcon Crest), a una atmósfera demasiáu escura pa da-y tamién un nuevu enfoque de drama criminal y, na segunda metá de la temporada cuasi una única llinia argumental con solamente siete personaje provocó que l'audiencia siguiera dándo-y el llombu.

La folada de nuevos personaxes que llegaron na primer metá de la novena temporada pa sustituyir a la escorribanda d'actores orixinales y non orixinales que se colaron, colábense y colaríense yeren unos primos de Maggie, unos familiares de Emma y, per otru llau, unos familiares direutos ya indireutos de los Agretti que paecíen que diben llevantar l'hachu de guerra Gioberti-Agretti soterrada por Frank pero que nun convencieron tampoco a l'audiencia y de los que tamién se prescindió de dalgunos na segunda metá.

Y ye qu'esta foi la temporada que más personaxes salieron de la serie. Al rematar la octava temporada, Anna morriera y al empezar la novena temporada, centrándonos solamente nos principales, Nick y Ben colárense a Italia (fora de cámara), de Samantha nunca más se supo, Maggie, Angela y Chao-Li solamente apaecieron los dos o trés primeros episodios y, a metá de la temporada, tamién se colaron Emma y Frank, amás de Ian, Charlie, Sidney y Chris, creaos espresamente pa la novena temporada y que nun convencieron a l'audiencia, dexando, como yá se dixo enantes, una única llinia argumental en manes de tan solu siete personaxes, siendo solamente Lance'l que permanecía na serie dende'l principiu.

Angela y Chao-Li tornaron espresamente pa poder apaecer nos trés últimos episodios cuando la cancelación yá foi un fechu.

Les fotografíes promocionales[editar | editar la fonte]

Unu de los momentos más esperaos a principiu de cada temporada yera, non solamente en Falcon Crest, tamién en cualquier serie, la presentación de los personaxes y la so fotografía promocional, daqué que se convirtió n'oxetu de cultu.

Realmente siempres se publicar delles fotografíes, pero siempres una ye la conocida como la oficial de la temporada. Estes fotografíes son les que presenten a los personaxes fixos (anque más tarde por descontentu per dambes partes o por decisiones de l'audiencia dalgunos abandonen la serie en metá de la temporada) y tamién les que, según la so posición na fotografía, evidencian el so grau de protagonismu o inclusive'l rexistru del personaxe.

Primer temporada

Pa la primer temporada, utilizóse como fondu la puerta principal de la Casa Victoriana y a los personaxes posando antes de les escaleres d'entrada a l'antoxana.

Angela Channing taba sentada nun sillón de blima y, en dos files de pies a los sos llombos: Cole Gioberti, Chao-Li Chi y Gus Nuñuez na primer fila y Chase Gioberti, Vickie Gioberti, Maggie Gioberti, Emma Channing y Lance Cumson na segunda. Equí Julia Cumson apaecería semisentada sobre unu de los brazos de la siella de Angela.

Destacar que los personaxes de Douglas, Philip y Melissa convertir en protagonistes cuando la temporada yá taba avanzada y ye por eso que nun apaecen na fotografía promocional. Y Tony y Jaqueline yeren episódicos y por ello tampoco tán.

Segunda temporada

La fotografía d'esta temporada ye un calcu de la de la temporada anterior, con Angela Channing sentada en sillon de blima na mesma posición y detrás d'ella, esta vegada en tres files toos de pies: Philip Ericksson, Diana Hampter y Richard Channing na primera; Cole Gioberti, Julia Cumson, Lance Cumson y Emma Channing na segunda y Chase Gioberti, Vickie Gioberti, Melissa Agretti, Maggie Gioberti y Chao-Li Chi na tercera.

Sume Gus.

Los personaxes de Jaqueline y Linda llegaron cola temporada yá empezada y por ello nun apaecen. Tony tamién yera episódicu y nun apaez por ello.

L'allugamientu pa esta ocasión foi la puerta principal de la Gioberti House, posando tamién antes de les escalinates que xuben a l'antoxana d'entrada.

Tercer temporada

Esta vegada sobre'l camín asfaltáu qu'hai frente a la Casa Victoriana, posen cada unu nel so sillón de mimbre Michael Ranson, Angela Channing y Chase Gioberti, ello provocáu yá pola encarnizada rivalidá ente Jane Wyman Angela y Robert Foxworth Chase qu'esixíen tener el mesmu status.

Tres ellos, de nuevu en dos files y toos de pies: Philip Ericksson, Terry Hartford, Richard Channing, Pamela Lynch y Chao-Li Chi na primera y Emma Channing, Cole Gioberti, Linda Caproni, Melissa Agretti, Lance Cumson, Julia Cumson y Maggie Gioberti na segunda.

Sumen Vickie y Diana.

Destacar que, a pesar de que Terry incorporar a la serie una vegada yá empezada la temporada, taba yá contratada y sabíase de la so próxima apaición y por ello incluyóse'l so personaxe na fotografía dende'l principiu.

Cuarta temporada

Esaníciense los sillones de blima y posen toos en cuatro files de pies nes escaleres del antepar de la Casa Victoriana.

Na primer fila posen Gustav Riebmann, Pamela Lynch y Richard Channing; na segunda Cole Gioberti, Terry Hartford, Emma Channing y Greg Reardon; na tercera Julia Cumson, Lorraine Channing y Lance Cumson; y na cuarta, Chao-Li Chi, Melissa Agretti, Angela Channing, Chase Gioberti y, semiabrazada a él, Maggie Gioberti.

Sumen Philip, Linda y Michael.

Cassandra y Robin llegaron a metá de la temporada y por ello nun posaron na fotografía.

Quinta temporada

Esta vegada la plantía protagonista posó nel salón del chigre mirador del 'Tuscany Downs'.

Chase Gioberti y Angela Channing posen sentaos en dos sillones del salón y, de pies detrás d'ellos en dos files, posen na primer fila Christopher Rossini, Cole Gioberti, Greg Reardon, Richard Channing, Lance Cumson y Dwayne Cooley y na segunda fila posen Robin Agretti, Melissa Agretti, Terry Hartford, Maggie Gioberti, Jordan Roberts, Emma Channing y Chao-Li Chi.

Sumen Gustav, Pamela y Julia, a pesar de que la tercera apaecería en dellos capítulos y, a la fin de la temporada, tornaría como protagonista.

Peter y Eric tampoco apaeceríen na fotografía promocional.

Sesta temporada

La fotografía promocional d'esta temporada ta perdida nos archivos de Lorimar.

Circula una fotografía episódica posando con personaxes temporales y recurrentes, que fai les vegaes de fotografía oficial n'espera de que se rescate la verdadera fotografía promocional oficial de la sesta temporada de dalgún atestáu almacén de Lorimar.

Nesta fotografía apaecen sentada Julia Cumson, Emma Channing, Melissa Agretti y Vickie Gioberti y, de pies detrás d'elles nuna única fila Tony Cumson, Peter Stavros, Eric Stavros, Chase Gioberti, Skyler Stavros, Angela Channing, Richard Channing, Maggie Gioberti y Chao-Li Chi.

Al nun ser la fotografía oficial real, escarez d'importancia y motivos l'ausencia nella de Cole, Dan, Garth y Meredith.

Supónse que d'esa fotografía oficial perdida sumiríen Christopher, Greg, Jordan, Dwayne y Terry.

Séptima Temporada

Pa esta temporada tornar al posáu de los oríxenes de les fotografíes promocionales de les primeres temporaes.

Posando nel camín d'asfaltu enfrente de la Casa Victoriana, Angela Channing, de nuevu sentada nel yá nesi momentu míticu sillón de blima y, semisentada nunos de los sos llaterales, como yá lo fixera Julia na primera, esta vegada ta Emma Channing y detrás d'elles toos de pies nuna única fila Dan Fixx, Melissa Agretti, Lance Cumson, Richard Channing, Maggie Gioberti, Eric Stavros y Vickie Gioberti.

Frank llegó a la serie yá empezada la temporada y por ello nun apaez y, por dalgún motivu, prescindir d'apaecer nella a Tony, Garth y Chao-Li.

Octava temporada

Nuna estraña fotografía posen n'unu de los salones del 'Del Oru': dalgunos de pies, otros sentaos, en cuatro files.

Na primer fila toos de pies: Tommy Ortega, Chao-Li Chi y Garth. Na segunda tamién de pies César Ortega, Nick Agretti, Frank Agretti, Angela Channing (ella sentada nun altu taburete), Lance Cumson y Richard Channing. Na tercera, toes sentaes, Pilar Ortega, Emma Channing y Maggie Gioberti y na cuarta fila, sentaos nel suelu Gabriel Ortega y Ben Agretti.

Sumen Dan, Eric, Vickie y Melissa (anque Ana-Alicia Melissa tornó a la serie a metá de temporada col personaxe de Samantha).

Novena temporada

Esta fotografía sería un calcu de la que se vio na cuarta temporada. De nuevu posando toos de pies nes escaleres del antepar de la Casa Victoriana en tres files.

Na primera Emma Channing, Laura Sharpe y Sidney Saint James. Na segunda, Lance Cumson, Genele Ericksson, Frank Agretti y Chao-Li Chi. Na tercera Pilar Ortega, Michael Sharpe, Angela Channing y Richard Channing.

Sumen Tommy, Cesar, Nick, Garth, Gabriel, Ben y Maggie.

Danny incorporar a la temporada a metá d'ella y por ello nun apaez y, por dalgún motivu, Chris nun posó na fotografía.

