Exércitu d'Iraq

De Wikipedia
Exércitu d'Iraq
exércitu de tierra
Direición Iraq
Historia
Fundación1921
Participación empresarial
Filiales
Elementos esplotaos list of current equipment of the Iraqi Army (en) Traducir
list of former equipment of the Iraqi Ground Forces (en) Traducir
Datos económicos
Bolsa de valores Fuercies Armaes Iraquines
Emplegaos 283 000
Cambiar los datos en Wikidata

L'Exércitu d'Iraq (oficialmente denomináu Nuevu Exércitu Iraquín), ye la fuercia terrestre de les Fuercies Armaes d'Iraq, teniendo delles aiciones mientres la so esistencia ente'l s. XX y el s. XXI.

Historia[editar | editar la fonte]

El Exércitu Iraquín na so forma moderna puede atopase na so primer creación, fecha poles autoridaes territoriales del Reinu Xuníu mientres el periodu d'ente-guerra, onde'l control de facto de dichu territoriu tuvo en manes del Mandatu d'Iraq. Tres la invasión del 2003 a territoriu iraquín, l'exércitu iraquín foi refundado xunto a les llinies de mandu y los militares norteamericanos ellí esplegaos, cuntando con enormes ayudes d'Estaos Xuníos, Reinu Xuníu, Arabia Saudita, y en cada nivel que fuera riquíu. Por causa de la insurxencia que s'empecipia tres la invasión norteamericana y aliada, l'Exércitu Iraquín sería destacáu como parte de la fuercia contra-insurxente.[1][2] Col retiru de les tropes estauxunidenses, empecipiáu n'avientu de 2011, les apocayá creaes fuercies iraquines asumiríen la responsabilidá total pola seguridá ya integridá territorial d'Iraq.[3]

Entamos[editar | editar la fonte]

Les amenaces d'un nuevu conflictu, provenientes per parte de l'acabante remanecer República de Turquía, que reclamaba como sos los territorios del anterior Imperiu otomanu, ente ellos el vilayato de Mosul, lo que-y dio abondes razones a los británicos por que formaren un Exércitu Iraquín el 6 de xineru de 1921. La primer brigada llamóse la Brigada Mussa Al-Kadhum, que consistió d'oficiales exotomanos de entia iraquín, y los sos primeros cuarteles allugar en Kadhimyah.[4] Asina mesmu, el Reinu Xuníu aprovió sofitu de tropes, materiales y d'entrenamientu al apocayá creáu Exércitu Iraquín, según a l'Armada y a encomalo Aérea, de la mesma que caltuvo una misión militar destacada en Bagdag.[5]

Real Exércitu Iraquín[editar | editar la fonte]

De 1533 a 1918, Iraq tuvo sol dominiu otomanu por mediu de los trés vilayatos otomanos que lo conformaben enantes, polo qu'engarraron la 1ª guerra mundial del llau de les fuercies regulares otomanes, lo mesmo que de les potencies centrales. Dempués de 1917, el Reinu Xuníu tomó'l control del país. Les primeres fuercies militares iraquines establecer por parte del mandatu británicu na figura del llevante iraquín, grandes batallones de tropes acantonaes pa guarecer y protexer les bases de la Real fuercia aérea británica nes partes onde esistió'l control direutu británicu n'Iraq.

N'agostu de 1921, los británicos instauraron un monarca d'orixe hachemita y proclamaron como rei iraquín a Faisal I como'l gobernante cetrado pol mandatu británicu. Faisal fuera forzáu a dexar el tronu como Rei de Siria polos franceses, que lu vieron como una torga pa les sos metes. Asina mesmu, les autoridaes ingleses escoyeron a los miembros de la élite árabe sunnita de la rexón pa designalos nos cargos de gobiernu y nos despachos ministeriales instalaos n'Iraq. Los británicos y los iraquinos formalizaron les sos rellaciones ente les dos naciones col tratáu anglu-iraquín de 1922. Cola ascensión de Faisal al tronu, el títulu de Exércitu Iraquín sería camudáu al de Real Exércitu d'Iraq (R.Y. d'I.).

En 1922, l'exércitu totalizó un contingente de 3618 homes. Esta cifra taba per debaxo de los 6000 miembros riquíos pola monarquía iraquina y asitiándose na cifra de menos de 4500 soldaos, llindada polos británicu nel anterior pactu. Ésti exércitu de primeres paeció a los locales como inatractivo polos baxos salariu devengados, amás de los malos planes de reclutamiento entamaos. Pa esi momentu, el Reinu Xuníu caltenía yá los derechos de les fuercies locales del llevante iraquín lo mesmo que de los levites iraquines mandatados ´´estos por oficiales británicos, quien se caltuvieron so control direutu del imperiu británicu. Con una tropa de 4984 homes, les levites iraquines devasaben en cifres a los miembros del exércitu real regular, una y bones los británicos afitaron una llende de 4500 acuartelaos pal anterior.

Yá en 1924, el R.Y. de Dir. creció hasta los 5772 reclutados, y pal añu siguiente yá disponía de más de 7500 soldaos. Esta cifra caltener hasta 1933. Ésti exércitu agora cuntaba con seis batallones d'infantería, tres regimiento de caballería, dos reximientos de monte y un reximientu d'artillería de campu.[6]

En 1932, el Reinu d'Iraq yá tenía garantizada la so independencia real. La so independencia garantizar sol amparu del nuevu tratáu de 1930, onde'l Reinu Xuníu remataba'l so mandatu de forma oficial y so la condición de que'l gobiernu real iraquín dexaría l'establecimientu formal d'una misión d'asesores y conseyeros direutamente instalaos nel reinu pa los asuntos gubernamentales, según les bases britániques restantes tendríen garantizada la so presencia, y de se-y riquida, llograría'l Reinu Xuníu la so asistencia en tiempos de guerra.[7]

N'adquiriendo la so independencia en 1932, les tensiones polítiques sobre la continuidá de la presencia británica nel gobiernu creceríen, surdiendo divisiones nel senu del gobiernu iraquín y los sos políticos estremar ente pro-británicos y los que consideraben negativa la presencia británica. Los políticos de la llinia pro-británica fueron representaos por líderes políticos como Nuri as-Said, quien nun s'opunxo a que la presencia británica siguiera. Los políticos de la llinia anti-británica seríen representaos por políticos como Rashid Ali al-Gaylani, quien demandaba que toa influencia británica nel gobiernu fuera removida.[8] De 1936 a 1941, cinco intento de golpe perpetaos pol R.Y. de Dir. asocedieron mientres cada añu, toos ellos lideraos pol xefe de los oficiales del Exércitu y fuern encausaos contra'l gobiernu pa primir la concesión de les demandes feches polos militares.[8]

Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Nos entamos del mes d'abril de 1941; mientres la II guerra mundial, Rashid Ali al-Gaylani y otros miembros del movimientu anti-británicu "Escuadrón Doráu", llanzando un golpe d'estáu contra'l gobiernu nel poder. El primer ministru d'Iraq Taha al-Hashimi arrenunció y Rashid Ali al-Gaylani tomó'l so llugar como primer ministru. Rashid Ali de la mesma s'autu-proclamó como'l xefe del "Gobiernu de Defensa Nacional". Rashid Ali nun destituyó a la monarquía, pero sicasí instaló a un rexente más acorde a los sos ideales. De la mesma, intentó acutar los derechos de los británicos, que fueron garantizaos por aciu los alcuerdos signados nel tratáu del añu 1930.

El 30 d'abril, les unidaes del Exércitu Iraquín establecieron por sigo mesmes nel campu d'aviación de la RAF en Habbaniya un pertrecho de fuercies, ocupándola na so parte sur. Un unviáu iraquín foi unviáu pa esplicar les demandes de nun faer movimientos, tanto en tierra como nel aire per parte de los ingleses, o la base sería tomada íntegramente. Los británicos refugar y demandaron de la mesma que les fuercies iraquines abandonaren la base. Sumáu a esto, el destacamentu británicu esplegaría les sos fuercies na ciudá de Basora, asina los iraquinos demandaron qu'éstes fuercies fueren retiraes.

