Estatus políticu de Taiwán

De Wikipedia
Bandera de la República de China, qu'inclúi'l sol blancu sobre'l cielu azul, símbolu del Partíu Nacionalista Chinu o Kuomintang.
     Área llibre de la República de China.     Territoriu reclamáu.

L'estatus políticu de la República de China fai referencia a la situación de llegalidá internacional de la República de China, más conocida como Taiwán.

Historia[editar | editar la fonte]

Entamu del conflictu[editar | editar la fonte]

La victoria comunista na Guerra Civil China en 1949 marcó l'empiezu de la división de China en dos estaos que siguió hasta l'actualidá. Mientres los comunistes lideraos por Mao Zedong facer col poder na China continental, les fuercies lleales al antiguu réxime de la República de China replegar a la isla de Taiwán, dende onde esperaben poder entamase pa reconquistar el continente.

El poder militar de les fuercies del Partíu Comunista de China, el llamáu Exércitu Popular de Lliberación dexó xunir el continente chinu so un Estáu unificáu, la República Popular China. La isla de Hainan y el Tíbet fueron amestaes pol Exércitu Popular de Lliberación y tou faía prever que la conquista de Taiwán sería rápida.

Sicasí, l'españíu de la Guerra de Corea en 1950 llevantó l'alarma nel Gobiernu de los Estaos Xuníos, que vía cómo en toa Asia Oriental taben instalándose gobiernos comunistes. Estaos Xuníos decidió unviar a la Séptima Flota de la Marina al Estrechu de Taiwán pa evitar la invasión comunista de la isla.

El sofitu d'Estaos Xuníos dexó al Gobiernu de la República de China, presidíu por Chiang Kai-shek (Jiang Jieshi), caltener el so control sobre la isla de Taiwán, les Islles Pescadores (Penghu) y los pequeños archipiélagos de Matsu (Mazu) y Kinmen (Quemoy) frente a la mariña de la provincia china de Fujian.

A pesar de lo amenorgao d'esti territoriu, la República de China caltuvo l'asientu correspondiente a China na Organización de les Naciones Xuníes y siguió siendo reconocida como'l Gobiernu llexítimu de China per munchos países occidentales, cuantimás per Estaos Xuníos.

Situación de votu na asamblea xeneral de la ONX con al respeutive de la resolución 2758 (1971).

Década de 1970[editar | editar la fonte]

Mientres los años 1970, la mayor parte del mundu pasó a reconocer a la República Popular China, inclusive Estaos Xuníos, que finalmente aceptó que l'asientu de China nes Naciones Xuníes pasara a la República Popular, mientres la presidencia de Richard Nixon, col fin d'apilar internacionalmente a la XRSS, nel contestu de la Guerra Fría. Los países centroamericanos, sicasí, decidieron nun reconocer a les autoridaes de Beixín, en bona midida pol anticomunismu de los gobernantes de vez.[1]

Hasta aquel momentu, yera la República de China la que se negaba a aceptar la reconocencia diplomática de los países que reconocíen al Gobiernu comunista. Sicasí, desque la República Popular convertir nel estáu reconocíu diplomáticamente pola mayoría de los países del mundu, ye ésta la que se niega a almitir rellaciones diplomátiques formales con aquellos países que reconocen a la República de China como Estáu soberanu.

Década de 1990[editar | editar la fonte]

En 1991, la República de China arrenunció formalmente a la so aspiración tradicional de recuperar el control sobre'l continente. Sicasí, la imposibilidá d'algamar un consensu al respeutive de una posible reforma constitucional y l'amenaza del usu de la fuercia per parte de la República Popular si declarara una "República de Taiwán", faen que la constitución que define l'Estáu de la República de China siga siendo la que s'aprobó en 1947 nel continente chinu, acordies cola cual el territoriu nacional abarca, amás de Taiwán, la totalidá de la China continental xunto cola actual República de Mongolia, siendo la capital nacional la ciudá de Nankín, nel continente.

Según el profesor de la Universidá de Nottingham Trent, mientres cuasi tola Guerra Fría y hasta bien entraos los 90 Taiwán foi una importante fonte de sofitu financieru pa les distintes cancilleríes de la rexón centroamericana, quedando arreyada n'escándalos de corrupción como'l del ex-presidente Alfonso Portillo, en Guatemala, o'l de la denominada "Cuenta Taiwán", qu'arreya a dellos exmandatarios salvadoreños.[1]

Bandera non oficial utilizada dende 1996 por dellos partidarios de la independencia formal de Taiwán.

