Euphonia hirundinacea

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Euphonia hirundinacea
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Fringillidae
Xéneru: Euphonia
Especie: Y. hirundinacea
(Bonaparte, 1838)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

'''Euphonia hirundinacea[2] ye una especie d'ave paseriforme de la familia Fringillidae que vive dende Méxicu hasta Panamá. Como toles especies del so xéneru, alderícase sobre la so pertenencia a la familia Thraupidae, dientro de la cual clasificábase enantes.

Descripción[editar | editar la fonte]

Fema, Santa Elena (Costa Rica).

Ente 10 y 11 cm de llargor, ye d'aspeutu paecíu a un frinxílidu y el so patrón de coloración recuerda vagamente al d'una golondrina. Los machos adultos son negros con mariellu; el negru concentrar nes partes dorsales, siendo atayáu namái por una mancha mariella na frente. Toles partes ventrales (gargüelu, pechu, banduyu, cobertoras inferiores de la cola) son marielles. Estrémase de Y. affinis (gargüelu negru) y Y. minuta (blancu en banduyu y cobertoras inferiores de la cola).

La fema ye verde olivácea con banduyu puercu con matices mariellos. El gargüelu y el banduyu son blancos, lo que les diferencia de les especies asemeyaes.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

Vive en montes tropicales húmedos dende l'este de Méxicu (aguada del Golfu y península de Yucatán) al traviés de tolos países d'América Central hasta l'oeste de Panamá. Aliméntase de frutos ya inseutos.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. BirdLife International (2009). «Euphonia hirundinacea» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2011.1. Consultáu'l 13 d'ochobre de 2011.
  2. Fruterito de Gargüelu Mariellu (Euphonia hirundinacea) Bonaparte, 1838 en Avibase.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]