Exércitu de Tierra d'Australia

De Wikipedia
Exércitu de Tierra d'Australia
País Bandera de Australia Australia
Estructura Fuercia de Defensa Australiana
Comandantes
Actual Teniente Xeneral David Morrison

L'Exércitu de Tierra d'Australia o Exércitu Real australianu ye l'exércitu perteneciente al Estáu llibre Acomuñáu d'Australia (a la Mancomunidá de Naciones) foi fundáu en 1901 como una de les Fuercies Militares de la Mancomunidá (Commonwealth Military Forces, n'inglés). El sistema yera obligatoriu dende 1911 hasta 1972 añu nel que'l gobiernu llaborista australianu abolió'l serviciu obligatoriu pasando anguaño a ser voluntariu.

La organización militar y l'estructura[editar | editar la fonte]

Formación del exércitu australianu[editar | editar la fonte]

Antes de la Federación caúna de les colonies australianes teníen los sos propios exércitos compuestos por un amiestu de soldaos regulares (soldaos pagos a tiempu completu), la milicia (paga a soldaos a tiempu parcial), y les unidaes voluntaries (non remunerado a tiempu parcial). En marzu de 1901 el Gobiernu Federal asumió la responsabilidá de los asuntos de defensa y los exércitos coloniales fundir pa formar les Fuercies Militares de la Mancomunidá (CMF). A lo llargo de los próximos 47 años les Fuercies Militares d'Australia, yá que llueu foi conocíu, sigue siendo una fuercia a tiempu parcial de soldaos ciudadanos con namái un componente normal pequeñu. Estes fuercies taben acutaes enantes a servicios nel territoriu australianu, y dos fuercies voluntaries especiales, conocíos como la fuercia imperial australiana, formar pal serviciu nel estranxeru mientres les dos guerres mundiales. Les fuercies d'unidaes ciudadanes sicasí, emprestaron servicios en territoriu australianu y nel Océanu Pacíficu mientres la Segunda Guerra Mundial.

Los miembros del 3ᵉʳ Batallón (paracaíes) y el 5th/7th Batallón Mecanizado, el Reximientu Real Australianu (3RAR y 5/7RAR), formaron el compuestu Cuartel Robertson antes de la so salida pa xunise a encomalo Internacional para Timor Oriental (INTERFET), Palmerston, NT, en 1999. Dempués de la Segunda Guerra Mundial les fuercies militares d'Australia reorganizáronse. L'Exércitu Regular d'Australia formóse en setiembre de 1947, lo que foi col sofitu de les Fuercies Militares Ciudadanes Reorganizaes. Esta ye la estructura que se caltién na actualidá, anque'l componente de tiempu completu del exércitu ye enforma mayor de lo que yera en 1947, el componente de tiempu parcial amenorgóse considerablemente. Ye namái dende 1980 que l'"exércitu australianu" foi-y oficialmente dau esti nome.

Serviciu militar obligatoriu y voluntariu[editar | editar la fonte]

Infantería llixera del 2º Batallón del Reximientu Real Australianu.

Los homes australianos y los neños fueron reclutados pol exércitu en cuatro esquemes distintos na so hestoria. El Plan de Serviciu Universal de 1911 a 1929 obligó a tolos mozos d'edaes entendíes ente 12 y 26 años pa llevar a cabu diversos periodos d'entrenamientu militar nuna unidá de cadete o CMF. Esti esquema foi abolíu pol gobiernu llaborista darréu dempués de la so eleición n'ochobre de 1929.

El serviciu militar obligatoriu introducir cola llegada de la guerra en 1939. Primeramente riquióse namái los homes de 21 años d'edá pa completar tres meses d'entrenamientu militar, pero a mediaos de 1942 tolos homes ente 18 y 35 años y tolos homes solteros ente 35 y 45 años taben obligaos a emprestar serviciu militar. El plan foi suspendíu en 1945.

Un tercer sistema de serviciu militar obligatoriu foi implementáu en 1951 y siguió hasta 1957, con 18 años d'edá, los homes fueron necesarios pa formar primeramente col exércitu regular y depués tresferíense a una unidá de CMF. El réxime obligatoriu de serviciu más recién y más revesosu foi introducíu en 1965. Una llotería utilizar pa escoyer a los mozos de 19 años d'edá, inclusive los residentes d'otres nacionalidaes, d'alcuerdu a la so fecha de nacencia (nun siendo que primeramente xuniérense a la CMF) estos fueron obligaos a sirvir nel exércitu mientres dos años, que xeneralmente implicó un periodu de serviciu na Guerra de Vietnam. Esti sistema foi abolíu pol gobiernu llaborista electu n'avientu de 1972. El derechu del gobiernu a los homes conscriptos nes fuercies armaes caltener na llei y namái se suspende.

Historia[editar | editar la fonte]

Australia intervieno en distintos frentes bélicos dende la so creación en 1901, diches guerres ya intervenciones fueron:

Primer Guerra Mundial, (1914-1918)[editar | editar la fonte]

Foi la "Gran Guerra", la "guerra pa terminar toles guerres". Nesi conflictu, el campu de batalla más importante foi'l "frente occidental en Francia y Bélxica, onde se llibraron grandes batalles como les de Fromelles, Somme, Bullecourt, Messines, Passcshendaele, Dernancourt y Villers Bretonneux. De los más de 290.000 australianos que sirvieron nel teatru de la guerra na FIA, la fuercia imperial australiana», 46.000 fueron asesinaos o morrieron na aición de les sos firíes. Chisquen el paisaxe de Francia y Bélxica los cientos de campusantos de guerra y los monumentos d'estos soldaos cayíos que s'atopen soterraos o los sos nomes figuren ente los miles de persones que nun tienen «tumba conocida, el soldáu desconocíu».

Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Soldaos australianos del 39 batallón en 1942.

En mayu y xunu de 1942 la guerra llevar a casa, los australianos tuvieron de combatir na mariña este cuando los xaponeses atacaron el puertu de Sydney dende'l mar. Los australianos combatieron xunto a los estauxunidenses y a los británicos y asina ganaron a los submarinos xaponeses I-22, I-24 y I-27.

Los australianos cuntaben cola corbeta HMAS Geelong, ente que los Estaos Xuníos cuntaben col USS Chicago, depués de dellos díes d'enfrentamientu los aliaos llograron amenorgar a los xaponeses.

Guerra de Corea[editar | editar la fonte]

L'Exércitu Australianu sirvió xunto a la Marina Real Australiana, y la Royal Australian Air Force en Corea, o nes agües axacentes a Corea. Mientres el conflictu y dempués del conflictu, ente'l 27 de xunu 1950 y 19 d'abril de 1956. En total 18.000 soldaos emprestaron serviciu mientres la guerra.

Guerra de Vietnam[editar | editar la fonte]

Aproximao 61.000 homes y muyeres sirvieron na Marina Real Australiana (RAN), del Exércitu australianu y la Real Fuercia Aérea Australiana (RAAF) en Vietnam, o nes agües axacentes a Vietnam, mientres el conflictu ente'l 23 de mayu de 1962 y 29 d'abril de 1975. El Departamentu d'Asuntos de Veteranos tien la intención d'incluyir na páxina web los nomes de les tripulaciones de los buques HMA Mecha rápida y HMA Vampiru. Estos dos barcos visitaron Saigón mientres el periodu de 25 a 29 de xineru de 1962, y a los del personal asignáu pal serviciu mientres esti periodu otorgar servicios operativos correspondientes a dereches de los Veteranos de 1986. Sicasí, les llistes de los buques por esti periodu perdiéronse y les llistes de la tripulación tán incompletos anguaño.

Guerra del Golfu[editar | editar la fonte]

Australia contribuyó con un Grupu de Xeres Especiales Navales que formaba parte de la flota multinacional nel Golfu Pérsicu y el Golfu d'Omán na operación de Damascu. Amás, esplegar equipos médicos a bordu d'un buque hospital estauxunidense, y un equipu de buzos navales participaron nel desminado de les instalaciones portuaries de Kuwait depués de les operaciones de combate. Australia foi un miembru de la coalición internacional que contribuyó a les fuercies militares de 1991 mientres la Guerra del Golfu Pérsicu. Les fuercies australianes nun entraron combate, pero xugaron un papel importante na aplicación de les sanciones puestes en marcha contra Iraq tres la invasión de Kuwait, según otres contribuciones sofitaron a los pequeños a la Operación Nube del Desiertu. Tres el final de la Guerra del Golfu Pérsicu, Australia esplegó una unidá médica de la Operación d'Hábitat pal norte d'Iraq como parte de la Operación Apurrir Confort.

Guerra d'Iraq[editar | editar la fonte]

El Gobiernu del primer ministru australianu, John Howard foi unu de los políticos que fizo intervenir al so país na guerra d'Iraq, pero en 2008 el llaborista Kevin Rudd, espunxo en xineru a Estaos Xuníos el plan de retirar les tropes de combate d'Iraq a mediaos d'añu con «el menor trestornu posible». Australia tuvo hasta 14.000 militares n'Iraq, en misiones de 1.500 soldaos, mientres los últimos cinco años dedicar a entrenar a unos 33.000 soldaos iraquinos.

Guerra d'Afganistán (2001 - presente)[editar | editar la fonte]

Unos 1.500 militares australianos fueron destinaos n'Afganistán, onde participaron dende 2001 hasta'l 2015 n'operaciones de combate y formación de les fuercies de seguridá afganistanes baxu mandu de la OTAN, el mayor contingente fuera de l'Alianza Atlántica (anque nun formando parte d'ella sinón aliada d'ella), pero baxu mandu oficial de la ISAF. 41 militares australianos morrieron na guerra.

Equipamientu[editar | editar la fonte]

Soldáu australianu n'Afganistán, esta forníu con un fusil F88 y col uniforme camufláu Australian Multicam Pattern (AMP).
Eurocopter Tiger australianu
Tanques M1A1 Abrams australianos mientres maniobres.

Armes d'infantería[editar | editar la fonte]

Vehículos blindaos[editar | editar la fonte]

  • Bandera de Estaos Xuníos d'América M1 Abrams - Carru de combate principal (59 unidaes)
  • Bandera de Australia ASLAV - Tresporte blindáu de personal (257 unidaes)
  • Bandera de Estaos Xuníos d'América M113 - Tresporte blindáu de personal (431 unidaes)
  • Bandera de Australia Bushmaster PMV - Tresporte blindáu de personal (838 unidaes)

Aeronaves[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]