Padres de la Ilesia

De Wikipedia
Los cuatro padres de la Ilesia Llatina: San Agustín d'Hipona, San Gregorio Magno, San Ambrosio de Milán y San Jerónimo de Estridón. Ilesia de La nuesa Señora de l'Asunción en Villamelendro de Valdavia (Palencia, Castiella y Llión)

Llámase padres de la Ilesia a un grupu de pastores y escritores eclesiásticos, obispos na so mayoría, de los primeros sieglos del cristianismu, que'l so conxuntu doctrinal ye consideráu testimoniu de la fe y de la ortodoxa na Ilesia católica. Pal protestantismu, sicasí, los escritos patrísticos son eminentemente testimoniales, corroborativos na midida na que sométanse a una sólida exéxesis de les Escritures.

Introducción[editar | editar la fonte]

Retrato del Papa Gelasio I, quien ellaboró la primer llista oficial de los padres de la Ilesia.

La importancia d'esti grupu d'escritores anicia na so doctrina en xunto. Son los puntos de mancomún ente ellos los que se tomen en cuenta. Les sos enseñances tuvieron gran pesu nel desenvolvimientu del pensamientu y la teoloxía cristiana según la so interpretación de la Biblia o les Sagráu Escritures, la incorporación de la Tradición y l'afitamientu de la Lliturxa. De cutiu los padres de la Ilesia tuvieron que dar respuesta a cuestiones y dificultaes morales y teolóxiques metanes un ambiente sopelexáu por persecuciones esternes y conflictos internos producíos por herejíes y cismes de la Ilesia postapostólica. Por eso, fueron el continuadores inmediatos de la obra que los apóstoles empecipiaren y a los que con ella pasaron a sustituyir ventaxosamente, pos dexaron un ampliu testimoniu de los sos trabayos y enseñances, escritos xeneralmente en llatín, y sofitaos munches vegaes direutamente pola xerarquía eclesiástica encabezada pol papa.

El títulu de «padres» pa esti grupu apaez dende'l sieglu IV, tal como puede reparase nes pallabres de san Basilio: «Lo que nós enseñamos nun ye la resultancia de les nueses reflexones personales, sinón lo qu'aprendimos de los Padres».

El papa Gelasio I iguó una primer llista oficial de los padres de la Ilesia. Al estudiu y analís de la obra d'estos perimportantes escritores de los primeros tiempos de la Ilesia llamar Patrística. Al estudiu de la vida y persona de los padres llámase-y Patroloxía. Estos dos ciencies establecieron una clasificación por xeneraciones y procedencies culturales con oxetu de facilitar una comprensión más exacta del desenvolvimientu de la teoloxía cristiana.

Padres apostólicos[editar | editar la fonte]

Imaxe de San Ignacio de Antioquía taramiáu polos lleones.

Dende'l sieglu XVII llámase padres Apostólicos a aquellos padres que tienen cercanía inmediata colos apóstoles, polo que cronológicamente allugar nel sieglu I y primer metá del sieglu II. Los sos escritos son respuestes a comunidaes eclesiales en forma de cartes, documentos o encamientos, la mayoría del conteníu ye moral primero que doctrinal, polo que'l so estilu ye senciellu y direutu, yá que diben dirixíes a comunidaes con situaciones específiques.

Ente esti escritores cuntar a san Clemente de Roma, san Ignacio de Antioquía, san Papías de Hierápolis, san Policarpo de Esmirna y, ente los escritos ensin autor conocíu, la Didaché, la Carta a Diogneto y el Pastor de Hermas.

Los apologistas cristianos[editar | editar la fonte]

A partir de finales del sieglu III pierden los testimonios direutos de la vida de Jesús y de la dómina apostólica cola muerte de los discípulos de los apóstoles. Los escritores sagraos, dende la muerte d'esta xeneración, solo tuvieron el testimoniu de les Sagraes Escritures, y de la Lliturxa y la Tradición caltenida en caúna de les Ilesies particulares. Estes primeres xeneraciones d'escritores cristianos entá vivieron na persecución y conózse-yos como «Apologistas» pola defensa que faíen del cristianismu frente a xentiles y otres doctrines de la dómina. Ente ellos destaquen san Justino, san Ireneo de Lyon, san Hipólito de Roma, Novaciano, Tertulianu; formando la Escuela d'Alexandría, Oríxenes —el padre de la Teoloxía—, san Panteno, san Cipriano y san Clemente; y, de la Escuela de Antioquía, san Luciano.

