Provincia de Bukhará

Coordenaes: 40°10′N 63°40′E / 40.17°N 63.67°E / 40.17; 63.67
De Wikipedia
Provincia de Bukhará
Alministración
PaísBandera d'Uzbequistán Uzbequistán
ISO 3166-2 UZ-BU
Tipu d'entidá provincia d'Uzbequistán
Capital Bukhará
Nome llocal Buxoro viloyati (uz)
Xeografía
Coordenaes 40°10′N 63°40′E / 40.17°N 63.67°E / 40.17; 63.67
Superficie 39400 km²
Llenda con Provincia de Navoi, Provincia de Kashkadar (es) Traducir, Provincia de Corasmia (es) Traducir y República Autónoma de Karakalpakstan
Altitú media 206 m
Demografía
Población 1 543 900 hab. (2009)
Densidá 39,19 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+05:00
Fundación 15 xineru 1938
buxoro.uz…
Cambiar los datos en Wikidata

Bukhará (n'uzbecu: Бухоро вилояти, Buxoro viloyati) ye una de les dolce provincies que, xunto cola república autónoma Karakalpakia y la ciudá capital Taxkent, conformen la República d'Uzbequistán. La so capital ye la homónima Bukhará. Ta allugada nel centru-sur del país, llindando al norte con Navoi, al sureste con Kashkadar, al suroeste con Turkmenistán y al noroeste con Karakalpakia. Con 39 400 km² ye la tercer entidá más estensa —por detrás de Karakalpakia y Navoi— y con 35 hab/km², la tercera menos densamente poblada, per delantre de Karakalpakia y Navoi, la menos densamente poblada.

Xeografía[editar | editar la fonte]

La provincia de Bukhara cubre una superficie de 39.400 km², y tópase asitiada al suroeste d'Uzbequistán. Fai frontera con Turkmenistán al suroeste, según cola provincia de Navoi al este, Jizzakh al sureste, Corasmia al noroeste n'apenes un curtiu tramu, y la República de Karakalpakia al noroeste. El desiertu de Kyzyl Kum abarca gran parte del so territoriu.

El territoriu de la provincia ye ricu en depósitos de gas natural y petroleu. Del so suelu estrayer amás grafitu, mármol, granitu, yelsu, azufre, cal, según otros materiales usaos pa la manufactura de materiales de construcción.

Demografía[editar | editar la fonte]

La población de la provincia de Bukhara ye de 1.534.900 habitantes, de los cualos 68% vive n'árees rurales, y 32% n'árees urbanes. Na provincia conviven uzbecos y taxiquistaninos, siendo estos últimos mayoría na población. La convivencia de dambos grupos étnicos na provincia foi pacífica, en contraste col Valle de Fergana, onde se rexistraron conflictos étnicos y sociales. Les comunidaes, que suelen ser na so mayoría mistes, saben ser billingües, fálase tanto'l persa como'l uzbecu, y incluse ye fenómenu común el mestizaje. Dambos grupos exhiben una cultura de mancomún y una organización económica similar. Ye común la espresión na provincia de "un pueblu con dos idiomes".

Economía[editar | editar la fonte]

La industria enerxético ye de fundamental importancia na economía de la provincia. Esisten importantes depósitos petrolíferos como los de Kandim, Okkum y Parsonkul, de los cualos calcúlase 10 millones de tonelaes de reserves de petroleu y 220 mil millones de metros cúbicos de gas natural.

Otra industria importante ye la testil, que xira en base al algodón y la seda. Tamién la provincia carauterizar pola producción d'artesaníes tradicionales uzbeques, de les cualos destaquen los cerámicos y el bordáu con oru.

La producción agrícola basar nel algodón y el trigu, ente que la ganadería centrar nel ganáu ovín d'Astracán y na crianza del viérbene de seda.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]