Estadiu Santiago Bernabéu

Coordenaes: 40°27′11″N 3°41′18″W / 40.45306°N 3.68835°O / 40.45306; -3.68835
De Wikipedia
(Redirixío dende Estadiu Santiago Bernabeu)
Estadiu Santiago Bernabéu
Estadio Santiago Bernabéu (es)
estadiu de fútbol
Llocalización
País España
AutonomíaBandera de la Comunidá de Madrid Comunidá de Madrid
ConceyuBandera de la Ciudá de Madrid Madrid
Direición paséu de la Castellana, 142
avenida de Concha Espina
cai Padre Damián
Coordenaes 40°27′11″N 3°41′18″W / 40.45306°N 3.68835°O / 40.45306; -3.68835
Estadiu Santiago Bernabéu alcuéntrase n'España
Estadiu Santiago Bernabéu
Estadiu Santiago Bernabéu
Estadiu Santiago Bernabéu (España)
Historia y usu
Copa Mundial de Fútbol de 1982
Copa Mundial de Fútbol de 2030
Dueñu Real Madrid Club de Fútbol
Xestión Real Madrid Club de Fútbol
Orixe del nome Santiago Bernabéu (es) Traducir
Real Madrid Club de Fútbol
Deporte fútbol
Usuariu Real Madrid Club de Fútbol
Aforu 81 044
Categoría UEFA Categoría 4 4/4 estrellas
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L' Estadiu Santiago Bernabéu ye un recintu deportivu allugáu nel distritu de Chamartín, al norte de Madrid, España. Foi inauguráu'l 14 d'avientu de 1947, tando en propiedá del Real Madrid Club de Fútbol.[1][2] Nel 2007 l'estadiu foi nomáu Estadiu 5 estrelles, o estadiu d'élite, pola UEFA.[3]

Historia[editar | editar la fonte]

El 22 de xunu de 1944, el Bancu Mercantil e Industrial otórga-y un créditu a Santiago Bernabéu y Rafael Salgado pa escriturar el tarrén cao del vieyu Estadiu Chamartín (obra del arquiteutu José María Castell). El 5 de setiembre de 1944 escoyérase nel Palaciu del Círculu de Belles Artes la maqueta de los arquiteutos Manuel Muñoz Monasterio y Luis Alemany Soler como la estructura que-y diera cuerpu al estadiu. El 27 d'ochobre de 1944 bendízse'l tarrén y ponse la primer piedra.

L' Estadiu Santiago Bernabéu inauguróse'l día 14 d'avientu de 1947 nun partíu ente'l Real Madrid Club de Fútbol y el Clube de Futebol Os Belenenses de Portugal, baxo'l nome de Nuevu Estadiu Chamartín. El recintu (nel intre) tenía una capacidá de 75.145 espectadores, de los cualos 27.645 poseíen asientos (7.125 cubiertos) y 47.500 de pies (2.000 cubiertos).

Años 1950[editar | editar la fonte]

El primer remocique del edificiu sería en 1954. El 19 de xunu d'esi añu inauguróse l'anovamientu del llateral. Per aciu d'ello que'l estadiu podía acoyer a 125.000 espectadores. Asina, el coliséu madridista convertíase nel meyor campu de tolos participantes de la recién creYáda Copa d'Europa y, poro, los otros clubes agradecieren-y el xestu del Real Madrid de repartir les taquilles, según que l'afición blanca enllenaba l'estadiu seique siempres.

El 4 de xineru de 1955, tres de l'Ensame Xeneral de Socios Compromisarios, decidiérase que'l estadiu camudare'l nome n'honor al presidente del club y artífiz del estadiu: Santiago Bernabéu.

Yá en mayu de 1957 el Real Madrid inaugurare l'allumamientu llétricu nun partíu escontra'l Recife brasilanu. A esa instalación llétrica se-y considerare la meyor y de mayor puxu de mundiu.

Años 1980[editar | editar la fonte]

La siguiente gran tresformación nun aportará hasta entamos de los años 80 col motivu del Campeonatu Mundial de Fútbol qu'allugaríase n'España en 1982. Había d'ameyoralu por mor de los nuevos tiempos y pa ello cuntose colos arquiteutos Luis y Rafael Alemany y Manuel Salinas. Los hermanos Alemany yeren fíos

de Luis Alemany Soler, quien llevara a cabu la construcción del recintu xunto a Muñoz Monasterio. Les obres duraren 16 meses y tuvieren un coste de 704 millones de pesetes, de los que el Madrid pagó 530.

Fachada oeste del Estadiu Santiago Bernabéu

Les mejores abarcaren varios puntos. En primer llugar, la FIFA obligaba a tener la mitad del aforu de asientos, de los cuales dos tercios debíen tar cubiertos. Por esta razón instalóse una marquesina que cubría el perímetru del primer y segundu anfiteatru exceptu na zona del llateral este. De esti modu, la capacidá del estadiu viose reduciu de 120.000 a 90.800 espectadores de los cuales 24.550 estaben baxu el nuevu techau. Tamién se remodeló la fachada, instaláronse nuevos marcadores electrónicos nos fondos norte y sur y reestructuráronse les zonas de prensa, vestuarios, accesos y zones anexes.

Años 1990[editar | editar la fonte]

A mediaos de los años 80, la UEFA implantó nueves normes de seguridá debíu al incrementu de la violencia nos estadios europeos. Por ello, obligose a crear accesos independientes a les diverses llocalidaes y a instalar asientos pa tos los espectadores. La necesidá de compensar la pérdida de llocalidaes de a pie por llocalidaes d'asientu fizo que, a principios de la década de los 90, el Santiago Bernabéu sufriera una gran ampliación y remodelación. La xunta directiva de Ramón Mendoza encargó el proyeutu a la empresa Ginés y Navarro Construcciones, S.A.