Actualidá[editar | editar la fonte]

L'anacronismu d'esta constitución, y l'imposibilidá práutica de modificar, asitiaron a Taiwán nuna especie de llimbu diplomáticu. Magar tolos países del mundu caltienen contactos económicos y políticos con Taiwán, éstos llévense a cabu al traviés d'embaxaes oficioses, tapaes como oficines comerciales o turístiques.[ensin referencies] Amás, Taiwán nun pertenez práuticamente a nenguna organización internacional, lo cual provocó numberosos problemes nos últimos años. Por casu, mientres la crisis de la neumonía atípica, qu'afectó a munchos países asiáticos nel añu 2003, la non pertenencia de la República de China a la Organización Mundial de la Salú enzancó la cooperación ente Taiwán y el restu del mundu na coordinación d'esfuercios pa lluchar contra la enfermedá.

Nos últimos años, y conforme foi aumentando'l poder económico, social y militar de la República Popular China, ésta haise convertíu nuna potencia emerxente malo d'ignorar y a la que ye cada vez más complicáu enfrentase. Amparada nesi aumentu de la so fuercia, les presiones sobre Taiwán fueron intensificándose pasu ente pasu en pos d'una reunificación, un reclamu territorial anunciáu a finales de los 90 para 2004, anque non lleváu a cabu.

El 14 de marzu de 2005 la República Popular China aprobó la Llei Anti-Secesión, qu'autoriza de forma esplícita l'usu de la fuercia pa recuperar el control d'un territoriu subleváu, llei fecha "a la midida" pal casu de Taiwán, consideráu como un territoriu rebalbu desque'l comunismu tomó'l poder na zona continental en 1949. [ensin referencies]

Bandera del Comité Olímpicu de China Taipéi.

El presidente de la República de China presentó'l 19 de xunetu de 2007 una solicitú pa ser miembru de la ONX al so secretariu xeneral, Ban Ki-moon. En respuesta, la Secretaría de la ONX devolvió la solicitú, supuestamente d'alcuerdu a la política d'una China de les Naciones Xuníes», basada na resolución 2758.

El 7 de payares de 2015 los presidentes de la República de China y la República Popular China tuvieron un históricu alcuentru en Singapur dempués de 66 años de distanciamientu políticu ente dambos estaos, mientres l'alcuentru, dambos xefes d'estáu caltuvieron una charra privada, de la cual amosáronse estimaos darréu.[2]

Tocantes a competiciones deportives internacionales, Taiwán tien que competir sol nome de China Taipei por cuenta de la oposición del gobiernu de la República Popular China a que Taiwán compita sol so propiu nome y/o símbolos patrios. Diches condiciones empezaron a definise en 1979, cuando'l Comité Olímpicu Internacional promulgó la Resolvimientu de Nagoya, por aciu la cual a Taiwán dexóse-y tornar a los xuegos Olímpicos.

Situación de reconocencia diplomática[editar | editar la fonte]

Países qu'anguaño reconocen diplomáticamente a la República de China[editar | editar la fonte]

Los países llistaos de siguío reconocen a la República de China como estáu independiente. Estos países nun tienen rellaciones diplomátiques cola República Popular China, que se niega a aceptar tales rellaciones con aquellos países que reconocen a Taiwán. Ente paréntesis indica l'añu en que'l país reconoció formalmente a la República de China nos casos de países que caltuvieren rellaciones diplomátiques cola República Popular nel pasáu. Estos cambeos fueron davezu la resultancia d'ufiertes d'ayuda económica supeditada a la reconocencia diplomática. Esto llevó a dellos países a tresferir más d'una vegada la reconocencia diplomática d'un estáu a otru.