Na madrugada del 2 de mayu de 1941, empecípiase la Guerra Anglu-Iraquina ente'l gobiernu de Rashid Ali y les fuercies britániques establecíes nel territoriu, dende les bases de Habbaniya, dende onde s'empezar ataques aéreos contra los iraquinos batallosos. Pa esi momentu, l'exércitu yá creciera de forma importante. Pa esa dómina cuntaba con cuatro divisiones d'infantería[9] y cerca de 60 000 soldaos.[10] Na so capacidá máxima, cada división disponía de tres brigaes. La 1ª y la 3ª división taben acantonaes en Bagdag. Tamién tuvo en Bagdag una Brigada Mecanizada Independiente, compuesta d'una compañía de tanques llixeros, una de camiones blindaos, dos batallones d'infantería mecanizada; la cual yera movilizada en camiones, una compañía de "ametralladores mecanizada", y una brigada d'artillería autopropulsada. La 2ª división iraquina taba acantonada en Kirkuk, y la 4ª división taba en Al Diwaniyah, sobre la llinia principal del ferrocarril ente Bagdag y Basora. Ye d'anotase que toles brigaes denominaes como "mecanizadas" yeren unidaes que se tresportaben principalmente en camiones.

Les hostilidaes ente los iraquinos y los británicos duraríen hasta'l 30 de mayu de 1941. El Gobiernu alemán espachó n'ayuda de los iraquinos una unidá d'aviación, la Fliegerführer Iraq, y el Reinu d'Italia llindar a unviar un númberu amenorgáu d'asistencia, pero les unviaes de dambos bandos fueron bien deficientes en calidá y n'efectividá, siendo a la llarga desaparentes. A pesar del esfuerciu inicial, los británicos llegaron a invadir Bagdag polo que'l líder de la revuelta, Rashid Ali al-Gaylani; tuvo que fuxir d'Iraq.

Tres el fin del conflictu anglu-iraquín, Nuri as-Said retornó al so puestu de primer ministru y dominó na política d'Iraq hasta'l derrocamientu de la monarquía y el so asesinatu en 1958. Nuri as-Said escorrió mientres el so mandatu una llinia d'acercamientu a occidente.[11] Y a pesar de los fechos, al exércitu nun se-y eslleió, y al contrariu; sería calteníu por si víase una posible ofensiva alemana dende'l sur de Rusia. Finalmente, les tropes britániques abandonaron Iraq a fines de los 40.

Guerra árabe-israelina de 1948[editar | editar la fonte]

Mientres la primer guerra árabe-israelina, los iraquinos esplegaron una fuercia espedicionario que nel so cume llegaría hasta unos 18 000 conscriptos.[12] En 1948, el R.Y. de Dir. destacó hasta 21 000 soldaos en venti brigaes y la Real Fuercia Aérea Iraquina contribuyó con 100 aparatos, mayormente d'orixe británicu.

Primeramente los iraquinos acometieron con cerca de 3000[13] homes al esfuerciu de guerra, nellos inclúyense cuatro brigaes d'infantería, un batallón de blindaos, y una brigada de sofitu loxísticu. Eses fuercies operaron sol mandatu oficial del Reinu de Xordania.[14] Mientres les primeres fregadures, los iraquinos amontaron les sos fuercies a cerca de 10 000 efectivos.[15] Yá nes últimes fases del conflictu, los contingentes espedicionarios iraquinos sumaben un total d'ente 15 000 y 18 000 homes.[16]

Les primeres fuercies iraquines esplegaes llegaron a Xordania n'abril 1948, sol comandu del Xeneral Nur ad-Din Mahmud. El 15 de mayu, los inxenieros iraquinos construyeron una ponte de pontones nes veres del rio Xordán y atacaron a les fuercies israelines nel asentamientu de Gesher con poco ésitu. Tres la so derrota, les fuercies iraquines moviéronse dientro de los asentamientos del triángulu estratéxicu de Naplusa, Jenin y Tulkarm, onde sufrieron baxes de cantidaes severes nel ataque israelín contra Jenin, el que s'empecipia'l 3 de xunu, pero estos combatientes, sol mandu xordanu; fueron forzaos a caltenese en diches posiciones. La mayor parte de la participación activa de les fuercies iraquines na guerra retirar de forma efectiva nésti puntu.[17]

En mayu de 1955, los británicos finalmente retiráronse d'Iraq. Les autoridaes iraquines pronunciar mientres les negociaciones tres el retiru, pa formar finalmente unidaes militares nes bases abandonaes. Una brigada d'infantería motorizada sería la primer unidá en montase, ésta acantonóse na base qu'enantes la RAF tenía en Habbaniya, una locación que tuvo ocupada pol contingente británicu de los levíes iraquinos.[18]

Instauración de la república[editar | editar la fonte]

La monarquía hachemita caltener nel poder hasta 1958, depués de qu'un golpe echara embaxo l'aparatu monárquicu, Ésti actu foi dafechu planiáu polos altos oficiales del Exércitu Iraquín, y conozse como la Revolución del 14 de xunetu. El Rei Faysal II d'Iraq, xunto a los miembros de la familia real fueron executaos. Ésti golpe llevaría al poder a Abdul Karim Qasim. Como unu de los sos primeros actos de gobiernu, fixo qu'Iraq se retirara del Apauto robláu enantes en Bagdag y estableció rellaciones amistoses cola URSS.

Cuando Qāsim alloñar de la llinia ideolóxica d'Abd an-Nāsir, enfrentó una feroz oposición de parte de los elementos pro-exipcios del cuerpu d'oficiales nel Exércitu Iraquín, en cabeza d'Abdul Salam Arif. Arif, quien quería una cooperación más cercana a Exiptu, foi retiráu de les sos funciones y foi puestu en prisión. Cuando los acuartelaos en Mosul remontar contra les polítiques de Qāsim, déxa-y al líder curdu Barzānī el so regresu del exiliu dende la Xunión Soviética pa suprimir a los rebalbos pro-Nāsiristas.

Nésti aturbolináu momentu diose la creación de la nueva 5ª División, compuesta por elementos d'infantería mecanizada, que la so fundación foi formalmente anunciada'l 6 de xineru de 1959, día del exércitu.[19] Nesta ceremonia, Qāsim sería promovíu al rangu de xeneral.

En 1961, l'acumuladura de tropes na estrecha frontera con Kuwait, en xunto a los reclamos iraquinos sobre'l pequeñu enclave, dieron el motivu pal entamu d'una nueva crisis, onde les fuercies militares britániques (les fuercies terrestres britániques, l'armada, y la fuercia aérea) fueron por un periodu, esplegaes en Kuwait. En 1961, Kuwait llogró la so independencia del mandatu británicu, y nési momento Iraq reclamó la so soberanía sobre Kuwait. Como nos 30, Qasim basó'l pidimientu iraquín so l'afirmación de que dicha nación yera enantes un distritu. Kuwait fuera una parte de la provincia otomana de Basora, y que según l'argumentu de los iraquinos, foi inxustamente dixebrada polos británicu de la parte principal del territoriu del estáu iraquín cuando foi creáu nos 20.[20] Los británicos reaccionaron de forma airada al reclamu iraquín sobre Kuwait y unviaron en respuesta tropes pa detener les ambiciones d'Iraq. Qāsim foi forzáu a recular y n'ochobre de 1963, Iraq finalmente reconocería con desgano la soberanía de Kuwait.