La inclusión d'un autores, bien como Apologistas, bien como padres de la Ilesia, depende más bien de criterios d'estudiu, que por razones xeneracionales.

Los grandes padres de la Ilesia[editar | editar la fonte]

Iconu de San Atanasio d'Alexandría.
Agustín d'Hipona, unu de los padres de la Ilesia de ritu llatín.

En principiu, la denominación de padres de la Ilesia guardar pa cuatro grandes personalidaes de la Ilesia oriental, a los que s'amestaron otros cuatro de la occidental:

Los cuatro grandes padres griegos son:

Y los cuatro llatinos:

Pero davezu conozse como padres de la Ilesia a una serie más amplia d'escritores cristianos, que va dende estes xeneraciones (sieglu III) hasta'l sieglu VIII, y que se caractericen pola ortodoxa de la so doctrina, santidá de vida y la reconocencia de la Ilesia. La so edá d'oru fueron los sieglos IV y V y floriaron tantu n'Occidente, onde escribieron en llatín, o n'Oriente, onde lo fixeron en griegu ya inclusive en siriaco, coptu, armeniu, xeorxanu y árabe. Nes sos obres sirvir de la cultura griega y llatina pa esplicar los misterios cristianos.

Padres orientales[editar | editar la fonte]

Tamién conocíos como padres griegos, anque non toos ellos escribieren nesa llingua. El más antiguu d'ellos ye san Atanasio (295–373), obispu d'Alexandría, que tuvo un papel relevante nel Conceyu de Nicea I. Depués destaquen los «grandes capadocios», títulu común de los hermanos Basilio el Grande (329–389) y Gregorio de Nisa (335–394), según el so amigu Gregorio de Nacianzo (†389), quien escribieron abondosamente contra la herexía arriano.

Na parte oriental del Imperiu romanu desenvuélvense darréu dos escueles teolóxiques bien importantes alredor de los patriarcaos d'Antioquía —que'l so principal representante ye san Juan Crisóstomo (344–407), patriarca de Constantinopla, célebre polos sos homilíes— y Alexandría —con san Cirilo (380–444), defensor de la maternidá divina de María nel Conceyu d'Éfesu—.

El ciclu de los padres oriental cerrar san Juan Damascenu (675–749), agudu teólogu que, amás de lluchar contra'l maniqueísmu y la superstición, anuncia casi cinco sieglos enantes la incorporación del aristotelismu a la filosofía cristiana.

Padres occidentales[editar | editar la fonte]

Isidoru de Sevilla, por J. Alcoverro (1892, Madrid).

Tamién conocíos como padres Llatinos o padres de la Ilesia de ritu llatín. El primeru de los grandes padres occidentales foi san Ambrosio de Milán (333–397), compositor de grandes himnos y persona bien influyente; bautizó al que diba ser el mayor de toos ellos, san Agustín d'Hipona (354–430), figura cume de la hestoria cristiana. San Jerónimo (342–420), insigne cultivador de la historia y de la Sagrada Escritura, dexónos el so célebre Vulgata, la Biblia traducida direutamente del hebréu y del griegu al llatín.

La Ilesia d'Occidente cunta tamién ente los sos padres a dos papes, a los que se-yos atribúi l'apellativu de Magno, Lleón I (†461) y Gregorio I (540–604) y al padre del monacato occidental san Benitu de Nursia. Amás dellos obispos de les Galias, como Cesareu d'Arles (470–543), formulador del Dogma de la Gracia, Gregorio de Tours o Hilario de Poitiers; el gran grupu de los padres hispánicos, nel que destaquen Osio de Córdoba, Martín de Braga y los hermanos Leandru (†600) y Isidoru de Sevilla (560–636), autor de la primer enciclopedia cristiana, les Etimoloxíes; y, cerrando'l ciclu, l'inglés Beda el Venerable (673–735), continuador de la obra sapiencial del Doctor Hispalense.