Los títulos de creitu[editar | editar la fonte]

Mientres los nueve temporaes hubo cuatro cabeceres distintes, anque en dos d'esos cuatro cabeceres hubo llixeres variaciones al camudar de temporada.

Mientres los primeros segundos de cada capítulu cuasi siempres apaecíen más personaxes dempués del títulu del episodiu.

Amás, mientres la tercera y quinta temporada y, dacuando, na cuarta, na escena final del capítulu tamién apaecería un títulu de creitu de dalgún personaxe más.

Los creitos finales siempres fueron los mesmos: una semeya fixa d'un primer planu de la Casa Victoriana sacante na novena temporada que foi sustituyida por escenes aérees de los Viñeos de 'Falcon Crest'.

Primer cabecera (T01 a T04)

Esta cabecera, la primera de la serie, foi la qu'en más temporaes tuvo presente, cuatro, pero tamién la que tuvo más variaciones.

La cabecera empezaba con tres imáxenes continues de la limusina negra de Angela. La primera cruciando'l Golden Gate, camudando depués a la carretera d'entrada al Valle y la tercera, una vista aérea de los Viñeos de 'Falcon Crest' y el so ivernaderu.

De siguío dos imáxenes continues de la Casa Victoriana y la so contorna dende l'aire averándose a la cámara y, na segunda, l'escudu heráldicu de la finca apaeciendo de lloñe y averándose a la pantalla pa finalmente, superponerse sobre esti emblema'l títulu de la serie. La duración d'estes imáxenes foi retayándose en cada temporada.

De siguío, la limusina detiense y empieza la presentación de personaxes, sicasí, non tolos personaxes fixos gociaríen del status d'apaecer na cabecera inicial, dalgunos apaeceríen temporaes dempués de llegar a la serie o nun apaeceríen nella si presuponíase'l so salida inmediata en pocos capítulos: Starring Jane Wyman, Robert Foxworth, Lorenzo Lamas, David Selby (solamente T02 a T04), Ana-Alicia (solamente T02 a T04), Billy Moses, Jamie Rose (solamente T01 y T02), Abby Dalton, Mel Ferrer (solamente T03), Margaret Ladd (solamente T03 y T04), Laura Johnson (solamente T04), Paul Freeman (solamente parte de la T04), Sarah Douglas (solamente parte de la T04), Simon MacCorkindale as Greg Reardon (solamente T04) y and Susan Sullivan as Maggie.

Los personaxes fixos non indicaos enantes (o que nun s'indicaron toles sos temporaes a pesar d'intervenir nelles) apaeceríen los sos nomes o bien nos primeros segundos d'empezar el capítulu o bien na so escena final (na temporada trés y cuatro) o bien nos creitos finales.

Nos dos primeres temporaes cada personaxe taba siguíu d'una pantalla multi-combu d'imáxenes d'escenes del personaxe ya imáxenes d'allugamientu del personaxe (multi-combu sospechosamente similar al de Dallas) pero, a metá de la segunda temporada, hubo una llixera variación, sustituyendo la pantalla multi-combu por una única imaxe d'allugamientu rellacionáu col personaxe y, na cuarta temporada, los personaxes apaecíen de dos en dos dixebraes por una sola imaxe d'allugamientu.

Amás, nesta cabecera empezaron dos escenes que se convertiríen en mítiques hasta cuasi'l final de la serie: Na tercer temporada la presentación de Maggie de llombu xirándose sobre si mesma convertiríase yá nuna seña d'identidá del personaxe y caltendríase esti estilu hasta'l final y, na cuarta temporada, la imaxe d'unos globos nel cielu pa presentar a Emma tamién tendría'l mesmu resultáu.

Pa la presentación de personaxes de les dos primeres temporaes usaron escenes de la serie y cuasi les mesmes nos dos temporaes, sacante nos casos de Angela y Vickie nos que se filmó una escena ex-profeso pa la ocasión. Pa la temporada trés toles escenes de presentación fueron anovaes y rodaes espresamente pa los títulos de creitu y pa la temporada cuatro usáronse nuevamente escenes de la serie sacante nel casu de Angela y Maggie, que se rodó una escena espresamente pa la presentación.

Amás, producir por primer vegada un cambéu nel orde de los personaxes, Ana-Alicia Melissa, que mientres la segunda y la tercera taba la penúltima, foi treslladada a quintu llugar na cabecera de la cuarta temporada, que foi la primera qu'acuso tamién cambeos resultantes de personaxes que diben abandonando la serie conforme avanzaba la temporada y diben sumiendo de la cabecera. Hasta esi momentu la llista de presentación de personaxes yera inalterable independientemente de qu'intervinieren o non na so totalidá o d'abandonos o de llegaes, pero a partir de la cuarta la llista siempres sufriría alteraciones (sacante na séptima) en función de la llegada de nuevos personaxes o del abandonu d'otros, llegando a tener cuatro modificaciones.

La cabecera terminaba con una vista panorámica de la Casa Victoriana y la so contorna siguida d'un primer planu de Apolo mirando a la cámara.

Segunda cabecera (T05)

Esta cabecera puede considerase como precursora de la próxima pos realmente ye bien asemeyada y dalgunos puristes pueden considerala la mesma con dalguna variación pero como caltién elementos tamién de l'anterior, puede clasificase como cabecera independiente o bien a mediu camín ente l'anterior y la próxima.

Pal principiu d'esta cabecera sustituyeron les dos escenes del trayeutu de la limusina de Angela dende San Francisco hasta 'Falcon Crest' por una escena aérea de los viñeos, depués caltiénse la vista aérea de los viñeos y del ivernaderu y la vista panorámica de la Casa Victoriana y la so contorna averándose a la cámara pa superponerse, nun colloráu intensu, el títulu de la serie nun nuevu estilu so una delineación, tamién en colloráu intensu, de la Casa Victoriana, pero pocos capítulos más tarde, sustituyóse la delineación pol escudu heráldicu de la finca, tamién en colloráu.

Caltendríase de siguío la imaxe de la limusina de Angela llegando a la Casa Victoriana y la presentación de personaxes, esta vegada enmarcaos nun cuadru tamién colloráu intensu superpuestu a una escena d'allugamientu: Starring Jane Wyman, Robert Foxworth, Lorenzo Lamas, David Selby, Ana-Alicia, William Moses, Margaret Ladd, Laura Johnson, Ken Olin (solamente la primer metá de temporada), Simon MacCorkindale as Greg Reardon y and Susan Sullivan as Maggie.

Los personaxes fixos non indicaos enantes a pesar d'intervenir na temporada apaeceríen los sos nomes o bien nos primeros segundos d'empezar el capítulu o bien na so escena final o bien nos creitos finales.

Pa la presentación de personaxes rodaron escenes espresamente pa la cabecera, sacante nel casu de Richard que s'utilizó una escena de la serie.

La cabecera terminaba con vistes panorámiques de la Casa Victoriana y la so contorna siguíes d'un primer planu de Apolo mirando a la cámara.

Tercer cabecera (T06 a T08)

Esta cabecera puede considerase continuación de l'anterior o influyida nella. Esaníciense toles escenes previes aérees (limusinas, viñeos, ivernaderos...) y empieza direutamente con una vista panorámica de la Casa Victoriana y la so contorna y la superposición nella del escudu heráldicu, que camuda del colloráu de les anteriores temporaes al doráu, que-y da una imaxe más 'luxosa' y caltiénse nel títulu de la serie'l nuevu estilu creáu pa la temporada anterior pero camudándolo tamién al doráu.

La séptima temporada tuvo una llixera variación que foi la de faer apaecer, dende l'alloñanza, un ferre animáu que sobrevuela la Casa Victoriana y la so contorna averándose a la pantalla pa terminar convirtiéndose nel escudu heráldicu col títulu de la serie. Na octava temporada esanicióse esta animación.

La octava temporada la música d'entamu tuvo una llixera variación al convertise n'orquestal y esanicióse l'escudu heráldicu xunto al cuadru de cada personaxe.

De siguío sustitúyese la llegada de la limusina de Angela de les temporaes anteriores por una elegante copa de vinu de cristal talláu siendo removida. Pa la presentación de personaxes caltién l'estilu de la temporada anterior pero camudando'l colloráu pol doráu col escudu heráldicu xunto a cada personaxe y, amás, cada personaxe asocedería al anterior por unes ondulaciones asemeyaes al vinu al ser removíu na so copa. Starring Jane Wyman, Robert Foxworth (solamente T06), David Selby, Lorenzo Lamas, Ana-Alicia, William Moses (solamente parte de la T06), Brett Cullen (solamente parte de la T06 y 07), David Beecroft (solamente parte de la T08), Kristian Alfonso (solamente T08), Margaret Ladd, John Callahan (solamente T06 y T07), Dana Sparks, Cesar Romero (solamente T06), Chao Li Chi (solamente T07 y T08) y and Susan Sullivan as Maggie.

Los personaxes fixos non indicaos enantes (o que nun s'indicaron toles sos temporaes a pesar d'intervenir nelles) apaeceríen los sos nomes o bien nos primeros segundos d'empezar el capítulu o bien nos creitos finales.

Pa la presentación de personaxes usaron tanto escenes de la serie en dellos casos como escenes rodaes espresamente pa la ocasión n'otros.

Sacante la cabecera de la séptima temporada (que la so cabecera caltener inalterable a pesar de que por razones presupuestaries non tolos personaxes van intervenir en tola temporada) la de la sesta y l'octava sufriríen cambeos por abandonos y nueves incorporacionessobremanera la octava, que sufriría un total de cinco modificaciones, nos capítulos 1, 3, 4, 10 y 22.