Qāsim foi asesináu en febreru de 1963, cuando'l el partíu políticu Ba'ath tomó'l poder sol lideralgu del Xeneral Ahmed Hasan al-Bakr (primer ministru) y el Coronel Abdul Salam Arif (presidente). Nueve meses dempués Abd as-Salam Muhammad Arif lidera un esitosu contra-golpe contra l'aparatu del partíu Ba'ath. El 13 d'abril de 1966, el presidente Abdul Salam Arif muerre nun accidente de vuelu, cuando'l so helicópteru estréllase, a lo cual ye asocedíu pol so hermanu, el Xeneral Abdul Rahman Arif. Darréu, la guerra árabe-israelín de 1967 empecipia, y l'el Ba'ath tomar de nuevu l'enfotu p'aportar de forma violenta al poder, el 17 de xunetu de 1968. Tres dichu golpe, Ahmad Hasan al-Bakr convertir nel nuevu presidente y xefe de despachu del Conseyu Nacional Revolucionariu iraquín (CNR).

Guerra de los Seis Díes[editar | editar la fonte]

Mientres la Guerra de los seis díes, la 3ª división iraquina de medios blindaos sería esplegada nel occidente de Xordania.[21] Pero tres los ataques israelinos contra'l Bancu oriental, los que se desenvolvieron tan rápido, l'exércitu non pudo entamase y dar dalguna ofensiva capaz de contener la contundente meyora israelina primero que pudieren algamar Xordania y de que se cesaren les hostilidaes.

Asaltos aéreos repitíos per parte de l'aviación israelina contribuyeron de delles formes por que dichu esfuerciu decidiera esta guerra en favor xudíu, ente que al momentu en que los elementos iraquinos decidieron algamar el rio Xordán, y l'integridá de Cixordania entera viose frayada por felicidá avanzada, cabo citar que dichu territoriu yá taba en manes israelines, foi tarde ya inoportunu, amás de nun cuntar con abondos elementos pa constituyise una defensa efectiva. Mientres el cursu de les aiciones de la campaña sobre Xordania, diez iraquinos fueron asesinaos y 30 resultaron mancaos nes aiciones, especialmente tres los combates principales que s'asocedieron en Xerusalén. Los combates de la mesma causaron daños n'otres árees de Cixordania, onde los elementos iraquinos y soldaos xordanos defendieron les sos posiciones al costo de les sos vides.[22]

Barzānī y los curdos, quien empecipiaren una revuelta en contra de les autoridaes centrales de Bagdag en 1961, siguieron causándolu serios problemes al exércitu en 1969. El secretariu xeneral del Partíu Ba'ath, Sadam Husein, sería encargáu d'atopa-y una solución definitiva al incidente. Dende'l principiu quedó-y claro que nun sería posible'l llograr una solución militar contra'l movimientu de los curdos, y en 1970 róblase un alcuerdu políticu ente los rebeldes y el gobiernu central iraquín.[22]

Tres la derrota árabe en 1967, Xordania convertir nel calderu de les actividaes palestines. Mientres ésti tiempu, dellos elementos de la OLP intentaron crear un estáu palestín ensin concordanza a los deseos políticos de Xordania, lo que causó que les autoridaes xordanes llanzaren una campaña militar a gran escala contra la OLP. Cuando faíen diches maniobres, Siria empecipia la invasión de Xordania, a lo que les fuercies iraquines respondieron rápido al mover una brigada en Rihab, Xordania.[ensin referencies] D'otra manera, la única alternativa iraquina sería que dispararen contra delles aeronaves xordanes.[22]

Guerra del Yom Kippur[editar | editar la fonte]

Al siguiente conflictu, la guerra del Yom Kippur, Iraq unvió del so exércitu cerca de 60 000 homes, que componíen una fuercia espedicionario coles mires de sofitar los esfuercios del Frente siriu na guerra árabe-israelina de 1973. La so composición yera la 3ª y la 6ª división blindada, dos brigaes d'infantería, doce batallones d'artillería, y una unidá de brigada de les fuercies especiales. Los dos brigaes de medios blindaos, según los espertos, yeren les meyores formaciones militares de too l'Exércitu d'Iraq.[23] Sicasí, mientres les sos operaciones nos Altos de Golán, el so desempeñu foi mediocre en función de la so somera y estrueldosa actuación en cada nivel de la efectividá militar. La Intelixencia Militar, pequeña ya incipiente unidá independiente, vio aición de forma práuticamente nula y puede dicise inclusive que tuvo ausente.[24]

Tres la so participación en dicha guerra, Iraq empecipia'l mayor programa de reconstrucción de la so fuercia militar y el pie de fuercia activo del momentu doblóse, según facer el númberu de les sos divisiones, que de ser seis pasó a ser de doce divisiones, de les cualos agora dos yeren d'infantería mecanizada y cuatro de medios blindaos.[25]

Guerra Iran-Iraq[editar | editar la fonte]

Depués de que les enganíes de poder de Sadam Husein, quien buscaba reconstruyir l'anterior territoriu d'Iraq, al incorporar a Juzistán y Kuwait darréu, quixo imponese a encomalo ante'l so rival más cercanu, al incorporar d'Irán la primer provincia mentada, y atacando deliberadamente oxetivos económicos d'Irán, colo que s'empecipia la Guerra Irán-Iraq, pa ello dobló'l tamañu del exércitu iraquín, el cifráu dende 1981; qu'entós cuntaba con más de 200 000 soldaos; arrexuntaos en 12 divisiones y 3 brigaes independientes, y yá en 1985 cuntaba con 500 000 homes enlistados en 23 divisiones y nueve brigaes. Les nueves divisiones y brigaes fueron creaes en 1981 cuando la 11ª y 12ª divisiones de guardia fronteriza fueron convertíes a divisiones d'infantería, y la 14ª división d'infantería fueren formaes y/o reconvertíes n'unidaes militares plenes.[26] Sicasí, l'aumentu nel númberu de divisiones ye engañosu, yá que mientres la guerra, les divisiones iraquines abandonaron la so organización estándar y camudar por una de brigaes y batallones orgánicos permanentes, asignaos cada unu a una división. En llugar d'asignase les misiones direutamente a los cuarteles principales, a cada división asignóse-y una misión dientro d'un sector determináu y depués les brigaes yeren asignaes a cumplir les misiones encargaes -con más d'ocho o diez brigaes- en delles ocasiones.[27]

Esta guerra tuvo un altu impautu económicu y social, yá que pol so afectación el dirixente tuvo que destinar homes capacitaos ´namái pa trabayar a llabores de guerra pa les que nun taben clasificaos, pereciendo gran parte d'ellos como carne de cañón -créese que más de mediu millón de víctimes ente militares iraquinos, militares iraninos y civiles perecieron pola mor del conflictu- y aparte, nun hubo cambeos significativos nes fronteres y los arreglos créense inclusive que nun fueron pagaes na so totalidá, dau la enorme gastadura económica de dambes naciones. El conflictu ye comparáu n'ocasiones coles batalles asocedíes na 1ª guerra mundial,[28] una y bones les táctiques usaes asemeyábense abondo a les de les batalles asocedíes ente 1914-1918, incluyíes les tristemente célebres práutiques de gastadura, y agora a mayor escala; como la guerra de trinchera, con munchos puestos d'ametralladores operaes por pelotones inespertos, les cargues fronteres de bayoneta, l'usu de corralaes feches con alambre d'escayos alredor de les trincheres y bolses de tierra ensin control efectivu, hordas de muralles humanes contra los niales d'ametralladores, aparte del usu estensivu de gases como armes químiques (tales como'l mostaza) contra les tropes iranines, como contra de civiles, según fíxose estensivu'l so usu contra los supuestos rebeldes curdos nel mesmu territoriu d'Iraq.

Guerra del Golfu[editar | editar la fonte]

Una formación de vehículos iraquinos destruyíos na Autopista de la muerte el 18 d'abril de 1991.

