Trosquismu

De Wikipedia
Parte de la serie sobre
Marxismu
Conceutos fundamentales
Ayenación
Comunismu
Dominancia cultural
Esplotación
Fuercies productives
Llucha de clases
Materialismu dialéuticu
Materialismu históricu
Medios de producción
Mou de producción
Plusvalor
Rellaciones de producción
Socialismu
Teoría del valor trabayu
Otros enllaces
Marxistes
Economía marxista

El trosquismu[1] ye la versión del marxismu-leninismu desendolcada por León Trotsky y que, en términos xenerales, representen una contraposición a la versión del d'Stalin, y a les sos teoríes sobre "socialismu nun solu país".

Busca, reencaminar el procesu revolucionariu soviéticu. Un de los sos pilares fundamentales sería la teoría de "la revolución permanente" descrita nel so llibru del mesmu nome. Otru de los documentos fundamentales sería'l Programa de Transición, escritu tamién por Trotsky. Ún de los sos análisis pa atalantar la evolución capitalista nos países coloniales y semicoloniales foi la teoría del desendolcu desigual y combináu.

Trotsky tamién defendió midíes que buscaban finar col burocratismu dientro del Partíu Comunista de la Xunión Soviética (PCUS), como la rotación de cargos. Fizo aportaciones teóriques sobre'l feminismu y arte, y defendió l'afondamientu económicu nel socialismu al traviés de planes quinquenales, los cualos posteriormente seríen aplicaos por Stalin.

Trotsky organizó la "Oposición de Izquierda Internacional", qu hasta l'ascensu de Hitler en 1933, consideróse una faición de la Internacional Comunista, pese a la persecución que los sos militantes sofrían por parte del Estalinismu.

Tres la victoria del nazismu y de la carauterización de la Tercer Internacional(estalinista) como contrarrevolucionaria, Trotsky llamó a construyir la Cuarta Internacional y partíos políticos revolucionarios independientes en cada país.

En la década de 1930 postuló l'entrismu nos partíos socialistes, como forma de facilitar la inserción de los grupos trosquistes nel movimientu obreru. Esti trabayu debía facese siempres de manera abierta y por un espaciu breve de tiempu, ya que llueu los trosquistes debían fundar los sos propios partíos y organizaciones.

Anguaño esisten, alredor del mundu, numberoses organizaciones trosquistes que provienen de les agospiaes na IV Internacional. En su momento viéronse fortalecies en cierta forma pola cayía de la Xunión Soviética. N'estaos como Francia, Arxentina y Bolivia, las organizaciones trosquistes adquirieron mayor influencia que n'otros, pero ensin algamar un pesu decisivu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]