Rellaciones oficiales non diplomátiques[editar | editar la fonte]

Rellaciones esteriores de Taiwán     Rellaciones diplomátiques      Rellaciones oficiales non diplomátiques

Taiwán tien rellaciones oficiales non diplomátiques cola Xunión Europea y siquier 47 países (toos ellos reconociendo a la República Popular de China) que caltienen oficines "económiques, comerciales o culturales" en Taiwán. Estes rellaciones nun son intergubernamentales nin son oficialmente diplomátiques o polítiques. Sicasí, tienen munches de les funciones de normal asignaes a embaxaes reales, incluyendo la tramitación de visaos, intercambios culturales y, en cierta midida, los intercambios diplomáticu y gubernamental non oficiales. Por casu, l'Institutu Americanu en Taiwán funciona como la embaxada estauxunidense de facto en Taiwán, col personal actuando como oficiales consulares "non oficiales" qu'aun así realicen xeres que de normal una embaxada fadría.

Países ensin representación en Taiwán[editar | editar la fonte]

La política d'Una Sola China na práutica
     República Popular de China (PRC)     República de China (ROC)     Países que solo reconocen a la PRC     Países que solo reconocen a la ROC     Países que reconocen a la PRC y caltienen rellaciones informales cola ROC

Los siguientes países, reconociendo a Beixín, nun caltienen nenguna representación en Taiwán (incluyendo cualquier representación apolítica, non diplomática, non intergubernamental):

África: Arxelia, Angola, Benín, Botsuana, Burkina Fasu, Burundi, Camerún, República Centroafricana, Chad, Comores, Congo, República Democrática d'El Congu, Costa de Marfil, Exiptu, Eritrea, Etiopía, Gabón, Ghana, Guinea, Guinea-Bisáu, Guinea Ecuatorial, Kenia, Lesothu, Liberia, Libia, Madagascar, Malawi, Malí, Mauriciu, Mauritania, Marruecos, Mozambique, Namibia, Níxer, Ruanda, Senegal, Seixeles, Sierra Lleona, Somalia, Sudán, Tanzania, Togu, Tunicia, Uganda, Xibuti, Zambia, Zimbabue.

América: Antigua y Barbuda, Les Bahames, Barbados, Colombia, Costa Rica, Cuba, Dominica, Ecuador, El Salvador, Granada, Guyana, Xamaica, Panamá, República Dominicana, Surinam, Trinidá y Tobagu, Uruguái, Venezuela.

Asia: Afganistán, Bangladex, Baḥréin, Birmania, Camboya, Qatar, Corea del Norte, Emiratos Árabes Xuníos, Iraq, Irán, Kazakstán, Kirguistán, Kuwait, Laos, El Líbanu, Nepal, Paquistán, Siria, Taxiquistán, Timor Oriental, Turkmenistán, Uzbequistán, Yeme.

Europa: Andorra, Armenia, Azerbaixán, Bielorrusia, Bosnia y Herzegovina, Bulgaria, Croacia, Xipre, Eslovenia, Estonia, Xeorxa, Irlanda, Islandia, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburgu, Macedonia del Norte, Malta, Moldavia, Mónacu, Montenegru, Portugal, Rumanía, San Marín, Serbia, Ucraína.

Oceanía: Islles Cook, Micronesia, Niue, Papúa Nueva Guinea, Samoa, Tonga, Vanuatu.

Dalgunos d'estos países tienen representaciones non oficiales de Taiwán, a pesar de nun tener representaciones en Taiwán.

Países que dexaron de reconocer a la República de China[editar | editar la fonte]

Taiwán tarreció públicamente que si un país camuda la so reconocencia a Beixín, crearía un efeutu apoderó, animando a otros países a faer lo mesmo.[3] La Santa Sede, la única en reconocer a Taiwán n'Europa– fixo esfuercios en 2007 pa crear llazos formales con Beixín.[4] Obispos d'altu rangu de la Ilesia Católica dieron a entender qu'esa midida diplomática yera posible,[5] predicada sobre la concesión d'una mayor llibertá relixosa en China[6] y menos interferencia na xerarquía de la ilesia católica china.[7]

El siguiente cuadru ilustra'l númberu cambiante de países que reconocen tantu a la República de China como a la República Popular de China:

Añu Númberu de países que reconocen a la República de China[8] Númberu de países que reconocen a la República Popular de China
1969 71 48
1971 68 53
1973 31 89
1978 21 112
1986 23 134
1990 28 139
2012 23 172
2013 22 172
2016 21 174
2017 20 175
2018 17 177