Pa los entamos de la Invasión de Kuwait, que sería'l primer contautu armáu de 1991 nel marcu de la Guerra del Golfu Pérsicu, la fuercia militar iraquina envalorar nuna cantidá de 1 000 000 d'homes.[29] Xusto dempués de que la guerra empezara, los homes circunscritos arrexuntar en 47 divisiones d'infantería más nueve divisiones de medios acorazaos y otros medios mecanizados, arrexuntaos en siete cuerpo.[30] Esto dába-y un total de cerca de 56 divisiones nel exércitu, y un total pa les fuercies terrestres que llegaba a les 68 cuando los dolce divisiones de la Guardia Republicana yeren incluyíes.[31] De la mesma, na prensa y los otros medios occidentales afirmábase que la cantidá de miembros del exércitu nun superaba los 545 000 (en dalgunos citábense hasta 600 000) miembros. Al día de güei los espertos nun se ponen d'alcuerdu en cual ye la cantidá exacta de tropes, y creen que les descripciones tanto cuantitatives como cualitatives del Exércitu d'Iraq nel momentu fueron esaxeraes, yá que nelles incluyéronse tanto elementos apocayá reclutados como a les unidaes temporales y a les auxiliares. Munchos de los reclutados dientro del Exércitu Iraquín yeren de la mesma conscriptos bien nuevos, amás de los escasos recursos y del básicu entrenamientu impartíu a los conscriptos, nunca s'estableció realmente una verdadera fuercia eficaz de combate, dada la precariedá de los recursos disponibles. Sadam Husein nunca confiaba nel exércitu arriendes de les esperiencies de los sos predecesores; al momentu que; la so fuercia principal y cola que se caltuvo nel poder, amás de la Guardia Republicana Iraquina; yera l'Exércitu Popular Iraquín.

L'ampliu soporte internacional mientres la Guerra Irán-Iraq significólu a Iraq disponer de grandes cantidaes d'equipamientu militar, pero col deficiente problema de tener un equipamientu de diversos oríxenes y en dalgún momentu facer el mayor comprador d'armes del mundu. Esto restó-y efectividá pola poca estandarización resultante na so bien grande y hetereogénea fuercia militar, que adicionalmente tenía un probe entrenamientu (frutu de la rocea d'Hussein nel so exércitu); y de una bien alta desmoralización ente les sos files. La mayoría de los cuerpos blindaos iraquinos entá siguíen forníos colos vieyos T-55 soviéticos, Tipu 59 y Tipu 69 chinos, ente los años 50 y 60, y dalgunos T-72 soviéticos amás de los pocos T-72M1 llocalmente producíos ente los años 70 y 90. Estes máquines nun taben forníes pa confrontar a blindaos modernos, que cuntaben yá con sistemes de visión térmica, o mires láser, y la so efectividá en redolaes modernes de combate yera bien llindada. Los iraquinos fallaron en tratar de buscar una contramedida efectiva contra'l sistema de mires térmiques o de misiles, según en contra de rondes de tipu sabot, como les usaes polos blindaos M1 Abrams, FV 4032 Challenger 1 y otros vehículos de les fuercies de la coalición. Estos dispositivos dexáron-y a la coalición internacional destruyir de forma efectiva'l gruesu de los blindaos iraquinos y l'algamar los blancos a distancies cimeres de más de tres veces a les que los tanques iraquinos podíen enfrentáse-yos.

Les tripulaciones de los tanques iraquinos, al nun disponer d'otres rondes, usaben les bien probes y vetustas cargues penetradoras de 125 mm contra'l bien avanzáu blidaje compuestu Chobham de los tanques estauxunidenses y británicos, con resultaos desastroses. Les fuercies iraquines de la mesma fallaron nel so propósitu d'aprovechar la ventaya que pudieren llograr al engarrar en redolaes urbanes— como cuando combatieron en Kuwait— onde podríen haber infringido una significante cifra de baxes a forzar atacantes. Los combates en redolaes urbanes amenorguen el rangu efectivu nel que pueden desendolcase de normal los tanques y medios blindaos, inclusive pueden negar de forma efectiva les ventayes d'un equipamientu teunolóxicu más avanzáu, yá que la so eficiencia ta amenorgada a lo que los equipos dexen ellaborar y disponer, pos se llinden factores como'l so rangu visual, algame de municiones, ente otros. Los iraquinos de la mesma intentaron l'usu de doctrina militar soviética, pero'l so implementación resultó fallida por cuenta de la falta de capacidaes y habilidaes de los comandantes iraquinos, y a l'alta efectividá consiguida por aciu los asaltos aéreos preventivos perpetaos dende l'aire pola USAF y de la RAF contra los centros de comunicaciones y los búnkeres con suministros, que tuvieron mal defendíos, y a la baxa moral ente les files de conscriptos iraquines, yá que nun tuvieron la motivación abonda al repeler a les tropes invasores, amás de la subutilización de medios avanzaos d'ataque, como nel casu del sistema Astros II, que fueren esplegaos de forma puramente disuasiva, ensin aportar a usaos de forma efectiva y que podríen causar grandes baxes nes files de la coalición.

A pesar de que la cifra final de baxes nes files iraquines, delles fontes aseguren que les sos perdes fueron substanciales. Los envaloraos iniciales totalizaron a cerca de 100 000 militares iraquinos muertos. Cifres más recién indiquen qu'Iraq probablemente tuvo ente 20 000 y hasta 35 000 fatalidaes, yá que nel momentu escarecer de los medios básicos de tratamientu médicu, polos llargos embargos comerciales a los que'l gobiernu de Sadam Husein fuera sometíu; y hasta se presume que la cifra de baxes rondaría los 200 000 muertos.[32] Un reporte del commisionado estauxunidense de la fuercia aérea envaloró qu'ente 10 000-12 000 combatientes iraquinos morrieron mientres les campañes d'ataques aéreos y qu'hubo siquier otres 10 000 baxes nos combates a campu abierto.[33] Dichu analís ta basáu en reportar brindaos polos prisioneros iraquinos. Ye sabíu qu'ente 20 000 a 200 000 soldaos iraquinos fueron daos de baxa nel cursu de les aiciones, pero entá esta cifra ye oxetu de discutiniu ente los historiadores. D'alcuerdu a lo citao nel estudiu previu al proyeutu sobre alternatives en defensa,[34] 3664 víctimes ente civiles y combatientes iraquinos y ente 20 000 a 26 000 miembros de les milicies iraquines fueron muertos nel cursu del conflictu, y 75 000 soldaos iraquinos resultaron mancaos nel cursu de les sos aiciones.

Mientres los 90[editar | editar la fonte]

El Institutu Internacional d'Estudios Estratéxicos (IIEE) envaloró que la composición inmediata del exércitu d'Iraq tres la invasión de 1991 yera de 6 divisiones blindaes/mecanizadas, 23 divisiones d'infantería, 8 divisiones de la Guardia Republicana y cuatro divisiones de la Guardia Republicana especialmente esplegaes pa les xeres de seguridá interna.[35] Jane's Defence Weekly citó, pal 18 de xunetu de 1992; que siquier 10 000 combatientes provenientes de siquier 5 divisiones combatíen los rebeldes shiítas nos pantanales del sur.[36]

El IIEE citaba que pal 1 de xunetu de 1997 les fuercies iraquines arrexuntar en siete cuerpo colos sos respeutivos cuarteles, seis divisiones de tipu mecanizado y/o blindáu, 12 d'infantería, 6 divisiones RGF, cuatro brigaes de la Guardia Republicana Especial, 10 brigaes de comandos y dos brigaes de fuercies especiales.[37] Envalórase qu'anguaño'l númberu de conscriptos llega a más de 550 000 persones, incluyendo a más de 100 000 reservistas anguaño convocaos, xunto a más de 65 000 combatientes de les milicies curdes y a más de 100 000 combatientes civiles (milicianos), suponiéndose que'l total actual de combatientes puede ser mayor de 700 000 miembros.[37]

Invasión y Guerra d'Iraq[editar | editar la fonte]

Batalla d'Al-Hawwasm 2003[editar | editar la fonte]

Nos díes anteriores a la invasión y tres la subsecuente guerra, l'exércitu consistía de 375,000 homes, entamaos en cinco cuerpo. En toos ellos esistíen siquier 11 divisiones d'infantería, 3 divisiones mecanizadas y 3 divisiones blindaes. La Guardia Republicana consistía de la mesma d'ente 50,000 y 60,000 tropes (delles fontes indiquen qu'hasta 80,000).