Amás, por segunda y última vegada, camudaríase l'orde d'apaición d'un personaxe nos creitos. Tres el despidu de Robert Foxworth Chase, el so segundu llugar pasaría a ser ocupáu por David Selby Richard, qu'hasta agora taba'l cuartu.

Na sesta temporada, per única vegada, Susan Sullivan Maggie nun sería precedida pol yá famosu and yá que se prevía que, per primer vegada, nun va ser la postrera del llistáu y, tres ella, apaeceríen Jane Badler Meredith y Kim Novak Skyler na cabecera so dalgún títulu de Estrella Especial Convidada o similar, daqué que finalmente non se fixo, anque tampoco se modificar yá la presentación de Maggie.

La cabecera terminaba coles vistes panorámiques de la Casa Victoriana y la so contorna y sustituyiríase el primer planu de Apolo de les temporaes anteriores por una escena d'un brinde de dos copes de vinu.

Cuarta cabecera (T09)

Esta cabecera asemeyar a la primera no que fai a la presentación de personaxes, pero camudaría considerablemente la música d'empiezu. Calteniendo los acordes principales por toos conocíos, esta nueva melodía sería más siniestra pa dar a la serie una nueva aureola de drama criminal.

La cabecera caltién el so empiezu con una vista panorámica de la Casa Victoriana y la so contorna pa, de siguío superponerse l'escudu heráldicu y el títulu de la serie calteniendo'l mesmu logotipu que la cabecera anterior. Hai que destacar que nel primer capítulu un ferre animáu apaecía en pantalla (a semeyanza de la séptima temporada) dexando tres de sigo'l cercu del títulu de la serie nun nuevu estilu, ensin l'escudu heráldicu pero, por cuenta de les innumberables llamaes d'aficionáu quexándose pol cambéu, nel segundu capítulu tornar al logotipu presente dende la cabecera de la quinta temporada.

De siguío apaecen los personaxes nun estilu similar a la primer cabecera, dixebraos cada unu por una rápida imaxe d'allugamientu o escena de la serie: Starring Jane Wyman, David Selby, Lorenzo Lamas, Rod Taylor (solamente la primer metá), Kristian Alfonso, Margaret Ladd (solamente la primer metá), Wendy Phillips (solamente la segunda metá), Andrea Thompson (solamente la segunda metá), Chao Li Chi (solamente la primer metá) y and Gregory Harrison as Michael Sharpe.

Los personaxes fixos non indicaos enantes a pesar d'intervenir na temporada apaeceríen el so nome bien nos primeros segundos del capítulu o bien nos creitos finales.

Los nomes de los actores apaecíen escritos en pincelaes de color asemeyáu al oru vieyo pero, na so segunda metá, tornar a los calteres luxosos de la cabecera anterior.

Pa les escenes de la presentación de personaxes usaron escenes de la serie sacante nel casu de llance, que se rodó una escena espresamente pa la ocasión.

En terminando la presentación de personaxes ufiertábense una ensame de pases rápidos d'escenes de la serie entemecíes con imáxenes d'allugamientu que-y daben a la temporada una sensación de drama criminal y de suspense.

La cabecera terminaba con vistes panorámiques de la Casa Victoriana y la so contorna, esaniciando la escena del brinde de la cabecera anterior col agregu de que, nel primer capítulu, yera'l ferre animáu'l qu'apaecía dende l'aire volando sobre la Casa Victoriana y fundiendo la pantalla a negru al so pasu. Tres la desapaición del ferre animáu nel segundu capítulu, la pantalla cenciellamente fundíase a negru por sigo sola.

L'escudu heráldicu[editar | editar la fonte]

L'emblema por excelencia de la finca de 'Falcon Crest' siempres foi y va ser un ferre. Y en el so escudu heráldicu'l ferre taba omnipresente nél.

Hai que destacar que l'escudu heráldicu de 'Falcon Crest' esta invariablemente xuníu a la familia Gioberti y viceversa. Esto ye qu'un Gioberti ensin propiedá en 'Falcon Crest' nun podría usalo según tampoco podría usalo cualquier familia que fora propietaria de 'Falcon Crest' si nun ye un Gioberti.

Ye por ello que Melissa, al convertise en propietaria de 'Falcon Crest' na temporada siete, hai d'entrevistase na temporada ocho con un espertu n'heráldica pa poder camudar l'escudu de la finca afaciéndolo a la familia Agretti.

Nos curtios espacios de tiempu nos Rossini, los Stavros y los Sharpe fueron propietarios de la finca (na so totalidá o en parte), nun se mentaron posibles cambeos del emblema.

Emblema 'Falcon Crest - Gioberti'[editar | editar la fonte]

L'escudu heráldicu del emblema ta compuestu por un ferre mirando a la so derecha (a la nuesa esquierda) coles ales y les pates estendíes coles garres abiertes que protexe a un escudu con cuatro cuarteles, tou ello ensin nengún tipu de fondu.

Superpuestu al so cuerpu, dexando al descubiertu solamente ales, cabeza y garres atopa l'escudu en si (anque'l ferre forma parte del conxuntu indivisible del escudu) estremáu nesos cuatro cuarteles.

El ferre representa al ensame de ferres que poblaben en Valle de Tuscany y bien n'especial a la parte de 'Falcon Crest' a finales de Sieglu XIX, dómina de la llegada de los Gioberti y otres families italianes al Valle.

El primer cuartel ocupa tol llau esquierdu sacante la parte inferior. Esti primer cuartel ta ocupáu pola fachada principal de la Gioberti House, como símbolu de la primer casa de los Gioberti en 'Falcon Crest'.

El segundu cuartel ocupa la parte cimera derecha y ye una antigua copa de vinu de tallaje baxu del Sieglu XIX, anque nunca se dixo'l significáu entiéndese que ye símbolu a la producción de 'Falcon Crest' y la resultancia del trabayu.

El tercer cuartel ocupa la metá inferior izquierda y ye una imaxe de dos sables cruzaos. Anque tampoco se dixo nunca'l significáu y teniendo en cuenta que los sables nada tienen de rellación con tierra, vinu o uves, puede entendese como un símbolu heráldicu ficticiu a la familia Gioberti o seique creáu en exclusividad por Giusseppe pa referise namái a los Gioberti de 'Falcon Crest'.

El cuartu y últimu cuartel ta en tola parte inferior del escudu, sol primera y el tercer cuartel y ye la imaxe d'una viña poblada de recímanes d'uves, claro ya inequívocu símbolu de los Viñeos de 'Falcon Crest'.

Amás, esiste un emblema coles garres suxetando lo que puede ser la imaxe d'una banda de tela col nome de la finca, esti emblema col nome de la finca esti presente en toes y cada una de les botelles de vinu de 'Falcon Crest', incluyíes les botelles del 'Francesca Gioberti', marca creada en 1985 por Richard una de les vegaes que foi propietariu de la finca.

Tamién esti presente cola banda so les garres suspendíu nel aire narquiao ente los dos columnes d'entrada a la finca, forxáu en fierro.

Na Gioberti House, la puerta d'entrada principal tien grabáu na madera l'emblema, anque ensin la banda de tela y, na chimenea que preside'l salón, hai, d'un fierro similar al de la entrada de la finca, otru emblema cola banda so les garres del ferre.

Amás, ye costume de toles muyeres Gioberti que tengan unu o dellos broches col emblema d'un ferre. Sicasí, esi costume solamente foi caltenida por Angela.

Emblema 'Falcon Crest - Agretti'[editar | editar la fonte]

La única variación del escudu producir dende los últimos meses de 1988 a principios de 1989, cuando la familia Agretti pasu a ser propietaria de 'Falcon Crest'. Melissa diseño un nuevu escudu calteniendo los símbolos de 'Falcon Crest' pero esaniciando les referencies a la familia Gioberti y añader referencies a la familia Agretti.

Esti nuevu escudu crea un fondu azul enmarcáu en barres blanques y caltién el ferre, pero esanicia los cuatro cuarteles orixinales y sustituyir por un únicu cuartel bordiáu con orles victorianes. Esti nuevu cuartel tien tres racimos d'uves negres dispuestos en diagonal dende la parte inferior izquierda hasta la parte cimera derecha. Na parte cimera esquierda, enriba del primer recímanu, crea la lleenda Vieno y na parte inferior derecha, debaxo del tercer recímanu, la lleenda et Veritas, que podría traducise como Vinu y verdá en castellán.

Otra novedá ye que la banda de tela col nome de la finca so les garres del halcon convertir n'omnipresente, daqué qu'hasta agora taba acutáu namái a la puerta d'entrada a la finca y a los emblemes qu'afataben el salón de la Gioberti House y les botelles comercializaes so les marques 'Falcon Crest' o 'Francesca Gioberti'.

Esti nuevu emblema realmente nunca vio la lluz del Sol, pos anque taba aprobáu dende la llegada de la familia Agretti a 'Falcon Crest', socesivos retrasos provocaos pola llocura de Melissa, la so posterior muerte, la destrucción de la Casa Victoriana y la llegada de Nick, fixeron que pa cuando la finca volvió parar a les manes de los Gioberti poles artimañas de Angela, inda nun llegara a producise'l cambéu oficial del emblema.

Apolo[editar | editar la fonte]

El soliloquiu[editar | editar la fonte]

Jane Wyman escribió espresamente'l soliloquiu col que Angela pretendía despidise de l'audiencia dempués de nueve años, citando a dalgunos de los personaxes más recordaos que pasaren pola serie:


Güelu Giusseppe, cuanto tiempu pasó desque llegasti al Valle y llantasti la primer vide d'Italia...