Los siguientes países reconocieron a la República de China dalguna vegada, pero dexaron de faelo:

País Periodu de reconocencia
de la República de China
Bandera d'Afganistán Afganistán Hasta 1955
Bandera d'Albania Albania Hasta 1949
Bandera d'Alemaña Alemaña 1955-1972 (como Alemaña Occidental)
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1946-1990
Bandera d'Arxentina Arxentina 1945-1972
Bandera de Australia Australia 1941-1972
Bandera de Austria Austria 1928-1971
Bandera de las Bahamas Les Bahames 1989-1997
Bandera de Bélxica Bélxica 1928-1971
Bandera de Benín Benín 1960-1964, 1966-1972
Bandera de Myanmar Birmania 1948-1950
Bandera de Bolivia Bolivia Hasta 1985
Bandera de Botsuana Botswana 1966-1975
Bandera de Brasil Brasil 1928-1974
Bandera de Bulgaria Bulgaria 1947-1949
Bandera de Burkina Fasu Burkina Fasu 1994-2018[9]
Bandera de Camerún Camerún 1960-1971
Bandera de Canadá Canadá 1941-1970
 Chad 1962-1972, 1997-2006[10]
 Checoslovaquia 1931-1949
Bandera de Chile Chile 1931-1970
Bandera de Colombia Colombia 1941-1979
Bandera d'El Congu Congo 1960-1964
Bandera de Corea del Sur Corea del Sur 1949-1992
Bandera de Costa de Marfil Costa de Marfil 1963-1983
Bandera de Costa Rica Costa Rica 1944-2007[11]
Bandera de Cuba Cuba 1929-1960
Bandera de Dinamarca Dinamarca 1928-1950
Bandera de Dominica Dominica 1983-2004
Bandera d'Ecuador Ecuador 1947-1980
Bandera de Exiptu Exiptu Hasta 1956
Bandera d'El Salvador El Salvador 1961-2018[12][13]
Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emiratos Árabes Xuníos 1973-1984
 España 1928-1973
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos 1928-1979
Bandera de Filipines Filipines 1948-1975
Bandera de Finlandia Finlandia 1925-1934/1950[14]
Bandera de Francia Francia 1928-1964
Bandera de Gabón Gabón 1960-1974
Bandera de Gambia Gambia 1968-1974, 1995-2013
Bandera de Grecia Grecia 1947-1972
Bandera de Granada Granada 1989-2005
Bandera de Guinea Guinea Hasta 1959
Bandera de Guinea-Bisáu Guinea-Bisáu 1990-1998
Bandera de Guinea Ecuatorial Guinea Ecuatorial Hasta 1970
Bandera d'Hungría Hungría Hasta 1949
Bandera de India India 1947-1950
Bandera de Indonesia Indonesia 1945-1950
Bandera de Irán Irán Hasta 1971
 Iraq 1942-1958
Bandera d'Islandia Islandia Hasta 1971
Bandera de Israel Israel 1949-1950
Bandera d'Italia Italia 1928-1970
 Xamaica Hasta 1972