2003 - 2008[editar | editar la fonte]

Durante el entrenamiento en 2011

El 25 de marzu del 2008, l'exércitu iraquín llanzó'l so primera ofensiva en solitariu y totalmente entamada sol so mandu, la operación carga de la caballería na ciudá de Basora. Esti contingente recibió sofitu operativu mínimu de la Fuercia Multi-Nacional destacada n'Iraq namái per vía aérea, amás de suministros, loxística y el respaldu operacional de dellos asesores. De la mesma, una brigada d'infantería británica, parte de la división sureste de la fuercia multinacional acantonada en Basora, tuvo siempres dispuesta a encargase d'un papel más activu. La so participación llindar a ser de aprovisionadores arrexuntaos xunto a los equipos d'entrenamientu.[ensin referencies]

Guerra en Siria y combates contra los yihadistes (2011 - anguaño)[editar | editar la fonte]

Tres la salida de les tropes d'Estaos Xuníos del territoriu iraquín,[38][39] les tropes shiies d'Iraq tuviéronse qu'enfrentar a les guerrilla minoritaria sunnítas, no que dellos países culpen a Estaos Xuníos de crear un caos y desetabilización na zona,[40] amás de que dicha minoría encargóse d'estremar de facto a Iraq, y crear con zones que controla en países vecinos como Siria, el crear l'Estáu Islámicu; un proyeutu de nación ultrarradical, que pretende imponer sobre dicha zona un califatu basándose nel primer desenvolvimientu políticu del Islam post-Mahoma, les cuatro califes bien empuestos.[41]

L'orixe de dicha nación artificial trazar na falta de control sobre'l territoriu iraquín de Nuri al-Maliki, amás de los abondosos arsenales dexaos pol régime baazista, y los que lleguen dende otres zones de conflictu, como Libia y El Líbanu; amás de la arribación de tropes fundamentalistes que quieren crear un estáu que internaciona

Situación de combate[editar | editar la fonte]

Tanques T-72M1 iraquinos pasen revista en Bagdag, 30 de xunu de 2009.
Un soldáu iraquín fora de la torreta d'un T-72, en marzu de 2006.
La banda marcial del Exércitu Iraquín tocando nuna presentación mientres una ceremonia nel Camp Taji, mayu de 2006.

El Nuevu Exércitu d'Iraq agora compónse de nueve comando conxuntos rexonales.El Comandu operativu Conxuntu atopar so la direición del Centru Nacional d'Operaciones Conxuntes. El Comandu de les fuercies terrestres d'Iraq yá nun ye'l comandu direutu de les divisiones nin d'unidá dalguna del exércitu.

Pa xunetu del añu 2009 el nuevu exércitu d'Iraq disponía de 14 divisiones (1ª -12ª, 14ª, y 17ª; la designación Nᵘ 13 nun ye usada por agüeros), conteniendo 56 brigaes o cerca de 185 batallones de combate y operaciones.[ensin referencies] La 6ª división y la 17ª división inda escarecen de los sos cuatro brigaes pa maniobres táctiques. Pal mes d'abril del 2010, los batallones preparaos pal combate amontáronse hasta llegar a los 197 batallones.

Cada división ta integrada por cuatro brigaes de llinia, un reximientu d'inxenieros, y unu de sofitu loxísticu. Nel 2009 un reximientu pal campu d'artillería taba entamáu dientro del esquema orgánicu de cada división, con un batallón d'artillería per cada brigada. Pal mes d'abril del 2010, la 9ª división yera la única división fornida con medios d'artillería de campu, siendo otra división (posiblemente la 7ª) la siguiente en ser dotada coles sos primeres pieces d'artillería.

Estructura y mandos[editar | editar la fonte]

Entamos (1922-2003)[editar | editar la fonte]

El Exércitu Iraquín empecipió la Guerra Anglu-Iraquina con una fuercia de cuatro divisiones. Una quinta sería formada en 1959. Al españar la guerra contra Irán, l'exércitu creció hasta tener nueve divisiones. En 1990, cola espansión nel periodu de la invasión a Kuwait, la fuercia del exércitu llegó a tener hasta 56 divisiones, faciendo del Exércitu Iraquín nési momentu'l cuartu exércitu más numberosu nel mundu y unu de los más poderosos nel mediu oriente. Tres la estrueldosa derrota na guerra nel golfu de 1991, el tamañu del exércitu cayó hasta les 23 divisiones, según les unidaes de la Guardia Republicana fueron amenorgaes. El Nuevu Exércitu d'Iraq formáu tres la invasión del añu 2003 entamóse que primeramente tuviera tan solo tres divisiones, pero colos sucesos posteriores nel territoriu iraquín, decidióse que llegara hasta los diez divisiones, y depués fíxose que s'amontara hasta les 20 divisiones, y na actualidá supera yá les 35 divisiones. en xineru del 2003, dempués del entamu de la invasión d'Iraq en marzu del 2003, les fuercies alcontrábense primariamente nel este d'Iraq. Los anteriores cinco cuerpos que-y componíen s'entamaben de la siguiente forma:

  • 1ᵉʳ Cuerpu, cerca a Kirkuk; y consistente na 5ª división mecanizada, 2ª división d'infantería, 8ª división d'infantería y la 38ª división d'infantería.
  • 2º Cuerpu, cerca a Diyala, y consistente na 3ª división de medios blindaos, na 15ª división d'infantería, y la 34ª división d'infantería.
  • 3ᵉʳ Cuerpu, cerca a Nasiriya, y compuesta de la 6ª división de medios blindaos, la 51ᵉʳ división de medios mecanizados, y la 11va división d'infantería.
  • 4º Cuerpu, cerca a Amarah, incluyía la 10ma división blindada, la 14ta y la 18ª divisiones d'infantería.
  • 5º Cuerpu, cerca a Mosul, integráu pola 1ᵉʳ división de medios mecanizados, y les 4ª, 7ª, y 16ª divisiones d'infantería.
  • Fuercia Desértica Occidental, compuesta d'una división d'infantería blindada y otres unidaes al occidente d'Iraq.

Cuerpos[editar | editar la fonte]

  • 1ᵉʳ Cuerpu *

2º Cuerpu - Reorganizáu nun cuerpu de medios blindaos na guerra de 1991, compuesta de la 17ª división de medios blindaos y de la 51ª división de medios mecanizados.

  • 3ᵉʳ Cuerpu - Nel añu 2003, El cuartel xeneral d'ésti cuerpu establecer na ciudá de Nasiriya, y componíase del 11va división d'infantería, 51yera división d'infantería mecanizada, y la 6ª división de medios blindaos —toles cualos totalizaron un 50 % del total de fuercies terrestres- nes sos instalaciones. La 51st operana nel sur y tenía xurisdicción sobre los campos petrolíferos, y la 6ª cubría'l norte cerca a Al Amarah, onde tamién quedaben unos trés unidaes del tamañu de brigaes y compuesta d'unidaes de la 11ª división, les qu'abelugaben l'área de An Nasiriya.[42]
  • 4º Cuerpu *

5º Cuerpu * 6º Cuerpu * 7º Cuerpu * Fuercies de la Jihad - Namái esistentes na guerra del golfu pérsicu.

