República de Florencia

Coordenaes: 43°46′10″N 11°15′22″E / 43.7694°N 11.2561°E / 43.7694; 11.2561
De Wikipedia
Marca de Toscana
[[Signoria de Florencia (es) Traducir|←]] [[Signoria de Florencia (es)
República de Florencia
(de 1115 (Gregorianu) a 1569)
Gran Ducáu de Toscana
estáu desapaecíu
escudo de armas de Florencia (es) Traducir
Alministración
Capital Florencia
Forma de gobiernu Aristocracia
Llingües oficiales toscanu
llatín
Relixón oficial Ilesia Católica
Xeografía
Coordenaes 43°46′10″N 11°15′22″E / 43.7694°N 11.2561°E / 43.7694; 11.2561
Demografía
Economía
Moneda Florín
Cambiar los datos en Wikidata

La República de Florencia, o República florentina (italianu: Repubblica Fiorentina) foi una ciudá estáu establecida na ciudá italiana de Florencia, na Toscana. La República foi fundada en 1115, cuando los florentinos baltaron la Marca de Toscana y formaron una comuña a la muerte de la marquesa Matilde. La comuña yera rexida por un conseyu conocíu como la Signoria, que yera escoyida pol confaloniero (gobernante titular de la ciudá), que de la mesma yera escoyíu por miembros de los gremios florentinos.[1]

La historia de la república tresvierte de lluches ente facciones. Los Médici llograron el control de la ciudá en 1434, tres el golpe d'Estáu de Cosme de Médici contra la facción que-y había exiliáu l'añu anterior. Los Médici caltendríen el control de la ciudá hasta 1494, cuando fueron espulsaos de volao pol flaire radical Girolamo Savonarola, y dempués de que Juan de Médici (futuru Lleón X) reconquistara la ciudá en 1512. L'autoridá medicea foi refugada una segunda vegada en 1527, mientres la Guerra de la Lliga de Cognac, pero reasumieron el poder en 1531, dempués d'un asediu a Florencia d'once meses. La república foi abolida en 1532, cuando'l papa Clemente VII nomó duque de Florencia a Alejandro de Médicis, pasando'l gobiernu de república a monarquía hereditaria.[2]

Antecedentes[editar | editar la fonte]

La ciudá de Florencia foi fundada nel añu 59 e. C. pol cónsul romanu Xuliu César. Formó parte de la Marca de Toscana hasta la muerte de la marquesa Matilde, cuando se constituyó una república nominalmente parte del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu. La primer mención al sistema políticu impuestu atópase en 1138, cuando delles ciudaes de la Toscana formaron una lliga contra Enrique X de Baviera.[1]

Primeros años[editar | editar la fonte]

Restauración de los marqueses[editar | editar la fonte]

Florencia espolletó nel sieglu XII gracies al so comerciu con países estranxeros, lo que de la mesma contribuyó a aumentar la crecedera demográfica de la urbe. Dichu crecedera reflexar nel ritmu de construcciones, yá que se llevantaron numberoses ilesies y palacios. Esta prosperidá rompióse cuando l'emperador Federico I Barbarroja invadió la península itálica en 1185 ya impunxo a Florencia y les ciudaes estremeres el gobiernu de los marqueses de Toscana. Los florentinos recuperaron la so independencia en 1197, cuando morrió l'emperador Enrique VI.[1]

El sieglu XIII[editar | editar la fonte]

La población de Florencia siguió creciendo nel sieglu XIII, llegando a los 30.000 habitantes, gracies al apurra del comerciu. Construyéronse nueves pontes ya ilesies, la mayor de les cuales foi la catedral de Santa María del Fiore, en 1294, y polo xeneral los edificios d'esta dómina sirven como bonos exemplos d'arquiteutura gótica. Políticamente, Florencia yera apenes capaz de caltener la paz ente facciones: la precaria paz qu'esistía a principios de sieglu foi rota en 1216, cuando españó'l conflictu ente güelfos y gibelinos. Los gibelinos yeren entós l'aristocracia de la ciudá, ente que los güelfos yeren populistes.