Bandera de Xapón Xapón 1930-1937, 1952-1972
Bandera de Xordania Xordania 1947-1977
Bandera de Kuwait Kuwait 1963-1971
Bandera de Laos Laos 1953-1962
Bandera de Lesothu Lesothu 1966-1983, 1990-1994
Bandera d'El Líbanu El Líbanu Hasta 1971
Bandera de Liberia Liberia 1957-1977, 1989-1993, 1997-2003
Bandera de Libia Libia Hasta 1971
Bandera de Liechtenstein Liechtenstein Hasta 1950
Bandera de Luxemburgu Luxemburgu 1949-1972
Bandera de Macedonia del Norte Macedonia 1999-2001
 Madagascar Hasta 1972
Bandera de Malaui Malawi 1966-2008[15]
Bandera de Malasia Malasia 1957-1974
 Marruecos 1956-1958
Bandera de Méxicu Méxicu 1928-1972
Bandera de Mónacu Mónacu#iu 1934-1995
Bandera de Mongolia Mongolia 1946-1949
Bandera de Nepal Nepal Hasta 1955
 Níxer 1963-1974, 1992-1996
Bandera de Nixeria Nixeria 1960-1971
Bandera de Noruega Noruega 1928-1950
Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda Hasta 1972
Bandera de Países Baxos Países Baxos 1928-1950
Bandera de Paquistán Paquistán 1947-1951
Bandera de Panamá Panamá[16] 1912-2017
Bandera del Perú Perú 1931-1971
Bandera de Polonia Polonia 1930-1949
Bandera de Portugal Portugal 1928-1975
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu 1928-1950
Bandera de República Centroafricana República Centroafricana 1962-1964, 1968-1976, 1991-1998
Bandera de República Democrática d'El Congu República Democrática d'El Congu 1960-1961, 1961-1972[17]
 República Dominicana 1944-2018[18]
Bandera de Rumanía Rumanía 1939-1949
Bandera de San Marín San Marín Hasta 1971
Bandera de Santu Tomé y Príncipe Santu Tomé y Príncipe 1997-2016[19]
Bandera de Senegal Senegal 1969-1972, 1996-2005
Bandera de Sierra Lleona Sierra Lleona Hasta 1971
Bandera de Siria Siria Hasta 1956
Bandera de Sri Lanka Sri Lanka 1948-1957
Bandera de Sudáfrica Sudáfrica 1976-1998[20]
Bandera de Sudán Sudán 1956-1959
Bandera de Suecia Suecia 1928-1950
 Suiza Hasta 1950
Bandera de Tailandia Tailandia 1945-1975
Bandera de Togu Togu 1960-1972
Bandera de Tonga Tonga 1972-1998
Bandera de Turquía Turquía 1934-1971[21]
Bandera d'Uganda Uganda Hasta 1962
Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética 1929-1949
Bandera de Uruguái Uruguái 1966-1988
Bandera de Vanuatu Vanuatu 2004[22]
Bandera de Venezuela Venezuela 1944-1974
 Vietnam del Sur 1955-1975[23]
Bandera de Yeme Yeme Hasta 1956 (como Yeme del Norte)
 Yugoslavia 1945-1955