Alcordanza como solíes coyer na siella de montar mientres díbamos acaballando pelos praos y el to instruyéndome sobre la tierra y los viñeos y lo pervalibles que son en xunto...

Paez que foi ayeri...

Piensu en tola xente que pasó por esti Valle... Chase, Maggie, Cole, Vickie y l'indomable Melissa Agretti... Y Philip Erikson, que morrió naquel accidente d'aviación nel que cuasi perecemos toos...

¡Pero Dios! diome vida pa curiar del to heriedu...

Julia esta a salvo y feliz nel conventu d'Italia y Emma y Frank van tornar llueu a casa...

¡Oh, Peter Stavros! Foi una idea tentadora, güelu, sabíes qu'a la fin nun podía colame col a vivir en Grecia, nun podía dexar Falcon Crest...

Formar a Lance p'asocedeme foi un retu, pero creo que va ameyorando y per primer vegada pienso que Richard y yo empezamos a entendenos...

Mentanto, voi faer tou cuanto esti na mio mano porque los viñeos y la Bodega sigan siendo la xoya del Valle, tal como siempres suañasti que seria...

Si... el pasáu esta nel so sitiu... y voi siguir mirando escontra'l futuru...

A lo último güei ye un día de boda de Richard y Laura... hai neños xugando, Michael y Kevin, y más neños en camín, Angelina y el fíu de llance y Pilar...

Y la tierra... de xacíu, siempres la tierra...

La xente va y vien, pero la tierra perdura...

Brindo por ti, Falcon Crest, que dures munchos años.

Personaxes[editar | editar la fonte]

Esta ye la rellación de los principales personaxes de los dos families protagonistes, dexando a un llau los personaxes temporales de dambes families según los personaxes que sirvíen p'afilvanar trames qu'atraparen al espectador añu tres d'añu. Pa poder estremar ente personaxes principales y secundaries temporales, esta la referencia de los títulos de creitu y/o la fotografía promocional de principiu de temporada, pos solamente tán aquellos que se consideraren fixos anque dempués nun se cumplan les mires y dexen la serie a metá de temporada.

Realmente ye difícil dixebrar quien son Gioberti y quien nun lo son, pos a lo llargo de los nueve temporaes hubo matrimonios constantes que faen que dellos personaxes (tanto masculinos como femeninos) fueren Gioberti por matrimoniu en dalgún momentu de la serie. Con éses la rellación puede ser oxetu de discutiniu por sectores más o menos puristes y nunca va poder ser exacta.

Hai que destacar tamién que la mayoría de personaxes principales y temporales teníen apellíos italianos pos nel Valle de Tuscany cuasi tolos propietarios de tierres y viñeos yeren descendientes d'italianos llegaos al Valle a finales del Sieglu XIX (los Gioberti, los Agretti, los Caproni, los Rossini, los Giannini...) en busca de fortuna, al igual que los obreros teníen apellíos hispanos (los Noñuez, los Ortega...)

FAMILIA GIOBERTI:

  • Ángela 'Angie' Gioberti Channing Erikson Stavros Agretti (T01 a T09): Interpretada pola oscarizada Jane Wyman, el nome d'esti personaxe convirtióse gracies a esti papel en sinónimu de malvada mientres los años '80. Despiadada y fría, a la muerte del so padre y el desinterés del so hermanu pela tierra, convertir na matriarca del clan de los Gioberti queriendo'l control absolutu de los viñeos y pallo nun va duldar n'utilizar cualquier táctica p'arrampuña-y lo al so sobrín Chase o al so fíu Richard, pero siempres ensin maniobres que pudieren perxudicar l'apellíu Gioberti. La so frase más repitida a lo llargo de los nueve temporaes foi la de recordar a los sos familiares que yeren Gioberti y l'honor de ser Gioberti, y ante cualquier consecuencia grave colos Agretti (como la quema de la Casa Victoriana) teníen la fuercia de los Gioberti pa superar cualquier desavenencia.
  • Richard Channing (T02 a T09): Interpretáu por David Selby, llega a la serie pa dirixir el 'New San Francisco Globe', presentándose como un fíu secretu de Douglas Channing, el difuntu home d'Ángela, malváu y maquiavélicu nun tarda en convertise en rival tantu de Angela como de Chase, pa lo que nun duldar n'utilizar tou tipu de trucos puercos. A metá de la segunda temporada revélase como fíu de la madre de Chase, y por tanto hermanu de madre d'este. Sicasí, temporaes más tarde resultara ser fíu de Angela Channing, a partir d'esi momentu va querer tener el ciñu de la so madre y ser reconocíu como un Gioberti más, pero Angela siempres-y refugara respondiéndo-y que'l nun ye un Gioberti, sinón un Channing.
  • Michael 'Mickey' Channing (T05 a T09): Interpretáu por Robert Gorman. Fíu de Richard y Cassandra.
  • Anthony 'Tony' Cumson (T01, T02, T06 y T07): Interpretáu por John Saxon y Robert Loggia. Maríu de Julia y padre de llance. Refugáu por Angela, quien-y fai la vida imposible y dende siempres lu punxo a Lance nel so contra, pos lo considera un intrusu, delles vegaes viose obligáu a colase de la finca por non perxudicar a la so esposa.
  • Julia Channing Cumson (T01 a T06): Interpretada por Abby Dalton, ye la enóloga de la Bodega de Falcon Crest. El so personaxe ye de poca relevancia na serie siendo los sos momentos más destacaos cuando dacuando apaez el so home Tony y los asesinatos qu'un par de vegaes comete pa caltener la unidá de 'Falcon Crest'. Heredó de la so madre la pasión pela tierra.
  • Christopher 'Chris' Rossini (T05): Interpretáu por Ken Olin, esti sacerdote fíu de Dominique y Julia va afayar la so verdadera identidá yá d'adultu, pos solamente Angela conocía de la so esistencia. Tres unos meses viviendo en 'Falcon Crest', decide abandonar la finca cuando ve apeligrar los sos votos por culpa de Melissa.
  • Lancelot 'Lance' Cumson (T01 a T09): Interpretáu por Lorenzo Lamas, el nietu d'Ángela, tenía'l rol de guapu de la serie, yera un personaxe amoral, anque a lo llargo de la serie pasa de tener un rol negativu por unu positivu. Anque nun dexaba de ser movíu polos filos de la so maquiavélica güela, que mientres la mayor parte de la serie querer como herederu universal, a pesar del pocu interés de llance pela tierra. Tuvo casáu con Melissa pa intentar apoderase de los Viñeos Agretti, depués tuvo cuatro matrimonios más, unu d'ellos con Melissa otra vegada. Lance, con cinco matrimonios mientres la emisión de la serie (Melissa, Lorraine, Melissa otra vegada, Diana y Pilar), va ser el personaxe qu'ostente'l récor de bodes y l'únicu que se caso dos veces con otru personaxe. Amás, toles sos esposes sacante la postrera morrieron.
  • Pilar Ortega Cumson (T08 y T09): Interpretada por Kristian Alfonso. Quinta esposa de llance. Yá nel pasáu caltuvo un novialgu col del que tuvo una fía, Lisa, que la so esistencia caltuvo oculta mientres diez años.
  • Emma Channing Cabot SaintJames (T01 a T09): Interpretada por Margarett Ladd, ye la fía menor d'Ángela, tien problemes psíquicos, lo que-y convierte nel personaxe risible de la serie, capaz de dicir les verdaes a la cara de la so madre que los otros nun s'atreven.
  • Jason Gioberti † (T01): Interpretáu por Henry Townes. Hermanu de Angela y padre de Chase. Tres el so divorciu de Jacqueline, que fuxo del Valle con Chase y el despreciu de la so hermana, que quiera estremalo de la tierra, cayó na bébora.
  • Jacqueline Ranson Gioberti Sharmon Perrault † (T01 y T02): Interpretada por Lana Turner. Esposa de Jason y cuñada de Angela y el so oxetu de mires, pos Angela nunca quixo intrusos en Falcon Crest. Ella foi de les primeres en dase cuenta de la clase de persona que yera Angela y del futuru que lu esperaba a la familia Gioberti y los sos enfrentamientos colos Agretti, asina que decidió fuxir del Valle llevándose al so fíu Chase por que nun fuera víctima de les lluches familiares. Como'l so home Jason nun quixo acompañala y ella taba decidida a fuxir, decidieron divorciase. L'oxetivu de Jacqueline de llevase al so fíu lloñe p'alloñar de lluches familiares yá fuera fechu primeramente por Jasper con Francesca y darréu sería repitíu por Robin cola so fía y Cole col so fíu. Tornara al Valle pa enfrentase a Angela y ayudar a Chase.
  • Chase Gioberti † (T01 a T06): Interpretáu por Robert Foxworth, mientres los seis primeres temporaes de la serie, personificaría'l bien, la honradez y el más acérrimo enemigu de Angela Channing, la so tía. Pilotu d'aviones, ya inespertu nel negociu del vinu, la muerte del so padre oblíga-y a faese cargu de los viñeos d'este. Primer maríu de Maggie y padre de Cole, Vickie y Kevin.
  • Maggie Hartford Gioberti Channing † (T01 a T09): Interpretáu por Susan Sullivan, ye de primeres de la serie la bella, abnegada y sufierta esposa de Chase Gioberti, con quien tien trés fíos: Cole, Vickie y Kevin. Prima de Michael y Laura y hermana de Terry. Tres la muerte de Chase convertir na esposa Richard Channing, de quien incomprensiblemente namórase escaeciendo tol dañu que-y fixera a ella y a la so familia mientres los primeres temporaes de la serie. Siempres solía recordar ante les lluches de los sos familiares que somos una familia, y yá ye hora de portanos como tal.
  • Cole Gioberti (T01 a T07): Interpretáu por William R. Moses, el fíu de Chase, y gran rival de llance, anque a diferencia d'este y pola so filiación siempres tien un rol positivu. Tien un fíu con Abeyera, Joseph Gioberti, al que reclama unos meses dempués de colase a Australia.
  • Linda Caproni Gioberti † (T02 a T04): Interpretada por Mary Kate MacGeehan, esta fía d'un panaderu del pueblu va ser la primer esposa se Cole. El so padre siempres se negó tanto al novialgu como a la boda, pos siempres supo que la so fía seria bien esgrazada si entraba na familia Gioberti. Nun s'equivocar, la rivalidá con Melissa, un albuertu y la so posterior muerte confirmaríen los sos barruntos.
  • Joseph Gioberti-Agretti (T02 a T07): Interpretáu por Jason Goldberg, el fíu de Cole y Melissa ye la unión ente un Gioberti y una Agretti. Podía significar la paz ente dambes families y la xunión de dambos viñeos, daqué allampáu por dambes families. Pero tamién podía significar l'absorción d'una cla pol otru, como-y llegó a dicir Angela a Carlo esti neñu significa'l fin de la llinia Agretti y la fusión de los dos viñeos nel imperiu de Falcon Crest. Finalmente, Joseph colárase permanentemente a Australia, onde va vivir col so padre, la so nueva esposa y la so tida Victoria, lloñe de les lluches familiares.
  • Victoria 'Vickie' Gioberti Hogan Stavros (T01 a T03 y T06 a T08): Interpretada por Jamie Rose de primeres y más tarde por Dana Sparks, ye la fía de Chase y Maggie, y hermana de Cole y Kevin, la so participación na serie esta siempres venceyada a trames secundaries que solo sirven pa ser un quebraderu de cabeza pa los sos padres. Ye la que menos interés tien, non solo na tierra, sinón en tou Tuscany, diéndose un par de vegaes del Valle en busca d'otra vida.
  • Kevin Gioberti (T06 a T09): Interpretáu por Brandon Casper, ye'l fíu menor de Chase y Maggie. El so papel ye de los que menos relevancia tien, destacando solo dalgún secuestru y tener l'honor de ser a la fin de la serie va ser l'únicu Gioberti que caltenga l'apellíu orixinal de la familia que viva nel Valle de Tuscany.
  • Francesca Gioberti (T04): Interpretada por Gina Lollobrigida, ye la hermana de Angela y Jason. Siempres vivió n'Italia onde tuvo contautu colos Gioberti d'Italia, los descendientes del hermanu de Giusseppe qu'ellí se quedaron cuando esti decidió emigrar a América. Tien bonos viñeos pero, empeñada, decide presentase nel Valle a reclamar el terciu de Falcon Crest que por llei -y correspuende. Darréu va vender a Richard pa de siguío tornar a Italia pa nun volver enxamás porque, como ella mesma diz vini p'atopame cola mio familia y nun vos conozo.
  • Anna Gioberti (T01 y T04): Interpretada por Silvana Salviatti. Prima d'Italia. Ye la última Gioberti d'Italia con quien Jasper caltuvo constante contautu per carta dende América. A la muerte de Jasper, el contautu práuticamente escastóse nos años '50 pos nin Angela nin Jason caltener. Posesora dende hai enforma tiempu d'eses vieyes cartes, documentos, fotografíes que revelen la rivalidá ente los Gioberti abierta por Jason y Angela y una llave d'una caxa fuerte que podría significar la destrucción de la familia.