Amás de los cuatro padres tantu de la Ilesia oriental como la occidental, la patrística estudia la obra d'otros munchos escritores cristianos que recibieron igualmente'l títulu de «padres de la Ilesia». L'abondosa obra d'esti escritores sigue siendo al traviés de los sieglos llectura obligada y referencia segura nel planteamientu de les idees y enseñances de la Ilesia católica entá anguaño.

Llista de los padres de la Ilesia[editar | editar la fonte]

Na siguiente tabla apaecen los principales padres de la Ilesia ordenaos alfabéticamente y cola so fecha de muerte ente paréntesis.

Padres griegos Padres llatinos
San Andrés de Creta (†740) San Ambrosio de Milán (†397)
Afraates (sieglu IV) Arnobio de Sicca (†330)
San Arquelao (†282) San Agustín d'Hipona (†430)
San Atanasio d'Alexandría (†373) San Benitu de Nursia (†550)
San Atanasio sinaíta (†700) San Cesareu d'Arles (†542)
Atenágoras d'Atenes (sieglu II) San Juan Casiano (†435)
San Basilio Magno (†379) San Celestín I (†432)
San Cesáreo de Nacianzo (†369) San Cornelio (†253)
San Clemente d'Alexandría (†215) San Cipriano de Cartago (†258)
San Clemente Romanu (†97) San Dámaso (†384)
San Cirilo d'Alexandría (†444) San Dionisio (†268)
San Cirilo de Xerusalén (†386) San Enodio de Pavía (†521)
Dídimo el Ciegu (†398) San Eucherio de Lyon (†450)
Diodoro de Tarsu (†392) San Fulgencio (†533)
San Dionisio el Grande (†264) San Gregorio d'Elvira (†392)
San Efrén de Siria (†373) San Gregorio Magno (†604)
San Epifanio (†403) San Hilario de Poitiers (†367)
Eusebio de Cesarea (†340) San Inocencio de Roma (†417)
San Eustacio de Antioquía (†sieglu IV) San Ireneo de Lyon (†202)
San Firmiliano (†268) San Isidoru de Sevilla (†636) (Consideráu'l postreru de los padres occidentales)
Genadio I de Constantinopla (sieglu V) San Jerónimo de Estridón (†420)
San Xermanu (†732) Lactancio (†323)
San Gregorio de Nacianzo (†390) San Leandru de Sevilla (†600)
San Gregorio de Nisa (†395) San Llión Magno (†461)
San Gregorio Taumaturgu (†268) Mario Mercátor (†451)
Hermas de Roma (sieglu II) Mario Victorino († h. 382))
San Hipólito (†236) San Martín de Braga (†579)
San Ignacio de Antioquía (†107) Minucio Félix (sieglu II)
San Isidoru de Pelusio (†450) Novaciano (†257)
San Juan Crisóstomo (†407) San Optato (sieglu IV)
San Juan Clímaco (†649) San Osio de Córdoba (†357)
San Juan Damascenu (†749) (Consideráu'l postreru de los padres orientales) San Paciano (†390)
San Julio I (†352) San Pánfilu (†309)
San Justino (†165) San Paulino de Nola (†431)
San Leoncio de Bizanciu (sieglu VI) San Pedro Crisólogu (†450)
San Macario (†390) San Febadio (†sieglu IV)
San Máximu'l Confesor (†662) Rufino de Aquilea (†410)
San Melitón de Sardes (†180) Salviano (sieglu V)
San Metodio d'Olimpo (†311) San Siricio (†399)
San Nilo el Viejo (†430) Tertulianu (†222)
Oríxenes (†254) San Venancio Fortunato (†610)
San Policarpo de Esmirna (†155) San Vicente de Lerins (†450)
San Proclo (†446)
Pseudo Dionisio Areopagita (sieglu VI)
San Serapión (†370)
San Sofronio (†638)
Taciano (sieglu II)
Teodoro de Mopsuestia (†428)
Teodoreto de Ciro (†458)
San Teófilu de Antioquía (sieglu II) Nota: Dacuando la llista de padres llatinos amplíase tamién a san Beda el Venerable (†735)

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]