Ventriloquia

De Wikipedia
Un ventrílocuu, Paul Winchell, col so moñecu.

La ventriloquia (pallabra derivada de ventrílocuu, que de la mesma provién del llatín ventrilocuus, "el que fala col banduyu") ye l'arte de modificar la voz p'asonsañar otres voces o otros soníos. Yá que la ventriloquia ta empobinada al mundu del espectáculu, forma parte de la brillantez de l'actuación el que la emisión de voz facer de la forma más discreta posible, esto ye, que'l ventrílocuu sía capaz de dar voz al moñecu ensin mover, o casi ensin mover, los llabios, de cuenta qu'una vegada proyeutada la voz, paeza aniciase efeutivamente n'el mesmu moñecu. Nun principiu pensóse que yera la resultancia d'un usu pocu corriente del estómagu mientres la inhalación, y de ende'l so nome del llatín venter, "estómagu" y loqui, "falar".

La práutica de la ventriloquia realízase casi siempres por aciu un diálogu, xeneralmente risible o sarcásticu, ente una persona y un moñecu al qu'aquel-y empresta la voz. Estos moñecos denominar "dummies".

Atopáronse restos de ventriloquia nel arte exipcio y na arqueoloxía hebrea. Eurycles d'Atenes, el primer ventrílocuu del que se tien noticia, fíxose tan famosu que los ventrílocuos griegos fueron llamaos los eurycleides, amás de ser conocíos como engastrímanteis, esto ye, profetes de la barriga.

En Francia, el primer ventrílocuu conocíu foi Louis Brabant nel sieglu XVI.

La téunica perfeccionar nel sieglu XVIII. En 1745 yá esistíen artistes trashumantes que falaben con paxarinos nun diálogu esbarriáu. Tamién la ventriloquia yera conocida y practicada n'India y China.

Arthur Prince, nacíu en Gales en 1881 y unu de los primeros ventrílocuos modernos de los que se tienen datos, ostenta l'honor de ser el primer ventrílocuu en beber y falar coles mesmes. Amás, ta soterráu col so títere y la so esposa.

El más famosu ventrílocuu qu'esistió foi Edgar Bergen, un artista nacíu en Chicago que se presentaba ante'l públicu en traxe de frac, en cuantes que'l so moñecu, Charlie McCarthy, llevaba un monóculu, galera de copa y traxe d'etiqueta. Charlie dedicar a llanzar frases sogones contra tou tipu de persones. La personalidá d'estos moñecos puede ser bien acusada, d'ende que nel casu de Bergen surdiera un problema cuando la so fía, Candice Bergen, vio cómo esi hermanu de madera faltábalo y taba siempres ente ella y el so padre. El moñecu tenía la so cama nel so cuartu y la neña solíase dormir cola vista puesta nel moñecu, que miraba'l techu fijamente como un cadabre. El títere de Bergen ta güei espuestu nel Muséu Smithsonianu como pieza histórica, anque hai otros dos versiones: la segunda ta nel Museum Of Broadcast Communications de Chicago y la tercera foi mercada pol magu David Copperfield por 110.000 dólares. Tato Cifuentes y el so títere Tatín.

Güei, dalgunos de los ventrílocuos más populares son Jeff Dunham de los Estaos Xuníos, Zillah & Totte de Suecia, Liondy Ozoria de República Dominicana y Paul Zerdin ganador del programa-concursu "America's got Talent en 2015.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]