FAMILIA AGRETTI:

  • Carlo Agretti † (T01 y T02): Interpretáu por Carlos Romero, ye'l padre de Melissa y hermanu de Philip, Frank y Agustino. Patriarca de los Agretti. Va Ser asesináu por Julia pa evitar que pueda faese col control de 'Falcon Crest' A pesar del so aspeutu axatáu con Cole y Lance, no fondero esta amarguríu y medrosu pol destín que lu espera a Melissa dientro de la familia Gioberti el día que'l falte y nun dexara de sufrir por ella.
  • Melissa Agretti Cumson Gioberti † (T01 a T08): Interpretada por Delores Cantu y más tarde por Ana Alicia, yera la guapa de la serie. Casóse con Lance pa xunir los viñeos de los Agretti colos de los Gioberti. Sicasí, dempués de casase resulta tar embarazada de Cole Gioberti. Con quien en divorciándose va casar mientres un curtiu periodu de tiempu. Depués va namorase de llance. Tres la muerte del so padre va convertir na nueva matriarca de la familia Agretti, una especie de Angela nueva. Por un pequeñu periodu de tiempu va apoderar de 'Falcon Crest', pa finalmente morrer na quema de la Casa Victoriana.
  • Joseph Gioberti-Agretti (T02 a T07): Interpretáu por Jason Goldberg, el fíu de Cole y Melissa ye la unión ente un Gioberti y una Agretti. Podía significar la paz ente dambes families y la xunión de dambos viñeos, daqué allampáu por dambes families. Pero tamién podía significar l'absorción d'una cla pol otru, como-y llegó a dicir Angela a Carlo esti neñu significa'l fin de la llinia Agretti y la fusión de los dos viñeos nel imperiu de Falcon Crest. Finalmente, Joseph colárase permanentemente a Australia, onde va vivir col so padre, la so nueva esposa y la so tida Victoria, lloñe de les lluches familiares.
  • Robin Agretti (T04 y T05): Interpretada por Barbara Howard. Fía de Philip y prima de Melissa. Nun siente pasión pela tierra y dempués d'un par d'años nel Valle creando problemes decide sumir pa siempres con Hope, la so fía recién nacida pa caltenela fora d'engarradielles y lluches familiares.
  • Chris Agretti † (T09): Interpretáu por Chris Young, ye l'hermanu de Robin, que llega a 'Falcon Crest' pa vivir col so tíu, pero que va morrer asesináu pol cuñáu de Emma.
  • Frank Agretti (T07 a T09): Interpretáu por Rod Taylor, ye'l tíu de Melissa y gran amigu de Angela. Les sos pasiones siempres fueron l'arqueoloxía y por ello arrenunció a cualquier heriedu de los Viñeos Agretti. Ye precisamente la so gran amistá con Angela la que-y torga formar parte activa de la llucha Gioberti-Agretti, anque tampoco s'asitiara en contra de la so sobrina, fíu y nietu. Finalmente, de primeres de la novena temporada, tres la muerte de Carlo, Franco, Melissa y Chris por culpa d'estes lluches, el regresu de tolos demás Agretti a Italia y el so matrimoniu con Angela poques selmanes antes, va decidir poner fin a esa centenaria llucha.
  • Nick Agretti (T08): Interpretáu por David Beecroft. Enólogu y viticultor. Tres la muerte de Melissa, esti fíu de Frank y gran amigu y confidente de la so prima Melissa recueye'l testigu na llucha colos Gioberti pola propiedá de Falcon Crest. Convertíu por orde póstuma de la so prima n'albacea de la fortuna Agretti, puede consideráse-y el nuevu patriarca y dedicara toles sos fuercies a recuperar la finca y tresmitir al so fíu Ben la pasión pela tierra, pasión solo compartida por Carlo y Melissa. A pesar de la declaración de guerra abierta a Lance, inesperadamente va decidir colase a Italia col so fíu.
  • Benjamin 'Ben' Agretti (T08): Interpretáu por Brandon Douglas, esti fíu de Nick tien un papel de poca relevancia siendo los sos momentos más destacaos l'intentar alcontrar a la so madre n'Italia (pa caltener ante'l públicu la permanente conexón italiana) y les sos engarradielles con una peada rival.

OTROS PERSONAXES:

  • Chao Li Chi (T01 a T09): interpretáu por Chao Li Chi, y que n'España sería llamáu Chu-Li, ye'l mayordomu d'Ángela y l'entrenador d'artes marciales de llance Cumson, anque'l so personaxe nun tien gran trescendencia na trama tuvo mientres los nueve temporaes que duró la serie y la so impecable presencia fixéron-y ser unu de los personaxes más populares de la serie.
  • Douglas 'Doug' Channing † (T01): Interpretáu por Stephen Elliot. Primer maríu de Angela y padre de los sos fíos. Divorciáronse cuando Angela dábalu más importancia a siguir col legáu heredáu de los sos antecesores que de caltener el so matrimoniu. A pesar d'ello, Douglas y Angela caltuvieron una más qu'escelente amistá que, en dalgún momentu, denota que siguen siendo amantes ocasionales. Aun así, a la fin de la sesta temporada, en ret-con afayaríase que Douglas caltenía dende'l principiu del so matrimoniu un odiu tapáu escontra Angela.
  • Philip Erikson † (T01 a T03): Interpretáu por Mel Ferrer. Primer abogáu y segundu maríu de Angela.
  • Gus Noñuez † (T01): Interpretáu por Nick Ramus. Capataz de la parcela de 'Falcon Crest' perteneciente a Jason y gran amigu de Chase. Gus va ser el so home de más enfotu y pieza necesaria de Chase pa poder sobrevivir a les maquinaciones de Angela. Un alter-ego de Chao Li.
  • Diana Hampter (T02): Interpretada por Shannon Tweed. Primer abogada-asistente de Richard. Confidente absoluta de tolos asuntos tocantes a 'La Compañía'.
  • Pamela Lynch (T03 a T05): Interpretada por Sarah Douglas y Martine Beswick. Segunda abogada-asistente de Richard.
  • Michael Ranson † (T03): Interpretáu por Cliff Robertson. Sobrín de Jaqueline y primu de Chase. Llega al Valle p'asistir namái al entierru de la so tía, pero por cuenta de la temporal invalidez del so primu decide quedase pa ocupase del casu. Tres el sanamientu de Chase, mercara un viñéu pa establecese definitivamente nel Valle. Más tarde casárase con Terry quien, al enviudar, va convertir nuna rica propietaria.
  • Terry Hartford MacCarthy Ranson Channing † (T03 a T06): Interpretada por Laura Johnson. Hermana de Maggie. Casada con Joel, Michael y Richard.
  • Gustav Riebmann † (T04): Interpretáu por Paul Freeman. Postreru líder de 'La Compañía' antes de la so desarticulación.
  • Gregory 'Greg' Reardon (T04 y T05): Interpretáu por Simon MacCorkindale. Segundu abogáu-asistente de Angela.
  • Lorraine Channing Cumson † (T04): Interpretada por Kate Vernon. Fiyasca de Richard y segunda esposa de llance.
  • Jordan Roberts (T05): Interpretada por Morgan Fairchild, va ser la tercer abogada-asistente de Richard.
  • Dwayne Cooley † (T05 y T06): Interpretáu por Daniel Greene. Noviu de Emma a pesar de la desaprobación de Angela nesa rellación. Va Ser una de les víctimes del terremotu que va afarar el Valle nel branu de 1986.
  • Peter Stavros (T05, T06 y T08): Interpretáu por Cesar Romero. Tercer maríu de Angela y padre de Eric, Sophia y Skyler.
  • Eric Stavros (T05 a T07): Interpretáu por John Callahan. Tercer maríu de Vickie. Llegara al Valle p'ayudar al so padre a reconciliase con Sophia pero, namoráu de Melissa de primeres, va decidir finalmente quedase.
  • Skyler Stavros/Kit Marlowe (T06): Interpretada por Kim Novak. Fiyasca de Peter. En realidá nun ye tal, pero finalmente, va ser almitida por Peter como fía adoptiva so.
  • Meredith Braxton (T06): Interpretada por Jane Badler. Cuarta abogada-asistente de Richard.
  • Daniel 'Dan' Fixx (T06 y T07): Interpretáu por Brett Cullen. Antiguu habitante del Valle y compañeru de clases de llance y Melissa.
  • Garth (T06 a T08): Interpretáu por Carl Held. Quintu abogáu-asistente de Richard.
  • Cesar Ortega (T08): Interpretáu pòr Castulo Guerra, foi siempres el Capataz de 'Falcon Crest'. Tres los problemes con Tommy y Gabriel con peaes rivales, va decidir llevá-ylos lloñe del Valle.
  • Thomas 'Tommy' Ortega (T08): Interpretáu por Dan Ferro. Esti hermanu de Pilar con vocación de periodista trabayara a les órdenes de Maggie nel 'Tuscany Herald', lo que provocara que se namore d'ella.
  • Gabriel Ortega (T08): Interpretáu por Danny Nucci. Fíu menor de los Ortega y compañeru de clases y gran amigu de Ben.
  • Anna Cellini † (T08): Interpretada por Assumpta Serna. Madre de Ben. El so padre, que nunca acepto a Nick, ye unu de los capos de la mafia d'Italia y propietariu de grandes y granibles viñeos de la Toscana. Los Cellini fueron amigos tantu de los Gioberti californianos como de los Gioberti italianos.
  • Samantha Ross (T08): Interpretada tamién por Ana-Alicia. Scort neoyorquina con un gran paecíu con Melissa.
  • Michael Sharpe (T09): Interpretáu por Gregory Harrison. Primu de Maggie y Terry y hermanu de Laura.
  • Sidney Saint James (T09) Interpretada por Carla Gughino. Esposa de Ian y cuñada de Emma. Mientres el so matrimoniu con Ian va caltener un romance con Chris, lo que provocara la so muerte. Darréu, al enviudar, va caltener un novialgu con Danny, lo que provocara reñedielles ente este y el so padre. Finalmente, abandonara'l Valle ensin dexar nengún rastru.
  • Daniel 'Danny' Channing-Sharpe (T09): Interpretáu por David Sheinkopf. Fíu de biolóxicu de Richard y adoptivu de Michael.
  • Laura Sharpe Daniels Channing (T09): Interpretada por Wendy Phillips. Prima de Maggie y Terry y cuarta esposa de Richard.
  • Genele Ericsson (T09): Interpretada por Andrea Thompson. Hermana de la primer esposa de Frank.

Descripción de la finca y disposiciones testamentaries[editar | editar la fonte]

Mientres los nueve años d'emisión, producir en dalgunes causes incongruencies nel guión sobre situaciones yá socedíes enantes, como, por casu, la descripción de la finca y la so contorna. Pero como estes alteraciones del guión yeren, en munchos casos, aisllaes y episódiques, vamos tener en cuenta les versiones iniciales y aquelles que tuvieron más trescendencia y lóxica pa describila.

Falcon Crest ye'l nome de la finca propiedá de la familia Gioberti, compuesta por dos cases, una bodega, una embotelladora, una tonelería, una ampliu xardín, un establu, una vieya cabaña, un llagu, una piscina, dos cases d'invitaos, una vieya mina y, hasta l'añu 1987, 200 hectárees de los meyores viñeos del Valle de Tuscany que, a partir d'esi añu, ampliaríense.

En 1875, l'emigrante italianu Giusseppe Gioberti adquirió 20 hectárees nel Valle de Tuscany, nun terrén atestando a un monte y a otres tierres, onde llanto delles bones cepes que traxo consigo del norte d'Italia xunto con otres cepes mercaes ellí mesmu.

Construyó una maciza casa de piedra caliar llamada Gioberti House y a la finca púnxolu'l nome de Falcon Crest La cresta del ferre n'honor a los numberosos ferres que poblaben el llugar.

Más palantre, mercó 180 hectárees adicionales de los terrenes colindantes, llegando hasta la carretera, convirtiéndose nel propietariu de los meyores 200 hectárees del Valle, pos disponíen inclusive d'una reserva natural d'agua pa regadío. Nun pudo siguir ampliando Falcon Crest pos los Agretti mercaron les tierres lindantes, tan bones como les de 'Falcon Crest' y necesaries tantu pa la producción de los meyores vinos como pa la progresiva estensión del terrén y otres families italianes (los Giannini, los Caproni, los Rossini...) yá s'asitiaren n'otros terrenes. Nesi momentu la estensión de la finca quedó atestando col monte, la carretera y los Viñeos d'otres families, ensin más posibilidaes d'estensión na so granxa.

Nesti tiempu asocede una misteriosa partida de póquer y l'asesinatu de Franco Agretti a manes de Giusseppe, esta tema comentar por primer vegada na primer temporada.

Giusseppe tuvo trés fíos, dos varones y una muyer, pero nomó al so fíu mayor, Jasper Gioberti, el so únicu herederu, quien fixo espolletar el negociu.

A principios del Sieglu XX el negociu funciona perbién y Giusseppe mandó construyir, a un escasu quilómetru de la Gioberti House, una luxosa Casa Victoriana con una piscina y treslladáronse toos ellí, dexando la castiza casa de piedra y, al llau de la Casa Victoriana, construyó la Bodega Gioberti, una tonelería y una embotelladora, pudiendo a partir d'esi momentu crear, producir y envasar los sos propios vinos. Tamién arriqueció la finca col Campusantu Gioberti, un campusantu priváu cerca del monte y un establu.

Llegó a un alcuerdu cola familia Agretti, que nun disponíen de bodega, pa mercar les sos uves. Asina, a pesar de la enemistá, llegaron a un alcuerdu, pos los Gioberti precisaben les uves Agretti pa faer los meyores vinos y los Agretti precisaben la Bodega Gioberti pa vender les sos uves.

A partir d'esti momentu la presencia de ferres cuasi s'escastó nel Valle por cuenta de la caza. Los Gioberti van caltener la tenencia d'un ferre vivu como mascota y símbolu de la finca. L'últimu miembru de la familia en tener un ferre va ser Lance, al que llamara Apolo. A partir de la cuarta temporada esanicióse la presencia del ferre.

Jasper tuvo dos fíos, Angela y Jason. Esti postreru nun tuvo nengún interés na tierra y, sicasí, Angela convertir nuna terrateniente nata dende la so adolescencia, anulando al so padre y absorbiéndolo hasta tal puntu qu'a la muerte d'esti convertir en propietaria cuasi esclusiva de tola finca, dexando a Jason amarguríu y namái coles 20 hectárees orixinales y l'abandonada Gioberti House.

Angela, deseosa de caltener a los invitaos lloñe d'ella tanto como quixera, convenció al so padre antes de morrer de construyir una casa d'invitaos cerca de la Bodega, que siempres tuvo cerrada y foi habitada namái polos Rossini y, darréu, por Dan Fixx.

Nos años '40, Jason construyó una pequeña cabaña cerca de la Gioberti House pa usu personal de la so sobrina Emma cuando yera una neña. Esta cabaña, llamada 'L'escondite', amburar na tercer temporada, quedando dafechu destruyida.