Países que nunca reconocieron a la República de China[editar | editar la fonte]

Los países qu'apaecen na siguiente tabla reconocen a la República Popular de China y nunca reconocieron a Taiwán (países sumíos en cursiva).

País Añu de reconocencia de
la República Popular China
Bandera d'Alemaña Alemaña Oriental 1949
Bandera d'Andorra Andorra 1994
Bandera d'Angola Angola 1983
 Antigua y Barbuda 1983
Bandera d'Arxelia Arxelia 1962
Bandera d'Armenia Armenia 1992
Bandera d'Azerbaixán Azerbaixán 1992
Bandera de Baḥréin Baḥréin 1989
Bandera de Bangladex Bangladex 1975
Bandera de Barbados Barbados 1977
Bandera de Bielorrusia Bielorrusia 1992
Bandera de Bosnia y Herzegovina Bosnia y Herzegovina 1995
Bandera de Brunéi Brunéi 1991
Bandera de Burundi Burundi 1963
Bandera de Cabu Verde Cabu Verde 1976
Bandera de Camboya Camboya 1958
Bandera de Xipre Xipre 1971
Bandera de Comores Comores 1975
Bandera de Corea del Norte Corea del Norte 1949
Bandera de Croacia Croacia 1992
Bandera de Xibuti Xibuti 1979
Bandera d'Eritrea Eritrea 1993
Bandera d'Eslovenia Eslovenia 1992
Bandera d'Estonia Estonia 1991
Bandera d'Etiopía Etiopía 1970
Bandera de Islles Fixi Islles Fixi 1975
Bandera de Xeorxa Xeorxa 1992
Bandera de Ghana Ghana 1960
Bandera de Granada Granada 1985
Bandera de Guyana Guyana 1972
Bandera de Irlanda Irlanda 1979
Bandera de les Islles Cook Islles Cook 1997
Bandera de Kazakstán Kazakstán 1992
Bandera de Kenia Kenia 1963
[[Imaxe:|20x20px|border|Bandera de Kirguistán]] Kirguistán 1992
Bandera de Letonia Letonia 1991
Bandera de Lituania Lituania 1991
Bandera de Macedonia del Norte Macedonia 1993
Bandera de Maldives Maldives 1972
Bandera de Malí Mali 1960
Bandera de Malta Malta 1972
Bandera de Mauriciu Mauriciu 1972
Bandera de Mauritania Mauritania 1965
Bandera de los Estaos Federaos de Micronesia Micronesia 1989
Bandera de Moldavia Moldavia 1992
Bandera de Montenegru Montenegru 2006
Bandera de Mozambique Mozambique 1975
Bandera de Namibia Namibia 1990
Bandera de Niue Niue 2007
Bandera d'Omán Omán 1978
Bandera de Palestina Palestina 1988
Bandera de Papúa Nueva Guinea Papúa Nueva Guinea 1976
Bandera de Qatar Qatar 1988
Bandera de Ruanda Ruanda 1971[24]
Bandera de Samoa Samoa 1975
Bandera de Senegal Senegal 1971
Bandera de Seixeles Seixeles 1976
Bandera de Singapur Singapur 1990[25]
Bandera de Somalia Somalia 1960
Bandera de Sudán del Sur Sudán del Sur 2011
Bandera de Surinam Surinam 1976
Bandera de Tanzania Tanzania 1964
Bandera de Taxiquistán Taxiquistán 1992
 Timor Oriental 2002
Bandera de Trinidá y Tobagu Trinidá y Tobagu 1974
Bandera de Tunicia Tunicia 1964
Bandera de Turkmenistán Turkmenistán 1992
Bandera de Ucraína Ucraína 1992
Bandera d'Uzbequistán Uzbequistán 1992
Bandera de Vietnam Vietnam 1950
Bandera de Yeme del Sur Yeme del Sur 1968
Bandera de Zambia Zambia 1964
Bandera de Zimbabue Zimbabue 1980

