Superficie terrestre

De Wikipedia

Superficie terrestre ye una espresión utilizada davezu, inclusive en contestos científicos,[1] pero que presenta una cierta ambigüedá. Puede referise tantu a la totalidá de la superficie de la Tierra, definida geométricamente pol geoide; como namái a dalguna de los sos partes, especialmente a la parte superficial de la litosfera. Inclusive nesti casu, tampoco hai una precisa identificación del términu, que puede referise tantu a tola denomada corteza terrestre como al so parte más superficial o formación xeolóxica superficial, que la so parte más importante ye'l suelu.

Davezu la espresión "superficie terrestre" utilizar pa referise a esta "superficie sólida" la espresión tierres remanecíes (continentes y islles), como sinónimu de relieve terrestre. Sicasí, cuando s'utiliza pa identificar la superficie del planeta como tal, inclúi a la parte superficial de les mases d'agua que formen la hidrosfera (mares y océanos, agües continentalesríos, llagos, glaciares–, etc.).

Nun ye avezáu, pero sí se fai en dalgún casu, referise col nome superficie terrestre a la superficie de l'atmósfera en contautu cola litosfera o hidrosfera (tocantes al so estremu opuestu, nun hai una llende o superficie en contautu col espaciu esterior, sinón un gradual enrarecimiento de la materia que compón l'atmósfera nes sos capes esteriores). Tampoco ye avezáu referise con esi nome a los seres vivos que formen la biosfera, y que tienen les distintes partes de la superficie terrestre como les sos biotopos.

Ciencies qu'estudien la superficie terrestre[editar | editar la fonte]

La superficie terrestre foi'l campu d'estudiu de numberoses ciencies dende dómines bien antigües. Ente estes ciencies atopen la Xeografía (principalmente la xeografía física y la xeografía rexonal, la cartografía, la topografía y la xeodesia, la xeoloxía, la xeomorfoloxía, la edafoloxía y bien de más convencionalmente incluyíes ente les ciencies de la Naturaleza o les ciencies de la Tierra.

La xeografía[editar | editar la fonte]

La xeografía ye la ciencia que, tradicionalmente, viénose encargando del estudiu de la superficie terrestre y lo delimita d'otros campos d'estudiu trataos n'otres ciencies allegaes, como ye'l casu de la xeoloxía, que tamién estudia l'interior del nuesu planeta, de l'astronomía, qu'estudia los cuerpos celestes (incluyendo a la Tierra como tal) y del campu de les ciencies de la Tierra, dalgunes de les cualos estudien tamién aspeutos específicos que se presenten sobre la superficie terrestre.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]