Esteban Moctezuma

De Wikipedia
Esteban Moctezuma
secretario de Educación Pública de México (es) Traducir

1r avientu 2018 - 15 febreru 2021
Secretario de Gobernación (es) Traducir

1r avientu 1994 - 28 xunu 1995
senador de Méxicu

Vida
Nacimientu Ciudá de Méxicu21 d'ochobre de 1954 (69 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Familia
Padre Pedro Moctezuma Díaz Infante
Estudios
Estudios Universidá Nacional Autónoma de Méxicu
Universidá de Cambridge
Llingües falaes castellanu
Oficiu economista
Creencies
Partíu políticu Partíu Revolucionariu Institucional
Partido Verde Ecologista de México (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Esteban Moctezuma Barragán (21 d'ochobre de 1954Ciudá de Méxicu) ye un economista y políticu mexicanu, que se desempeñó como Secretariu de Gobernación y de Desarrollu Social mientres el gobiernu d'Ernesto Zedillo. Nomáu pol candidatu a la presidencia Andrés Manuel López Obrador parte del equipu qu'integraría'l so gabinete como Secretariu d'Educación en casu de llegar a la presidencia de Méxicu nes eleiciones del 1 de xunetu de 2018.

Nieto del Xeneral Juan G. Barragán y hermanu de los académicos y políticos Pedro, Pablo (Xefe Delegacional d'Azcapotzalco), Javier, Gonzalo, Andrés, Gerardo y Felipe. Ye economista egresado de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu, amás tien una Maestría en Política Económica na Universidá de Cambridge. Anguaño ye'l Presidente Executivu de la Fundación Azteca [1] y ye columnista nos periódicos El Universal[2] y El Economista [3]

Moctezuma ocupó dellos cargos na alministración pública mexicana, pero empezó verdaderamente a destacar cuando se fixo cargu de la Coordinación Xeneral de la campaña a la presidencia d'Ernesto Zedillo, en 1994, cuando Zedillo tomó posesión de la presidencia designar secretariu de Gobernación, cargu qu'ocupó menos d'un añu, pos arrenunció oficialmente por motivos de salú. Tornó a la política en 1997 cuando foi electu Senador y en 1998 volvió al gabinete como secretariu de Desarrollu Social, con esto últimu munchos ver como probable precandidato del PRI a la presidencia de la República, anque nel últimu momentu decidió nun postulase sinón xunióse a la campaña de Francisco Labastida Ochoa y convirtióse nel so Coordinador Xeneral polo qu'en 1999 arrenunció a la Secretaría de Desarrollu Social.

Terminaes les eleiciones de 2000 cola derrota de Labastida y el PRI, Moctezuma retirar de la política y a partir de 2002 xunir a Grupo Salinas onde foi nomáu Presidente de Fundación Azteca.

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Carlos Rojas Gutiérrez
Secretariu de Desarrollu Social de Méxicu
1998 - 1999
Socesor:
Carlos Jarque Uribe
Predecesor:
Jorge Carpizo McGregor
Secretariu de Gobernación de Méxicu
1994 - 1995
Socesor:
Emilio Chuayffet Chemor