Eusebiu de Nicomedia

De Wikipedia
Eusebiu de Nicomedia
Patriarca Ecuménicu de Constantinopla

339 - 341
obispu

Vida
Nacimientu sieglu de III
Nacionalidá Antigua Roma
Muerte Constantinopla341[1]
Estudios
Llingües falaes griegu antiguu[2]
Oficiu sacerdote
Creencies
Relixón arrianismu
Cambiar los datos en Wikidata

Eusebio de Nicomedia y Constantinopla (sieglu de III – 341Constantinopla) foi obispu de Berito (actual Beirut), darréu de Nicomedia cuando la corte imperial moró ellí y finalmente de Constantinopla dende 338 hasta la so muerte. Foi unu de los obispos arrianu más importantes. Arrobinó l'arrianismu ente los pueblos xermánicos, particularmente los visigodos, ostrogodos y vándalos.

Taba emparentáu lejanamente cola familia imperial de Constantín I el Grande, lo que-y apurrió los medios pa xubir dende la insignificante sede episcopal de Berytus hasta la de Constantinopla, y amás dexó-y algamar gran poder eclesiásticu. Goció de completu enfotu per parte de Constantín I y Constancio II sacante por un curtiu periodu, y dalgunos creen que foi él que bautizó al primeru nel so llechu de muerte en mayu de 337,[3] momentu nel que ta entá en comunión cola Ilesia.

Como Arriu, yera discípulu de Luciano de Antioquía, y ye probable que caltuviera los mesmos puntos de vista que Arriu dende bien nueva.[4] Darréu modificó parcialmente les sos idees en dellos aspeutos, o quiciabes so la presión de les circunstancies, pero seya comoquier foi, si non el maestru, el líder de la corriente arrianista.

Mientres el Primer Concilio de Nicea (325) robló la Confesión, pero solu tres una llarga y desesperada oposición.[5] El so defensa de Arriu y les sos tesis enraxonó al emperador y un par de meses dempués del concilio foi condergáu al exiliu. Tres un intervalu de trés años, consiguió recuperar l'enfotu imperial y tres la so vuelta en 329 consiguió que tola maquinaria del gobiernu poner del so llau pa imponer les sos tesis sobre tola Ilesia Cristiana.

Nun tien de ser confundíu col so contemporaneu Eusebio de Cesarea, autor d'un conocíu llibru sobre la Historia de la Ilesia.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Identificador J9U de la Biblioteca Nacional de Israel: 987011596768605171. Afirmao en: Archivo de autoridad de nombres y materias de la Biblioteca Nacional de Israel. Data de consulta: 1r xunu 2023.
  2. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: jo20191039851. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  3. «Eusebius of Nicomedia». Catholic Encyclopedia. Consultáu'l 18 de febreru de 2007.
  4. Jones, "Constantine and the Conversion of Europe", páxs.121.
  5. Amidon, "The Church History of Rufinus of Aquileia: Books 10 and 11", 10.5.


Predecesor:
Pablo I
Arzobispu de Nueva Roma
339341
Socesor:
Pablo I