Eusko Sozialistak

De Wikipedia
Eusko Sozialistak
Fundación 1975
Disolución [[1977]]
Estáu  España
Ideoloxía política Socialismu autoxestionario, nacionalismu vascu, socialismu cristiano
Cambiar los datos en Wikidata

Eusko Sozialistak (Socialistes Vascos, n'euskera) foi un partíu políticu español d'ámbitu vasconavarro ya ideoloxía socialista y autoxestionaria, activu mientres la Transición. Formáu n'ochobre de 1975 por militantes procedentes na so mayoría de la Unión Sindical Obrera (USU), nun celebraría la so primer asamblea hasta'l 13 de payares de 1976. Formó parte de la Federación de Partíos Socialistes y, de cara a les eleiciones xenerales de 1977, de la plataforma Euskal Erakunde Herritarra;[1] pero terminó integrándose, en xunetu d'esi mesmu añu, en Herri Alderdi Sozialista Iraultzailea (HASI), que de la mesma s'integraría en Herri Batasuna en 1978. Los sos dirixentes yeren Javier Alonso y Mikel Salaberri.

La mayoría de los ex militantes de Eusko Sozialistak salieron de HASI a los pocos meses de la formación del partíu, por cuenta de que, según alegaron, HASI caltenía un venceyu demasiáu fuerte con ETA militar.[2] Munchos d'ellos, como Francisco José Llera o Javier Alonso xunir a Euskadiko Ezkerra.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Ainhoa Arozamena Ayala, «Eusko Sozialistak», Enciclopedia Vasca Auñamendi.
  2. Gaizka Fernández Soldevilla, El compañeru ausente y los aprendices de bruxu: oríxenes de Herri Batasuna (1974-1980), en Revista d'estudios políticos, ISSN 0048-7694, Nᵘ148, 2010, páxs. 71-103.Archiváu el 25 de xunetu de 2011 na Wayback Machine.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Plantía:Auñamendi