Organización de les Naciones Xuníes pal Desenvolvimientu Industrial

De Wikipedia
Organización de les Naciones Xuníes pal Desenvolvimientu Industrial
organismu internacional y axencia especializada de les Naciones Xuníes
Llocalización
Sede Viena
Historia
Fundación1966
Participación empresarial
Organización matriz Organización de les Naciones Xuníes
Forma parte de
Datos económicos
Bolsa de valores Organización de les Naciones Xuníes
Emplegaos 680 (2023)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Organización de les Naciones Xuníes pal Desenvolvimientu Industrial, ONUDI, (N'inglés: United Nations Industrial Development Organisation) foi establecida pola Asamblea Xeneral en 1966 como órganu encargáu de promover y acelerar la industrialización nos países en desenvolvimientu. Tamién ye conocida na so sigles n'inglés: XUNÍU.

La condición d'organismu especializáu concretar en 1979 pero pasó a ser un organismu dafechu autónomu'l 1 de xineru de 1986.

La ONUDI fomenta la cooperación ente los países industrializaos y los países en desenvolvimientu p'acelerar el desenvolvimientu industrial, aguiyando actividaes de fomentu de les inversiones y tresferencia de teunoloxía.

Los países industrializaos y en desenvolvimientu esaminen conxuntamente los medios p'acelerar la industrialización, afalando la participación del gobiernu y del sector industrial. Sobre la base d'encuestes y estudios, la ONUDI crea y perfecciona conceutos y enfoques de desenvolvimientu; contribúi a formular los planes de los sectores públicu, cooperativu y priváu, incluyíu'l fomentu a la cooperación ente les empreses comenenciudes nesos sectores.

Amás, entama programes de capacitación industrial, ufierta servicios d'asesoramientu y ayuda a los países a llograr financiamiento esternu en condiciones equitativas y xustes, y axunta, analiza, publica, normaliza y perfecciona les estadístiques industriales.

La sede d'esta entidá perteneciente al sistema de les Naciones Xuníes atópase en Viena.

Organización[editar | editar la fonte]

La estructura orgánica de la ONUDI ye la siguiente:

  • Conferencia Xeneral: participen nella tolos Estaos miembros y axúntase cada dos años p'aprobar el presupuestu y el programa de trabayu, y escoyer a un Direutor Xeneral (cada cuatro años).
  • Xunta de Desenvolvimientu Industrial: axúntase una vegada nos años en que se celebra la Conferencia Xeneral y dos veces los años alternos; ta compuesta por 53 representantes de los Estaos miembros escoyíos por un periodu de cuatro años pola Conferencia n'atención a criterios de distribución xeográfica equitativa y ocúpase de faer encamientos a la Conferencia Xeneral y de revisar la execución del programa y presupuestu.
  • Comité de Programa y de Presupuestu: axúntase una vegada al añu y la so xera ye ayudar a la Xunta a preparar el programa, el presupuestu y otres cuestiones financieres.
  • Secretaría: ta encabezada por un Direutor Xeneral escoyíu por un periodu de cuatro años (dende 2013, Li Yong, de la República Popular China) y ocúpase de toles cuestiones alministratives de la Organización.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]