Adicionalmente, la Soberana Orde Militar de Malta y los siguientes países non reconocíos nunca reconocieron a la República de China: Abkhasia, Xipre del Norte, Kosovu, Nagorno Karabakh, Osetia del Sur, El Sáḥara Occidental, Somalilandia, Transnistria.

Cabo esclariar que Bután nun tien rellaciones diplomátiques nin con China nin con Taiwán, pero votó a favor de la entrada de Beixín na ONX en 1971 y remana les sos rellaciones con China al traviés de les respeutives embaxaes n'India[26]y tien consulaos honorarios en Ḥong Kong y Macáu.

Países qu'apocayá retiraron la so reconocencia diplomática a la República de China[editar | editar la fonte]

  • El Salvador el 20 d'agostu de 2018 rompió los llazos con Taiwán y establecer cola República Popular China. El Salvador agora solo reconoz a la República Popular China. Al igual que Panamá y la República Dominicana, l'eventu foi tresmitíu a nivel nacional per radio y televisión. Hores antes del anunciu, Taiwán (República de China) anunció que rompiera les rellaciones con El Salvador, citando l'inminente establecimientu de llazos diplomáticos y comerciales cola República Popular China (China). El presidente d'El Salvador dixo que'l so gobiernu decidiera realizar el cambéu por cuenta del Resolvimientu 2758 de la ONX. Taiwán agora solo tien 17 aliaos diplomáticos en tol mundu.[27]
  • Burkina Fasu: el 24 de mayu de 2018 notificó al gobiernu de la República de China que terminaría les sos rellaciones diplomátiques por cuenta de "recién cambeos nes condiciones globales". Magar Burkina Fasu sigue ensin reconocer a la República Popular de China, el voceru del Ministeriu de Rellaciones Esteriores de la República Popular China, Lu Kang, estimó'l xestu. Debíu a la fin de rellaciones diplomátiques, anguaño solo 18 países reconocen a la República de China, la menor cantidá na so hestoria.[9]Poco dempués de cortar los sos venceyos con Taiwán, Burkina Fasu estableció rellaciones cola República Popular de China.[28]
  • República Dominicana: el 30 d'abril de 2018 anunció, por aciu un curtiu comunicáu de prensa; que rompía y dexaba de reconocer a la República de China como representante del pueblu chinu, aceptando como únicu representante del mesmu al gobiernu y autoridaes de la República Popular de China, d'acordies cola política de Una sola China, y estableciendo rellaciones diplomátiques cola mesma.[18]
  • Gambia: el 14 de payares de 2013, un comunicáu de la presidencia de Gambia indicaba que rompíen rellaciones diplomátiques cola República de China, basándose nel meyor interés del so país. Sicasí, el ministeriu de rellaciones esteriores de la República Popular China nun tenía contempláu nesi momentu establecer rellaciones diplomátiques col país africanu.[30] Finalmente, la RPC reconoz diplomáticamente a Gambia el 17 de marzu de 2016.[31]
  • Costa Rica: el 6 de xunu de 2007 anunció formalmente la rotura con Taiwán y l'establecimientu de rellaciones cola República Popular de China. Costa Rica convertir d'esta manera nel primer país centroamericanu en romper con Taipéi y reconocer al Gobiernu de Beixín. Según declaraciones del presidente Óscar Arias, la decisión tomó sobre la base de les enormes ventayes que supón pa Costa Rica l'establecimientu de rellaciones con una potencia económica como la República Popular.[33]
  • Chad;[34] el 6 d'agostu de 2006, el Ministeriu d'Asuntos Esteriores de la República de China anunció la rotura de rellaciones con Chad en recibiendo la información de que'l ministru d'Esteriores de Chad atopar en Beixín col fin d'establecer rellaciones diplomátiques cola República Popular China. L'anunciu de les autoridaes taiwanesas antemanóse asina al propiu anunciu de los ministros d'Esteriores de la República Popular y de Chad, quien el 7 d'agostu fixeron pública, en Beixín, la continuación de rellaciones ente los dos países,[35] que yá caltuvieren rellaciones ente los años 1972 y 1997.
  • Senegal: el 23 d'ochobre de 2005, el Ministeriu d'Asuntos Esteriores senegalés anunció que pasaba a reconocer diplomáticamente a la República Popular tres diez años de rellaciones diplomátiques cola República de China. Como en casos anteriores, el Ministeriu d'Asuntos Esteriores de la República de China manifestó la so decepción ante la decisión de Senegal, achacando ésta a la ufierta d'ayuda económica de les autoridaes de la China continental.
  • Granada retiró la reconocencia a la República de China, en xineru de 2005, en recibiendo una ufierta d'ayuda de la República Popular pa reparar los daños causaos pol furacán Iván. La ufierta de Taiwán de 40 millones de dólares d'Estaos Xuníos pa remocicar un estadiu de críquet nun foi abondu pa evitar l'abandonu diplomáticu de Granada.
  • Dominica retiró la so reconocencia a la República de China, en marzu de 2004, n'aceptando una ufierta d'ayuda económica per parte de la República Popular cifrada en más de cien millones de dólares d'Estaos Xuníos a lo llargo d'un periodu de cinco años.

Estes ufiertes económiques de la República Popular fueron socavando el sofitu diplomáticu de la República de China, amenorgáu na actualidá a los pocos países citaos enantes.[ensin referencies]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 Tien una embaxada en Taipéi

