Química organometálica

De Wikipedia

La química organometálica encargar del estudiu, la síntesis y la reactividá de los compuestos organometálicos, aquellos compuestos químicos que tienen siquier un enllaz ente un átomu de carbonu d'un amestando orgánicu y un átomu metálico. Nesti contestu, el términu metal puede definise utilizando una escala de electronegatividá, asignando la pallabra metal a aquel elementu que presenta un calter menos electronegativu que'l carbonu. Dende esti puntu de vista, desígnense como metales a elementos conocíos como metaloides, tal como'l siliciu.[1]

Puede considerase una parte de la química estremada de la química orgánica (na que'l carbonu xunir de manera covalente a átomos de non-metal como hidróxenu, osíxenu, nitróxenu, fósforu, azufre o halóxenos) y tamién distinta de la química inorgánica.

Varios metalociclos onde distintos metales de transición apaecen xuníos a ciclos d'átomos de carbonu y otros átomos o amestandos.

La química organometálica ye una disciplina que engloba a otres subdisciplines de la química, como: química orgánica, química inorgánica, fisicoquímica, electroquímica. Esta transdisciplina de la química organometálica fai que tenga una aplicabilidad teunolóxica en variaes industries químiques. Por mentar namái unos casos: hidrogenación catalítica d'olefines utilizando sistemes homoxéneos, a menor presión y temperatura, polimerización d'etilenu y propileno que xeneren polímeros plásticos con mayor grau de tacticidad, etc.

Historia[editar | editar la fonte]

El so empiezu puede establecese a mediaos del sieglu XIX cola síntesis del dietilzinc per parte d'Edward Frankland en 1849, entemeciendo yoduro de etilo con cinc.[2]

El so verdaderu despegue tien llugar a partir de 1900 col desenvolvimientu de los reactivos de Grignard, haluros de organomagnesio.

En 1909, Pope y Peachey prepararon el yoduro de trimetilplatino, primer arriendo d'un metal de transición.

En 1910 comercializóse la primer melecina organometálico, el salvarsan, pa tratar a los enfermos de sífilis.

Na segunda metá del sieglu XX punxéronse a puntu munchos procesos industriales onde s'aplicaron les conocencies sobre estos compuestos, como la catálisis de Ziegler-Natta pa fabricación del polietileno, un plásticu de gran interés.

Conceutos y téuniques[editar | editar la fonte]

Como n'otros ámbitos de la química, el recuentu d'electrones ye útil pa entamar la química organometálica. Xeneralmente estos compuestos nun cumplen la regla del octeto, sinón que cumplen la regla de los 18 electrones, bien útil pa predicir les estabilidaes de carbonilos metálicos y otros compuestos rellacionaos. L'enllaz químicu y la reactividá de los compuestos organometálicos alderícase de cutiu dende la perspeutiva del principiu isolobal o de isolobularidad.

El RMN y la espectroscopia infrarroxa son les téuniques más comunes usaes pa determinar la estructura d'estos compuestos organometálicos. Les propiedaes dinámiques de los compuestos organometálicos de cutiu pruébense programando los esperimentos a temperatura variable en RMN y con esperimentos de cinética química.

Síntesis de compuestos organometálicos[editar | editar la fonte]

Los compuestos organometálicos pueden llograse de delles reacciones importantes, ente elles destaquen:[3]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Plantía:Enllaces químicos con carbonu

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Curso de iniciación a la Química Organometálica. Gabino A. Carriedo Ule, Daniel Miguel San José, Daniel Miguel San José. Serviciu de Publicaciones de la Universidá d'Uviéu, 1995. ISBN 8474688736 Páx. 11
  2. Química organometálica de los metales de transición. Robert H. Crabtree. Editorial de la Universitat Jaume I, 1997. ISBN 8480211342 Páx. 73
  3. Elschenbroich, Christoph (2005). Organometallics. Willey-VCH. ISBN 978-3-527-29390-2.