Facilidaes d'entrenamientu[editar | editar la fonte]

Soldaos iraquinos efectúen exercicios con fueu real usando fusiles búlgaros AR-M1, fechos por Arsenal.
Un tanque T-72 demuestra la so poder de fueu mientres un exerciciu d'entrenamientu nel Campu d'Artillería de Besmaya, en Besmaya, Bagdag, el 28 d'ochobre de 2008.

Nel nuevu orde militar iraquín agora hai trés niveles d'instrucción: Primer, Segundu, y Tercer nivel. Los componentes de tercer nivel referir a los reclutes que completaron el so entrenamientu básicu, el nivel dos referir a los conscriptos que tán capacitaos pa xeres xunto a soldaos más antiguos y/o tropes estauxunidenses, y el Tercer nivel son les tropes capacitaes pa ser autosuficientes nes sos operaciones.

Los miembros de la Misión d'entrenamientu de la OTAN – Iraq (MEO-I) abrieron una academia d'Instrucción pa Xefatura de Comandu en ar Rustamiyah en Bagdag el 27 de setiembre de 2005, cola participación de 300 entrenadores y capacitadores. Les bases pal entrenamientu atópense alministraes por tropes de Noruega, Italia, Alemaña, según países aliaos del nuevu Iraq, como son Xordania y Exiptu, y tán alcontraes onde dalgunos de los 16 paísesde la OTAN asitiaren les sos fuercies pa los programes d'entrenamientu.[43]

La Fuercia Multinacional n'Iraq de la mesma conduz una variedá de programes d'entrenamientu tantu pa reclutes como pa los cuerpos de sub-oficiales y d'oficiales, que inclúin programes d'instrucción nes árees médica, inxenieros, loxística, intendencia y de policía militar. Más allá de los distintos cursos d'instrucción y de los programes d'ayuda nésti país, Tanto'l mandu norteamericanu d'escueles de suboficiales y les academies militares empezaron a incorporar miembros iraquinos a los cursos ufiertar y realizar en territoriu norteamericanu, siendo los cadetes iraquinos darréu enlistados tantu nos programes académicos del Academia Militar del Exércitu de los Estaos Xuníos y de l'Academia de la Fuercia Aérea de los Estaos Xuníos.[44]

Reclutamiento y cuerpu de enlistados[editar | editar la fonte]

Los reclutes del exércitu iraquín lleven a cabu un entrenamientu básicu, con una duración d'ocho selmanes.[45] Nesti cursu d'entrenamientu inclúyense habilidá básiques de comabte como son sobrevivencia, usu y tiru con armes, tirador designáu y táctiques individuales. Los que sirvieron enantes nel exércitu de Sadam Husein son elegibles pa un entrenamientu, pero ésti ye muncho más amenorgáu, y tien una duración de tres selmanes; nel marcu del programa de "Reemplazu y Reclutamiento Direutu", un cursu que se diseñó pa reemplazar l'entrenamientu básicu regular por un entrenamientu especializáu, una vegada son destinaos de forma efectiva a unidaes de combate.

Los soldaos darréu van a enrolarse n'escueles de capacitación más específiques y/o avanzaes pa ser encuadraos depués en campos y/o llabores especiales. Nesta clase de capacitación arréyense les escueles d'Intelixencia Militar, la Escuela de Señales (comunicaciones), la Escuela de Recuperación d'Esplosivos y Disposición d'artefactos esplosivos, la Escuela de Combates y la so caña d'Armes, la Escuela d'Inxenieros Militares y la Escuela de Policía Militar.

Equipos de transición Militar[editar | editar la fonte]

Tolos batallones y unidaes del Nuevu Exércitu d'Iraq tán enfiñíos ente les unidaes de transición militar creaes polos Estaos Xuníos, d'alcuerdu a lo axustao na estratexa pa la victoria n'Iraq. Los mandos estauxunidenses aiden a les tropes locales nes árees d'intelixencia, comunicaciones, sofitu d'artillería y fueu de respaldu, loxística y táctiques d'infantería. Operaciones de gran escala son feches en xunto coles unidaes norteamericanes. Esti entrenamientu y sofitu operacional espérase que dexe a los batallones iraquinos el ser autu-sostenibles táctica, operacional y logísticamente, de la mesma que diches unidaes fáiganse capaces y tean preparaes pa tomar la responsabilidá nel futuru de les sos propies direutrices y órdenes de batalla.

Pa marzu de 2007 el Departamentu de Defensa de los Estaos Xuníos reportó qu'un total de 6000 asesores taben destacaos en más de 480 equipos, onde les unidaes norteamericanes yá s'atopaben absorbíes xunto a unidaes iraquines.[46] Pero n'abril del mesmu añu, el serviciu d'investigación del congresu de E.E.X.X. reportó un total de tan solo 4000 efectivos de les fuercies estauxunidenses dientro de les unidaes de la milicia iraquina, nun permediu de 10 por batallón.[45] L'antes analista estauxunidense Andrew Krepinevich argumentó que los dolce asesores estauxunidenses dispuestos por batallón iraquín anguaño asignaos son apenes abondos pa implementar nun batallón iraquín permediu (cerca de 500 tropes) eficientemente los programes d'asesoría y sofitu en operatividad y combate.[47] Krepinevich argumenta de la mesma que los oficiales estauxunidenses ellí asignaos, nel enfotu de llograr una puesta promoción; terminen tola so responsabilidá evitando tomar de decisiones en forma efectiva mientres el so destacamentu como asesores, al nomar a oficiales iraquinos que los sirvieren en xeres de combate conxuntes por sobre les unidaes que sirvieren coles fuercies aliaes ellí destacaes como mandos efectivos.[48]

Equipamientu[editar | editar la fonte]

Un TBP BTR-94 d'orixe ucranianu, acarretáu nuna camabaja esperando la so unviada a Iraq, agostu de 2004. Cientos de vehículos blindaos fueron donaos al nuevu gobiernu iraquín per parte de países como Xordania, Hungría, Grecia, Estaos Xuníos y Turquía. La gran parte de dichu material va reconstruyir con nueves alquisiciones el parque blindáu iraquín.
Un T-72 iraquina nuna revista ceremonial realizada pola 2ª Brigada iraquina onde s'asume la responsabilidá de tropa de campu nel Campu Taji, mayu de 2006.
Vehículos de recuperación blindaos iraquines.
Dos BMP-1 iraquinos nun puestu de control de la coalición en Tarmiya, Iraq, el 25 de xunu de 2006.
Unidaes de tanquistas iraquines entrenándose nun M1A1 nel Campu Taji.

Virtualmente, tol parque de semovientes n'usu per parte del Exércitu Iraquín foi destruyíu poles fuercies de la coalición multinacional mientres la última invasión. Cuatro carro de combate Tipu 59 fueron recuperaos en al-Muqdadiyah, que agora tán en serviciu cola 1ªdivisión mecanizada.

El 2 de febreru de 2004 el gobiernu d'Estaos Xuníos anunció que la firma Nour USA asígnase-y un contratu por US$327,485,798 pa la compra d'equipamientu pa la Guardia Nacional Iraquina y el Nuevu Exércitu d'Iraq; sicasí, dichu contratu foi atayáu darréu nel mes de marzu del mesmu añu, cuando dempués d'una investigación interna (empecipiada por cuenta de les quexes y recursos interpuestos polos licitantes perdedores del contratu) que revela qu'hubo tres bastidores alcuerdos colos oficiales n'Iraq, onde se violaben los procedimientos por aciu práutiques de contratación con alcuerdos d'alta ambivalencia y llabores alministrativos de trámite incompletes.