Nos años '50, Angela espandió 'Falcon Crest' negándo-y a los Rossini el derechu a l'agua, acopáu por ella. Los Viñeos Rossini, estremeros a 'Falcon Crest', ensugáronse y Angela aprovechar pa merca-y a Dominique Rossini les sos tierres por un preciu risible y anexonales a 'Falcon Crest'.

En 1981 un codecildu nel testamentu de Jasper prevía un únicu herederu ente los sos dos fíos: El que sobreviviera al otru, sacante en casu de muerte sospechosa de ser provocada pol heriedu.

En 1981, Chase mando construyir una pequeña casa d'invitaos, ocupada pol so primu Michael Ranson y la so cuñada Terry Ranson Channing.

En 1985 afayar qu'una vieya mina esiste so la finca, que la so entrada ta na fastera del monte, cerca del Campusantu Gioberti. Nesa mina va permanecer pa siempres una gran fortuna en xoyes que Jaqueline Gioberti, la madre de Chase y ex-esposa de Jason, atesoró mientres la II Guerra Mundial de manera ilícita y escondió en 'Falcon Crest' mientres taba casada con Jason. Naide va conocer la esistencia d'esta fortuna, solamente'l públicu.

En 1981, Angela hai de vencer al Conceyu dos hectárees pa la construcción d'una pequeña presa por intercesión de Chase y na cuarta temporada, el Conceyu espropiar delles hectárees más pa la construcción del hipódromu de Richard por intercesión d'esti postreru.

En 1986 Angela adquier ventiséis pequeños Viñeos del Valle nuna compra conxunta y los anexona a 'Falcon Crest'.

Per otru llau, Chase adquier a partir de 1984 los Viñeos de los Giannini y los Whitaker y fundir al so parte de 'Falcon Crest'. Amás, Terry venderá-y los Viñeos qu'heredó de Michael y tamién los anexonará al so parte de 'Falcon Crest'.

En 1988, toles propiedaes personales de Chase en 'Falcon Crest': los sos 20 hectárees iniciales heredaes de Jason, los Viñeos Giannini, los Viñeos Whitaker y los Viñeos Ranson van ser trespasaos a Angela pa evitar que, al traviés de Maggie, puedan cayer a manes de Richard.

En 1988 apaez una vieya escritura escondida nun vieyu pueblu abandonáu asegurando que los propietarios orixinales de les 200 hectárees iniciales de 'Falcon Crest' fueron los Agretti, pero que Giusseppe arrampuñar a Franco Agretti, asesinándolo dempués.

Sicasí, en 1989 va afayar nel desván de los Agretti un vieyu escritu autografiado asegurando que realmente la finca foi primeramente de los Gioberti, pero Franco fixo trampes a Giusseppe al póquer ganándo-y la propiedá y por eso Giusseppe arrampuñó asesinar lo, porque la llogró por aciu trampes, dexando cerráu la tema de la partida de póquer abiertu na primer temporada, anque d'una manera un tanto confusa pal públicu.

En 1987 una esplosión dexa inutilizada permanentemente la Gioberti House, sumiendo d'escena, y en 1988 una quema destrúi la Casa Victoriana, siendo recontruida meses más tarde.

Mientres los nueve temporaes la finca sufre numberosos cambeos de propiedá ente Angela Gioberti Channing, Chase Gioberti, Francesca Gioberti, Richard Channing, Cassandra Rossini, Peter Stavros, Melissa Agretti, Joseph Gioberti-Agretti (tuteláu por Nick Agretti) y Michael Sharpe, dacuando sobre la totalidá de la finca y dacuando compartiendo la propiedá ente ellos. Finalmente, l'últimu testamentu de Angela, propietaria del 90% de la finca a la fin de la serie tres años de llucha, dexa'l 25% de Falcon Crest a Michael Channing, el so nietu y fíu de Richard; otru 25% a Kevin Gioberti, el fíu menor de Chase y Maggie; y el 50% restante a Lance Cumson, el so nietu y fíu de Julia, de tal manera que los trés apellíos de la familia Gioberti van tener una parte de Falcon Crest.

Propietarios de la finca[editar | editar la fonte]

--Hasta la so muerte: Giusseppe Gioberti.

--Hasta la so muerte: Jasper Gioberti.

--Hasta 1981: Angela Gioberti Channing, 180 hectárees. Jason Gioberti, 20 hectárees.

--Hasta 1982: Angela Gioberti Channing, 180 hectárees. Chase Gioberti, 20 hectárees.

--Hasta 1983: Angela Gioberti Channing, 50%. Chase Gioberti, 50%.

--Hasta 1984: Chase Gioberti. Angela Gioberti Channing, la Casa Victoriana.

--Mientres 1984: Angela Gioberti Channing Eriksson, 50%. Chase Gioberti, 50%.

--Mientres 1984: Angela Gioberti Channing, 33%. Francesca Gioberti, 33%. Chase Gioberti, 33%.

--Hasta 1985: Angela Gioberti Channing, 33%. Chase Gioberti, 33%. Richard Channing, 33%.

--Mientres 1985: Angela Gioberti Channing, 33%. Chase Gioberti, la Gioberti House y terrenal colindante. Cassandra Rossini, 66%.

--Mientres 1986: Angela Gioberti Channing, 33%. Chase Gioberti, la Gioberti House y terrenal colindante. Peter Stavros, 66%.

--Hasta 1987: Angela Gioberti Channing Stavros. Chase Gioberti, la Gioberti House y terrenal colindante.

--Hasta 1988: Angela Gioberti Channing. Maggie Gioberti, la Gioberti House y terrenal colindante.

--Mientres 1988: Angela Gioberti Channing.

--Mientres 1988: Melissa Agretti.

--Hasta 1989: Joseph Gioberti-Agretti (tuteláu por Nick Agretti).

--Hasta 1990: Angela Gioberti Channing Agretti (tutelada por Emma Channing).

--Mientres 1990: Michael Sharpe.

--Mientres 1990: Richard Channing.

--Hasta la muerte de Angela: Angela Gioberti Channing, 90%. Lance Cumson, 10%.

--Tres la muerte de Angela: Lance Cumson, 50%. Michael Channing, 25%. Kevin Gioberti, 25%.

Los años de la vendimia: El capítulu piloto[editar | editar la fonte]

Unos meses antes d'estrenase Falcon Crest n'O.S.A., rodóse un capítulu piloto qu'enxamás llegó a emitise, tituláu 'The vintage years' Los años de la vendimia. Con un argumentu que s'asemeya abondo al cuartu episodiu de la primer temporada, reparar cambeos sustanciales de lo que depués se vería na serie selmanal.

--Equí'l personaxe de Angela ye referíu namái como Angie, lleva'l pelo gris y suponer yá una vieya de mayor edá que na serie selmanal. Amás, equí ye un personaxe más maquiavélicu que, a gran diferencia de la serie, nun lu importa que los habitantes del Valle sepan de los sos mafiosos planes nin tampoco poner n'evidencia'l noble apellíu Gioberti.

--Equí nun apaez Douglas, Angie yá ye la so vilba y nunca llegaron a divorciase.

--Julia ye llamada Dorcas ya inda ta casada con Tony, anque nun apaez porque ta de viaxe per Europa mercando material pa la Bodega, por orde y designios espresos de Angie.

--El nome de Chao Li tamién ye distintu, equí ye llamáu Li-Fong y la so presencia ye más maquiavélica y misteriosa de lo que depués se vería nos primeros capítulos de la serie selmanal.

--Esiste un Richard Channing alternativu al de la serie selmanal que ye fíu biolóxicu de Angie y lleal a la so madre. Na serie selmanal, el rol, la llealtá y les carauterístiques d'esti Richard alternativu seríen fundíes al personaxe de llance.

--Mario Nuñez tien un hermanu pequeñu inesistente na serie: Angelo.

--Emma nun apaez, solamente ye un personaxe ensin nome al que-y la escucha cantar y dacuando llorar y rir enloquecidamente na so habitación y esconder un secretu.

--Chase, Maggie, Cole y Victoria yá lleven más de seis meses viviendo nel Valle y Jason nunca apaez, yá fai cuasi un añu que morrió.

--La Gioberti House ye distinta tantu per dientro como per fora.

--La Bodega Gioberti nunca apaez per fora, solamente per dientro.

--Dellos actores tamién son distintos. De los principales, Chase ye interpretáu por Clu Gulagher, Maggie por Samantha Eggar, Richard por Michael Swan y Mario por David Labiosa.

--L'ambientación d'esti capítulu piloto yera más escura de lo que depués se vería na serie. Equí pretendía dase a la Casa Victoriana, cuantimás a los pisos cimeros, una aureola de luxosu pero vieyu caserón de misteriu, secretos y crime, más similar a lo qu'años más tarde se vería na novena temporada de la serie.

Emisión n'España[editar | editar la fonte]

N'España la serie llegó con bastante retrasu, pos s'empezar a emitir en xineru de 1985, cuando yá nel so país d'orixe taba emitiéndose la cuarta temporada.

Esti retrasu na llegada de la serie aparente que 'T.V.E.' tuviera temporaes enteres de 'acuta' nos sos archivos y pudiera emitir los episodios, a la 15:35, de forma diaria de llunes a vienres y, en dalgún casu, delles temporaes siguíes ensin interrupción hasta la sesta dende xineru de 1985 hasta principios de branu de 1988.

Esti retrasu na so emisión con al respective del so país d'orixe caltúvose vixente hasta'l final, pos la séptima temporada emitir dende'l xueves 24 de mayu hasta'l martes 04 de xunetu de 1989 y l'octava y novena (los dos siguíes y yá de manera selmanal los xueves a les 21:10) de seronda de 1990 a branu de 1991, siempres al traviés de 'T.V.E.-1'.