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 http://www.bbc.com/mundo/noticias-america-latina-40264113
  2. https://www.abc.es/internacional/abci-presidentes-china-y-taiwan-caltienen-primer-reunion-dende-separacion-1949-201511070925_noticia.html
  3. «Taiwan alarm at Costa Rica move» (inglés). Londres: BBC (7 de xunu de 2007). Consultáu'l 12 d'agostu de 2015.
  4. «Pope offers olive branch to China» (inglés). Londres: BBC (20 de xineru de 2007). Consultáu'l 12 d'agostu de 2015.
  5. «HK bishop hints at Vatican switch» (inglés). Londres: BBC (5 d'abril de 2005). Consultáu'l 12 d'agostu de 2015.
  6. «China welcomes Vatican initiative» (inglés). Londres: BBC (22 de xineru de 2007). Consultáu'l 12 d'agostu de 2015.
  7. «China ordains new Catholic bishop» (inglés). Londres: BBC (30 de payares de 2006). Consultáu'l 12 d'agostu de 2015.
  8. Michael Y.M. Kao, "Taiwan's and Beijing's Campaigns for Unification," in Harvey Feldman, Michael Y.M. Kao, eds., Taiwan in a Time of Transition (New York: Paragon House, 1988), 188.
  9. 9,0 9,1 (n'inglés) Burkina Fasu cuts diplomatic ties with Taiwan. 24 de mayu de 2018. https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20180525_08/. Consultáu'l 24 de mayu de 2018. 
  10. «Chad recognizes the PRC». Yahoo.com (6 d'agostu de 2006). Consultáu'l 12 d'agostu de 2015.
  11. «Costa Rica forges new China ties». BBC News Online (6 de xunu de 2007). Consultáu'l 6 de xunu de 2007.
  12. Kuo, Lily (21 d'agostu de 2018). «Taiwan Further Isolated as El Salvador Switches Allegiance to China». The Guardian.
  13. (n'inglés) China apures U.S. to correctly view establishment of ties with El Salvador. https://www.reuters.com/article/us-china-usa-taiwan-ministry/china-apures-o-s-to-correctly-view-establishment-of-ties-with-el-salvador-idUSKCN1L90P7. Consultáu'l 24 d'agostu de 2018. 
  14. Tietoa Kiinasta. Retrieved 2015-08-12. Les rellaciones ente Finlandia y la República de China romper en 1934. Finlandia reconoció a la República Popular de China en 1950.
  15. News – Malawi severs links with Taiwan (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  16. 16,0 16,1 quédase-con-20-aliaos,hala369f38fd20f4a430b9046444y27b6f5y0gf1a8.html Taiwán ruempe llazos diplomáticos con Panamá y quédase con 20 aliaos
  17. «Congo (DRC)». china.org.cn. Consultáu'l 12 d'agostu de 2015.
  18. 18,0 18,1 «República Dominicana ruempe rellaciones diplomátiques con Taiwán». sputniknews (1 de mayu de 2018). Consultáu'l 1 de mayu de 2018.
  19. «São Tomé y Príncipe corta relaçõye com Taiwan - São Tomé y Príncipe - RFI». Pt.rfi.fr. Consultáu'l 22 d'avientu de 2016.
  20. Taiwan loses a major ally. BBC News Online. 30 d'avientu de 1997. http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/analysis/43290.stm. Consultáu'l 12 d'agostu de 2015. 
  21. Political Relations with China (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión)., Ministeriu d'Asuntos Esteriores de Turquía.
  22. La reconocencia duró 7 díes, del 3 al 10 de payares.
  23. Les rellaciones diplomátiques ente Vietnam del Sur y la República de China cesaron col colapsu del gobiernu de Vietnam del Sur en 1975.
  24. «Diplomatic Ties Between China and African Countries» (inglés) (18 d'ochobre de 2004). Consultáu'l 28 d'agostu de 2018.
  25. Kastner, Jens (22 de marzu de 2012). «Taiwan-Singapore soup turns bitter-sweet» (inglés). Asia Times Online. Consultáu'l 28 d'agostu de 2018. «After Singapore switched diplomatic relations from the ROC to the PRC in 1990, it resisted more than other countries in the region pressure from Beijing to cut ties to the island, and Lee Kuan Yew and his ministers continued to visit Taipei when Chiang's successor Lee Teng-hui ruled over the island.»
  26. Foreign Ministry of the PRC: Billateral relations with Bhutan (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  27. https://www.tvn-2.com/mundo/centroamerica/Salvador-Taiwan-establez-rellaciones-China_0_5103989696.html
  28. «Taiwan loses second ally in a month amid China pressure».
  29. J.R. Wu and Ben Blanchard. «Taiwan loses another ally, says won't help China ties». Reuters. Consultáu'l 22 d'avientu de 2016.
  30. Gambia breaks relations with surprised Taiwan; China says it wasn't in contact with government, Artículu del Washington Post del 2013 (n'inglés).
  31. Chinese Gambia and Taiwan Diplomatic Relations. The New York Times. http://www.nytimes.com/2016/03/19/world/asia/china-gambia-taiwan-diplomatic-relations.html?_r=0. Consultáu'l 22 d'avientu de 2016. 
  32. Malawi retira la reconocencia a Taiwán y establez rellaciones con China Noticia de AFP del 14 de xineru de 2008.
  33. Costa Rica curtia rellaciones con Taiwán; abre con China Mileniu, 6 de xunu de 2007.
  34. China y Chad vuelven a entamar rellaciones Información na axencia oficial china Xinhua.
  35. Taiwan breaks diplomatic ties with Chad Artículu na web oficial de noticies de Taiwán.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]