Los gibelinos, que baxu Federico de Antioquía gobernaren la ciudá dende 1244, fueron depuestos en 1250 polos güelfos. La política que llevaron a cabu, conocióse como'l Primu Popolo . Los güelfos llevaron Florencia a espolletar entá más. La so principalmente orientación mercantil llueu se fixo evidente n'unu de los sos primeros llogros: la introducción d'una nueva moneda, el Florín, en 1252. Foi llargamente utilizáu fora de les fronteres de Florencia por cuenta del so conteníu d'oru confiable, fixu y llueu se convirtió nuna de les monedes comunes d'Europa y el Cercanu Oriente. El mesmu añu de la creación del Palazzo del Popolo los güelfos perdieron les riendes del poder dempués que Florencia sufrió una catastrófica derrota na batalla de Montaperti en 1260. Los gibelinos recuperaron el poder y desfixeron toles meyores de los güelfos. Baltaron cientos de torres, cases y palacios. La fraxilidá del so gobiernu fizo que los gibelinos buscaren un árbitru nel Papa Clemente IV. Afortunadamente pa Florencia, el Papa favoreció abiertamente a los güelfos y estos fueron debidamente restauraos al poder.

La economía florentina algamó la so cenit na segunda metá del sieglu XIII. El famosu Palaciu de la Señoría foi construyíu, diseñáu por Arnolfo di Cambéu. Los distritos florentinos fueron estremaos en distritos alministrativos en 1292. En 1293 les Ordenances de Xusticia fueron promulgaes y fíxose efectiva la constitución de la república de Florencia mientres tol Renacimientu italianu. En 1298, una de les families bancaries líderes d'Europa, los Bonsignori, quiebra y asina la ciudá de Siena pierde la so estatus como'l centru bancariu d'Europa en favor de Florencia.

El sieglu XIV[editar | editar la fonte]

Banca florentina, la muerte Negra y l'ascensu de los Medici[editar | editar la fonte]

El florín d'oru de la República de Florencia foi la primer moneda europea d'oru acuñada en cantidaes abondes pa desempeñar un papel comercial importante dende'l sieglu XII. Como munchos bancos florentinos yeren empreses internacionales con sucursales en toa Europa, el florín convirtióse rápido na moneda del comerciu dominante d'Europa Occidental pa les operaciones a gran escala, en sustitución de les barres de plata en múltiplos de la marca (una unidá de pesu equivalente a ocho onza).

Ello ye que col colapsu de la familia Bonsignori, delles nueves families bancaries surdieron en Florencia: los Bardis, Peruzzi y Acciaioli. El resfregón ente güelfos y gibelinos nun cesó, l'autoridá inda pasaba ente los dos con frecuencia. El reináu de Florencia como la ciudá más importante de la banca d'Europa nun duró enforma; les families antes mentaes taben en bancarrota en 1340, non pola negativa d'Eduardu III d'Inglaterra pa pagar les sos deldes, como de cutiu dizse (la delda yera namái de £ 13,000), sinón por cuenta de una recesión económica a escala europea. La crisis económica deber a que Venecia, posesora de los fondos llograos col so control de la ruta de la seda, retira'l capital que teníen guardáu los emprestadores de Florencia, forzando a estos el zarru de los sos bancos por falta de capital, provocando asina la crisis. Ente que los bancos perecieron, la lliteratura florentina florió, y Florencia foi'l llar de dalgunos de los más grandes escritores de la historia italiana: Dante, Petrarca y Boccaccio. Yeren los primeros escritores vernáculos d'Europa.

Florencia foi duramente cutida pola muerte Negra. Dempués d'habese aniciáu nel Oriente, la plaga llegó a Messina en 1347. La peste afaró Europa, robándo-y un envaloráu d'un terciu de la so población. Esto, combináu cola crisis económica, tuvo'l so efeutu na ciudá estáu. El colapsu subsiguiente del sistema feudal camudó la composición social d'Europa pa siempres; foi unu de los primeros pasos fora de la Edá Media.

