Estáu de Katanga

Coordenaes: 11°08′S 27°06′E / 11.13°S 27.1°E / -11.13; 27.1
De Wikipedia
Estáu de Katanga
(de 11 xunetu 1960 a 1963)
estado histórico con reconocimiento limitado (es) Traducir
Alministración
Capital Lubumbashi
Forma de gobiernu República
presidencialismu
Llingües oficiales francés
suaḥili
Xeografía
Coordenaes 11°08′S 27°06′E / 11.13°S 27.1°E / -11.13; 27.1
Demografía
Población 1 709 659 hab. (1960)
Economía
Moneda Franco de Katanga (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

L'Estáu de Katanga foi una república non reconocida y un Estáu ensin mariña qu'entendía la provincia de Katanga, na actual República Democrática d'El Congu. Foi proclamáu'l 11 de xunetu de 1960 al salir escoyíu Patrice Lumumba como primer ministru de la República Democrática d'El Congu, creada esi mesmu añu cola desapaición del Congo belga. Proclamar realizar Moisés Tshombe, presidente del partíu rexonalista CONAKAT (Confédération des Associations Tribales du Katanga).

Katanga supunxo un periodu escuru de la Hestoria. Ellí sumieron delles persones, como, por casu, el anticolonialista y primer presidente congoleñu Patrice Émery Lumumba, que non yá foi asesináu xunto con dos compañeros, sinón que los sos restos fueron alboraos con ácidu, col beneplácito de militares belgues y de la CIA. El presidente foi apurríu por un antiguu representante gubernamental, Jonas Mukamba. De la mesma perpetáronse delles masacres de civiles. Conocíos estos sucesos, el Conseyu de Seguridá de Naciones Xuníes tomó'l 21 de febreru de 1961 el resolución 161, pola que se decidía a intervenir pa torgar una guerra civil na acabante crear República Democrática d'El Congu.

Quíxose ver nesta rápida respuesta de la ONX un interés económicu, una y bones les dos provincies que se dixebraron de la república congoleña namás nacer facer auspiciadas por antiguos colonu arriquecíos. Katanga yera bien rica en mines de cobre y Kasai, la otra rexón que quixo independizase, en oru.

Intervenciones de la ONX y la Xunión Soviética[editar | editar la fonte]

El presidente congoleñu, Patrice Y. Lumumba, sentía que'l so mandatu na nueva república yera mínimu y sintióse engañáu pola poca ayuda que-y emprestaben les tropes occidentales de les Naciones Xuníes, a pesar de la rapidez coles que fueren unviaes. Lumumba pidió socorru a la Xunión Soviética pa detener los intentos separatistes de les dos provincies, Katanga y Kasai. El gobiernu soviéticu de Nikita Khrushchov concedió-y aviones, camiones y armes, pero llegó demasiáu tarde pa evitar la masacre de los luba en Kansai a manes del exércitu congoleñu. Con too y con eso, l'ayuda soviética foi interpretada n'Estaos Xuníos como una reblagada na Guerra Fría. Poro, creóse un clima de caos y violencia na rexón, na que s'entemecíen los intentos independentistes de do Estaos non reconocíos, los intentos mutuos de destitución de los presidentes del Congo belga y la República Democrática d'El Congu, les masacres étniques, les entá áscuares de los intereses coloniales, el tracamundiu del exércitu congoleñu y les intervenciones militares de la ONX y la Xunión Soviética.

No que se refier a Katanga, Élisabethville, la capital, foi tomada por tropes de la ONX en xineru de 1963. El so presidente rindió'l país el día 15 d'esi mes.

Últimes consecuencies[editar | editar la fonte]

Anque l'Estáu de Katanga foi finalmente anexonáu pola República Democrática d'El Congu y Tshombe foi exiliáu, primero a Rodesia del Norte y dempués a España, les tropes de les Naciones Xuníes retirar en 1964. Nesa fecha Moisés Tshombe, antiguu presidente de Katanga, aportó a el dirixente del Congo. El so gobiernu causó una crisis entá más grave nel país, con repercusiones mundiales, y namái un añu dempués foi cesáu como presidente y hubo de volver a España. Secuestráu y encarceláu, morrió n'Arxelia en 1967.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Sturdza, Michel; Katanga. L'Occidente al serviciu del comunismu. Ed. A. Lehmann (1962).
  • R. Jiménez, Blas; Afrodominicano por eleición, negru por nacencia, p. 69. Ed. Editora Manatí (2008). ISBN 978-9945454116.
  • Wrong, Michela; Tres los pasos del señor Kurtz: el Congo en cantu del colapsu. Ed. Intermón Oxfam Editorial (2005). ISBN 978-8484523420.
  • VVAA; Revista de política internacional, nº 78, p. 57. Ed. Intituto d'Estudios Políticos (1965).


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]