FM Towns Marty

De Wikipedia
Ficha de softwareFM Towns Marty
Sistema operativu Towns OS (en) Traducir
Tipu modelu
Cambiar los datos en Wikidata

FM Towns Marty (エフエムタウンズマーティー efuemutaunzumātī?) foi una videoconsola de quinta xeneración llanzada en 1993 por Fujitsu puramente pal mercáu xaponés, foi'l primer sistema caseru de xuegos de 32 bits y la primera n'incluyir una unidá de CD-ROM y disquetes. Basar nel ordenador FM Towns llanzada pola mesma compañía en 1989. Los xuegos de FM Towns tien retro-compatibilidá cola consola.

En 1994 una nueva versión de la consola llamada FM Towns Marty 2 foi llanzáu. Carauterizar por una coraza de color gris escuru y un baxu preciu (66.000 yenes) pero comoquier yera idéntica a la primera. Creíase que tenía un CPU más rápida que la primera, pero nun ye'l casu.[1] Amás especulábase que tenía un CPU 486, sicasí tamién esto yera falsu.

Amás d'esto, ta tamién la FM Towns Car Marty pa instalalo n'automóviles. Ésti vieno ye dos versiones, la MVP-1 (llanzada n'abril de 1994) y MVP-10 (llanzada en payares de 1994). Les úniques diferencies yeres los mecanismos de les unidaes de discu. Hubo especulación que la MVP-10 foi introducida desque la MVP-1 rompíase fácilmente. Un accesoriu adicional taba disponible pa los propietarios de la FM Towns Car Marty incluyía un GPS, subsecuentemente vendida con un monitor de videu.

Receición[editar | editar la fonte]

A pesar de que tenía una escelente hardware, la FM Towns y FM Towns Marty vendíense ruinamente en Xapón y amás la espansión del hardware nun yera tan fácil como'l DOS/V (clones xaponeses de la IBM PC). Les series d'ordenadores NEC PC-9801 apoderaben el mercáu cuando apaeció la FM Towns. Tornándose difícil la dificultá de la transición yá que DOS/V apoderaba'l mercáu.

Y anque tenía carauterístiques revolucionaries como un CD bootable y un sistema operativu d'interfaz de gráficos 7 años antes de l'apaición de Windows 95. Anguaño'l software ye raru por cuenta de los ciclos de producción baxos. A pesar de compatibilidá cola mayoría de los xuegos de FM Towns, tuvo llaráu de problemes de compatibilidá colos nuevos títulos pa la FM Towns, llindando entá más el so potencial como una "versión de consola" real de la PC FM Towns. Los Marty tenía la so propia biblioteca "Marty" de xuegos específicos, pero nun fueron abondos pa fortalecer la so posición de nichu ente los sistemes de consola de videoxuegos y ordenadores personales.

Cuando Fujitsu baxó'l preciu y puestu en llibertá'l 2 Marty ventes empezaron a aumentar, pero l'actitú empresarial ye que yera una causa perdida, polo que'l sistema foi abandonáu. Esto llevó a la creación de los xaponeses La " Llei Marty" (マーティー の 法則): Si nun sigues ufiertando daqué que vender, nun puede aumentar les ventes.

Hardware[editar | editar la fonte]

  • Unidá Central de Procesamientu:

CPU: 32-bit AMD 386SX processor

CPU Velocidá: 16 MHz

RAM: 2 MB

  • Videu:

Resolvimientu: 352x232 hasta 640x480

Paleta de 32768 colores - 256 en pantalla

FM Towns Marty namái tenía videu compuestu y salida de videu, nengún otru conector de videu yera posible. Dellos xuegos fueron namái VGA, la Marty tenía 15 kHz pola capacidá d'esploración pa visualización nuna pantalla de televisión del llar.

Sprites: Hasta 1024 sprites,16 x 16 tamañu sprite

  • Soníu:

6 canales FM 8 canaes PCM

  • Almacenamientu:

CD-ROM, Velocidá simple (1x)

Unidá Interna de disquete 3.5" HD

Los disquetes teníen de ser formateados a 1.2M (estilu PC98). Esto podría faese dende'l GUI del BIOS. Los disquetes de Marty nun soportaben l'estándar 1.44M o 7el formatu 720k FAT de disquetes 3.5". Por que una ´PC seya compatbile con FM Towns Marty teníen de tener una unidá de disquete, BIOS y un sistema operatiov que soportara'l "3 Mode". Amás había unidaes de USB que soportaben el "3 Mode".

  • Multipropósito:

PCMCIA de tipu slot 1

La ranura de la tarxeta IC de Marty ye compatible con tarxetes PCMCIA de tipu 1, incluyendo con batería de respaldu de tarxetes SRAM (accesible dende'l menú de la BIOS) que puede ser asignada a una lletra d'unidá y utilízase como un pequeñu discu. Fujitsu tamién llanzó oficialmente un módem PCMCIA de 2400 bits (FMM-CM301) pal FM Towns Marty. Esti módem incluyíu cola TCMarty especial que tamién vien con un puertu d'imprentadora. Magar se cree que la ranura pa tarxetes IC puede utilizase pa la espansión de RAM, esto nun ye correutu.

  • Controladores y conectores

Cruceta de 4 direiciones, los botones A y B, Select y d'execución, según un botón adicional percima de los dos "llaos" de los botones.

2 puertos de controlador estándar.

Puertu de tecláu.

El conector del controlador ye un DB9, al que se refieren como "tipu Atari" en Xapón porque ye fundamentalmente'l mesmu conector qu'un Atari 2600. El botoçon Run botones de seleición son l'equivalente a primir a derecha y esquierda, o enriba y embaxo coles mesmes. Un controlador de seis botones de Fujitsu taba disponible pal so usu con Street Fighter II de Capcom. Capcom tamién llanzó un adaptador CPS que se fixo compatible con FM Towns/ Marty, según el Sharp X68000.[2]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]