La guerra col Papáu d'Avignon cola'l réxime. En 1378 los trabayadores de llana descontentu remontáronse. La rebelión Ciompi, como se-y conoz, estableció una comuña revolucionaria. En 1382 les clases más riques esmagayen les granes de la rebelión. El famosu bancu Medici foi establecíu por Juan de Médici n'ochobre de 1397. El bancu siguió esistiendo (anque d'una forma bien menguada) hasta'l momentu de Fernandu II de Médici nel sieglu XVII. Pero, dica agora, el bancu de Juan florió.

Guerres con Milán[editar | editar la fonte]

A partir de 1389 Gian Galeazzo Visconti amplió los sos dominios nel Vénetu, El Piamonte, Emilia y Toscana. Mientres esti periodu Florencia sol lideralgu de Maso degli Albizzi y Nicolo da Uzzano participó en tres guerres contra Milan (1390-1392, 1397-1398, 1400-1402). L'exércitu florentín comandado por John Hawkwood contuvo a los milaneses mientres la primer guerra. La segunda guerra empezó en marzu de 1397, tropes milaneses afararon el territoriu florentín, pero comprobar n'agostu d'esi añu que los gastos de guerra superaben el millón de florinos polo que tuvieron que xubir los impuestos y pidir préstamos forzaos. Un alcuerdu de paz foi robláu en 1398, este foi axustáu por Venecia, pero dexó la llucha ensin resolver. Mientres los próximos dos años el control de Florencia de la Toscana y Umbría derrumbóse. Pisa y Siena, según un gran númberu de ciudaes más pequeñes fueron sometíes a Gian Galeazzo, mientres Lucca retirar de la lliga anti-Visconti, Boloña convertir nel únicu aliáu importante.

En payares de 1400 afayóse una combalechadura qu'arreyaba tanto a los exiliaos y opositores internos. Dos Ricci tuvieron implicaos como líderes d'una intriga pa esaniciar el círculu íntimu del réxime y abrir les puertes a los milaneses. Les confesiones indicaron que'l plan tenía un ampliu sofitu ente les élites, incluyendo un Médici y dellos de los Alberti.

La república financió al emperador electu Roberto. Sicasí, foi ganáu polos milaneses na seronda de 1401. Visconti volvió a Bolonia. El 26 de xunu de 1402, les fuercies Bolognesas-florentines combinaes se enrutan a Casalecchio, cerca de Bolonia, que ye tomada'l 30. El camín a la Toscana taba abiertu. Sicasí, Florencia salvóse dempués de qu'un biltu de la plaga estender dende la Toscana a Emilia y Lombardía: Gian Galeazzo morrió por causa de esto'l 3 de setiembre de 1402.

Florencia de los Médici[editar | editar la fonte]

Los primeros años 1400[editar | editar la fonte]

Los dominios Visconti estremar ente los trés herederos. Giovanni Maria Visconti vendió Pisa a la República de Florencia por 200.000 florinos. Los pisanos nun tener# cuenta de sometese voluntariamente a los sos rivales dende hai enforma tiempu, un exércitu baxu Maso degli Albizzi tomó Tría'l 9 d'ochobre de 1406 dempués d'un llargu asediu, que foi acompañáu por numberoses otomíes.

Les autoridaes estatales fueren encetaes pol Ducáu de Milán en 1422, con un tratáu, que prohibía la inxerencia de Florencia na inminente guerra de Milán cola República de Xénova. Florencia ye obligáu a cumplilo, pero Milan inora'l so propiu tratáu y ocupa una ciudá fronteriza florentina. El gobiernu conservador quería la guerra, ente que la xente llamentaba esa postura, yá que taríen suxetos a enormes aumentos d'impuestos. La república foi a la guerra contra Milan, y ganó, cola entrada de la República de Venecia del so llau. La guerra concluyó en 1427, y los Visconti de Milán viéronse obligaos a roblar un tratáu desfavorable.

La delda contraida mientres la guerra yera xigantesca, aproximao 4,2 millones de florinos. Pa pagar, l'Estáu tuvo que camudar el sistema tributariu. La corriente envalorada del sistema foi reemplazáu col catasto. El castato basar en tola riqueza de los ciudadanos, ente que la estimación yera a cencielles una forma d'impuestu sobre la renta. Amás de la guerra, Filippo Brunelleschi creó la famosa cúpula de la Ilesia de Santa María del Fiore, qu'ablucó a los sos contemporáneos y los observadores modernos por igual.

