Prismáticos

De Wikipedia
Diseñu clásicu de prismáticos binoculares
Diseñu modernu de prismáticos compactos

Los prismáticos, tamién denominaos binoculares o ximielgos, son un preséu ópticu usáu p'ampliar la imaxe de los oxetos distantes, al igual que'l monocular y el telescopiu, pero a diferencia d'estos, provoca l'efectu d'estereoscopía na imaxe y por eso ye más cómodu apreciar la distancia ente oxetos distantes y siguilos en movimientu.

Los binoculares tienen un par de tubos, y cada tubu contién una serie de lentes y un prisma, qu'amplíen la imaxe pa cada güeyu, produciendo la estereoscopía.

Funcionamientu[editar | editar la fonte]

Esti preséu sirve pa ver de lloñe oxetos que nun se pueden ver a güeyu. L'ampliación llógrase cuando la lluz traviesa cada serie de lentes. Los prismes corrixen la imaxe asitiándola na posición correuta, per mediu del principiu de reflexón interna total, a diferencia de los telescopios que la amuesen invertida. Tradicionalmente, la mayoría de los modelos usen un par de prismes porro. El ocular de cada cámara nun ta alliniáu col oxetivu, y el prisma reflexa la lluz en forma de S escontra l'ocular.

Munchos modelos dexen afaer la distancia ente los oculares p'afaese a la cara del usuariu. Tamién tienen una rueda d'enfoque que se xira pa enfocar la imaxe. Xeneralmente, l'ocular derechu tien un aniellu de correición dióptrica, que se xira pa consiguir la dioptría distinta nel ocular esquierdu y ameyorar entá más l'enfoque de la imaxe reparada con dambos güeyos.

Amás, al ser pequeños telescopios refractores, con un sistema de prismes pa encurtiar el tubu de soporte y evitar la visión invertida, tienen menor capacidá d'aumentu qu'un telescopiu, pero tienen mayor campu de visión. Pa torgar les vibraciones, convien afitalos a unes trébedes fotográfiques.

Los binoculares utilicen una combinación de lentes y prismes pa engrandar les imáxenes. Les lentes emponen la lluz y dexen enfocar la imaxe ampliada escontra los güeyos del observador.

Los prismes dexen que les imáxenes provengan dende exes más dixebraes los de los dos güeyos, aumentando la sensación estereoscópica o de relieve de lo que se ve.

Clasificación de prismáticos[editar | editar la fonte]

Binoculares de gran tamañu usaos na marina.

La clasificación basar nel nivel d'ampliación d'imaxe y el diámetru del oxetivu, midíu en mm; indicar con dos númberos separaos por una X. Por casu, un par de prismáticos de 12X50 (nómense como ‘’dolce per cincuenta‘’), tienen un nivel d'ampliación de 12X (12 aumentos) y un par d'oxetivos de 50 mm de diámetru.

Los prismáticos de menor algame son de 3X10 y úsense nos teatros o los circos. Los de 7X50 y 10X50 son pa la observación amateur casera, y usen pa observaciones astronómiques sencielles. Los de 12X50 hasta 20X50 pa la esploración. Tolos anteriores sostener coles manes, sicasí, esisten prismáticos tan grandes como 20X80, 20X140, que se sostienen en trébedes, por cuenta del so pesu. Nos binoculares de magnificación variable como los 8-24X50 aprovéchase una configuración interna móvil p'apurrir un binocular que magnifica dende 8x hasta 24x utilizando'l cuerpu d'un solu binocular. Esti tipu de binoculares son útiles si riquir d'un equipu d'usos múltiples.

El nivel d'ampliación práuticu ye hasta 10X. Los modelos sostenibles coles manes son d'hasta 20X. Los modelos cimeros a esti nivel son tan sensibles al movimientu que cuando se suxetar coles manes, inclusive firmemente, tresmiten temblones a la imaxe reparada, provocaos polos mínimos movimientos naturales del cuerpu. Por esa razón, los prismáticos potentes suelen afitase a trébedes qu'eviten la vibración. De la mesma, esisten modelos que tienen dispositivos estabilizadores d'imaxe.

Usos[editar | editar la fonte]

Binocular turísticu que funciona con monedes

Usu xeneral[editar | editar la fonte]

Los prismáticos portátiles van dende pequeños lentes d'opera de 3X10, los mesmos que s'utilicen en dellos espectáculos deportivos, hasta lentes con 7 a 12 mm de diámetru que son utilizaos típicamente al campu. En munchos llugares turísticos instaláronse binoculares montaos sobre un pedestal que funcionen con monedes pa dexar a los visitantes llograr una vista más cercana del paisaxe visitáu.

Observación d'aves[editar | editar la fonte]

La observación d'aves ye un pasatiempu bien popular ente los amantes de la naturaleza. Los binoculares o prismáticos son una ferramienta básico nesta actividá. De normal utilícense los prismáticos con un aumentu de 7X a 10X.

Caza[editar | editar la fonte]

Los cazadores suelen utilizar los prismáticos nel campu pa poder ver a los animales que tán demasiáu lloñe pa poder ser detectaos a güeyu. Utilícense comúnmente binoculares 8X con gran lluminosidá y de gran algame, bien útiles en condiciones de poca lluz.[1]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Michael Schoby, Mike Schoby, Successful Predator Hunting, Krause Publications Craft - 2003, páxines 108-109

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]