Esposes

De Wikipedia
Esposes modernes de la policía de Reinu Xuníu.
Esposes antigües.

Les esposes, gabitos o grilletes son un dispositivu de seguridá diseñáu pa caltener xuntes les muñeques d'un individuu.

Tamañu[editar | editar la fonte]

La esposa de normal dispón d'un trinquete o gaxarte pa favorecer el so rápidu usu y dexar l'axuste a dellos tamaños de muñeca.

Tipos[editar | editar la fonte]

Hai esposes de metal, d'aceru inoxidable y aluminiu. Tamién esposes de polímeru y de plásticu llixero.

Hai dos subtipos distintos d'esposes de metal- una na cual los puños tán xuníos por una cadena curtia (de normal dos uniones), ente que l'otru, d'orixe más recién, utiliza un gonciu pa esi propósitu. Como les esposes con goncios son daqué más pequeñes cuando tán dafechu estendíes pueden ser usaes más fácilmente por policías que tengan les manes relativamente pequeñes y tamién pueden paecer más segures una y bones los puños queden más xuníos que col subtipo de cadena, amás tán más firmemente suxetes. Un tercer tipu, les esposes ríxides tienen un bloque de metal o barra ente los puños. Anque más engarroses de llevar polo qu'abuiten dexen diverses formes d'arrestu y control. Esisten dellos accesorios destinaos a ameyorar la seguridá de les esposes incluyendo caxes que caben sobre la cadena o gonciu y pueden ser cerraes de la mesma con un candáu.

Hai vegaes nes que son necesarios dos pares d'esposes pa retener a una persona d'un tamañu escepcional, porque les manes nun pueden ponese lo suficientemente próximes la una a la otra.; nesti casu unu de los puños del par d'esposes ye xuníu a unos de los puños de la otra pareya d'esposes y les esposes abiertes que queden aplicar a les muñeques de la persona.

Esposes de plásticu[editar | editar la fonte]

Esisten unes esposes de plásticu de pesu llixeru, paecíes a los precintos que s'usen pa suxetar cables llétricos. Pueden ser llevaes en grandes cantidaes por soldaos o policías y por tanto sirven pa situaciones onde ye previsible que se precise un gran númberu d'esposes como en grandes protestes. Nos últimos años, les aereollinies empezaron a llevar esti tipu d'esposes como una manera d'acuartar a pasaxeros conflictivos. Estes esposes son consideraes como altamente ineficientes en rellación al costu, yá que nun dexen ser afloxaes y ye necesariu cortales pa tomar les buelgues dactilares al deteníu o dexa-y dir faer les sos necesidaes corporales. Nun ye estrañu qu'un mesmu presu llegue usar hasta cinco d'estes esposes nes sos primeres hores d'arrestu. Introduciéronse nuevos productos pa tratar de solucionar esti problema, como esposes de plásticu que pueden ser abiertes con llave; más cares que les esposes de plásticu convencional, pueden ser usaes un númberu llindáu de vegaes y nun son tan fuertes como les esposes comunes. Amás les esposes de plásticu son consideraes como muncho más probables de causar daños a los nervios o piel de los arrestaos que les de metal.

Grilletes[editar | editar la fonte]

Prisionera usando esposes en muñeques y grilletes en todíos
Modelu usando esposes nes muñeques y grilletes nos todíos.

Dacuando cuando un prisioneru ye consideráu especialmente peligrosu, pueden usase tamién grilletes, que consiste nun tipu d'esposes que s'asitien sobre los todíos del prisioneru. La cadena que coneuta un grillete con otru puédese xunir tamién cola cadena de les esposes per mediu d'una cadena d'unión, esto pa llevantar la cadena de los grilletes y evitar que'l prisioneru zarapique por una cadena atorada mientres la so andar.

Dellos países dexen una suxeción especial del prisioneru cuando exhibe un comportamientu agresivu que pueda poner en riesgu al personal de seguridá, en que la cadena de los grilletes xúnese direutamente cola cadena d'esposes aplicaes nel llombu, produciendo una inmovilización del prisioneru. En dellos pocos casos les persones asina ataes morrieron d'afuega posicional, lo que fizo qu'esta práutica convertir n'altamente polémica y fizo que fuera seriamente acutada o inclusive prohibida en munchos sitios.

Tamién esiste un tipu de grillete que s'asitia en namái un todíu y que va xuníu al traviés d'una cadena a una pesada bola d'aceru o plomu. Usar en países onde se somete a los reos a penes de trabayos forzaos cola cuenta d'evitar que puedan escapar.

Llaves[editar | editar la fonte]

Llave universal.

La mayoría de les esposes modernes d'América Llatina, Canadá, Estaos Xuníos y Reinu Xuníu pueden ser abiertes con una mesma llave estándar pa evitar problemes en casu de que se pierdan les llaves. De toes formes hai esposes de distintos tipos y les esposes de máxima seguridá riquen llaves especiales.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Fabricantes