Estadiu Nacional de Beixín

Coordenaes: 39°59′30″N 116°23′26″E / 39.99154°N 116.39048°E / 39.99154; 116.39048
De Wikipedia
Estadiu Nacional de Beixín
国家体育场 (zh)
estadiu
Llocalización
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
Ciudá Beixín
Distritu Chaoyang (es) Traducir
Subdistrito (es) Traducir Aoyuncun Subdistrict (en) Traducir
Coordenaes 39°59′30″N 116°23′26″E / 39.99154°N 116.39048°E / 39.99154; 116.39048
Estadiu Nacional de Beixín alcuéntrase en República Popular China
Estadiu Nacional de Beixín
Estadiu Nacional de Beixín
Estadiu Nacional de Beixín (República Popular China)
Historia y usu
Xuegos Olímpicos de Beixín 2008
Dueñu People's Government of Beijing Municipality (en) Traducir
Xestión CITIC Group (es) Traducir
Deporte atletismu
fútbol
Usuariu seleición masculina de fútbol de China
Aforu 80 000
Arquiteutura
Arquiteutu/a Herzog & de Meuron (es) Traducir
Ai Weiwei (es) Traducir
Inxenieru d'estructures Arup (es) Traducir
Estilu Arquiteutura high-tech
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Estadiu Nacional de Beixín, oficialmente l'Estadiu Nacional (en chinu: 国家体育场; pinyin: guójiā tǐyùchǎng) ye un estadiu en Beixín, diseñáu pal so usu mientres los Xuegos Olímpicos de Branu de 2008, según pa los Xuegos Paralímpicos del mesmu añu.[1] va emplegase nuevamente mientres los Xuegos Olímpicos y Paralímpicos d'Iviernu de 2022.

Ye comúnmente conocíu como El Nial del Páxaru, por cuenta de la rede d'aceru del so esterior. Ta cubiertu per una membrana tresparente. L'estadiu tien 330 m de llargu, 220 m d'anchu y 69 m d'altor. Ta forníu con un sistema d'enerxía solar y de recoyida d'agua d'agua pa la so riego y llimpieza.

Acoyó les ceremonies d'inauguración y clausura, les pruebes d'atletismu y la final de fútbol nos XX. OO. de Beixín. Forma parte del complexu conocíu como Parque Olímpicu de Beixín.

Historia[editar | editar la fonte]

L'estadiu en construcción en setiembre de 2007.

En 2001 la ciudá de Beixín foi escoyida como sede de los XXIX Xuegos Olímpicos, sicasí nun cuntaba con un estadiu modernu pa la práutica d'atletismu. Solo cuntábase col Estadiu de los Trabayadores, asina nesi mesmu añu fixo un concursu pal futuru estadiu, ganando los arquiteutos suizos Jacques Herzog y Pierre de Meuron, los mesmos arquiteutos que diseñaron l'estadiu Allianz Sable de Múnich. L'Estadiu Olímpicu de Beixín ye, pa los arquiteutos, "un brillosu desafíu estéticu y estructural" que la so audacia artística y téunica tuvo necesariamente qu'impresionar a un xuráu del que formaben parte impresionantes profesionales como Koolhaas, Nouvel o Perrault, otorgando asina a los arquiteutos suizos l'encargu mayor y quiciabes más decisivu de les sos carreres, asina n'abril de 2003 aceptóse'l proyeutu.

El 24 d'avientu de 2003 empecípiense los trabayos de construcción del estadiu con aproximao 17.000 trabayadores. Les 110.000 tonelaes d'aceru que s'utilizaron na construcción del estadiu #fabricar en China, faciéndolo la estructura d'aceru más grande del mundu, el día 24 de mayu empecipió la última etapa de construcción del estadiu que yera'l colocamiento del verde que se fixo en tan solo un día.

L'estadiu cunta con un sistema de recueya d'agua que la purifica y ye utilizada en tou lo rellacionao con agua nel estadiu, tamién se cunta con unos tubos nel techu del estadiu que recueyen l'aire caliente y utilícenlo pa calecer l'estadiu pel hibiernu y tamién se #recoyer l'aire frío pa esfrecer l'estadiu pel branu.

El proyeutu orixinal contemplaba la capacidá de 100.000 espectadores que fueron amenorgaos a 91.000 pa simplificar el diseñu, sicasí al términu de les olimpiaes amenorgóse entá más la capacidá siendo retiraes 11.000 butaques del estadiu.

Xuegos Olímpicos de Branu de 2008[editar | editar la fonte]

Interior del nial del páxaru.

L'estadiu foi sede de la ceremonia d'apertura'l 8 d'agostu de 2008, vista por más de 90.000 espectadores nel estadiu y por más de 500 millones de persones en tol mundu. Tamién acoyó los eventos d'atletismu y fútbol, l'eventu de clausura, según los Xuegos Paralímpicos de 2008.

Tres los Xuegos Olímpicos de 2008[editar | editar la fonte]

L'estadiu solu tuvo cinco #evento dende los Xuegos Olímpicos de 2008, siendo'l primeru la celebración de l'apertura del estadiu'l 9 d'agostu de 2009 y los otros dos les finales de la Supercopa d'Italia apostada ente l'Inter y la Lazio teniendo una asistencia de 68.961 espectadores, rompiendo'l récor d'asistencia a una final de la Supercopa d'Italia, siendo l'antiguu récor de 65.000 na final xugada nel Estadiu Olímpicu de Roma; y la otra final apostada pol Inter y el Milan.

El 11 d'ochobre de 2014 apostóse'l Superclásico de les Amériques ente Brasil y Arxentina. Sicasí esti eventu tuvo apeligrando yá que dende una selmana antes, una xigantesca nube de smog contaminaba la capital china, productu de la industrialización y les fábriques de carbón. La OMS alvirtió de que la cantidá de smog en Beixín esperada pa la hora del partíu representaba altu riesgu pa los combinaos suramericanos. Sicasí una hora antes del partíu, el smog empezó a estenase por cuenta de la bona ventilación de la ciudá.

El 5 de payares de 2014, magar l'estadiu nun se #abrir, instalóse una pantalla LED xigante dientro de los treme en forma de "nial" de metal del estadiu, pa la inauguración del foru de la APEC del 2014 a celebrase na mesma ciudá, y na que líderes mundiales de la cuenca del Pacíficu participaron. Na inauguración, la pantalla xigante amosó imáxenes carauterístiques rellacionaes colos actos artísticos na ceremonia, y mientres tol foru, l'estadiu amosó'l logo oficial del eventu na so fachada de nial al traviés de la pantalla.

En 2015 nel estadiu celebró'l Campeonatu Mundial d'Atletismu de 2015.

El 4 de payares de 2017 celebróse la final del Campeonatu Mundial de League of Legends ente les organizaciones coreanes SK Telecom T1 y Samsung Galaxy (eSports), con victoria pa los postreros por 3-0.

Futuru[editar | editar la fonte]

En 2022 va acoyer los Xuegos Olímpicos y los Xuegos Paralímpicos d'Iviernu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

  • Estadios de fútbol de China
  • Estadios de fútbol n'Asia y Oceanía

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Beijing National Stadium». stadiumdb.com.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]