Les obres empezaron el 7 de febreru de 1992 y concluyeron el 7 de mayu de 1994 con un coste final de más de 5.000 millones de pesetes, elevando sustancialmente la deuda del club, que amás non tuvo nenguna ayuda institucional.

La obra consistió na creación d'un tercer anfiteatru nel llateral Oeste y nos fondos, acoplándolu a la construcción existente por mediu de módulos elevaos por imponentes gatos hidráulicos.

En total creáronse 20.200 nueves llocalidaes, toes elles d'asientu, con una inclinación del 87 %, garantizando así una perfecta visión y cercanía al terrenu de xuegu. Amás, pa acceder al nuevu anillu, erigiéronse cuatro torres nel exterior, dotada cada una de 2 escaleres centrales y una rampa helicoidal.

Vista exterior lateral del estadio.

Cola nueva estructura, la altura del estadiu pasó de 22 a 45 metros de modu que durante l'inviernu, dos terceres partes del terrenu de xuegu queden en sombra y el césped deteriorase. Por esta razón, instalóse a 20 cm de profundidad, una red de tuberíes de polipropilenu con más de 30 km de recorríu por la que circula agua caliente, evitando así les xelaes del césped.

Tamién debiu a la nueva altura de la grada foi necesariu meyorar e incrementar la potencia de la illuminación e instalóse una proteición retráctil sobre la cubierta de preferencia pa qu'en casu de lluvia los espectadores se protexan. Tres la remodelación, l'aforu del estadiu ye de 110.000 espectadores.

Yá nel branu de 1998, y baxo la presidencia de Lorenzo Sanz, l'estadiu Santiago Bernabéu adaptó toles sos localidades a asientu, fixando la so capacidad en 75.328 espectadores.

Años 2000[editar | editar la fonte]

Aspectu del Bernabeu durante la presentación de los equipos nel Real Madrid - Atlético de la temporada 2006-07

Cola llegada de Florentino Pérez a la presidencia del Real Madrid, pusose en marcha el llamau Plan Direutor del Estadiu Santiago Bernabéu, con un doble obxetivu: mexorar la confortabilidad del estadiu y la calidad de les sos instalaciones, y maximizar los ingresos procedentes del estadiu.

Pa ello invirtiéronse 127 millones d'euros en cinco años (2001-2006) entre lo que destaca la ampliación y cubierta del llateral Este, la nueva fachada en Padre Damián, nuevos vestuarios, nuevos palcos y zones VIP, nuevu palco de honor asitiáu nel llateral Este, nueva zona de prensa tamién ubicada nel lateral Este, nuevu sistema d'audio, nuevos videomarcadores, nueva Sala de Trofeos, nuevos bares, colocación de calefacción nes grades, ascensores panorámicos, nuevos restaurantes, escaleres mecániques nes torres d'accesu y la puesta en marcha del edificiu multiusos na calle Padre Damián, que contará cola mayor macrotienda de fútbol y con oficines pal club.

Tras la ampliación del lateral Este y la creación de nuevos palcos, la capacidad del Estadiu Santiago Bernabéu ye de 81.044 espectadores, tos ellos sentaos.

Pa rentabilizar aún más l'estadiu, creóse el Tour del Bernabéu, nel que cualquier aficionau puede disfrutar de tos los rincones del estadiu.

Con l'obxetivu de meyorar les comodidaes del espectador, el club estudia la creación d'un gran parking y el cubrimientu total del estadiu pa que ni el vientu ni la lluvia disminuYán l'espectáculu futbolísticu.

Nos años 2002 y 2004, l'estadiu fue obxetivu de sendos ataques terroristas por parte de la organización terrorista ETA

En 2007, l'estadiu Santiago Bernabéu alcanzó los 1000 partíos de liga disputaos.

Amás, la última revisión de la UEFA el 24 d'ochobre de 2007, con motivu del partiu de Champions League contra l'Olympiacos, sirvió como un pasu más nos trámites que se estan llevando a cabu para day al Santiago Bernabeu la categoría de "Estadiu de Élite" o Estadiu cinco estrelles. El 14 de paYáres del 2007, un mes enantes de la celebración del 60 aniversariu de la inaguración del estadiu, la UEFA comunicava oficialmente al club la denominación de categoria: Estadiu d'élite 5 estrelles.

Ubicación[editar | editar la fonte]

L'Estadiu Santiago Bernabéu encuentrase nel Paseo de la Castellana, nel distritu de Chamartín. Ocupa la mazana desllindada pol Paseo de la Castellana y les cais de Concha Espina, Padre Damián y Rafael Salgado .

Accesu[editar | editar la fonte]

Puede accedese al Estadiu Santiago Bernabéu por mediu del Metro de Madrid, por la Llinia 10 na Estación de Santiago Bernabéu.

Tamién se pue llegar per aciu d'autobús nes llinies 14, 27, 40, 43, 120, 147 y 150.

Partios del Mundial de 1982 disputaos nel Estadiu Santiago Bernabéu[editar | editar la fonte]

Nel Bernabéu xugáronse los siguientes partios:

  • Segunda ronda (Grupu 2): Alemaña Federal v/s Inglaterra, Alemaña Federal v/s España, España v/s Inglaterra
  • Final: Italia v/s Alemaña Federal

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Lleer páxina del estadiu.
  2. http://elmundodeporte.elmundo.es/elmundodeporte/especiales/2002/02/centenario/1947.html Artículu d'El Mundo recoyendo información de 1947, añu nel que foi construyíu l'estadiu.
  3. Lleer este artículo sobre la denomación del estadiu como cinco estrelles.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]