Dempués del branu de 1991, pocos meses dempués de la emisión del últimu capítulu, reponer por primer vegada la serie dende'l principiu de manera diaria y horariu de tarde al traviés de 'T.V.E.-2' emitiéndose los nueve temporaes siguíes nun principiu a les 16:00 aproximao y más tarde a les 18:00.

Sicasí, en 'T.V.E.-2 pa Cataluña yá se repunxera la serie en 1989, tamién n'horariu de tarde, pero esa reposición solamente pudo ser vista, al traviés de la desconexón territorial, en Cataluña, anque calteniendo'l so doblaxe en castellán.

La serie caltener nel olvidu hasta finales de 1997, fecha na cual 'Canal 9 Valencia' decidió reponela dende'l primer episodiu de manera diaria, calteniendo tamién el doblaxe en castellán. Sicasí, l'audiencia nun acompañó a esta nueva reposición y, tres dellos cambeos nel horariu d'emisión (primero a les 15:30, dempués a les 12:00, darréu a les 10:45 y finalmente a primer hora de la mañana) decidió atayase la so emisión al rematar la tercer temporada, emitiendo nun mesmu día los últimos trés capítulos de la tercer temporada pa faer coincidir el términu de la so emisión en vienres.

Na autonómica CMM emitiéronse les dos primeres temporaes siguíes nel branu de 2005 a les 15:30h de Llunes a Vienres.

Cola proliferación de cadenes de televisión locales y rexonales que traxo consigo la lliberalización del sector y la llegada de la T.D.T., ye más difícil siguir la pista de cuantes vegaes más s'emitió la serie dende entós pero, siquier, 'City Tv Catalunya' emitió la cuarta temporada en dalgún momentu de los primeros años de la primer década del Sieglu XXI, una vegada más col doblaxe en castellán.

Ediciones en Llibros[editar | editar la fonte]

Falcon Crest[editar | editar la fonte]

La segunda temporada de la serie foi editada nun llibru afechu por Patrick Mann en 1984, llegando a España en 1985, cuando la serie foi estrenada en televisión en T.V.E.

Esti llibru ye abondo fiel a la serie, pero l'autor toma ciertes llicencies pa poder escribilo de manera autoconclusiva, pa ello modifica llixeramente'l principiu pa poder dotalo d'un empiezu qu'evite paecese a una continuación de daqué anterior.

Tamién se ve obligáu a introducir otros cambeos pa poder afaer fechos que yá empezaren la so trama nos capítulos finales de la primer temporada de la serie de televisión como, por casu, afayar que Joseph ye fíu de Cole y non de llance, que ye daqué que l'audiencia de televisión yá conocía pero equí ye ufiertáu como una sorpresa al llector en determináu momentu del Llibru o que Chase dende siempres foi'l propietariu del 50% de 'Falcon Crest'.

Tamién resalva otres temes que tendríen de ser resueltos en posteriores temporaes (como la boda de Vickie y Nick, qu'equí ye inesistente) y toma emprestáu parte del primer capítulu de la tercer temporada pa poder da-y una trama autoconclusiva.

Otres pequeñes llicencies son la descripción de la finca, de la Casa Victoriana (descrita equí como una lujosísima ya inmensa casona de caros mármoles y piedra con xigantescos pasiellos, llaberíntiques escaleres y grandes terraces), de la Gioberti House, de la Casa Tudor de los Agretti y de dellos personaxes.

Esti Llibru foi llamáu a cencielles Falcon Crest y por cuenta de les necesaries alteraciones yá citaes enantes, puede lleese como una hestoria totalmente autoconclusiva independiente a la serie selmanal.

Na versión en pastes dures re-editada por 'Orbis' en 1988 como'l númberu 4 de la so Coleición 'Ésitos de Televisión' ilustróse la portada y la contraportada cola fotografía promocional de la segunda temporada pero, incomprensiblemente, de la fotografía de la portada esaniciar a Chao Li anque nun se fixo lo mesmo na contraportada, a pesar de ser la mesma fotografía.

Falcon Crest. 10ª temporada[editar | editar la fonte]

Dellos años dempués d'atayase la serie, escribiéronse dieciocho capítulos que siguíen seriar ocho años dempués del últimu capítulu de la serie televisiva. Esti guión foi escritu de manera independiente por escritores fanáticos de la serie y foi comercializáu por 'TJP Publications' nun llibru de más de mil páxina, anque Lorimar siempres avisó que nunca rodaríen esi guión.

Nesi guión, Michael y Genele colaríense fai yá tiempu a vivir a Singapur y Angela, por cuenta del so delicáu estáu de salú, habría delegáu los poderes de decisión en Richard, cola omnipresente ayuda de llance, y hasta la so muerte ella tan solo seria una conseyera y donaría el 'Del Oru' a Emma.

Angela y Frank yá se divorciaríen pero siguiríen siendo grandes amigos y de xemes en cuando colaríense de viaxe pel mundu al empar que Frank revitalizaría los 'Viñeos Agretti' dempués de tar abandonaos.

Nick y Ben tornen d'Italia. Nick ta dispuestu a siguir alministrando'l legáu de los 'Viñeos Agretti' hasta la mayoría d'edá de Joseph tal que Melissa dexó-y n'albacea, según intentar poner en funcionamientu aquella vieya idea de Melissa de tener bodega propia: la 'Bodega Joseph'. Tamién quier desenterrar l'hachu de guerra Gioberti-Agretti hasta tar bien seguro a que familia pertenecen les 200 hectárees iniciales de 'Falcon Crest', daqué que Frank desaprueba.

Emma ye la xerente del 'Del Oru' y constantemente educa a la so fía Angelica por que ella dalgún día pueda ser la heredera.

Pilar, qu'inda non se ganó l'aceptación de Angela, albortaría involuntariamente d'aquel embaranzu del últimu capítulu de la novena temporada.

Sidney tornaría al Valle y espertaría en Danny el so antiguu interés sentimental por ella. Per otru llau, Danny y Richard enxamás podríen establecer una verdadera rellación padre-fíu.

Richard divorciaríase de Laura en teniendo serios problemes nel so matrimoniu pos realmente nunca pudo escaecer a Maggie y agora ta centráu en revitalizar la 'Channing Enterprises' y de recuperar el 'New Globe' al empar que curia a los sos fíos Michael y Kevin.

Y nuevos personaxes llegaren pa sustituyir a Michael, Genele y Laura. Amás d'apaiciones temporales d'antiguos personaxes, llegaren al Valle Phil Llatín, un poderosu viticultor deseosu de competir coles Bodegues Gioberti y Agretti; Andrew Hayes, nuevu noviu de Emma y decorador del 'Del Oru' y Chuck Cochran, asesín acérrimo enemigu de Richard y actual presidente de la 'Channing Enterprises' y del 'New Globe'.

Y, una mañana, Maggie va presentase ante Richard dispuesta a esplica-y quién foi la muyer que s'afogó na so piscina va nueve años...

En V.H.S., Beta Max, 2000 y D.V.D[editar | editar la fonte]

N'España la serie nunca foi editada en sistema V.H.S., Beta Max y 2000. En D.V.D. fueron estrenaes les dos primeres temporaes.

---Temporada 1. 2009. Ensin nengún tipu d'extras nin material adicional.

Idiomes castellanu, inglés y alemán. Los dos primeros tamién con subtítulos y los dos últimos tamién pa sordos.

Nesta edición esaniciaron les meyores de trenta segundos a principiu de cada capítulu y reparar el gazapu de poner, nes fotografíes interiores, una de Terry Hartford, personaxe que nun apaecería hasta la tercer temporada.

--Temporada 2. 2011.

Ensin nengún tipu d'extras nin material adicional.

Idiomes castellanu ya inglés.

Ensin subtítulos.

Nesta edición esaniciaron les meyores de trenta segundos a principiu de cada capítulu.

Destacar qu'en dambos casos, el doblaxe en castellán ye l'orixinal emitíu en televisión, propiedá de T.V.E., quien ostentaba'l monopoliu de los doblaxes al ser la única empresa de televisión esistente entós. Hasta agora, T.V.E. nunca refugó'l permisu pa utilizar los sos doblaxes nes ediciones en D.V.D. .

Na cultura popular[editar | editar la fonte]

En 1985, Alfonso Guerra, entós vicepresidente socialista del Gobiernu español, respondió a unu de los diputaos de la oposición lliberal, cuando escuchó les sos idees lliberales pal desenvolvimientu del emplegu: Yes más mala persona que Angela Channing.

El coru del cantar "Non, non... non / ¿Qué Te Fixi Yo?" de 1987 de la banda española Los Hombres G diz: "Por eso non, (non, non) non te quiero ver, prefiero quedame en casa viendo Falcon Crest", más palantre ente los coros diz: " ...Decias que non salias porque teníes un exame, Y te vía con otru yes muncho peor Que Angela Channing! "

La bien conocida cantar "¿Quién me robó'l mes d'abril?" del cantante español Joaquín Sabina, diz: "L'home de la mio madre que nel últimu tren llargar con una peluquera venti años menor. Y cuando exhiben eses rises de Instamatic en París ganada nel sillón amostálgase viendo Falcon Crest la mio vieya, y piensa ¿quién me robó'l mes d'abril?".

El cantar "Tarde p'Amar" del grupu español Bongos Atómicos diz: "Bonu mira chicu yo yá tengo otra opción que se llama Gabriel. Esi que ye fuerte al estilu Falcon Crest. Les coses como son."

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]