El 25 de mayu de 2004, el Comandu del Exércitu de los Estaos Xuníos pal material rodante y Armamentos (TACOM, poles sos sigles n'inglés), pronúnciase diciendo a la prensa que va asignar un contratu p'actualizar el parque de blindaos y otros tresportes de tropa por una cifra de US$259,321,656 al consorciu ANHAM Joint Venture en cuenta de procurar el material y equipos necesarios (y aprovir de ser riquíu l'entrenamientu) pa un mínimu de 15 y hasta un máximu de 35 batallones. El mínimu contratáu va ser espacháu darréu y les órdenes posteriores seríen dispuestes hasta completar el máximu de 35 batallones forníos pa setiembre del 2006 y/o hasta que la primer orde seya totalmente apurrida.

En mayu del 2005, Hungría aportó a donar 77 tanques T-72 al Exércitu Iraquín, y nel alcuerdu contemplóse inlcusive la so actualización, encamentada a la firma Defense Solutions; col fin de poner a los tanques n'estáu operacional, nun negociu envaloráu por US$4.5 millones.[49] Tres demorances nel xiru del pagu correspondiente per parte del gobiernu iraquín,[50] la 9a División de Medios Mecanizados recibió los tanques nos sos cuarteles de Taji por un periodu de tres díes empecipiáu'l 8 de payares de 2005.[49]

El 19 de xunetu de 2005, los Emiratos Árabes Xuníos llograron l'aprobación pa la compra de 180 TBP's M113A1 en bon estáu, provenientes de Suiza, col enfotu de tresferilos a Iraq como un agasayo. Por cuenta de les presiones de la redolada política domésticu, y a la fuerte oposición en Suiza conxelaron exitosamente la venta, por mieu al posible sofitu al estremismu islámico y dao a que pudiera violase la llarga tradición de neutralidá promovida y a la medrana poles represalies que pudiera ser víctima contra Suiza y ponela como un oxetivu del terrorismu islámicu internacional, el negociu finalmente nun se concretó.[51]

De la mesma, una orde por 173 M113, 44 Panhard, y 100 FV103 Spartan sería donada por Xordania, Paquistán y los Emiratos Árabes Xuníos. El gobiernu iraquín pela so parte adquier 600 tresportes blindaos de personal AMZ Dzik-3 (denominación local Ain Jaria) en Polonia (con una opción por 1,200 adicionales) de mano a ser apurríos dende'l mes de xineru del 2007, asina mesmu; xunto a 573 Otokar Akrep adquiríos en Turquía. Unes 756 unidaes d'un blindáu diseñáu pal usu local, en base al RG-31 Nyala (el Iraqi Light Armored Vehicle, con una opción por 1,050 adicionales) pa empecipiar la so entrega a partir del mes de payares de 2008.[52][53] Gobiernos d'otres llatitúes, como'l de Grecia donaron de los sos arsenales 100 BMP-1 al del Exércitu Iraquín y brindáron-y asesoría nel so reentrenamiento. 713 M1114 y 400 M1151 fueron adquiríos pal EIk, terminando les sos entregues a fines de xunetu de 2006.

El gobiernu de Serbia frimó un contratu col gobiernu d'Iraq por US$230 millones pa la venta d'armes y otros equipos militares. El Ministru de defensa d'Iraq pronunció'l mes de marzu de 2008 sobre dichu tratu. Nel alcuerdu nun s'especificó la clase d'armes, pero los espertos militares serbios creen que s'inclúin pistoles CZ-99 feches en Serbia, fusiles d'asaltu Zastava M21 calibre 5.56 mm, ametralladores Zastava M84, misiles y sistemes anti-tanque M79 "Osa", Bumbar y M90 "Strsljen", municiones y otra clase d'esplosivos pal exércitu, y p'otres fuercies adquirióse siquier 20 entrenadores de manufactura serbia del modelu Lasta 95. EL Ministru de Defensa d'Iraq Abdul-Qadir al-Obaidi visitó Belgráu en septpembre y payares del mesmu añu p'aldericar col so par la medría de l'ayuda militar y de los llazos ente les naciones de Serbia ya Iraq.[54][55]

N'agostu del 2008 los Estaos Xuníos propunxo un paquete d'ayuda militar a Iraq, que inclúi la última versión del M1A1 Abrams, helicópteros d'ataque, blindaos Stryker, sistemes de radiocomunicaiones modernos, tou ello valuáu nun envaloráu de US$2160 millones.[56] P'avientu del mesmu añu, el gobiernu norteamericanu aprobó un paquete d'ayuda en ventes adicional de US$6 mil millones pa Iraq qu'inclúi otros 140 M1A1 Abrams adicionales y más de 400 blindaos de combate Stryker pa les unidaes élite del Exércitu d'Iraq.[57] En febreru del añu 2009 l'altu mandu militar d'Estaos Xuníos anunció qu'habría más tratos de ventes d'armamentu pa Iraq, colos que s'esperen llegar hasta los $5 mil millones n'armes, equipamientu y entrenamientu tácticu de combate de manufactura y/o suministráu por téunicos estauxunidenses.[58]

Uniformes y armamentu d'infantería[editar | editar la fonte]

El soldáu permediu iraquín agora atópase forníu con dellos tipos d'uniformes que van dende'l Camuflaje desértico, l'uniforme de seis colores "Chip's de chocolate" DBDU y el clásicu de patrón woodland BDU d'Estaos Xuníos nes brigaes MARPAT o l'uniforme xordanu KA7. Anguaño la mayoría de los conscriptos porten el cascu PASGT con proteición balística de primer nivel, la 1ᵉʳ xeneración de proteutores balísticos y sistemes de radiocomunicaciones modernos. El so armamentu consiste de les esistencies d'armes recuperaes de la Guardia Republicana, ye dicir; de fusiles AKM rusos y rifles de francotirador PSG1 alemanes, y fusiles Tipu 56 chinos, lo mesmo que de armamentu donáu polos Estaos Xuníos, tales como fusiles tipo carabina M16A2 y M16A4, según M4. Les ametralladores de respaldu son entá del modelu soviéticu/rusu PKM y como mediu anti-blindaos sigue usándose el sistema RPG.

Aparte, la problemática del rexistru d'armamentos ye bien probe. Nun reporte del añu 2006 fechu pol Inspector Xeneral Especial pa la Reconstrucción d'Iraq (SIGIR, poles sos sigles n'inglés) descríbese qu'hai más de 370,000 armes prindaes, les que yá fueron retornaes a los Estaos Xuníos dende'l derrocamientu del gobiernu de Sadam Husein pa la so destrucción, y que namái 12,000 númberos seriales fueron atopaos como rexistraos.[59] La falta d'un sistema efectivu de rexistru d'armes en manes civiles enzanca establecer la so procedencia, y fai relativamente senciellu l'adquisición d'armes curties per parte de les fuercies anti-gubernamentales según per parte de los insurxentes o de les milicies sectaries.[ensin referencies]

Equipos rodantes[editar | editar la fonte]

Tanques[editar | editar la fonte]

Tanques T-72 Lleón de Babilonia iraquina.
Tanque T-72 Lleón de Babilonia iraquina.
Tanque M1A1IRK Abrams iraquín.
Tanques EE-09 Cascavel iraquinos.

