Variety

De Wikipedia
Variety
Datos
Tipu periódicu selmanal
Fundación 16 d'avientu de 1905
Intervalu 1 selmana
Idioma inglés
Estáu Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Sede Los Angeles
Llugar de publicación Nueva York
Editorial Reed Business Information y Penske Media Corporation (es) Traducir
Tema principal teatru, industria cinematográfica (es) Traducir y película
Páxina web variety.com
Cambiar los datos en Wikidata

Variety ye un selmanariu d'Estaos Xuníos dedicáu al mundu del entretenimientu, creáu en Nueva York en 1905 por Sime Silverman. Cola importancia alcanzada pola industria del cine, Daily Variety, la edición diaria de Variety con base en Hollywood, foi fundada pol mesmu Silverman en 1933. Dambes publicaciones siguieron vendiéndose dende entós.

La revista ye de propiedá de Reed Business Information, una división de Reed Elsevier, y cuenta con tres ediciones impreses y un sitiu web. El so redactor xefe ye Peter Bart, quien primeramente trabayó en Paramount Pictures y The New York Times. La circulación ye d'unos 31.600 exemplares de la edición diaria, y unos 30.000 de la selmanal.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

Variety foi publicáu dende 1905, cuando foi llanzáu por Sime Silverman como un periódicu selmanal coles sos oficines centrales en Nueva York, que cubría los espectáculos de vodevil. En 1933, Silverman creó Daily Variety, un diariu con base en Hollywood.

Silverman foi l'editor de les publicaciones Variety hasta qu'escoyó a Abel Green como'l so reemplazante en 1931. Sicasí, siguió como editor hasta la so muerte en 1933, poco tiempu dempués de llanzar Daily Variety. El so fíu Sidne (1901-1950), lo sucedíó como direutor de dambes publicaciones. Sidne y la so esposa, l'actriz de teatru Marie Saxon (1905-1942), finaron de tuberculosis. El so únicu fíu, Syd, nacíu en 1932, foi l'herederu de lo que la empresa Variety Inc. yera nesa dómina. El guardián Harold Erichs supervisó a Variety hasta 1956. De magar, Syd, yá graduáu de la Universidá de Princeton, tomó'l control de la compañía hasta 1987, cuando la vendió por USD $64 millones a Cahners Publishing (agora conocida como Reed Elsevier).

Ediciones[editar | editar la fonte]

La sede de Variety, Los Angeles.

Variety ye un tabloide ilustráu, publicáu selmanalmente. Ye distribuyíu internacionalmente con una gran cobertoria de películes, televisión, teatru, música y teunoloxía, escritu pa executivos del entretenimientu. Daily Variety ye'l nome del diariu publicáu en Los Angeles, California dedicáu a la industria de Hollywood y Broadway. Daily Variety Gotham, llanzada en 1998, ye la versión neoyorquina del diariu. Enfocar a la industria del entretenimientu de la Mariña Este de los Estaos Xuníos y ye impresa en Los Angeles mientres les tardes por que pueda ser apurrida en Nueva York cada mañana. Variety.com ye la versión d'Internet de Variety. Foi unu de los primeros diarios on-line que cobró por aportar a él cuando foi llanzáu en 1998.

Cultura[editar | editar la fonte]

Por enforma tiempu, los escritores y columnistes de Variety usaron una xíriga llamada «slanguage» o «varietyese», que fai referencia especialmente a la industria cinematográfica. Estes fueron llargamente adoptaes y asonsañaes por otros escritores. Términos como «sitcom», «sex appeal», «payola» ya inclusive «striptease» son atribuyíos a la influencia de la revista.[2]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Gaebler Ventures. «Variety - Magacín Advertising Costs» (inglés). Consultáu'l 11 de febreru de 2009. «The magacín has a circulation of approximately 30,000.»
  2. National Public Radio (18 de xunu de 2005). «A Century of 'Variety'-Speak» (inglés). Consultáu'l 11 de febreru de 2009. «Over that time, it has originated such Oxford English Dictionary entries as "striptease", "payola" and "boffo".»

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]