La fundación d'una dinastía[editar | editar la fonte]

El fíu de Juan de Médici, Cosme de Medici asocedió al so padre como xefe del Bancu Medici. Xugó un papel destacáu nel gobiernu de Florencia hasta'l so exiliu en 1433, dempués d'una desastrosa guerra col vecín de la Toscana, la República de Lucca . L'exiliu de Cosme en Venecia duró menos d'un añu, cuando'l pueblu de Florencia llamo a Cosme del exiliu nuna votación democrática. Cosme volvió cola aclamación del so pueblu y el destierru de la familia Albizzi, que lo había exiliáu.

La dominación de Cosme (1434-1464)[editar | editar la fonte]

Impulsó la política esterior y exerció, per mediu de la mesma, una gran influencia en toa Italia. Una de les reformes constitucionales que realizó foi la creación en 1458 del Conseyu de los Cien, a propuesta del banqueru Luca Pitti.​ Utilizó pa esti fin, y en distintes direiciones, la so estraordinaria fortuna proveniente de la banca heredada del so padre, que tenía delles filiales en diversos Estaos italianos y nel estranxeru, con ello exerció una política esterior esitosa, estableció una rellación de paz colos estaos enemigos como'l ducáu de Milán. Puede consideráse-y como l'home que llogró mayores ingresos na empresa comercial de la familia Medici. Dio'l so sofitu a Brunelleschi pa terminar la cúpula del domo de Florencia.

Fundador del mecenalgu de los Médici, amante del arte y de les ciencies, punxo al serviciu d'elles la so fortuna cola liberalidad d'un gran señor, y toa Florencia siguió'l so exemplu; y anque nun tener habilidaes pa escribir lliteratura, realizó diverses contribuciones por que se caltuvieren biblioteques. Por casu, como regalu al filósofu florentín Marsilio Ficino agasayó-y la villa medicea de Careggi por que ellí realizárense estudios sobre'l pensamientu de Platón. Foi un gran coleicionista ya inspiráu pol so propiu interés escontra la producción artística fíxose aconseyar por Donatello, col que entabló amistá; esti lo animó nes sos alquisiciones artístiques.

Cosimo recibió la coleición del so ayudante y bibliotecariu Niccolo Niccoli (800 volumes) y depositar nuna sala del conventu de San Marcos de Florencia diseñada por Michelozzo 1441. Este foi'l primeru de los sos donativos a ilesies y conventos, dempués alzó'l noviciáu de Santa Croce ya invirtió na reconstrucción de San Llorienzo. Una carauterística del so mecenalgu foi combinar les empreses de construcción col llogru de llibros humanistes.[3] Sicasí en construcciones particulares foi moderáu, yá que hasta 1444, mandó remocicar el so palaciu, dexando la decoración anterior. Escoyó'l proyeutu más modestu de Michelozzi, el palaciu tenía una fachada con carauterístiques de la tradición medieval y foi termináu hasta 1460. Tamién creó la biblioteca de San Jorge El Mayor en Venecia y el de l'Abadía de Fiesole.[4] Nos sos monesterios ya ilesies la magnificencia de Cosimo tuvo por modelu la excelencia divina.[5]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 «History of Florence» (inglés). About Florence.
  2. Strathern, Paul (2009). The Medici: Godfathers of the Renaissance (n'inglés). Random House, páx. 321. ISBN 0-0995-2297-7.
  3. Rubinstein, Nicolai (1989). «El trubiecu de la Renacencia», La dómina de la renacencia: L'amanecer de la Edá Moderna. Madrid: Alianza, páx. 42.
  4. Escolar, Hipólito (1985) Hestoria de les biblioteques. Madrid, Fundación GSR. p. 193.
  5. Gombrich, Ernest Hans (1984). «El mecenalgu de los primeres Medici», Norma y forma: estudios sobre l'arte del Renacimientu. Madrid: Alianza, páx. 83.