Vehículos d'asaltu blindaos[editar | editar la fonte]

Camiones y tresportes[editar | editar la fonte]

Artillería estacionario y móvil[editar | editar la fonte]

Mandos notables[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Measuring Security and Stability in Iraq». US Department of Defense páx. 52 (agostu de 2006). Archiváu dende l'orixinal, el 11 de setiembre de 2007.
  2. «The Gulf Military Balance in 2010». Center for Strategic & International Studies páx. 2 (22 d'abril de 2010).
  3. «Iraq Withdrawal: U.S. Abandoning Plans To Keep Troops In Country». The Huffington Post. 15 d'ochobre de 2011. http://www.huffingtonpost.com/2011/10/15/iraq-withdrawal-us-troops_n_1012661.html. 
  4. Kenneth M. Pollack, Arabs at War: Military Effectiveness 1948-91, University of Nebraska Press, Lincoln/London, 2002, p. 149.
  5. Lyman, p. 25.
  6. Al-Marashi, pp. 23-24.
  7. Ghareeb, Edmund A.; Dougherty, Beth K. Historical Dictionary of Iraq. Lanham, Maryland and Oxford: The Scarecrow Press, Ltd., 2004. Pp. lvii.
  8. 8,0 8,1 Ghareeb; Dougherty. Pp lvii
  9. Playfair, I.S.O.; and others (2006). The Mediterranean and Middle East, Volume II The Germans come to the help of their Ally (1941). History of the Second World War, United Kingdom Military Series, Official Campaign History, Naval & Military Press. ISBN 1-84734-427-5, p. 182.
  10. Lyman, Iraq 1941, p. 25.
  11. Ghareeb; Dougherty. Pp lviii
  12. Kenneth M. Pollack, Arabs at War: Military Effectiveness 1948-91, University of Nebraska Press, Lincoln/London, 2002, pp. 150, 156.
  13. D. Kurzman, 'Genesis 1948', 1972, p. 382.
  14. I. Pappe, "The ethnic cleansing of Palestine", 2006, p. 129.
  15. D. Kurzman, "Genesis 1948", 1972, p. 556.
  16. Pollack, 2002, p. 150.
  17. Pollack, 2002, pp. 149-155.
  18. Solomon, Sawa. «The Assyrian Levies, The Final Chapter». Nineveh Magacín. «4Q,93,V16,Non4»
  19. The Times, 'New Division for Iraq Army,' 7 January 1959.
  20. Tripp, Charles. "A History of Iraq" Cambridge University Press, Cambridge, 2002, p. 165.
  21. Pollack, 2002, p. 167.
  22. 22,0 22,1 22,2 Follow me- The story of the Six Day War 2. Six Day War- Tom Segev.
  23. Pollack p. 167.
  24. Pollack, pp. 173-175, citándose a otros (Tzvi Ofer), 'The Iraqi Army in the Yom Kippur War,' treslliteración de 'Hatzav,' Tel Aviv: Ma'arachot, 1986, pp. 128-165. Pollack nota que de delles fontes consultaes que les operaciones iraquines nos Altos de Golan yeren altamente contradictories. Él asume como reales los rellatos de Ofer y otros citaos en 1986. Ésti foi un Xeneral israelín del Altu mandu de la dómina y quien foi constantemente críticu de les operaciones del oficialato del Mandu Xeneral iraquín y nel que los sos analises de batalla resulten ser pervalible fonte de referencies na tema.
  25. Pollack p. 182.
  26. Pollack 2002, p. 207.
  27. Pollack 2002, p. 208.
  28. Abrahamian, Ervand, A History of Modern Iran, Cambridge, 2008, p. 171.
  29. Brassey's, IISS Military Balance 1989-90, p. 101.
  30. Michael Eisenstadt, 'The Iraqi Armed Forces Two Years On, Jane's Intelligence Review, March 1993, p. 124.
  31. Eisenstadt escribe que les cuatro divisiones de seguridá interna de la GRI fueron formaes mientres la invasión de Kuwait y a la fin de la guerra. Estes permanecieron n'Iraq mientres la guerra. Eisenstadt p. 124.
  32. Robert Fisk, The Great War For Civilisation; The Conquest of the Middle East (Fourth Ta, 2005), p. 853.
  33. Keaney, Thomas; Eliot A. Cohen (1993). Gulf War Air Power Survey. United States Dept. of the Air Force. ISBN 0-16-041950-6.
  34. Wages of War - Appendix 2: Iraqi Combatant and Noncombatant Fatalities in the 1991 Gulf War.
  35. IISS Military Balance 1992-3.
  36. Al-Marashi, Ibrahim; Salama, Sammy (2008). Iraq's armed forces: An analytical history. Oxon and New York: Routledge, páx. 254. ISBN 0-415-40078-3.
  37. 37,0 37,1 IISS Military Balance 1997-98
  38. http://www.eluniversal.com.co/cartagena/internacional/salida-d'estaos xuníos-de-territoriu-de-irak-podria-beneficiar-iran-57450
  39. https://www.elmundo.es/elmundo/2011/12/18/internacional/1324184045.html
  40. http://sp.ria.ru/international/20140612/160431271.html
  41. http://www.contrainjerencia.com/?p=88866
  42. Rohr, Karl. «Fighting Through the Fog of War». Marine Corps Gazette. Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2008. Consultáu'l 29 d'avientu de 2008.
  43. Post-War Iraq:Foreign Contributions to Training, Peacekeeping, and Reconstruction - Jeremy M. Sharp and Christopher M. Blanchard, Congressional Research Service (n'inglés).
  44. DJ Elliott and CJ Radin - Iraqi Security Forces Order of Battle - Long War Journal.
  45. 45,0 45,1 Iraq - Post-Saddam Governance and Security, CRS Report for Congress, p. 41.
  46. U.S. Department of Defense, Measuring Stability and Security in Iraq (March 2007), pp. 23, 25.
  47. Send in the Advisers, Center for Strategic and Budgetary Assessments. Andrew F. Krepinevich.
  48. First Vietnamese-American to Serve as a Military Advisor to the New Iraqi Army, PRWeb.com, 2006.
  49. 49,0 49,1 Iraq recibe T-72 & BMP-1 - d'otres brigada de medios mecanizados entamada Defense Industry Daily, 2005 (n'inglés).
  50. Los T-72 d'Iraq: Recibir por fin el pagu (n'inglés).
  51. Defense News (dead).
  52. BAE Delivers a Cougar Variant for Iraq's ILAV Contract.
  53. Cougars Cousin Badger Arrives in Baghdad. April 15, 2007.
  54. Serbia signs Iraq arms deal. IraqUpdates.com.
  55. Serbia sella alcuerdu multi-millonariu de venta d'armes con Iraq - International Herald Tribune.
  56. Foss, Christopher (12 d'agostu de 2008). «Iraq orders Abrams tanks through US FMS programme». Jane's. Consultáu'l 7 d'ochobre de 2008.
  57. http://www.strategypage.com/htmw/htproc/articles/20081218.aspx
  58. http://www.khaleejtimes.com/DisplayArticleNew.asp?col=&section=middleeast&xfile=data/middleeast/2009/February/middleeast_February246.xml
  59. Reports to Congress - Special Inspector Xeneral For Iraq Reconstruction.
  60. «Iraqi Army unit receives armored vehicles». Blackanthem Military News. Jan 9, 2008. http://www.blackanthem.com/News/scitechlead/Iraqi-Army-unit-receives-armored-vehicles13820.shtml. Consultáu'l 12 d'abril de 2013. 

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Cordesman, Anthony H., Iraqi Security Forces, Praeger/CSIS, 2006 ISBN 0-275-98908-9.
  • Hamdani, Ra'ad. Before History Left Us. Beirut: Arab Scientific Publishers, 2006.
  • Kenneth M. Pollack, Arabs at War: Military Effectiveness 1948-91, University of Nebraska Press, Lincoln and London, 2002, and Pollack's book reviewed in International Security, Vol. 28, Nᵘ 2.
  • Kevin M. Woods, Williamson Murray, and Thomas Holaday, with Mounir Elkhamri, 'Saddam's War: An Iraqi military perspective of the Iran-Iraq War,' McNair Papers 70, INSS/NDU, Washington DC, 2009.
  • Loose Ends: Iraq's Security Forces between U.S. Drawdown and Withdrawal (Baghdad/Washington/Brussels: International Crisis Group, October 26, 2010).
  • Michael Knights, rein: domestic security forces take over in Iraq,” Jane's Intelligence Review (November 4, 2010).
  • Tzvi Ofer, 'The Iraqi Army in the Yom Kippur War,' transl. 'Hatzav,' Tel Aviv: Ma'arachot, 1986.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]