Física de la materia entestada

De Wikipedia
Física de la materia entestada
rama de la física, especialidá, campu d'estudiu y disciplina académica
física y física continua (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Celda hexagonal del niobato de litiu.

La física de la materia entestada ye'l campu de la física que s'ocupa de les carauterístiques físiques macroscópicas de la materia. En particular, referir a les fases “entestaes” qu'apaecen siempres en que'l númberu de constituyentes nun sistema seya desaxeradamente grande y que les interacciones ente los componentes sían fuertes. Los exemplos más familiares de fases entestaes son los sólidos y los líquidos, que surden a partir de los enllaces y uniones causaos por interacciones electromagnétiques ente los átomos. Ente les fases entestaes más exótiques cúntense les fases superfluidas y l'entestáu de Bose-Einstein, que s'atopen en ciertos sistemes atómicos sometíos a temperatures desaxeradamente baxes, la fase superconductora exhibida polos electrones de la conducción en ciertos materiales, y les fases ferromagnética y antiferromagnética d'espines en redes atómiques.

La física de la materia entestada ye ensin dulda el campu más estenso de la física contemporánea. Un enorme progresu foi realizáu na caña teórica de la física de la materia entestada. Como estimación, un terciu de tolos físicos norteamericanos identificar a sigo mesmu como físicos trabayando en temes de la materia entestada. Históricamente, dichu campu nació a partir de la física del estáu sólidu, qu'agora ye consideráu como unu de los sos subcampos principales. El términu física entestada de la materia foi acuñáu, al paecer, por Philip Anderson, cuando renombró al so grupu d'investigación - hasta entós teoría del estáu sólidu - (1967). En 1978, la División de Física del Estáu Sólidu de l'American Physical Society foi renombrada como División de Física de Materia Entestada. El campu d'estudiu de la física de la materia entestada tien una gran superposición con árees d'estudiu de la química, la ciencia de materiales, la nanoteunoloxía y la inxeniería.

Una de les razones por que la física de materia entestada reciba tal nome ye que munchos de los conceutos y téuniques desenvueltos pa estudiar sólidos aplíquense tamién a sistemes fluyíos. Por casu, los electrones de conducción nun conductor llétricu formen un tipu de líquidu cuántico que tien esencialmente les mesmes carauterístiques qu'un fluyíu conformáu por átomos. Ello ye que el fenómenu de la superconductividá, nel cual los electrones entestar nuna nueva fase fluyida na cual puedan fluyir ensin disipación, presenta una gran analoxía cola fase superfluida que s'atopa nel heliu-3 a bien baxes temperatures.

Temes de física de materia entestada[editar | editar la fonte]

  • Nanoteunoloxía:
    • Sistemes de Nanoelectromecánica (NEMS).
    • Microscopia de fuercia de resonancia magnética.
    • Tresporte del calor en sistemes nanoscópicos.
    • Tresporte de espín.

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]