Zhejiang

Coordenaes: 30°18′N 120°12′E / 30.3°N 120.2°E / 30.3; 120.2
De Wikipedia
Zhejiang
Alministración
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
ISO 3166-2 CN-ZJ
Tipu d'entidá Provincies de China
Capital Hangzhou
Cabezaleru/a del gobiernu Yuan Jiajun
Nome oficial 浙江省 (zh-cn)
Nome llocal 浙江 (zh-cn)
División
Xeografía
Coordenaes 30°18′N 120°12′E / 30.3°N 120.2°E / 30.3; 120.2
Superficie 101800 km²
Llenda con Shanghai, Jiangsu, Anhui, Jiangxi y Fujian
Puntu más altu Huangmaojian Peak (en) Traducir
Demografía
Población 64 567 588 hab. (2020)
Densidá 634,26 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+08:00
zj.gov.cn
Cambiar los datos en Wikidata

Zhejiang (pronunciáu: [Zho-Chiáng]( escuchar) chinu: 浙江, pinyin: Zhèjiāng ?trescripción antigua: Chekiang) ye una de les ventidós provincies que, xunto coles cinco rexones autónomes, cuatro conceyos y dos rexones alministratives especiales, conformen la República Popular China. La so capital ye Hangzhou. Otres ciudaes y puertos importantes son Ningbó y Wenzhou. Llenda al norte con Jiangsu y Shanghai, al este col mar de la China Oriental, al sur con Fujian y al suroeste con Jiangxi. La so población en 2010 yera de 54 426 897 habitantes.

D'esta provincia, cola so propia variante del idioma chinu, provienen la mayoría de los inmigrantes chinos residentes n'España (aproximao un 70 %).

Historia[editar | editar la fonte]

Mientres les dinastíes Qin y Dinastía Han Han, Zhejiang tuvo sol control de la China unificada anque la zona sur, habitada na so mayoría por miembros de la etnia Yue, caltuvo les sos propies estructures sociales y polítiques. Mientres la dinastía Tang la provincia empezó a espolletar. La dinastía Ming foi la encargada d'afitar les llendes actuales de la provincia.

Mientres un ralu de 4 díes n'agostu de 2009, el tifón Morakot produció hasta 1240 mm d'agua na provincia de Zhejiang, el mayor total en casi 60 años na provincia. Los daños fueron bien importantes.

Xeografía[editar | editar la fonte]

La provincia ta asitiada al sur de Shanghai y de Jiangsu y ye una de les más pequeñes de toa China yá que cunta con pocu más de 100.000 quilómetros cuadraos. El 70% del so territoriu son montes, llombes y escarpes y el 10% agua, colo cual la superficie cultivable ye bien amenorgada.

Clima[editar | editar la fonte]

El clima de la provincia ye templáu, con una temperatura medio en xineru de 7 °C y de 27 °C en xunetu. Zhejiang vese afeutada regularmente polos tifones que se formen nel océanu Pacíficu.

Economía[editar | editar la fonte]

La economía llocal basar na agricultura del arroz y na pesca. Amás del arroz, tamién se cultiva algodón y té. Zhejiang ye tamién una de les principales productores de seda de toa China. Les industries principales son les industries químiques, testiles, alimentaríes y de materiales pa la construcción. Los principales puertos asitiar en Ningbo, Wenzhou, Taizhou y Zhoushan.

Asitiada na mariña, la provincia tien l'alministración de más de 18.000 islles ente les que destaca la de Zhoushan, la cuarta más grande de la República Popular China. La población total de la provincia de Zhejiang ye de más de 54 millones d'habitantes (datos de 2010).

Subdivisiones[editar | editar la fonte]

Mapa # Nome Hanzi Hanyu Pinyin Tipu
1 Hangzhou 杭州市 Hángzhōo Shì Ciudá subprovincial
2 Ningbo 宁波市 Níngbō Shì Ciudá subprovincial
3 Huzhou 湖州市 Húzhōo Shì Shì ciudá-prefeutura
4 Jiaxing 嘉兴市 Jiāxīng Shì Shì ciudá-prefeutura
5 Jinhua 金华市 Jīnhuá Shì ciudá-prefeutura
6 Lishui 丽水市 Líshuǐ Shì ciudá-prefeutura
7 Quzhou 衢州市 Qúzhōo Shì ciudá-prefeutura
8 Shaoxing 绍兴市 Shàoxīng Shì ciudá-prefeutura
9 Taizhou 台州 Tāizhōo Shì ciudá-prefeutura
10 Wenzhou 温州市 Wēnzhōo Shì ciudá-prefeutura
11 Zhoushan 舟山市 Zhōushān Shì ciudá-prefeutura

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]