The Great Train Robbery

De Wikipedia
The Great Train Robbery
Datos
Títulu orixinal The Great Train Robbery (en)
Xéneru cine de atracos (es) Traducir, western, cine d'aición y cine mudu
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 1r avientu 1903
Idioma orixinal inglés y ensin valor
Duración 12 min
Rodaxe Nueva Jersey
Formatu 4:3
Color en blancu y negru
Ficha téunica
Direición Edwin S. Porter
Producción Edwin S. Porter
Guión Edwin S. Porter
Edición Edwin S. Porter
Repartu Alfred C. Abadie (es) Traducir, Broncho Billy Anderson, Justus D. Barnes, Marie Murray, J. Barney Sherry y Morgan Jones
Ver llista completa
Compañíes
Productora Edison Studios (es) Traducir
Distribuidora RAI
Costu 250 $
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

The Great Train Robbery (Asaltu y robu d'un tren n'asturianu) ye una película muda d'Estaos Xuníos de 1903 del xéneru Western escrita, producida y dirixida por Edwin S. Porter. Ye considerada como la primera película d'aición estauxunidense y la primera del xenero Western con una "forma reconocible".[1][2]

La película utilizó una serie de téuniques non convencionales, incluyendo edición compuesta, rodaxe en locaciones y un frecuente movimientu de cámara. La película ye una de les primeres n'utilizar la téunica de cross-cutting. Nel que s'amuesen dos escenes produciéndose simultáneamente pero en llugares distintos.

En 1990, la película foi considerada «cultural, histórica y estéticamente significativa» pola Biblioteca del Congresu d'Estaos Xuníos y escoyida pal so preservación nel National Film Registry.[3]

Estructura[editar | editar la fonte]

Asaltu y robu d'un tren.
Los bandíos son atacaos mientres el so intentu d'escape col botín.
L'actor Justus D. Barnes, nel papel del xefe de la banda, apuntando y disparando al públicu a espetaperru.
  • Secuencia 1 (toma única, planu xeneral). Oficina del ferrocarril. Un lladrones sosprienden al radiotelegrafista, arreyar, dexar nel suelu y cólense.
  • Sec. 2 (toma única, planu xeneral con llixera panorámica de reencuadre a la derecha). Detrás del depósitu d'agua que sirve p'alimentar la máquina escuenden los lladrones, llega'l tren, aprovir d'agua y los lladrones xuben.
  • Sec. 3 (toma única, planu xeneral y usu de fora de campu). Nel interior d'unu de los vagones, un emplegáu oi'l ruiu de los lladrones, trata de torgar el robu cuando aquéllos aprucen disparando les sos armes, mancar y cai al suelu. Intenten abrir la caxa y nun pueden. Asitien un esplosivu y salen del encuadre. La caxa abrir tres la esplosión y fáense col botín.
  • Sec. 4. Planu A. El tren paróse y los lladrones dan instrucciones al maquinista por que dixebre la llocomotora del restu del convói. Planu B. Los viaxeros baxen de los vagones y asítiense nes víes coles manes n'alto; el atracadores van robando les sos pertenencies. Unu de los viaxeros intenta fuxir corriendo, pero cai abatíu polos disparu de los lladrones. Planu C. Los lladrones lleguen a la máquina, que se pon en marcha y abandona el llugar.
  • Sec. 5. Planu A (planu xeneral y llixera panorámica a la izquierda). El tren pa, pósense'l lladrones y baxen por un terremplén en direición a un monte. Planu B (planu xeneral y panorámica a la izquierda). Nel monte averen los lladrones, traviesen un regueru y lleguen hasta los caballos.
  • Sec. 6. Planu A (planu xeneral). Na oficina, el radiotelegrafista trata d'incorporase pa dar la voz d'alarma, pero cai al suelu. Llega una neña, intentar alicar y desamarrar. Planu B (planu xeneral). Nun local celebra un baille d'estilu country. Llega'l radiotelegrafista, avisa del atracu y salen los homes corriendo.
  • Sec. 7 (toma única, planu xeneral). Nun camín en mediu del monte'l atracadores fuxen escorríos por otros homes; hai un tirotéu.
  • Sec. 8 (toma única, planu xeneral). Los lladrones tán partiéndose'l botín cuando son sorprendíos polos sos persiguidores; hai otru tirotéu y los lladrones muerren.

La película distribuyíase xunto con un planu mediu onde'l xefe de los bandíos mira a la cámara y dispara, que los exhibidores podíen ensertar de primeres o a la fin de la película, según el so propiu criteriu.

Parto[editar | editar la fonte]

Ensin acreitar

Interés y novedá del filme[editar | editar la fonte]

En namái una docena de planos y casi diez minutos de duración (siquier na versión restaurada pol British Film Institute), Asaltu y robu d'un tren plantega una historia completa con un desenvolvimientu narrativu y una tensión dramático nueves pal espectador de la dómina.

L'interés y la novedá d'esti filme en rellación colos sos contemporáneos anicia na so capacidá p'articular un llinguaxe audiovisual de forma coherente; esto ye, pa superar l'acumuladura de tableaux en beneficiu de la sucesividad de les aiciones. A ello contribúi'l raccord ente los planos y les secuencies, como cuando se repara la continuidá de la direición ente los planos B y C de la secuencia 4 (los lladrones salen del encuadre pela esquierda y entren pela derecha) o ente la sec. 4 y la 5 (en dambos casos el tren mover de derecha a esquierda). L'insertamientu de les secuencies 6 y 7 metanes la fuxida de los lladrones establez una aición paralela qu'apurre tensión dramático al testu; tensión amontada pola ralentización del ritmu calteníu hasta esi momentu que supón la secuencia del baille. Pela so parte, les imáxenes d'esteriores ensertaes en ventanes nes secuencies primera y tercera otorguen realismu y desteatralización al rellatu. Los movimientos de cámara, anque curtios, amuesen l'interés en que sía l'encuadre quien tea subordináu a l'aición y non al contrariu (como yera entós habitual), coles mesmes que dirixen la mirada del espectador en función de l'aición dramática. A pesar de que l'encuadre caltener en tou momentu en planu xeneral, la puesta n'escena dexa que los movimientos de los personaxes otorguen dinamismu a l'aición y varie la escala, como rescampla na secuencia 7.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Keim, Norman O. (2008). Syracuse University Press: Our Movie Houses: A History of Film & Cinematic Innovation in Central New York. ISBN 0-815-60896-9.
  2. Moses, L. G. (1999). UNM Press: Wild West Shows and the Images of American Indians, 1883-1933. ISBN 0-826-32089-9.
  3. «U.S. National Film Registry Titles» (inglés). U.S. National Film Registry. Archiváu dende l'orixinal, el 12 d'ochobre de 2007. Consultáu'l 18 de xunu de 2009.
  4. Bowers, Q. David (1995). «Volume 3: Biographies - Barnes, George» (inglés). Thanhouser.org. Consultáu'l 26 de febreru de 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]